###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Siis voiko tää pahoivointi alkaa jo nyt???? Tänää koko päivän vattassa tuntunu et tekis mieli oksentaa, sellanen etova olo =( Siihen päälle järkyttävä väsymys, en kuitenkaan saa nukuttua öisin mikä vielä lisää sitä väsymystä..ja järkyttävä nälkä!! Ja koska on nälkä niin on etova olo... Toisaalta....en haluais valittaa..nyt tuntuu että kaikki on kunnossa =) Helmikuun km:ssa tuntu alusta asti et jotain on pahasti pielessä.. Aurinkoista päivänjatkoa kaikille =)

fanttomi & noname 4+3
 
Joo, kyl toi väsymys voi olla kuitenkin toisaalta helpompi..mäkin kun oon päihdepuolella töissä niin saapi nähdä mitä tulee työstä jos on kauhean huonoa oloa jossain välissä.Eilen sain siitä jo kokemusta, koko päivän ällötystä. Tänäänkin töissä hiukan joutu pihalla käydä happea haukkaamassa välillä.Mutta ihan horroksessa oon koko työpäivän mennyt kun väsyttää |O ja sit lisäks kun väsyttää niin ei saa unta illalla ja yöllä heräilen enkä saa unta,tää ei todellakaan oo mulle normaali tila koska mähän nukun missä vaan ja millon vaan jos vaan väsyttää :)

Metsis mulla on jo äippähousut käytössä :ashamed: ja muutkin vanhat äippä vaatteet kaivelin jo..jos sais hetken vielä pidettyä salassa. Mikä on aika mahdotonta tällä pömpöllä..Sitten kun mulla on nyt kolmas lapsi niin se masu kasvaa heti tonne alas, oli näin jo kakkosen kohdalla.Mikä sitten aiheuttaa sen, että kun oon tosi hoikka niin housut ei mene enään kiinni ollenkaan. että kiva :)
Kertonut oon appivanhemmille ja omilleni sekä lisäks joillekkin ystäville. Nää kaikki on sellaisia kenelle km:sta kertoisin kuitenkin, niinkuin kerroin edellisestäkin.

nyt nuo kaks riitapukaria kaipaa vissiin erotuomaria tai jotain... :kieh:

:heart: rv 5+4 :heart:
 
Täällä kans käytetään jo äitiysvaatteita, turvotus on sen verran kova. Näytän siltä että viikkoja olisi jo 20+ tän 6+ sijaan :LOL: Onneks löysin vanhat äitiysvaatteet kun kaupoissa ei näköjään ollut kokoja/vaatteita juuri enää.
 
Se onkin jo ei-niin-aurinkoisen maanantain työosio pulkassa..täällä vaan lunta tupruttaa välillä =)

Jokos se näin aikaisin tulee noita repimiskipuja, tai miksi niitä nyt sanottiinkaan? Tänään aivastaessa kävi kyllä oikeen kummallekin puolelle niin kipeää että parahdus kuului.. ja vielä pitempään sai oikeen vatsan päällä pitää kättä (en normaalisti ole mikään helposti ääntelevä). Ihan ihmetyttää, että näinkö sitä alkaa jo kaikkea tapahtumaan. Lisäksi sen jälkeen piti ihan kyyryssä jonkun aikaa kävellä, että oisko nämä nyt niitä kohdunkannattimien venymisiä tai jotain?

Tein tuossa parin tunnin pidätyspissasta testin, mulla siis on noita liuskatestejä vieläkin ainakin pari kaapissa. On kyllä hyvin vahvistunu viiva, nyt tulee jo vahvaa vaikka on tuollainen lyhyen pidätyksen. Huomenna teen ton kalliimman digitestin, sanoiskohan se jo sit 2-3..

Ylläripylläri, ihan hyvä pointti tuo. Tulin just huomanneeksi, että kaikki ystäväpiirin yllärit on muuten kerrottu aika nopeesti (mikä on ollu tosi kiva kyllä). Mutta sitten kun meiläkin on tekemällä tehty (no onneksi lähti kolmannesta), niiin kai se jotenkin sitten tuntuu niin salaiselta hommalta kun se on tähänkin asti ollut. Kauheesti vaan mietityttää, että pitäiskö vaikka varhaisultran jälkeen äidille kertoa. Varmaan möläytän sitten jo, muille jos olis hiljaa :saint:

Fanttomi, mulla kans meinas tänään tulla ylös tuollainen urheilujuoma. Muutenkin tuntuu, että helpommin tulee semmonen kumma olo esim. hampaita pestessä (kun sitä vaahtoa on suussa). Nääki silleen jännästi yllättää, mutta jospa ei enempää tulis..vähän jo valmiiksi inhottaa pahoinvointi kun inhoan kaiken maailman oksennustauteja muutenki B)

Keffeli, no eihän tossa mitään kummallista ole että näkyy nopeammin kun on lapsia jo tehtynäkin =) Mietin, että tilaisin vaikka netistä parit masutuubit, löysin aika kivoja semmosia ihan hieman rypytettyjä joissa oli sit tosiella puolella esim musta ja toisella ruskea..niin yks tuubi ois aika monikäyttönen. HIntahan noissa on jotain 20e, joten tommoseksi kangassuikaleeksi melko kallis. Vois kait noita ittekki tehä, mutta en oikeen ehdi ja sitten oon vähän tunari noiden käsitöiden kanssa :saint: Ootteko tilanneet bola-korua kukaan? Jos joku tykkää noista vähän kimmeltävimmistä, niin bolakorut.net (tai en ole tosta päätteestä varma enää) oli noita vaikka mitä. Mua houkuttais,m utta yhtä aikaa tuntuu höntiltä maksaa tuollaisesta korusta jotain 45e B) Toisaalta ois kiva joku iso ja sileä pallokin, sopis monen vaatteen kanssa.

Missä vaiheessa ootte soitelleet neuvolaan? Entä kuinka nopeesti yleensä saa noista yksityisiltä ultra-ajan (tietysti riippuu kaupungista)? Minusta tuntuu, etten tällä hetkelä haluais ollenkaan mennä vielä neuvolaan kun tämä raskaus on mun juttu :D Joten ehkä odottelen täsäs hetken, kun uutenki niin alussa ollaan (nyt vasta 29/26-29).

-Metsis ja 3+6 tai 4+jotain

(En jaksa korjata noita sulkuhymiöjuttuja kun aina tämä laittelee noita silmäniskuhymiöitä noihin.)
 
ultrassa käyty ja siellähän se pikkuruinen vahva sydän sykki :heart: niin hyvin näkyi koko pikkuinen salamatkustaja että tuo vauvan isäkin näki jopa sydämen sykkeen ihan selvästi vaikka hänellä ei kokemusta ole ultrasta tämän enempää :heart:
viikkoja on siis 7+2 ja laskettu aika siis 4.12 :heart:
vähän huolestutti se kun lääkäri kertoi mulla kohdussa olevan pikkasen verihyytymää mutta sanoi sen olevan todella yleistä, sano myös että sanoi sen siis sen takia että se hyytymä voi pienenä tiputteluna tulla pois etten sitten luule keskenmenoa olevan jos pikkasen tulee verta =)
nyt tuli jotenkin niin rauhallinen ja hyvä mieli kun sai nähdä pikkusen ja nyt sen kuva koristaa jääkaapin ovea :heart: :heart:
 
Heippa
Mahtuuko joukkoon mukaan?
Olen siis 26v ja esikoinen(tyttö ) syntyi 2/2008. Pikkuisen laskettu aika on 10.12 ja synnytyspaikkana on SAS.
Tänään tuli käytyä varhaisultrassa ja kaikki oli ok. on ollut myös verenvuotoa, se lähinnä sellasta hailukkaa ja ihan hirveät mahakivut ja selkä(la,su ja tänään) kuitenkin loppui jo päivällä.

Pahoinvointia/kuvotusta ollut jonkun verran (välillä pois) ja väsymystäkin. esikoisesta oksensin rv8-rv19. toivottavasti nyt selviäisi vähemmällä oksentamisella :)
Onnea kaikille plussanneille :)

Nina &pikkuinen rv6+3
 
Tervetuloa uusille..
mä tänne heti tuun rekisteröimään oireitani :LOL: hitto kun nivusia kivistää ja aika inhottavia vihlasuja tuossa häpyluun yläpuolella, auts :x hetken jo kävi mielessä km, mutta tulin tulokseen että ihan normaalia :D km mulla oireili menkka jomotuksina ja pienet supistukset tuntu sisäreisissä, jotta niin kauan kun noilta oireilta vältyn niin oon vissiin ihan ok mielin :whistle: edelleen on vaan sellanen olo että kaikki tuola masussa on hyvin, toivottavasti tämä olo myös pysyy ja pitää paikkansa.

Vähän mä ehkä pelkään uniani... tämän plussauksen näin noin viikko ennen kun plussa tuli testiin unessa. Myös kun tuo helmikuinen km oli niin pari pvä ennen sitä näin unta kahtena yönä että meni kesken... normaalisti en mitään "enne unia" nää, mutta näitä jostain syystä on tullut. Muistaakseni edellisissäkin raskauksissa... hmm... :whistle:
Nyt nukkumaan. Onneks huomena iltavuoro, kunhan noi ihanat rakkaat riiviöt antais äitin aamulla nukkua edes vähän kauemmin kun klo. 6.30-7... |O
 
Huomenta! =)

Munkin piti heti aamusta rynnistää tänne, vaikka melkosesti tökkii näemmä kaksplussa taas. Tein tuon digitestin ja 2-3 siinä on hedelmöitymisestä, joten viikkoina siis 4-5. Aattelin, että voisin laskea vaikka nyt olevan 4+1, se ois tuo päivä milloin tunsin melkoset oviskivut (mulla ne on yleensä kyllä tullut vasta päivä oviksen jälkeen)..mutta ennemmin vähän ekstraa kuitenki.

Keffeli kun puhuit noista unista, niin meiläl kävi aika jännästi että mies näki just tässä kierrossa vauvaunia. Ja vähän epäilen, että liekö koskaan aiemmin nähnyt :D Vielä pari päivää ennen plussatestiä, luulen että ihan sattumaa on, mutta jännä että meilläkin on jo yli vuosi kuitenkin päätetty yrityksen aloitukset ja pilleritkin jätetty joulukuun lopussa...niin vasta nyt näki noita unia. Hän tosi harvoin muistaa ylipäänsä unia, joten sillä sydäntä lämmitti. Oikeen kahtena yönä! Tyttövauva oli siinä, että saas nähdä :D

Näättekö muuten erikoisia unia? Oon jotenkin nyt alkanut näkemään tosi levottomia unia, semmosia että on aina hirvee kiire ja oon jostain myöhässä ja en löydä sinne ja tämmöstä. Niin sitten ihan hikisenä juoksen paikasta toiseen koko yön :D Nää on tullut nyt kans plussattua, että varmaan liittyy jotenkin tähän.

Tervetuloa Skydust ja Avandia :flower: Mukava kuulla hyviä uutisia Kanelinkukalta, itekki oottelen että pääsis varhaisultraan sitten kolmen viikon päästä =)

Noista oireista..niin mulla on koko ajan vähän tommosta menkkaoloa, mutta näin on ollut jo vajaa viikko oviksesta niin tähän on jo tottunut. Ei osaa huolettaa yhtään. Jos tulis yhtäkkiä, niin sit varmaan jännittäis. En muutenkaan oo nyt jännittänyt näitä, tänäänhän ois viim. mahd päivä kun menkat pitemmän kierron mukaan alkais mutta en jaksa uskoa. Positiivista asennetta siis ainaki löytyy =)

-Metsis ja vaikka 4+1

Muok. Kadak, sitten kun päivittelet niin laita siihen mun riviin la:ksi vaikka se 27.12.2010 (taitaa se rivi olla sivulla 12). Kun se x pitää joka tapauksessa sitten viahtaa, niin samahan se on laittaa tuo päivä sitten vaikka sekin varmaan joskus vaihtuu.
 
ylläripylläri
kanelinkukalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Unista, Mulla on normaalistikin todella vilkas unimaailma, mutta raskausaikoina se on aina kohonnut potenssiin 200... :D Ja Metsiksen viestistä tuli mieleen, että ehkä viikon ennen plussatestiä näin unen että olin raskaana ja vauva oli tyttö.

Sit iiihana kyssäri vatsantoiminnasta :D Onko muut huomannut muutoksia sen suhteen? Kun musta tuntuu et maha on ihan jatkuvasti sekaisin ollut nyt... mutta tässä muistelin, että edellisilläkin kerroilla alussa aineenvaihdunta on selkeesti vilkastunut.

Vähän väsyttää, mutta muuten on aika oireetonta tällä hetkellä. Lueskelin eilen edellisen odotuksen ajalta viestiketjuja tästä alkuvaiheesta ja siellä olin juuri näillä viikoilla valittanut, että olis ees jotain oireita kun ei oo MITÄÄN :D Joten toivottavasti nytkin kaikki on hyvin...

ylläripylläri & nimetön 4+6
 
Huomenta kaikille =)
Mulla on ollut jo muutaman päivän jatkuva etova olo yötä päivää, yök :/
Varasin ajan varhaisultraan, joka on ens ma 26.4 Jännittää aivan mielettömästi onko siellä kaikki kunnossa ja sykkiikö sydän. Km pari vuotta sitten hieman kummittelee taustalla ja siitä asti yritystä eli tämä raskaus on enemmän kuin toivottu. Neuvolaankin tossa soittelin eilen ja aika olis vasta 17.5.
Kyllä täytyy sanoa, että odottavan aika on tooodella pitkä :)
Järkyttävää turvotusta mahan seudulla, vaikka kolmashan tämä jo oliskin, niin ei kait se ihan vielä pitäisi näkyä. Mulla edellisistä raskauksista aikaa jo 12 ja 13 vuotta joten kaikki tuntuu niin uudelta, mutta mukavalta :heart:
Olo on näin 35v aika lepposa kuitenkin, kun mietin aikoja jolloin odottelin esikoista, niin olin 21v ja oikein stressikimppu :kieh:

:heart: 6+3 :heart:
 
Heippa kaikille!

Ilmoittautuisin mukaan teidän joukkoon, jos vaan vielä mahtuu!? ;)

Eilen plussasin ja LA olisi 25.12 ainakin nyt alustavasti. Kolmas lapsi kyseessä ja synnärinä KOS. Ja ikää mulla on 33v.

Aika epätodellinen olo on vielä, mutta eiköhän se tästä selkiinny, kun aika kuluu. Mulla on aiemmat lapset tyttö 07/06 ja poika 03/08. Esikoisen raskaus oli aika pahoinvoinnin täyteinen, mutta toinen ei ollenkaan. Jännityksellä odotan, että kuinka käy nytten. =)

Ainoat oireet nyt tähän mennessä on olleet tosi arat rinnat ja yhtäkkiset vatsakivut äkkinäisten liikkeiden yhteydessä. Niitä taisi täällä olla muillakin, kun tuossa lueskelin teidän juttuja.

Voimia kaikille pahoinvoiville! :hug:

Hopsuliina ja Tohka 4+3

(esikoinen sanoi eilen, että jos meillä joskus on vauva niin sen nimeksi tulee tohka ja se on kuulemma tyttö, saas nähdä kuin käy :D :whistle: )
 
Tervetuloa uusille mukaan!

Tänä iltana ultra, ja jännitys kyllä kasvaa tunti tunnilta. Yritän tsempata itseäni tuli mitä tuli. Yksin joudun menemään, mies on huolissaan, et miten selviydyn kotiin, jos kaikki ei ole hyvin. Eilen olin vielä varma, että kaikki on hyvin, mutta...aagrh.
 
kanelinkukka Ihania ultrauutisia :heart:

Tesmis Tuuthan sit kertomaan kuulumiset :wave:

Ylihuomenna testipäivä :D *jännää* Uusille tiedoksi, että olen täällä taustalla lueskellut pinoa :wave: Lapsettomuutta taustalla ja toissaviikolla tehty alkionsiirto, josta teen testin siis torstaina, että onnistuko :)

Raskausoireita on... Mietin, että psyykkaankohan mie nää oireet itelleni, koska jos oikeesti olis näin vahvat oireet jo nyt (kuvotus -> oksentanut olen kaksi kertaa jo, ja väsymys) niin ootan kyllä varsin kaksosia :snotty: Onkohan miulla vaan mahataudin poikasta tai jotain...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Kiin monta alkoita siirrettiin? Kaksi? En tiedä miten täälläpäin (Suomessa) on tapana tehdä.

Pähkinä 6+3
Yksi siirrettiin, kun ei ollut enempää siirrettävää. Pakkaseen ei jääny mitään. Olen ymmärtänyt, että tuolla, missä ollaan hoidoissa oltu, ei mielellään siirretä kuin max. 2 alkiota.
 
Ultrassa käyty ja siellä se pikku sydän sykki :heart:
Vastasi viikkoja 6+6 eli ihan tarkalleen mun kierron mukaan.Kuitenkin mennään ainakin niska-poimuun asti sillä virallisella LA:lla.
Mutta kaikki oli hyvin! :heart:

Bamse 7+2 (6+6)
 
Odottavan aika on pitkä :) tuntuu että aika menee hirveen hitaasti! haluisin jo ruveta osteleen kaikkia tarvikkeita ym. haluisin jo että maha kasvais :D Enskuun puolessa välissä olis se niskapoimu systeemi. ei malttais oottaa nii kauan! :D

7+2
 
Kiin Käytiin yksityisellä. Mulla oli ennen esikoista kohdunulkonen ja sillon seuraavan raskauden alussa päästiin kunnalliseen alkuraskauden ultraan. Mut sen jälkeen onkin sit itse saanut kustantaa.Pienen pelon se sillonen kohdunulkonen jätti,että mielummin maksaa että saa varmistuksen siitä että kaveri on oikeessa paikassa :)
Mä pidän sulle peukut pystyssä että sä saat torstaina plussan :hug:
 
Kokeillaanpas nyt uudelleen, jos viestin lähettäminen onnistuisi. Äsken netti pätkäs poikki just, ku olin viestiä lähettämässä.

Eli siis tulisin uutena mukaan, jos sopii :)
Lasketusta ajasta ei oo varmaa tietoa ku kierto on epäsäännöllinen, mutta 22.12 voisi olla aika lähellä sitä. Takana on keskenmeno 12/09. Nyt kovasti jännitetään, kuinka tällä kertaa käy.

4+6
 
Ultra takana, ja kaikki hyvin. Kyllä se sydämen sykkeen näkeminen oli huippujuttu!

Mulla siis lääkärin mukaan pitäis olla 7+1, mutta ultra näytti 7+0, se kai ihan normaalia, mutta osaako kukaan sanoa, et miksi nää netissä tehtävät raskaulaskurit näyttää aina sen päivän liian vähän. Viimeeksi ihan sama juttu, neuvolan mukaan päivän enemmän aina. Ei tajua, vai enkö mä osaa syöttää niitä tietoja oikein? :)
 

Yhteistyössä