###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Nallekarkki, kyllä mun mielestä korvaa. Ainakin tuttavapiirissä ovat saaneet kelakorvauksen ja parashan on, jos sen sais suoraan kassalla (niinku yleensä onkin). Sen tiedän, että kannattaa kysellä niitä hintoja useammalta lääkäriltä kun se voi vaihdella henkilön koulutuksen ja sen oman taksan mukaan siis, vaikka sama lääkäriasema oiskin. Eikö noissa ole että semmonen 80-100e on suht edullinen/normaali ja sit semmonen 150e ja ylöspäin on kalliimpi tietysti. Että monen hintaista on. Joltakin yksityisyrittäjältä voi saada paljon edullisemminkin. Nämä hinnat siis kelakorvauksen jälkeen.

Täällä on varmaan kovasti keskusteltukki näistä varhaisultrista, meinaatteko käydä ja milloin? Mietin, että haluaisin käydä (jos nyt selviän sinne asti)..jotenkin haluaisin tietää ettei kasvaisi väärässä paikassa tai että sieläl ylipäänsä on joku kaveri. Että oisko joku vko 8 hyvä tai ihan vähän ennen..miten se oli noiden kohdunulkoisten kannalta parasta? Ite oon miettinyt, että pitäiskö käydä eri kaupungissa kun tiedän kotikaupungissani edullisen ja erittäin kehutun sekä hyvillä laitteilla ultraavan tyypin. Noh, pitkä matka taas =)

Tänään on kuitenkin herännyt taas aamuun yksi maailman onnellisimmista naisista, niinku varmaan muutama muukin tässä ketjussa ajattelee :D Tein myös uuden tommosen halpisliuskatestin ja se oli eilisestä tummunut. Semmosenk unnon digin voisi uhrata sitten ens viikolla kun on aikaa aamulla vähän enemmän.

Huomenta kaikille, täältä tulis yks mamma mukaan :)

Maanantaina tuli plussaa, la olis sit ilmeisesti 20.12. Neuvola on varattu viikolle 8 ja varhaisultra 7+0.Tämä on kolmas lapseni enkä aikasemmista oo käyny varhaisultrassa mut nyt oon koko ajan ihan skitsona et onko siellä ketään..
Huolestuneena huomaan seuraavani jokaista oiretta tai sen puuttumista niinkuin nähtävästi aika moni täälläkin.Vielä pitäs pari viikkoa kestää tietämättömyydessä..

Ultran kelakorvauksista vielä että kyllä korvataan,tuolla minne menen maksaa 70e korvauksen jälkeen ja sen saa heti. Ja suositus käynnille on rv 6-9 mut paljon kuullut että rv 6 ei välttämättä näy vielä mitään ja tulee turhaa huolta.En sit tiedä mut siltä pohjalta varasin ajan "maltillisemmin"..

Lolli 4+5

oho... mä oon tainnu noissa rv laskuissa mennä vähän sekaisin. Aloin tarkistelemaan kun katoin että Lollilla olis la 20.12 ja viikkoja 4+5 että hetkonen...

No siis mun rv:t on nyt 5+2 :D pari pvä sai lisää :heart: ja la 16.12. ovulaation perusteella siis laskettu noi. Sithän mulla olis ens pe kun on yks ultra viikkoja 6+1 ja seuraavassa ultrassa 6+4... itselleni tänne on hyvä laittaa muistiin asioita...
selviääpä sitten tarkemmin.

Heippa!

Onnittelut jääräpäälle hyvistä ultrakuulumisista! Meillä on ultra edessä tiistaina ja pikkasen kyllä jännittää että onko siellä ketään.
Mulla vaihtelee oireet ihan päivittäin.Nyt on kyl muutamat viime päivät mennyt voidessa pahoin ja saa nieleskellä ettei tarttis halailla pönttöä :x Tosin olen vielä iloinen kaikista oireista. Muistan kyllä kun meidän toista odotin,että sillonkin kaikki oireet saatto olla välillä poissa ja tulla seuraavana päivänä kahta kauheempana takasin.Sillon tuli juostua ultrassa tiuhaan...
Mulla on kans jano ihan koko ajan,uus oire mitä en muista edellisistä raskauksista,ja sen mukanen vessassa ravaaminen :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Bamse 6+6

Täältä kans uus odottaja ilmottautuu mukaan, tosin varovaisin mielin vielä..Takana km 2/10 (rv 8) ja nyt siis ekasta yrityskierrosta jälleen raskaana..

Alavattalla juilii ja nipistelee ja väsymys on ihan järkyttävää!! LA ois 24.12, eli parasta joululahjaa odotellaan..vielä en listoille halua.

fanttomi & noname 4+1

Iltaa! Onpa tänne tullut paljon uusia! Tervetuloa ja onnea toivotan kaikille!! :flower: :heart:

Mitä mitä!! Metsis on tullut remmiin mukaan , IHANAA että sait plussan ja pääsit tänne odottajien puolelle ja nimenomaan joulukuisiin!! :heart:

Ultrasta: itse oon aika ahkeraan ultrissa käynyt ja halvin oli 40 e kelakorvauksen jälkeen ja kallein 180e korvauksen jälkeen :eek: . Viime kerrat oon nyt käynyt paikassa jossa jäänyt maksettavaksi 70e ja laitteet tosi hyvät ja kokenut lääkäri. Ja siis noi kaikki eri paikat on sellaisia joissa oli erikoistunut kokenut lääkäri (muille en mielelläni menekään). Tuo 40 e ottanut lääkäri oli peräti väitellyt tohtoriksi mutta oli niiiiin vanha että voisin kuvitella et hän olis jo päässyt eläkkeelle mut on silti töissä!?

fanttomi tervetuloa :flower: meillä samoihin aikoihin km takana..mulla myös 2/10 ja rv 7+4.. pahoitteluni siitä.

Galluppia... kumpi oire on pahempi/inhottavampi/huonommin kestettävissä väsymys vai pahoinvointi? Mä tuun ainakin hulluks tän jatkuvan haukottelun kanssa, koko ajan sellanen olo että ei ois nukkunut ollenkaan vaikka nukkuukin ihan hirveesti. Ei jaksas mitään... |O

Galluppiin...kyl mä sanosin et toi pahoinvointi/kuvotus on huonommin kestettävissä ku väsymys..varsinki jos pahoinvointi kestää 24/7 ja tuntuu et kokoajan meinaa oksu lentää tai sit viel lentää kokoajan..huhhuh!!! viimeks ei ollu oikein kumpaakaan, joten en "varmaks" osaa sanoa ees omalta kohtaltani...mut näin voisin kuvitella..kyl mä ainaki tän väsymyksen kestän vaikka tuntuuki ettei jaksa tehä mitään..

Gallupiin voin sanoa että molempi pahempi.. pahoinvointi ihan kaiken järkevän toiminnan eliminoivaa ja väsymys näin opiskelijana myös ihan tuskaa, etenkin kun oppitunnit kestävät 1,5h.. vähän ollut vaikeuksia pysyä hereillä. tänään oltiin koko uusioperheen kanssa metsässä meren rannalla nuotiomakkaraa paistamassa; nukuin autossa melkein koko reissun :whistle: että reipasta menoa!

Onnittelut uusille plussanneille :flower:

Piianen&Möxy 7+2

ylläripylläri
Huomenta!

Gallupiin mä sanoisin omalta osalta, että kuvotus on pahempi kuin väsymys. Kuopus on vasta 1v ja edelleen heräilee yöllä muutamaan kertaan joten krooninen väsymys on päällä koko ajan :D Tässä raskaudessa ei vielä mitään isoja kuvotuksia oo ehtinyt olla.

Yksi liuskatesti oli vielä kaapissa ja tein sen tänä aamuna kun heräsin ja testiviiva oli vähän vahvempi kuin kontrolliviiva joten josko nyt riittäis testailut jo :D Alkuraskauden ultraa nyt tässä pohdin että pitäiskö siellä käydä tälläkin kerralla...

ylläripylläri 4+4

Huomenta sunnuntaihin!

Täällä kans tein liuskatestin ja ei ole mikään haamuviiva enää, tosin ei ihan yhtä vahva kuin kontrolli mutta eipä päivätkään vielä kummoisia ole. En oikeestaan tiedä mikä kierto mulla on, mutta nyt ois sitten 28/26-29. Veikkaisin että mennään jo 4+jotain ja jos mahd oviksen mukaan mielestäni 3+6 tai 4+0.

Eiköhän minutkin voi laittaa listoille, ei se ainakaan mitään haittaa.
Metsätähtönen......x.12.2010....1. En niin välitä tuota synnäriä ja muuta sinne listalle laittaa.

Keski-Suomesta siis ollaan ja mies on työelämässä ollut jo pitempään ja minä olen sh-opiskelija sitten. Jonkin verran jää kesken, mutta näin meillä oli suunnitelmissakin (joustaa vähän paremmin opintoelämä). Meillä muuten oppitunnit saattaa kestää 3.5h, jos ei tule taukoja, joten saa nähdä miten sitä syksyllä pysyy järjissään. Onneksi varmaan pahoinvointia sitten toivottavasti ei sentääs ole. Ikää ois kohta 25 ja tämähän oli tosiaan mun synttärilahja, toivottavasti pysyykin:heart:

Ootteko hankkineet vaatekaappiin mitään? Oisko jotain must-juttua vähän kuin ennakoivasti? Ite mietin, että pitäsköhän tässä alkuinnostuksissa käydä ostamassa masutuubi ja joku semmonen jatkopala..että jos yllättäin vaikka vatsa ois turvonneena illalla ja pitäis töihi lähteä tms niin ois jotkut housut laittaa jalkaan B) Lisäksi vios ehkä hankkia pari tommosta pitempää ohutta paitaa, jotka saa jonkun toisen paidan alle..että jos kovasti turvottaa niin ei lopu paita kesken.

On muuten vaikeaa, kun tekis mieli koko ajan hihkua ja riemuita mutta kun kellekään ei oikeen vielä viittis kertoa. Olin vähän miettinyt, että jos siinä juhannuksen tienoilla tai käytännössä vähän ennen (reissua tiedossa) kertoilisi sitten. Mites muut? Toisaalta tekis mieli kertoa aiemminkin, kun kuitenkin läheisiä ihmisiä ovat. Multahan tuo mahanpiilottelu onnistuu, kun en asu kotikaupungissani niin eivät näe koko massua :saint:

-Metsis (3+6/4+0)

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
UNELMAHÖTTÖ: sekaannun teidän pinoon sen verran, että kyllä täällä meilläpäin ODL mun mielestä ultraa, hintaa en tiedä eikä netissä näkyny..
Minäkin pistän nokkani soppaan :D Kävin kuukausi sitten ultrassa ODL:ssä ja ultraus sisäkautta, noin 5min, maksoi 95 euroa, vähennyksineen. Eli aika kallista on. Aiemmin olen käynyt yhdellä toisella yksityisellä ja siellä maksoi noin 55e/käynti.

Metsis kellekään en oo kertonut...paitsi miehelle :LOL: . Otan nyt varman päälle kun viime kerralla kerkesin muutamalle kertoa ja menikin kesken joten nyt varovaisempi linja. Omalle äidilleni tarttis kohta kertoa mut se onkin vaikeempi homma...kun tiedän ettei hän ilahdu asiasta :whistle: . Viimeksi hän itseasiassa raivostui pahasti. Eli reagoi aika erikoisesti ja aiheuttaa stressiä mulle. Hän kun on sitä mieltä että kaksi riittää ja tää olis kolmas.

Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää:
Omalle äidilleni tarttis kohta kertoa mut se onkin vaikeempi homma...kun tiedän ettei hän ilahdu asiasta :whistle: . Viimeksi hän itseasiassa raivostui pahasti. Eli reagoi aika erikoisesti ja aiheuttaa stressiä mulle. Hän kun on sitä mieltä että kaksi riittää ja tää olis kolmas.
Hui kamala, no siinä tapauksessa sitä varmaan vois pitkitellä vaikka mihin jos toisella on tuommoinen asenne :D

Minä just oon sitä miettinyt, että pitäisikö omalle äidille kuitenkin kertoa aiemmin. Koska jos tiiän nyt jo, eli jotain rv4, niin mun pitäisi pimittää pari kk melkeen sitä tietoa jos meinaan odottaa sinne minne ajattelin. Niin jotenkin tuntuu inhottavalta ja varmaan loukkaantuukin :/ Mutta sitten tiedän, että sitä voi vahingossakin möläyttää ja en haluais että iha joka suuntaansa kuuluu. Koska sittenhän se väkisinkin leviää, että pakko kertoa sisarukselle ja mummille ja näin. Ja jos kertoo mummille, niin koko suku tietää :D Äh, vaikeelta tuntuu. Toisaalta asiahan on iloinen ja odotettu, mutta silti sitä vähän miettii että jos jotain tapahtuis (mikä ei nyt kovin harvinaista ole) niin sit vois olla paha mieli jos kysellään jne. Pitää varmaan katsoa tuohon varhaisultraan, että jos sitten vaikka äidille kertois (ja vannottais olemaan puhumatta vielä muille) =)

Metsis tervetuloa tänne!
Mä en ole kertonut kuin yhdelle kaverille, siis miehen lisäksi. Viimeeksi kerroin muutamalle ja siitähän se sitten juttu levisi, ei kovin hauskaa, kun keskenmenon sain. Mulla taas tiedän äitini reagoivan päinvastaisesti kuin jääräpään äidin. Joten haluan nyt ottaa varman päälle ja kerron varmaan vasta viikolla 12. Kun meni jo sekasin viimeeksi :)

Ylihuomenna ultra, jännittää jonkun verran...Vaikka uskonkin, et tällä hetkellä ainakin kaikki on hyvin. Ei ole sellasta samanlaista kummaa oloa kuin viimeeksi.

ylläripylläri
Tuosta muille kertomisesta piti tulla kommentoimaan... mä olen molemmissa aikaisemmissa raskauksissa kertonut aika lailla heti kaikille ja niin on nytkin kerrottu jo monelle taholle. Meillä kun tää tosiaan nyt on hyvin hyvin tuoreen suhteen ylläri niin esim. omille vanhemmilleni kerroin heti ihan siitä syystä, että saavat rauhassa sulatella uutista. Sen lisäksi veljen perheelle ja muutamalle ystävälle olen kertonut. Ihan jo siksikin että on pitänyt päästä sulattelemaan itsekin tätä tilannetta toisten kanssa :D

Mies on kertonut myös kavereilleen ja johan tuo oli facebookissakin vaatimattomasti statuksessaan asiasta ilmoittanut... :D

Ainoat joiden kanssa oikeasti haluan odottaa ainakin ensimmäiseen ultraan tai sinne 12 viikkoon saakka on noiden vanhempien lasten isä ja hänen vanhempansa joiden kanssa lasten kautta olen paljonkin tekemisissä... ja esikoiselle myös kerrotaan sitten vasta kun on konkreettisesti vauva nähty ultraruudulla.

Ai niin ja mun äidille oli toisaalta helppo kertoa kun tiesin, että äiti on mun raskauden jo huomannut... mun äidillä on joku ihmeellinen silmä näihin raskauksiin kun on huomannut sekä mun että veljenvaimon raskaudet ihan heti. Nytkin sanoi taas, että oli kyllä jo huomannut ennen kuin kerroin... ja kerroin heti samana päivänä kun testin olin tehnyt. Vähän jänskäilee kun meillä on viikon päästä lasten synttärijuhlat ja pahoin pelkään että ex-anoppi ja exän veljenvaimokin jo heti huomaavat. Kai mussa on joku kirkuvan punainen neonvalokyltti pään päällä mikä asiasta kaikille kertoo.

ylläripylläri 4+4

Alkuperäinen kirjoittaja IkanderinMilja:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
UNELMAHÖTTÖ: sekaannun teidän pinoon sen verran, että kyllä täällä meilläpäin ODL mun mielestä ultraa, hintaa en tiedä eikä netissä näkyny..
Minäkin pistän nokkani soppaan :D Kävin kuukausi sitten ultrassa ODL:ssä ja ultraus sisäkautta, noin 5min, maksoi 95 euroa, vähennyksineen. Eli aika kallista on. Aiemmin olen käynyt yhdellä toisella yksityisellä ja siellä maksoi noin 55e/käynti.

Kiitos molemmille :)
ODL:ään on kuitenkin sen verran matkaa, että saa jäädä.
Tänään on ollut huono pv, repivää kipua vatsan oikeassa reunassa ja väsy päällä. Väsy varmaan pitkän työputken takia ja vähäisten unien vuoksi. Mutta jotain positiivista: tissit olleet kipeänä useampana päivänä. Josko se taas tästä :whistle:

Unelmahöttö ja kyytiläinen 6+6?

:x Tais loppua kahvin juonti, johan tätä odotettiin.. Nyt täytyy sanoa, että tästä olosta on hieman vaikea nauttia! :saint:
Tervetuloa uusille ja onneksi olkoon!! =)
Väsyttäiskin kamalasti.. Mutta ei auta.. se on mentävä! Aurinkoista kevätpäivää kaikille! :wave:

Yhteistyössä