***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***

  • Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti
En tiiä pitäiskö tänne tälläsiä kirjoitella mutta itselle on alkuinnostuksen jälkeen alkanut tulla ristiriitaisia tunteita, vaikka vauva onkin odotettu ja toivottu. Jotenkin miettii että haluaako tätä sittenkään jne. ja sitten alkaa ahdistaa kun ajattelee sellaista ja pelottaa että "ajatukset aiheuttaa pahaa vauvalle" esim. keskenmenon.
 
anve meillä esikoisen ja kuopuksen ikäero 1v4kk ja kuopuksen ja mahdollisesti tulevan vauvan ikäero olisi 2v11kk. Huom!, edelleenkään en uskalla täysin riemuita raskaudesta kun käytin tuota mahdollisesti-sanaa koska km-riski on aina olemassa :attn: mutta toivotaan parasta eikä mulla nyt tällä hetkellä oo mitään syytä oikeestaan pelätä km:a.
 
Avandia: Onko tää sijaisperhejuttu teille ny uus vai ootteko aiemmin ollu? Olen kans miettiny sitä, mutta olen sen siirtäny "tuonnempaan". Toisaalta nythän sijaislapsi, -lapset, menis omien seassa. Toinen vaihtoehto ois ruveta tukiperheeksi kehitysvammaiselle lapselle eli että hän olisi kerran kk meillä viikonlopun. Onnea ja voimia pienokaisen hoitoon =)

Sormustesti: Voi teitä, ku saitte mut uteliaaks ja tekemään sen testin. Tein sen eilen ja yllytin miehen tekemään sen tänään, niin kyllä se tuntu heijaavan eli poikako se siellä sit ois tulossa prinsessojen jatkoks B) .

Oireita ei vieläkää oo ollu ja useiden keskenmenojen jälkeen sitä rupee väkisinkin miettiin ikäviä. Mutta teen kyl kaikkeni, että saan käännettyä ajatukseni positiiviseksi ja ajattelemaan, että maha-asukilla kaikki hyvin ja me saamme oman joulutontun :heart:

Parille ystävälle olen raskaudesta kertonu, mutta jotenkin isovanhemmille kertominen "pelottaa". Tuntuu, että ne näistä kolmestakin joskus ajattelee, että oisko vähempi riittäny, mutta ne on tietty mun omia oletuksia heijän ajatuksista, mutta omat ovat lapsemme ja elämämme ja tämän neljännen haluan ja se on todella toivottu ja tervetullu.

Ens pe naistenpolilla alkuraskaudenultra ja odotan sitä tosi innolla. Sillon rv 6+4.
 
Niinuli75: vuosi sitten "valmistuttiin" pride kurssilta, mikä pitää käydä ennen sijaisperheeksi ryhtymistä. Tämä on nyt meien ensimmäinen sijaislapsi. Etsitään kyllä pitkäaikaista sijaislasta joka olisi 18v asti meillä, mutta sillä aikaa kun ei häntä ole vielä löytynyt niin nämä lyhytaikasetkin ovat ihan tervetulleita.

Halutaan miehen kanssa iso perhe, eikä kaikkien tarvitse olla biologisia. Ja tämä myös mahdollistaa sen että voin olla lasten kanssa kotona.

Suosittelen kyllä lämpimästi :heart:
 
Nallekarkki: tämä on nimen omaan se paikka missä puhua niistäkin tunteista! Ei tämä raskausaika ole yhtä odotuksen iloa, kyllä niitä matalapaineisiakin jaksoja mahtuu sekaan.. mä taas odotan niitä päiviä että vauvan odotus alkaa tuntua "iloiselta" asialta. Veilä hyvin neutraaleilla ajatuksilla mennään. En ole edes kertonu ku miehelle.. neuvolaan kait se kohta pitäs alkaa soiteleen, mut joutaa odotella vielä
 
Mullekin vois päivittää sen la:n 6.12.

Ultraankin tuli jo kutsu, vaikka siihen on vielä melkein kolme viikkoa aikaa. Jos siellä kaikki kunnossa, niin sitten voi jo hiukan alkaa ottaa rennommin ja uskoa, että ehkä meille sittenkin tulee vauva.
 
Nallekarkki Noi tunteet kuuluu raskauteen ja valmistautumiseen vauvan tuloon. Me yritettiin esikoista pitkään ja lopulta kun olin raskaana,niin olinkin epävarma haluanko sittenkään. Samat ajatukset mulla on ollu joka raskaudessa tai oikeestaan pelko siitä että miten me pärjätään. Mut ohi noi ajatukset menee ja hyvin ollaan pärjätty. Juttelin yhden mun ystävän kanssa joka sai lapsen hedelmöityshoitojen jälkeen,niin samat ajatukset oli hänelläkin vaikka lapsi oli erittäin toivottu. Kaikki muutokset,iloisetkin,aiheuttaa pientä epävarmuutta ja ristiriitaisia ajatuksia. Mutta yksin et ole ajatusten kanssa :) :hug:
 
En mä ainakaan oo tällä hetkellä onnenni kukkuloilla tästä raskaudesta. Pahoinvointi on ihan hirveetä!!! Heräilen joka yö muutaman kerran oksettavaan oloon, viime yönä meni yhteensä 3h valvoessa oksuolon takia. Kaikki hajut haisee karmeelta. Lämpimät/kuumat ruuat ja juomat oksettaa ja niitä on vaikee nieleskellä..yritän siis syödä pelkästään kylmiä ruokia. Suolaset ruuat auttaa oloon mut en kai voi koko aikaa sipsejä vedellä. Vettä en pysty juomaan, se pyrkii heti takasin. Mehutkaan ei uppoo kun on niin makeita. Oksentaa ei oo viel tarvinu mut vähän väliä joutuu juokseen vessaan ku tuntuu et oksu lentää.

Yritän vaan keskittyä tulevaisuuteen, että kyllä tää kohta helpottaa..enkä malta odottaa et saan oman pienen vauvan syliini =)

Huomenna ois varhaisultra iltapäivällä =)

fanttomi & noname 6+2
 
Heipä hei sunnuntaihin! :heart:

Nallekarkki, täällähän nämä juurikin puidaan. Oli mullakkin aika heti plussan jälkeen pari pakokauhun päivää, kun yhtäkkiä vaan ajattelin että sitten meillä pyöriikin täällä kolmas pyörä ja en voikaan lähteä mihin huvittaa millon vaan ja tämmöstä ihan tavallista. Sitten yhtäkkiä huomasin, että niin noh..eipä tuota nytkään tuu missään pyörittyä että B) Sit se menikin ohi. Veikkaan, että nämä liittyy myös noihin väsymyksen tunteisiin. Mulla on alkanut iskemään tuota väsymystä aika yllättäin, tai nyt vasta huomasin. Tänä aamuna ei vaan meinannu millään käynnistyä, vaikka menin töihin jne. Oli vaan tosi väsynyt olo ja mietin, että mulle ei taida enää riittää se perusunimäärä mikä ennen riitti. Otin eilen tunnin torkutkin, joten sillä vähän ihmettelinkin. Pitää vaan ottaa huomioon tämäkin.

Nyt on kyllä tosi hyvä fiilis ja oon tästä raskaudesta aika intona. Oon tilannu ne masutuubit ja parit rintsikat sekä kaupastaki ostin ne parit vielä. Pitäs se flexibelt hankkia, mulla on tänään ollu ainakin niin pömpöllään maha ettei tolkkua. Lisäksi saa useammin töissäki rampata pissalla..onko teillä muilla se alavatsa sen verran turvonnu, että se navan kohtakin sitten jotenkin on turvonnut?

Noista "supistelun tuntuisista vatsakivuista", tai mitenkähän joku taisi tuossa viime sivulla olla huolisaan. NIin on mullakin semmoisia, että tuntuu niinku ois koko vatsa ihan tiukalle puristunu. Mutta huomasin taas, että tuo mun lämmitetty vehnätyyny jotenki "laukasee" tai auttaa . Jotenkin iltasin mulla on noita, sit päivisin on tuota menkkaoloa ja sit töissä ei oikein voi vehnätyynyjä ruveta lämmittelemään niin siinä mielessä inhottavaa. Noh, mulla auttaa lämmin, joten helpolla sitä pääsee vielä :heart:

Tuli vielä noista tunteista mieleen, että miehet ne kans varmaan käy ihan samoja juttuja mielessä. Onhan se aika mullistavaa, varsinkin kun esikoista odottaa.

-metsis 6+0 poks!
 
fanttomi: onko sulla ne rannekkeet käytössä? Taivaan lahja! Hain eilen ja tämä päivä on niin jotain ihanaa... ehdin jo aikaisemmin valittelemaan oireiden puuttumista, mutta kyllä täällä jotain "pientä" on koettu: Palelua, janoa, pissahätää (jatkuvaa), kuvotusta, kokoaikaista nälkää ja väsymystä. Oksentaa ei oo tarvinnu kunnolla, pönttöön syljin eilen vähän. Ja sekin sai alkunsa miehen yskimisestä, siihen niin samaistuin että tuli huono olo. Mulla ei rannekkeiden vaikutus alkanut samantien, vaikka ohjeiden mukaan ne helpottaa muutamassa minuutissa. Sanoisin, että vuorokauden se otti. En uskalla ilmankaan olla, kun tää olo on niin mukava nyt. Rannekkeet tosin puristaa vähän, pitää välillä ihan vaan käyttää pois ja hieroa painaumia. En tiedä eikö ne sitten olleet alusta asti oikeilla kohdilla, kun paikka on kaiketi aika tarkka mihin kohti pitää asettaa. Niin, tiiäpä sitten että onko se vaikutus vaan psykologista niinkun täällä on muutkin arvelleet ;)

pikkum ja sintti 7+4

(ens viikolla ultra, sitä odotellessa...)
 
moi voiko tännekki liittyä???olen tuola tammikuun pinossa mutta nyt neuvolas meinasivat et laskettu aika olis 27.12 jos mennään kuukautisten perusteella... mulla aina ollu epäsäännölliset kuukautiset joten voipi olla et menen vielä ultraan selvittään missä mennään, mutta nyt siis näin... raskaus viikolla 9 mulla eka neuvola joten sielä voidaan sitä vielä miettiä, mutta nyt näin :D :heart: :heart:

satks ja toinen olis tulossa. laskettu aika olis siis 27.12

Minulla siis tyttö joka 2v, Keskenmenoja minulla taustalla kaksi. toinen ennen likkaa ja toinen oli viime marraskuussa... nyt siis yk 10 menos ja toivottavasti päätyy hyvin.. :heart: :heart:
Jotenki kyllä niin vapautunu olo enkä pelkää keskenmenoa.. ehkä siks ku aikasemmat keskenmenot menny 5 viikolla jo kesken.... Tahtois kaikille kertoa, mutta taidan odottaa np ultraan asti ja sit vasta... tietty nyt kesä tulos et katotaan kauanko pystyy pitään salas =)

memmu 5+6

ps. mistä rannekkeesta te puhutte??? :LOL:
 
pikkumenninkäinen mun piti tänään käydä ostamassa rannekkeet mut on ollu niin heikko olo etten oo päässy mihinkään..aattelin siis huomen käydä samalla ku käyn siel varhaisultrassa, ku jokatapauksessa siis joudun kaupunkiin lähteen. Mulle on aika sama onko vaikutus todellista vai vaan korvien välissä, kuhan ne sit auttais =) oon valmis maksaan 20e siitä et korvien välissä oleva hyytelömöykky ajattelee et mul on hyvä olo =)

Memmu86 Sea Band - rannekkeista..pitäis helpottaa raskaus/matkapahoinvointia

fanttomi & 6+2
 
Huomenia.
Täällä tulis huomenna 9+0 eikä pahoinvointia vieläkään. Totaalisen väsynyt kyllä olen, mutta siinäpä ne raskausoireet onkin. Kerron sitten np-ultran jälkeen, oliko siellä kaikki hyvin..Mies yrittää muistutella, että ei esikoisestakaan pahemmin ollut pahoinvointia.. Ihmetyttää vain, kun niin monilla on ja viel tosi varhaisilta viikoilta, ja mulla ei näemmä kummastakaan...

Ikäerosta.. meillä tulis 2v.3kk ja risat, se on meille kyl ehdoton minimi eli pienempää ei olis haluttukaan, isompikin olis sopinut :) Meidän esikoinen on todella vilkas ja temperamenttinen, eli veikkaan että monet itkut tulee viel itkettyä vauvan ja uhmaikäisen kanssa.

Hyvää alkuviikkoa kaikille.
 
ylläripylläri
Nallekarkki, täähän just on se paikka mihin saa kirjoittaa ne kaikki tuntemukset :) Kyllä mullakin on jokaisella kolmella kerralla iskenyt jossain kohtaa se epäröinti ja pohdinta siitä onko musta oikeesti tähän? Esikoisen kohdalla jännitti kun kaikki oli uutta ja tuntematonta... toista odottaessa itkin ja paruin kuinka esikoinen ei enää saakaan kaikkea huomiota kun tulee uusi vauva :D ja nyt kolmonen kun oli totaaliylläri niin on ehtinyt vuoristorataa jo mennä tälläkin kerralla :D Mutta siitä huolimatta joka kerta se on päätynyt lopulta onnelliseen odotukseen ja ihanaan vauva-aikaan. Toivottavasti tälläkin kerralla.

ikäero, esikoisella ja kuopuksella aika lailla tasan 3 vuotta ja nyt sitten kuopuksen ja vauvan ikäeroksi tulee vaan n. 1v8kk.

Teargas, mulla ei myöskään pahoinvointia ole ollut millään kerralla. Nytkin välillä iskee hirmuinen epätietoisuus ja epävarmuus onko tuolla masussa oikeesti ketään, mutta aina koitan aatella että ei oo tosiaan kahdesta ekastakaan ollut juurikaan mitään oireita.

ylläripylläri & velmu 6+5
 
Moikka,

En vielä uskalla ilmoittautua mukaan, mutta tulin kyselemään teidän oireista. Mulla ei ole oikein mitään oireita ja pelottaa tosi paljon. Aiemmin oli mahassa välillä repäisykipuja, mutta ne on jo loppuneet. Tissit oli aiemmin myös aamuisin kipeät, nyt ei ole sitäkään. Onkohan tää normaalia?

Tytti rv 5+4
 
Vieläkö joukkoon sekaiseen mahtuupi yksi?
Elis mun tiedot voi lisätä liinukka83 la 31.12.2010 ja synnäri oas ja toinen lapsi tulossa

Koitan lueskella hiukka noita vanhoja juttuja tuolta jos vaikka pääsisin kärryille :D
Täällä mennään toistaseksi aika oireettomana, iltasin on sellasta ihanaa vellovaa oloa ilmassa aina välillä...Meillä toi ensimmäinen tyttölapsi täyttää keskuussa 2 vuotta ja hiukka sitä jännittelen jo valmiiksi että mites hän sitten uuteen tulokkaaseen suhtautuu. =) Jospa kaikki kuitenki sujuis suht kivuttomasti... :saint:
 
Tervetuloa uudet :)

Tosi sekavia tunteita täällä, odotusaikaan liittyen. Musta tuntuu et jotenki käänteisesti en välillä olevinaan halua vauvaa ku pelkään niin paljon et jotain käy. Esikoisesta olin alusta asti ihan fiiliksissä ja en pystynyt ajattelemaan keskenmenoa tms. Nyt mielessä pyörii kaikki mahdolliset kauhuskenaariot. Siispä menen (jälleen) yksityiselle ultraan tänään varmistamaan että siellä on joku. Oireet nimittäin sen verran vähäiset. Eipähän tarvii enää spekuloida sitten.
 
Kiitos uudesta pinosta :) Mulle vois vielä sen la:n muuttaa 20.12. Se lukee nyt neuvolakortissakin :) niin ja sairaalaks TAYS.

Täälä huono olo vaivaa, ällötys on semmosta kummallista ja inhottavaa. Lämmintä ruokaa pystyy syömään oikeestaan vasta joskus 17-18 aikaan..ja hitto kun heräilen kauheeseen nälkään. Yövuorojen jälkeenkin uni ois maistunut, mutta kun oli pakko nousta syömään.

Mitäs meillä tuleekaan ikäeroa, esikoiselle ja vaaville tulis 5v8kk ja pienemmälle ja vaaville 3v3kk :heart: ihan on mukavat ikäerot. Molemmat pojat on vaan niiiiiiin mammanpoikia taas tällä hetkellä että saas nähdä jos ei ollenkaan helpota ennen uutta tulokasta. Toisaalta taas pojat tykkää ihan hirveesti vauvoista, osaavat molemmat nätisti käsitellä, silittää ja paijata :heart: esikoinen sanonut jo siitä asti kun pikkuveli alkoi liikkumaan, että voisko meille äiti tulla jo toinen vauva kun pikkuveli on jo niiiiin iso :LOL: mitään en oo tietenkään vielä raskaudesta puhunut, mutta pojat haluaisivat kovasti pikkusiskoa. Jos telkkarissakin näkyy vauvoja niin "meille kans tyttövauva" :LOL:

Keffeli poksuu 7+0 :heart:
 
mulla alkoi tänään pahoinvointi!!! =) ja joo mä oon siitä tosi onnellinen!!! Se vaan rauhottaa ihmeellisesti ton KM raskauden jälkeen. Puhuin kans mun äidin kanssa joka snaoi että sillä oli (niin kuin mulla) esikoisesta äärimmäisen kova pahoinvointi alusta asti, mutta musta esim alkoi vasta viikolla 6 tai 7.

Memmu86: tervetuloa tähän pinoon! Hauskaa saada sut tänne. Ja sä ootkin sitten jo tosi pitkällä!!

nallekarkki: mullakin on sekavia tunteita, vaikka tää lapsi olikin tosi toivottu, mutta oon ollut jotenkin vaan aika sekavissa fiiliksissä, osittain siksi että on vaikea paikka just nyt meidän suhteessa miehen kanssa ja se pelottaa, ja sitten kans ihan kaikki muut pelot. En ole kokenut vielä olevani kovin onnellinen tästä raskaudesta koska pelot on olleet niin voimakkaat.

manna ja baba 5+5
 
Tervetuloa uudet :wave:

Täällä alotettiin aamu pöntön halailulla, toivottavasti jäi yhteen kertaan. Yön nukuin istualtaan ku en maate pysty olemaan, sillon oksu olo vaan yltyy. Nyt sit niska jumissa kun ei toi mun tyynyviritelmä ollu kauheen hyvä. Kohta pitäis lähtee ultraan kurkkimaan et onko sielä ketään, joka tän mun olon aiheuttaa.

tytti82 oireista kyselit..täällä ainakin oksetusta, tissikipua, päänsärkyä, nenä tukossa, turvotusta, väsymystä ja masussa "tuntuu"

fanttomi & 6+3
 
Kiitos uudesta pinosta :flower:

Tervetuloa uudet, liinukka83 saatkin paikkani siellä "pahnanpohjimmaisena", kun sun la on vika päivä =)

Oireista... Ei mitään muuta kuin selän juilintaa ja yritän muistella ettei aiemmissakaan ole ollut... Vähän silti haluis oireita, että olis rauhallisempi mieli. Lupasin itselleni olla hermoilematta, mutta kyllä tiedätte... MAHDOTONTA :LOL: Ultra vasta joskus kesäkuussa... Ei ois oikeen tähän hätään varaa yksityiseenkään... Kai se on vaan odoteltava. Eka neuvola perjantaina :heart:
 
Ei ne fiilikset täälläkään ihan pelkästään positiiviset oo olleet.. Vappuna kun aattoiltapäivällä pyöräilin töistä kotiin ja juhlivia ihmisiä oli joka puolella, niin tuli semmonen fiilis, et voispa itekin tässä nyt lähteä johonkin terassille.

Ja eilen kun katteltiin miehen kanssa ruotsin laivoja niin tuli kauhean haikea olo kun mietin, että olispa kiva lähteä miehen kanssa kahestaan laivalle ja ottaa vähän skumppaa ja katella ikkunasta maisemia ja jutella.. Ja sitten aattelin, et montakohan vuotta menee, että tämmönen onnistuu.. Ja että tavallaan meidän nuoruus kahdestaan on nyt sitten ohi, jos kaikki menee hyvin, ja seuraavaksi kun ollaan kahdestaan niin ollaan jo tukevasti keski-ikäisiä molemmat.

Tämmösiä ajatuksia. Toki me ollaan myös hankittu talvella koiranpentu, joten sekin rajoittaa menemisiä aika tehokkaasti, kun ei oikein raski jättää sitä hoitoon ainakaan vielä.

Se huolestuttaa edelleen, että pieni oli varhaisultrassa reilun viikon verran pienempi kuin mitä olin laskenut, mutta eipä tässä muuta voi kun odotella. En tiedä nyt sitten että pitäiskö soittaa neuvolaan ja pyytää myöhäisempää aikaa sille neuvolan ultralle? Näillä viikoilla ultra siis olisi rv 10+4, ja sen lisäksi myös tämä niskaturvotus-mittaus.

Väsymys on edelleen ajoittain hirveän kova ja välillä myös ällöttävä olo aika paha. Turvotus on myös aikamoista.

Hampiainen 8 + 1
 
Kiitokset uudesta pinosta ylläripyllärille!

Itsellä on myös hieman odottavat fiilikset tän raskauden kans. Tai ehkä jopa vähän passailenkin. On ollut niin oireetonta, että en osaa uskoa vielä kunnolla mitään. Nyt parina päivänä on syömisen jälkeen tullut ällöttävä olo. Ja iltaisin väsyttää. Muuta ei oikein. Esikoisesta mulla oli rinnat kipeänä, mutta nyt ei ollenkaan. Parin viikon päästä ois vasta varhaisultrakin.

Kerroinkin jo aiemmassa pinossa, että ikäeroa tulisi ykkösen ja kakkosen välille 1 v 5 kk.

Mandy 5+4?
 

Yhteistyössä