Huomenia kaikille!
Ihanaa
Haitula! Onnea, onnea, onnea!
Ja kiitos
Uh synnytyskertomuksesta! Teidän tytölle toivon paljon voimia, että pääsee pian kotiin!
Kohta niitä vauvoja tosiaan tupsahtelee sit enemmänkin. Oliko se nyt lokakuisten ketju vai mikä, kun seurasin, niin siellä oli lokakuun jokaisena päivänä melkein syntynyt yksi tai useampi vauva..
Mäkin voisin sitä
fb-ryhmää kokeilla, tosin oon kyllä niin epäreilu, etten oo sinne fb-sivustollekaan rekisteröitynyt oikealla nimelläni, ainoastaan etu- ja sukunimen alkukirjaimilla. Toki voin muille nimeni sit paljastaa siellä.
Lähinnä toi on siksi, etten oo halunnut että kaikenmaailman ala-asteen aikaiset "kaverit" etsiskelee mua sieltä.
Toisaalta toivoisin myös, että täällä ei keskustelu ihan kokonaan kuihtuisi. Mulle on myös ollut palstasta paljon apua ja tukea raskauden iloisiin ja vaikeisiin hetkiin! Itse en ainakaan omalla kohdalla vähättele yhtään tällaisen virtuaalisen vertaistuen merkitystä. Mulla ei tällä hetkellä ole ystäväpiirissä ketään, joka odottaisi tai olisi just saanut vauvan ja on siksi ollut kiva jakaa tuntemuksia täällä. Voihan miehellekin toki puhua, mutta se on monesti tullut sen kanssa puhuessa esiin, että vaikka se kuunteleekin mielellään ja yrittää tukea, niin ei se kuitenkaan pysty aina ihan kaikkea ymmärtämään kun ei itse voi läpikäydä samaa. Se auttelee kotitöissä, hieroo ja halii, mutta eipä se oikeen voi mun kanssa mistään kipujen tai vuotojen normaaliudesta keskustella..
Kiitos siis kaikille palstalla mukana olleille, olette mahtavia naisia! Toivottavasti moni jaksaa roikkua mukana vielä vauvojen synnyttyäkin! Itse ainakin meinaan tässä porukassa pysyä vaikka vauva syntyisi tammikuun puolessa välissäkin, jotenkin koen tän tutun porukan tärkeäksi ja haluan jakaa juttuni just teidän kanssa!
Täällä
hikkaillaan paljon, mut ei noita viikkojakaan oo vielä niin paljoa kuin teillä muilla! Hikka tuntuu parhaiten tosi alhalla, siis siellä jossain pään tietymillä, joka on siis jo ultratessa tossa hävyn sisällä. Mulle ei oo kukaan sanonut naikkarilla tai neuvolassa, onko vauva laskeutunut vai ei, mutta enpä tiedä kuinka paljon alemmas tosta enää pääsisi ilman että tulee pää ulos..
Tietääkö joku jotkut kriteerit, millä se laskeutuminen määritellään? Voishan tätäkin tietty kysyä vaikka seuraavassa neuvolassa..
Mun piti pakata sairaalakassi kun tulee 32 viikkoa täyteen, mut kappas - en oo tehnyt vielä mitään sen eteen! :ashamed: Toisaalta tuntuu nyt, ettei vauva tuu vielä moneen viikkoon ja toisaalta taas että se voi tulla koska vaan. Eipä toi esikoinenkaan itsestään mitään ennakkovaroituksia antanut supistusten tai limatulppien muodossa, se oli poksista ja lorilori vaan.
Vaan jos vauva syntyisi nyt, niin sen kotiutumisvaatteet ehtisi hyvin viedä paikalle myöhemminkin, mä kuitenkin kotiutuisin sairaalasta vauvaa aikaisemmin. Ja itsehän nyt en pakosti tarvitse mukaan kuin neuvolakortin. Lisäksi oon kyllä ajatellut, että kassiin voisi pakata jotkut ihanat uudet, pehmeät pikkarit, imetysliivit, sit sitä suklaata
, kameran ja sen nallesoittorasian, jota oon vauvalle lähes päivittäin soitellut. Varsinkin, jos syntyy ajoissa ja joutuu osastolle, niin ois sitten jotain tuttua vauvalla siellä. Niin ja sellainen joku 2+1 shampoo+suihkusaippua -yhdistelmä vois olla aika hyvä! Kotivaatetta en itselleni ajatellut ottaa, mies voi sit tosiaan tuoda puhtaat housut tms., jos tarve vaatii.
( . ) Mä siivoilin tänään pakastinta et ne laatikot mitkä meinaan tällä viikolla tehdä, mahtuu sinne.
Laatikoiden tekeminen pakkaseen on oikeesti superkätevää! Kun tekee lähes kaiken jouluruuan valmiiksi pakkaseen, niin tarvii vaan edellisenä iltana muistaa ottaa ne järkäleet huoneenlämpöön sulamaan. Uunissa lämmittäen niistä tulee ihan kuin vastatehtyjä!
Masulle ei kuulu mitään uutta. Supistukset on lähes kokonaan kadonneet, vaikka nythän niitä vois pikkuhiljaa alkaa enemmän vaikka tulemaankin! No, täytyy toivoa, että toi vauva hitaasti, mutta varmasti puskee tolla päällään paikkoja kypsäksi..
Oisin oikein valmis synnyttämään vaikka tasan rv 37!
mamadread ja ihme 33+3