Joulukuiset lumihiutaleet 2010 - MARRASKUU

Haitula: Paljon onnea!!

Piianen: Oon tosi pahoillani.

Oon kanssa ihmetelly, miten ihminen, kenen mielestä kaikki täällä on hölmöä, tyhmää ja huonosti, viitsii tuhlata aikaansa ja energiaansa tän ketjun lukemiseen ja saakohan hää siitä jotain iloa kun pahoittaa muitten mieltä. Mut, kaitpa toi provoilu on tosi yleistä, kun ei tarvi omalla nimellä esiintyä...

Täällä on pitkästä aikaa taas ollu harjotussuppareita oikein kunnolla ja vähän sellanen huono-olo. Mut, en jaksa elätellä toiveita, et synnytys ois lähellä. Asennoidun siihen, et lähelle ens vuotta menee.

Myyris 36+3
 
ihan ensimmäisenä HAITULALLE IIISOSTI ONNEA PRINSSISTÄ!!
PIIANEN: mä en tiedä mitä sanoa, veti hiljaiseks kun luin sun tekstin..en voi kun jaksamisia toivoa sinne ja paljon!!! mutta onneksi pikkuinen on hyvässä kunnossa ja kasvaa päivä päivältä :)
EHKÄISYSTÄ on ollut puhetta, mä en tiedä yhtään mihin sitä kallistuis, toisaalta epäilen että meidän lapset on tämän jälkeen tässä mutta kun ei sitä ikinä tiedä... pillereitä en haluais kun meni viimeksi niistä kierrot ihan sekasin.. kierukka joo toisaalta kiinnostais mutta hirvittää ne tiputteluvuodot ym..ääh kaippa sitä voisi neuvolassa vähän miettiä terkan kanssa yhdessä..

..ja omaa napaa.. mulla on tää päivä ollu taas sellanen että moro! oksennus-oloa ja oksuilua muutenkin ollut viime yöstä alkaen ja jatkuu vaan, mitään ei meinaa saada alas meneen etteikö nousis ylös..rupee rasittaan!!!! sit kaiken kruunas riita aamulla miehen kanssa kun sain kuulla kuinka en tee mitään muuta kun makaa vaan ja oo tekemättä mitään..prkl..! siinä samassa lähdin tiskaria täyttään raivolla, hoitamaan pyykkejä ja vaikka mitä! sitten mies tulee siihen sanomaan kuinka ei nyt kannata ottaa jokaista sanomaa todesta!! siis oikeesti, mitä sitten menee edes sanomaan jos kerran ei tarkota, olis oman turvallisuutensa takia hiljaa! :D äh!! hiukan taitaa nuo hormoonit taas pomppia :D
keskiviikkona olis neuvolaan meno, saapa nähä mitä siellä taas sanotaan, tuskin ihmeitä..sitä samaahan tuo on loppuun asti, oon nyt itelleni koittanu sisäistää että joulun yli mennään vauva mahassa komeesti kun ei käynnistykseen mennäkkään, ei mitenkään houkuta ei.. mutta näillä mennään :) mutta juuh, kaippa sitä vois mennä esikoisen reppua tarkastaan että kaikki on mukana ja huomenna pitäisi vaappua neitosen koululle vanhempainkeskusteluun..plääh..mutta mentävä se on.
niii! ja FB-RYHMÄÄN olisin mielelläni tulossa jos huolitaan ;)
mipe sekä megaposki ja viikkoja on öööh 35+oiskohan 5...
 
Paljon onnea Haitula poikavauvasta :flower:

Palstailuun ja keskusteluihin sen verran kommentoin, että itse olen enemmän ollut taustalla enkä paljoa ole kirjoitellut mutta minulle on ollut erityisen tärkeää lukea täältä toisten kokemuksia raskaudesta. Varsinkin kun ensimmäistä lasta odotan niin ei raskaudesta ole hirveesti tietoa ja kaikki raskaudet ei aina mene kirjojen ja faktojen mukaan, joten tosi tärkeää ollut minulle, että voin lukea täältä aitoja raskauskertomuksia. Helpottaa välillä omaakin oloa kun jännitän ja pelkään vähän kaikkea ja kun lukee, että jollain toisella voi olla samoja oireita kuin itselläkin niin huomaa, ettei omat tuntemukset olekaan ihan hulluja ja kuuluvat raskauteen. Joten kiitos paljon kaikille aktiivisille osallistujille, jotka omia kokemuksiaan täällä jakavat!

Jazz 35+0 POKS :)
 
haitulalle onnittelut pienestä pojasta!! hurjaa kuinka niitä vauveleita rupeaa pikkuhiljaa tupsahtelemaan:)
Ehkäsyä olen minäkin pähkäillyt, mutta en ole tullut vielä mihinkään tulokseen:) siis jonkun ehkäsyn kyllä hankin mutten vielä tiedä minkä.Ennen esikoista olin toooosi tooosi pitkään ilman pillereitä eikä meinannut saada alkua ei sitten millään ja sitten aateltiin tän kakkosen kohalla että en alota mitään ehkäsyä kun viimeksikin sai niin kauan odotella ennen plussaa ja oltiin varauduttu että kauan menee, mutta kas kummaa:kakkonen sai alkunsa ekasta kerrasta ovulaation aikaan, joten nyt sitten täytyy ehkäsy hankkia ettei ihan heti kolmas tule:)
Limatulppiakin jo bongailtu, mä joka vessareissulla toivon että jotain tulis kun jotenkin on niin sellanen olo ettei tämä kakkonenkaan täältä itekseen tule vaan käynnistetään yliaikasena niinku esikoinen.Esikoisen aikaan sentään tuli ahkerasti harkkasuppareita mut nyt nekin on tosi vähäisiä:(
ei kai muuta tällä kertaa...paitsi että jee poks RV36!
 
Haitulalle onnea valtavasti poikavauvasta:heart::flower:

Anabela no tosiaan sitten meiltä on teille korkeintaan n. 8km.=). Tehdään vaan treffit nyyttien kanssa sitten kun suurimmat alkuhässäkät on ohitettu. Ja mistä sitä tietää vaikka oltais samaan aikaan Taysissakin!

Tänään rv 38+3
 
Fb-ryhmä avattu!

Mukaan pääsee näin: annat tietosi yksityisviestillä: Nimi, asuinkunta, syntymäaika... ainakin toi nimi =) Koitan sitten hakea teitä, lisään kaveriksi ja sitten pystyn lisäämään teidät ryhmään =) Ja ryhmä on siis salainen sitä tai sen jäseniä ei löydy hakemalla.

Voitte myös yrittää halutessanne etsiä mua sieltä mutta Jazzy82 sanoi ettei löytynyt...

tänään rv 35+2
 
Paljon onnea Haitula pienestä prinssistä!!!! :heart: Poitsu synty mun veikkaamana päivänä, ei tosin ollu "seuraava" mutta päivä meni oikein =)

auringonpilkku mäki voisin tahtoa mukaan fb-ryhmään =)

wendyduck Toivottavasti ei ole kyse myrkytyksestä, tai ettet ainakaan osastolle joudu pitkäks aikaa =)

Unelmahöttö Kiitos synnytyskertomuksesta =) Ja ihanaa, että pikkuinen on voimistunut ja piristynyt =) Oon ite hoitanu työkseni lapsia, myös vauvoja, ja kyllä noi pienet kasvaa ja voimistuu ihan silmissä =) Toivotaan, että kotiutumiseen ei mene enää kauaa :heart:

painosta vielä sen verran et mun äiti sai mua odottaessaan 46kg lisää kannettavaa =) Alusta asti keräs nesteitä ja lopussa vielä myrkytys äity tosi pahaks..ja reilu viikko synnytyksen jälkeen oli enää +4kg jälellä...Että näilläpä mä meen ainaki etiäpäin =) Sanokoot muut mitä sanoo :LOL:

( . ) On tosta yöllä vessassa ravaamisesta jotain "hyötyä" kun kävin kokeeksi illalla just ennen nukkumaanmenoa vaa'aalla ja heti aamulla herättyäni...niin aamulla painoin 2,3kg vähemmän ku illalla :LOL: Eli pikkasen tota nestettä kertyy aina =)

mä oon alottanu "ystävällisen häätöyrityksen"..eli käyn koirien kans n. 30-45min lenkeillä pari kertaa päivässä, vauhtihan ei päätä huimaa mut suppareita saa kyl aikaseks =) Ja en siis tosiaan tähän asti voinu käydä kun on ollu tarkotus et vauva pysyis vielä masussa mut nyt uskallan jo lähtee pidemmälle kävelylle. Saunominen saa kans suppareita aikaseks mut toi ulkoilu on enemmän mun juttu =)

fanttomi & 35+4
 
Auringonpilkku, laitoin sulle yksärillä tiedot tohon FB-ryhmään liittymisestä.

Ja Espoir, käy kyllä sun tulevaa lasta sääliks kun saa äidikseen tuollaisen ihmisen jolta puuttuu kyky ottaa huomioon muiden ihmisten tunteet ja lohdutuskyky. Ja on vielä noin helkkarin ilkeä suustaan.
Hyvin osaat kyllä provosoida ja saada ihmisten tunteet kuohumaan ja pahoittamaa mielensä. Onnittelut siitä!

Täällä on hiukan jalat olleet kipeät ja maha sekasin, mut mulla tuo maha on aina toiminut hyvin.
Innoissani ja peloissani odottelen et sais kunnon supistuksia pistää tulemaan. :)
Mies on yön töissä et yksin menee tämä yö vielä :)

Kaikille niitä ihkuja haleja ja puseja loppuraskauteen :heart: :D

Julia
 
Haitula ihan hurjasti onnea pienen syntymän johdosta!! Soppelin kokoinen vesseli :D

Leenu: kiitos. Viime yö meni mukavasti. Ei tainnu tytöt kovin montaa kertaa herätä. Esikoinen jossain vaiheessa yski, mut se helpotti kulauksella kylmää vettä. Me on käytännössä miehen kans koko päivä nukuttu.


Unelmahöttö:
kiitos kertomuksesta.. ihana et sulla jäi hyvä fiilis!! Se on niin jännä se tunne synnytyksen jälkeen, ei sitä voi sanoin kuvailla. Se tunne pitää sisällään kaikkea kaipausta, onnea, hämmennystä, ylpeyttä, jännitystä, onnistumisen iloa jne.

(.) tääl on kyl sellainen möyke käyny tänään vatsassa et ihan naurattaa :D tämä vauva on ollu huomattavasti rauhallisempi yksiön omistaja mitä kaks edellistä ni jotenki ihan hassua ku toinen möykkää jokasuuntaan. Väliin ei tiedä miten päin se tuolla on iskuja satelee joka suuntaan. Esikoinenki oli ihmeissään ku istu mun sylissä ja vauva monotteli sitä selkään.

Arvatkaas mitä.. mä sain suuriman osan joulukorteista kirjoitetuksi :D pitää vain tilata muutama kortti lisää tai sit käyn hakeen jotku kaupan versiot..
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea Haitulalle pikkuprinssistä :flower:

Ja Unelmahöttö: kiva, että jaoit synnytyskertomuksen kanssamme. Ihana myös, että tilanne on vähän rauhoittunut ja vauva on saanut voimia. Pian kotiin, jee!

Nyt kaikki palstan ihanat naiset rauhotutaas suuntaan ja toiseen ja kunnioitetaan niitä nettikeskustelupalstojen sääntöjä puolin ja toisin. Koitetaan muistaa, että meitä on moneen junaan ja vielä useammalle asemalle, joten varmasti tänne tulee sellaisia kommentteja, jotka äsyttää puolin ja toisin ja välillä ihan tosi paljon. Varmaankin tässä vaiheessa on tullut jo selväksi, että Esporilta toivottaisiin vähemmän kärkkäitä ja arvostelevia kommentteja liittyen muiden palstailijoiden ajatuksiin, jotta palstan hyvä henki säilyisi. Ehkä voimme pikku hiljaa jättää asian taakse ja toivoa, että kaikki menee jatkossa hyvin.

Mä vielä mietin sitä FB-ryhmää :) toivoisin kovasti, ettei keskustelu silti täällä hiljenisi :|

Oltiin tänään vielä Prismassa ja loppujen joululahjojen ohella ostettiin eilsiten kamojen lisäksi amme, nenänniistäjä, puhdistuspyyhkeitä, tuttipullo, 2 pkt tumput&sukat, yks söpö yökkäri ja yksi kietasubody, johon voi kääntää hihoista tumput :heart: Vaikka mitään vaatetta ei kyllä kai enää tarttettaisi...mutta tuleva mummi halusi ostaa :D No mutta mutta nyt pitäisi olla kaikki tilpehööritkin tavaroiden lisäksi hankittu.

Azalea ja Luru 35+1, jotka toivovat palstailurauhaa ihan kaikille jäsenille
 
Haitulalle isot onnittelut!

Heh, olin veikannut et pikkuinen syntyis tänään, enpä olis arvannut, että ollaan kotona oltu jo viikon verran nyytin kanssa.

No espoir taitaa tunnetusti ärsyttää tahallaaan, mutta espoir, ei rakenneultrakaan 100% varmuudella sukupuolta oikein kerro, mutta tähän varmaan nasevasti vastaat, ettei täällä Suomessa osata vaan niitä niin hyvin käyttää kuin siellä teille, eikö? no jokatapauksessa on selvää ettei hänestä taas kuule mitään pariin viikkoon. ennenkuin tulee taas tänne prosoimaan jostain muusta aiheesta.
 
Isot onnittelut Haitula ensimmäisen joulukuisen poikahiutaleen johdosta!! Hyvän kokoinen vesseli tosiaankin:heart:

Piiaselle isosti myötätuntohaleja sekä voimia niin henkiseen kuin fyysiseenkin toipumiseen:hug: En oikein osaa sanoa mitään, tuntuu niin kurjalta ja väärältä että asiat voi kääntyä hetkessä noin! Onneksi kuitenkin olet hengissä ja sinulla on ihanat lapset ja pieni hyvinvoiva prinsessa isoveljien kera joita saat sydämestäsi rakastaa!:heart:

Uh kiitos synnytyskertomuksestasi ja muutoinkin hyvistä kuulumisista:heart: Huomaa että olet jo paremmalla mielellä, ihana juttu!

Teidän monien muiden tapaan en minäkään ymmärrä mitä rva espoir täältä virtuaalipalstalta sitten hakee?!?! Miksi käydä lukemassa meidän kirjoituksia, iloja ja suruja jos ne kerran aina saa hänelle aikaiseksi tuollaisen ärsytyksen ja kiukun?! Sellaisen kuvan hänen kirjoituksistaan ainakin saa koska ne ovat aina ja vain negatiivisia iskuja vasten meitä muita!!
Kummastelin jo aikaisemmin sitä että espoir ei ole kertaakaan liittynyt keskusteluun oman raskautensa kanssa, ei omalla voinnillaan, vauvan voinnilla, kasvulla, lääkärikäynneillä ei millään!! Ainoa tapa keskustella on nämä kommentit juuri kun joku muu saattaa olla haavoittuvimmillaan!!
Ja itse jätän moiset kommentit tästälähtien lukematta!:kieh:

Omasta puolestani kiitän teitä kaikkia:heart: Itse olen ainakin kokenut vertaistuen tärkeäksi ja kyllä mua on ainakin omakohtaisesti lämmittänyt teidän virtuaaliset halipusit ja välittäminen minun parisuhdeongelmiin jne. liittyen, kiitos siitä!!
Joten auringonpilkku Fb-ryhmä kiinnostaa kovasti!:wave:

Cisu joko sä lopetit ne supistuksen estolääkkeet?! Onko ollut mitään vaikutusta eli onko supparit lisääntyny tmv.?!
Mulla tulee tänään 2vkoa täyteen (2vkoa annettiin ohjeeksi), mietin söisinkö kuitenkin perjantaihin, eli tasaviikkoihin 36 asti! Mulla supistukset on kyllä vähentyneet huomattavasti.

(.) Kävin perjantaina Chisun-keikalla ja vauva rakas mötki musiikin tahdissa koko illan niin että kipeää teki!! Eilen hän sitten selkeästi huilasi ja nukkui, toinen ressukka!
Loppukiri kilojen keräämisessä on alkanut kaikesta mässäämisestä päätellen ja närästystä alkanut tulla siitä syystä vaivaksi...suklaa ja rasva, kuten eilen joulutortut pistää heti närästämään!
Turvotusta on alkanut tulla hitusen...tai lähinnä aamuisin sormet on kankeat ja iltaisin jalkoja turvottaa!!
Ikinä en ole odottanut näin kovin että saisin vauvan jo syliini:heart: Koskaan ennen ei ole ollut lainkaan kiire...nyt katselen 4D-kuvia ja odotan saavani sen söpöstyksen nuuskittavakseni:heart: Fyysisen kuntoni takaisin pikkuhiljaa ja arjen ilman masua! Vaikka alku tuleekin olemaan raskaampaa niin koen silti sen helpottavammaksi kun ei ole enää tätä masun tuomaa fyysistä taakkaa...eikä tarttis miettiä, pelätä ja jännittää enää synnytystä ;)
Sairaalakassi muuten edelleen pakkaamatta...
Torstaina olisi pitkästä aikaa neuvola, ihan kiva :)

Jennyli 35+3
 
Onnea kovasti Haitulan perheelle!:heart: Mulla on itellä tuo perätilahomma myös ja kääntöyritys ensi viikolla, joten saa nähdä miten käy. Mulle tosin sitä tuskin voidaan edes yrittää tuon lapsiveden vähyyden tähen (sen takia epäilen kans et se vois käydä kipeätä?)..mutta joka tapauksessa. Kiva kuulla, että hyvin menee vaikka äkkilähtö tuleekin sitten:heart: Kiva muuten, taisi tulla ensimmäinen poikakin meidän ketjuun.

Tesmis, tuo rakenneultrahomma on kyllä totta kun itsehän en edes tiedä kumpi meille tulee.

Unelmahöttö, olipa rauhallisen kuuloinen synnytys. Oiskohan tuossa semmosta luopumisajatteluakin sitten, kun aluksi on vähän tyhjä olo? Tuli vaan mieleen hieman eri aihealueelta, mutta muistan omat häät kuinka sen jälkeen tuntu että on takki tyhjä ja väsyttää vaikka oli ihanat hääjuhlat. Ekana päivänä oli sellanen fiilis, että tässäkö ne nyt oli, että mitä me sit keksitään=) Sen jälkeen tuliki sit semmonen olo, ettei jaksanu ajatella edes häitä tai katsoa mitään hääohjelmia. Nopeesti tulee se tyytyväisyys, ettei tarvi enää omia häitä juhlia mutta muiden häistä saa kyllä nauttia.

Miten nuo fb-ryhmät oikein toimii? Siis onko se vähän saman tyylinen kuin tämä, mutta tietysti omalla nimellä vaan? En oo oikeen niihin perehtynyt. Olin vähän miettinyt, että sitten vauvauduttua viimestään pitäisi ehkä sellainen olla, kun tuntuu ettei tänne kaikkien nähtäväksi ainakaan kuvia oikeen raaskis laittaa. Onhan näilläkin palstoilla pyörinyt kaiken maailman huijareita ja kuvien kopioijia jne.

Kuulostipa tuo Azalean kietasubody hihatumppuineen jotenkin söpöltä:heart:

Tuosta raskausajan painosta vielä, että se tosiaan joillakin lähtee samoilla tulilla pois. Mulla on äidillä tullu kaikista lapsista +20kg ja ne on olleet pois jo synnäriltä lähtiessä. On siis ollut vielä jotain bmi 20 kieppeillä, joten hän sanoi että oli melko pieni sitten imettäessä kun ei ollutkaan sitä rasvavarastoa mitä oli kuvitellut olevan ja laihtu hurjasti. Ilmeisesti olikin tullut tota turvotusta sitten. Toisilla sitten jää ne kilot pitkäksikin aikaa.

Wendyduck tuossa sanoikin, niin mulle on myös ollut vertaistuki tosi tärkeää. Kun lähipiirissä ei ole juuri lapsiperheitä, tai jos on niin osa on aika etäisiä, joten tämä on kuitenkin uutta. Ja ainakin oon ite nojautunut siihen tukeen silleen kun on tarvinnut. Tuollon kun rv 29 mulla alko nuo proteiinit olemaan virtsassa ja verenpaineet oli koholla, niin sillon olin ainakin ite jotenkin yllättävästi poissa tolaltani. En pystynyt yhtään ajattelemaan yli kuukauteen koko raskausasiaa, pelkäsin että jos ajattelinkin niin se vauva pulahtaa sieltä saman tien tai mun verenpaineet nousee kattoon. Ehkä jotain kertoo sekin, että sain yhden kuukauden sisään melkein 25 opintopistettä opiskeltua täysin alusta kaikki..oli ihan pakko ajatella muita asioita:xmas: Nyt taas sitten kun sama tilanne jatkuu, mutta ei ole pahentunut, niin sitä on jotenkin jo tottunut ajatukseen eikä mua enää häiritse tuo tilanne. Sitä tietysti pitää seurata, samoin kuin tuota lapsivesijuttuakin tulee pyöriteltyä, mutta ehkä siinä on sekin että nyt tuntuu vauva jo isommalta että pärjäis. Tuo vertaistuen tarve voi siis vähän vaihdella, joskus isoimman tarpeen aikaan ei ehkä pystykään ottamaan sitä vastaan juuri sillä hetkellä. Jollekin toiselle taas voi olla todella tärkeää, että saa juuri pahimpaan hetkeen sen avun. Sen myötä en vähättelisi ollenkaan tätä vertaistukea, oli se sitten virtuaalista tai ei. Nykyään kuitenkin toisten ihmisten tukeminen on niin erilaista, koska oikeesti pääsee samassa tilanteessa elävien kanssa vaikka heti keskusteluun mukaan.

Täällä on masussa semmoset punkemisfestarit ollut koko eilisillan sekä yön, että en oikeastaan tiedä nyt miten siellä ollaan. Pitää tuossa vähän tunnustella. Tuntuis siltä, niinku pää olis tipahtanu vähän alemmas ja sivulle tuohon kylkiluiden viereen, kivasti polttelee tuo uusi kohta:D Kaipa siellä on yritetty pyörähtää toisin päin. Tuntuu muutenkin, että melko huonoksi jää nämä yöunet pikku hiljaa. Viime yönä sain unta vaan pari tuntia, kyllä siinä jo vähän tuli mietittyä että pitäskö nousta ylös vaikka lukemaan kirjaa.

Onko teillä muuttunut tuo hikkailu? Eikös ne ollut noita hengitysharjoituksia? Mietin vaan, kun tuossa yöllä huomasin että tämä meidän kaveri ei enää hikkaile joka päivä mutta viikko sitten hikkaili vielä monta kertaa päivässä ja piiiitkään (kuten sitäkin aiemmin). Ja tietysti sain kehiteltyä sitä ajatusta mielessäni, että sillä raukalla ei ole nyt tarpeeksi sitä vettä noiden hengitysharjoitusten tekoon. Ei pitäis ajatella yöllä ja unettomuudesta kärsien:rolleyes:

Noh, taidan ruveta taas kerryttämään noiden harrasteopintojen opintopistesaldoa tässä:D Oikeen mukavaa viikkoa kaikille! On jotenkin niin valosaa, kun on tuota luntakin tullu!

-metsis 35+4 (jos nyt oon oikeissa viikoissa menossa)
 
Metsis minustakin tuntuu että hikkailu on vähentynyt kovasti! Tai itseasiassa en olekiinnittänyt huomiota mutta nyt kun mainitsit niin toden totta, ei tämä meidänkään hikkakone hikkaile enää kuin muutaman kerran päivässä jos sitäkään huomaan!!
Mulla on kuitenkin vettä normaalisti joten ei taida liittyä siihen?!
 
Huomenta tytöt,

Haitulalle kovasti onnea pikku prinssistä! :flower: ja unelmahötölle voimia edelleen ja kiitokset synnytyskertomuksesta. Aina konkretisoituu lisää tämä omakin tilanne tai siis että kohta se synnytys on vääjäämättä edessä.

) .) Oma olo vähän päänsärkyinen ja äreä koko ajan. Verenpaineet yms kumminkin ok. Varmaan tää monen kuukauden flunssailu alkaa ottaa päähän ja fysiikkaan. Ja esikoisen sairastelu. Hassua, että osa on vasta jäämässä äippälomalle, Itse oon ollut jo niin kauan kotosalla, kun ensin oli pari viikkoa saikkua ja sitten varsinainen äitiysloma alkoi. Tuntuu jo, että oon mennyt yliaikiseksi, vaikka ei olekaan.

Voisin minäkin tehdä laatikkoja valmiiksi pakastimeen - en ollut edes ajatellut, että voisin tehdä niitä sinne etukäteen joulua varten (ei mikään kätevä emäntä täällä).

Azalea, ne kietaisu/kääntöhihalliset on ehdottomasti parhaita bodyjä, harmi vaan, kun niitä ei ole niin paljon myynnissä suhteessa muihin bodyihin.

Joulukuu on jo niin käsillä, että päästään hiljalleen kaikki tositoimiin :) iiiks. Ainakin limatulppahavaintojen määrä viittaisi kiireiseen viikkoon.

Lumipyryä siis odotellessa :) ihanasti sanottu, kuka se nyt olikaan.

Hurjat viikot 39+3 k & p-r
 
Viimeksi muokattu:
Monella on täällä palstalla niin isoja murheita ja terveyshuolia. Voimia teille! Ja onnea pienistä murusista!

Itselläni menee juuri nyt fyysisesti helposti ja kun omaa napaa ajattelen, olen tosi onnellinen. Kuitenkin mieheni on enimmän aikaa ihan siipi maassa, ja se surettaa. En pysty tekemään häntä onnelliseksi, saamaan innostuneeksi vauvasta tai tekemään yhteisiä suunnitelmia tulevaisuutta varten. Hänen pitäisi päästä reissuun perheensä ja sukunsa luokse ulkomaille, mutta silloin hän ei olisi minun tukenani, jos synnytys pian alkaa. Toisaalta hän näkisi sukulaisiaan, jos vauva pian tulisi, sillä silloin ainakin hänen vanhempansa tulisivat kylään. Pitää siis yrittää saada supistukset taas käyntiin... Käsipainokävelylle! Eilen kävelin ilman painoja yli viisi kilometriä, ja tänään voisi yrittää samanlaista lenkkiä.

Trolli saa, mitä trolli haluaa, kun muut provosoituvat hänen jutuistaan. Täydellinen huomiotta jättäminen on paljon tehokkaampaa. Mistä me tiedetään, kuka tänne kirjoittelevista on esim. 15-vuotias poika! :stick:
 
Haitulalle onnea prinssistä! :heart: Saatiinpas ensimmäinen poitsu tästä ryhmästä maailmaan!

Piiaselle ISO :hug: , on varmasti ollut kamala tilanne, onneksi kuitenkin sekä sinä että vauva olette elossa! Paljon voimia ja onnea koko perheelle!

(.) Terveisiä neuvolalääkäristä! Pikkuherra on asettunut "lähtökuoppiin", eli hyvin tuntui pää, kun lääkäri sitä kokeili. Viime neuvolakäynnillä ei ollut th:lla ihan täyttä varmuutta vauvan asennosta, mutta nytpä sekin asia selvisi. :) Kohdunsuu oli hieman pehmennyt ja lyhentynyt 2cm:iin, painoa oli tullut 600g viikossa (tosin parina edellisenä kertana ei ollut tullut oikeastaan yhtään lisää). Kokonaispainosaldoa on tähän mennessä tullut 9kg.
Lääkäri hieman povaili, että hieman keskikokoista sirompi poitsu sieltä olisi tulossa, mahtaako miten vaikuttaa se, että itse olin syntyessäni pienikokoinen... Kauhistus, eihän tässä ole kuin pari viikkoa 37 viikon täyttymiseen, melkein alkaa jo jännittää! :D Sairaalakassikin on jo pakattu, tosin elintärkeät suklaat ja muut herkut puuttuu vielä kyydistä. :popcorn:

Hikka tuntuu joka päivä pariinkin otteeseen ja suht pitkään, mahtaa tulla vahvat keuhkot pikkuiselle :) Itsestäni tuntuu, että hikka on vain lisääntynyt, voi tosin olla että kiinnitän siihen vain enemmän huomiota, kun en sitä aikaisemmin ole paljoa tuntenutkaan.

PinguPongu 34+6
 
Mitäs Lollille ja pikku prinsessalle kuuluu??

Jennyli puit mun ajatukset sanoiksi.. mä en ole oikeastaan tähän mennessä odottanu vauvan syntymää olleskaan, mut nyt ku viikot etenee ja synnytys lähenee ni päivä päivältä vauvakuume vain kasvaa.. mut pitää yrittää pitää mielessä että voi mennä hyvinki vielä 6vk ennen kuin vauva syntyy eli ens vuoden puolelle. Miehen veikkaus on että syntys 3.1.

Pitäs tästä kohtapuolee lähteä valmistautumaan neuvolaan. Tein ihanan löydön aamulla, olin täysin unohtanu et olin ostanu 2kpl paketin mustia paksuja äitiys sukkahousuja.. nyt ei tartte kituuttaa selkä paljaana. (ostin prismasta ja nuo 2kpl maksoi n. 10€). Eli suosittelen teille kellä kalsarit ei meinaa pysyä jalassa.

En tiiä onko vauva taas vaihtanu asentoa mut oikeesti mä en meinannu aamulla wc:ssä käydessä yltää pyyhkiin. Tähän asti maha ei ole juurikaan ollu tiellä, mut nyt tuntu et ku meet koukkuun ni vauva tulee mahasta läpi. Ihan mielenkiinnolla ootan siksiki tuota neuvolakäyntiä et minkä verran tuolla on vettä ja missä kunnossa istukka on.

Hikka:
enpä muuten ole edes hoksannu mut ei ole tainnu vauva hikotella moneen päivään.. tai en ainakaan muista.

Anve ja pikkuruinen 35+6

Siis oikeasti :D mun pitäs vissiin käydä se vauvan sänky hakemassa ja miettiä vähän sairaalakassiin jotain herkkuja :D Mitään ihmeellistä en ole ajatellu ottaa mukaan, mut vähän lukemista ja miehelle naposteltavaa. Kamera + puhelimenlaturi + neuvolakortti + hygienia tarvikkeet on oikeastaan ainoat mitä oon tarvinnu. Viimeks mul oli kuelma mukana ni sitä tein ku oottelin käynnistymistä... niin ja rahaa on kans ihan hyvä varata muutama kolikko :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia kaikille!

Ihanaa Haitula! Onnea, onnea, onnea!
Ja kiitos Uh synnytyskertomuksesta! Teidän tytölle toivon paljon voimia, että pääsee pian kotiin!

Kohta niitä vauvoja tosiaan tupsahtelee sit enemmänkin. Oliko se nyt lokakuisten ketju vai mikä, kun seurasin, niin siellä oli lokakuun jokaisena päivänä melkein syntynyt yksi tai useampi vauva.. :)

Mäkin voisin sitä fb-ryhmää kokeilla, tosin oon kyllä niin epäreilu, etten oo sinne fb-sivustollekaan rekisteröitynyt oikealla nimelläni, ainoastaan etu- ja sukunimen alkukirjaimilla. Toki voin muille nimeni sit paljastaa siellä. :D Lähinnä toi on siksi, etten oo halunnut että kaikenmaailman ala-asteen aikaiset "kaverit" etsiskelee mua sieltä.
Toisaalta toivoisin myös, että täällä ei keskustelu ihan kokonaan kuihtuisi. Mulle on myös ollut palstasta paljon apua ja tukea raskauden iloisiin ja vaikeisiin hetkiin! Itse en ainakaan omalla kohdalla vähättele yhtään tällaisen virtuaalisen vertaistuen merkitystä. Mulla ei tällä hetkellä ole ystäväpiirissä ketään, joka odottaisi tai olisi just saanut vauvan ja on siksi ollut kiva jakaa tuntemuksia täällä. Voihan miehellekin toki puhua, mutta se on monesti tullut sen kanssa puhuessa esiin, että vaikka se kuunteleekin mielellään ja yrittää tukea, niin ei se kuitenkaan pysty aina ihan kaikkea ymmärtämään kun ei itse voi läpikäydä samaa. Se auttelee kotitöissä, hieroo ja halii, mutta eipä se oikeen voi mun kanssa mistään kipujen tai vuotojen normaaliudesta keskustella.. :D Kiitos siis kaikille palstalla mukana olleille, olette mahtavia naisia! Toivottavasti moni jaksaa roikkua mukana vielä vauvojen synnyttyäkin! Itse ainakin meinaan tässä porukassa pysyä vaikka vauva syntyisi tammikuun puolessa välissäkin, jotenkin koen tän tutun porukan tärkeäksi ja haluan jakaa juttuni just teidän kanssa!

Täällä hikkaillaan paljon, mut ei noita viikkojakaan oo vielä niin paljoa kuin teillä muilla! Hikka tuntuu parhaiten tosi alhalla, siis siellä jossain pään tietymillä, joka on siis jo ultratessa tossa hävyn sisällä. Mulle ei oo kukaan sanonut naikkarilla tai neuvolassa, onko vauva laskeutunut vai ei, mutta enpä tiedä kuinka paljon alemmas tosta enää pääsisi ilman että tulee pää ulos.. :LOL: Tietääkö joku jotkut kriteerit, millä se laskeutuminen määritellään? Voishan tätäkin tietty kysyä vaikka seuraavassa neuvolassa.. :)

Mun piti pakata sairaalakassi kun tulee 32 viikkoa täyteen, mut kappas - en oo tehnyt vielä mitään sen eteen! :ashamed: Toisaalta tuntuu nyt, ettei vauva tuu vielä moneen viikkoon ja toisaalta taas että se voi tulla koska vaan. Eipä toi esikoinenkaan itsestään mitään ennakkovaroituksia antanut supistusten tai limatulppien muodossa, se oli poksista ja lorilori vaan.
Vaan jos vauva syntyisi nyt, niin sen kotiutumisvaatteet ehtisi hyvin viedä paikalle myöhemminkin, mä kuitenkin kotiutuisin sairaalasta vauvaa aikaisemmin. Ja itsehän nyt en pakosti tarvitse mukaan kuin neuvolakortin. Lisäksi oon kyllä ajatellut, että kassiin voisi pakata jotkut ihanat uudet, pehmeät pikkarit, imetysliivit, sit sitä suklaata :D, kameran ja sen nallesoittorasian, jota oon vauvalle lähes päivittäin soitellut. Varsinkin, jos syntyy ajoissa ja joutuu osastolle, niin ois sitten jotain tuttua vauvalla siellä. Niin ja sellainen joku 2+1 shampoo+suihkusaippua -yhdistelmä vois olla aika hyvä! Kotivaatetta en itselleni ajatellut ottaa, mies voi sit tosiaan tuoda puhtaat housut tms., jos tarve vaatii.

( . ) Mä siivoilin tänään pakastinta et ne laatikot mitkä meinaan tällä viikolla tehdä, mahtuu sinne. :) Laatikoiden tekeminen pakkaseen on oikeesti superkätevää! Kun tekee lähes kaiken jouluruuan valmiiksi pakkaseen, niin tarvii vaan edellisenä iltana muistaa ottaa ne järkäleet huoneenlämpöön sulamaan. Uunissa lämmittäen niistä tulee ihan kuin vastatehtyjä!
Masulle ei kuulu mitään uutta. Supistukset on lähes kokonaan kadonneet, vaikka nythän niitä vois pikkuhiljaa alkaa enemmän vaikka tulemaankin! No, täytyy toivoa, että toi vauva hitaasti, mutta varmasti puskee tolla päällään paikkoja kypsäksi.. :D Oisin oikein valmis synnyttämään vaikka tasan rv 37!

mamadread ja ihme 33+3
 
Hip hei, tänään 37+0 ja täysiaikaisuus saavutettu!!! =)

Jennyli Joo, olen nyt viikon verran ollut syömättä (lopetin kun tuli 36+0) niitä Adalatteja ja kyllä mulla supparit on listääntyneet. Tai ainakin tullut sellaisiksi että minäkin jopa huomaan ne ;) Hieman ne lisäänty jo siinä vaiheessa kun annoksen puolitin. Ja mun supparit on yleensä niitä "kipeitä" siis menkkamaisia, tosin lievästi vain. Muita en edes huomaa. Ja jonkun verran selkä/lonkkasäryt on kans lisääntynyt, mulla kun toi lääke piti nekin kivasti kurissa.

Voitteko vielä kertoilla että mitä olette neuvolasta/sairaalasta saanut ohjeeksi siitä jos lapsivedet menee ja vauva ei ole vielä kiinnittynyt?! Pitääkö olla makuulla vai ei?! Kun mä olen tota yrittänyt kysellä omasta neuvolasta mutta en koskaan saa selkeää vastausta tai vastausta juuri ollenkaan. Ihan kuin siellä ei edes tajuttaisi mitä ajan takaa :confused: Ja mua kyllä pikkasen häiritsee toi asia kun vedet voi mennä koska vaan ja missä vaan eikä ole kiva sitten joutua arpomaan...

Cisu 37+0
 

Yhteistyössä