Tervetuloa uusille! :flower:
Jääräpää Käsittääkseni toi istukan repeäminen liittyy enempi raskauden viimeiseen kolmannekseen. Ja se kyllä pitäisi tuntua, pikaisella selailulla netistä löysin oireina massiivisen verenvuodon ja kovat kivut, voi vuotaa myös sisään päin, mutta silloinkin kovat kivut ja vatsa turpoaa verestä. On akuutti tilanne, jolloin sekä vauvalla että äidillä hengenvaara. Istukan repeämisen ja irtoamisen riskiä lisäsivät mm. alkoholi, huumeet yms. sekä diabetes ja jotkut muut sairaudet - mitään ei puhuttu venyttelystä tai ääriasennoista.
Luulisin, että ääriasennot sun muut on vaarallisempia kun maha on kasvanut kunnolla, silloin koko kroppa on kovilla ja pingottunut muutenkin. Alkuraskaudessa kohtu on hyvin lantion suojissa eikä vielä varmaan kovin kovalla koetuksella edes ääriasennoissa.
Eiköhän noi sun tuntemukset olleet ihan normaaleja repäisykipuja, eivätkä liity istukkaan mitenkään! Mutta nää on nyt vaan taas mun mielipiteitä, ei pidä ottaa faktana..
Voithan kysyä neuvolasta, jos kovasti mietityttää!
Tulipa mieleen, että mulla on seuraava neuvola vasta 30.7., sitten 20.8. rakenneultra. Ensimmäinen neuvolalääkäri on vasta rv 26. Järkyttävää, että raskautta seurataan näin vähän, esikoisen kanssa eri kunnassa seurattiin paaaaljon tarkemmin! Ja nyt sentään riski ennenaikaiseen synnytykseen! Ton ennenaikaisuuden tiimoilta mulla on aika naistenklinikalle muutaman tunnin (!) tutkimuksiin, mutta vasta lokakuun puolessa välissä, eli joskus rv 30 tienoilla. Täytyy toivoa että kaikki on hyvin loppuun saakka!
Sais jo tää väsymys helpottaa! |O Vielä ois juhannuksen jälkeenkin viikko töitä jäljellä, sitten pääsis vihdoin lepäilemään ja mahaa kasvattamaan kesälaitumille.
mamadread + ihme 11+4 (UÄ 12+0 POKS!)