***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Fanttomille runsaasti lämpimiä ajatuksia täältä! :hug: Ihan sanattomaksi vetää. :'(

Sellaista mietin, että jos syö ksylitolia aamulla ennen hampaiden harjausta, niin eikö se pysäytä happohyökkäyksen? Jos siis vaikka 15 min. jyystää ennen hampaidenpesua?

Täällä on tänään siivoiltu ja iltaruuaksi ajateltiin tilailla kiinalaista. Oireet pysyneet samanlaisina. Joku kirjoitteli menkkamaisista kivuista ja itsellänikin niitä aina välillä edelleen on. Oon sellaisessa käsityksessä, että ne liittyvät kohdun kasvuun, eivätkä ole vaarallisia. Näin yöllä painajaista, että aloin taas tuhruttelemaan ja vuodin oikein kunnolla verta, mutta sitten vuoto äkkiä muuttui ruskeaksi ja loppui.. Herätessä oli just sellasta menkkamaista kipua, niin että ehkäpä se sitten oli tullut uniin.
Doppleriakin käyttelin taas tänään hetken ja siellä se pieni höyryveturi heilui.. :D

mamadread + ihme 11+1

 
marrari, mulla on iha törkeet karvat mahaan ilmestyny :D tummia vielä. ei kehtaa bikineissäkää rannalle lähteä tän gorillapötsin kanssa, pitää alkaa jotai kivoja uimapukuja kattelee jos uimaan meinaa lähtee.. :D
 
Hui ku on tullu paljon viestejä ku ei oo viikkoon päässy käymään! karvat on joo kasvanu! ukkoki nauro koko illan ku oli niin paljon karvoja mahassa.. :LOL: mutta en seivaa niitä! musta on ihanaa ku niitä on. ja vessassa saa edelleen ravata. mahaki pikkusen kasvanu, tai hankala sanoo ku en mikään langan laiha oo, et oonko vaan lihonu mut laitan raskauden piikkii.. :D tiistaina näkis taas pikkusen. Alan lukeen nyt noita viestejä ku niin paljon tullu niin siksi nyt vaan ittestä..
 
Sori fanttomi :) ja pahoitteluni olivatkin siis nimenomaan keffelille :hug: .
Laitan tän(kin) mokan raskauden piikkiin - musta on tullut tavattoman hajamielinen ja sekoileva!

Karvoista muuten, että mullakin on kasvanut sellainen siisti karvajono navan alapuolelle, häpyyn saakka. Ei taida kuitenkaan olla linea negra, vaan ihan vaan linea karva.. :LOL:
 
Tervetuloa treehouse

Onnittelut Lillikka hyvistä uutisista punktiosta.

Alkoholittomista juomista olen maistanut ainoastaan päärynä siideriä, oisko ollu kopperberg:n ja makeaa, mutta menee läpi kuin väärä raha.

Hampaiden pesusta itse tykkään kans pestä hampaat aamupalan jälkeen, vaikka tiedän suosituksesta ennen. Tykkään myös purskutella vedellä suun "puhtaaksi" tahnasta, ja toi oli kyllä uutta, et niin ei pitäs tehdäkkään... Hitsi, kun vuosikymmeniä harjoitettuja tapoja on vaikee lähtee muuttamaankaan.... No, ei ole reikiä ikinä ollut, joten kai se on pääasiasia tosiaan, että hampaat harjataan.. :D

Liittyy ryhmään repäisykipuja. Auts, välillä noustessa ylös, ihan vaan sängyssä kääntyessä ja aivastellessa. Ei kivoja.. Supistuksista en tiedä mittään, en oo supistusta tunnistanut kertaakaan, edellinen raskaus päättyi suunniteltuun sektioon 39+0, enkä siihen mennessä ollut tunnistanut mitään supistuksia :LOL:

Termis Se pistely ja painontunne on normaalia. Niitä kohdunkasvukipuja.

hajuaisti on tod. herkillä. Tupakoivat ihmiset haisevat niiiin pahalle. JA voimakkaat ruuat ja hajut yleensäkkiin. yäk.

miauh kaikilla maha ei kasva kovin näkyväksi kummuksi ollenkaan. Se on jänskä, kun ei mahan koosta voi yhtään ennustaa vastaan kävelevän laskettua aikaa/viikkoja. Näin erään sukulaisen, joka oli viidennellä kuulla, mutta mahasta olisi voinut arvailla, et 8-9 kuulla. Näinpäin joskus.

Oma napa: sokerirasitus käytynä, ja litkut oli muuttunu. Vahvaa vadelmamehua, jonka sai kepeästi alas, sitä entistä kokismönjää en varmaan ois saanu. Eli te, joille tarjotaan valintavaihtoehdot, ottakaa vadelmavaihtoehto. Tuloksetkin soitettu ja koholla paasto 5,7. Eli esikon aikainen kotimittaus taas käyttöön. Ensin masensi, mutta sitten tajusin, että tämä diagnoosi varmistaa sen, että jos yliajalle mennään käynnistys tehdään jo 41+0, eikä odotella enää siitä sitä viikkoa.Eli joulu tod.näk. kotona nyytin kanssa... Jee.

Ja heti kaduttaa mitä kirjoitan. Jokseenkin pelko keskenmenosta on hälvennyt, mutta ennen rakenneultraa en kuitenkaan rauhoitu sen tiedän. Ja tietysti etaappi sinne 24 (?) viikolle, jolloin syntyvä sikiö selviää todennäköisemmin hengissä.

Auts, ei näin ikäviä asioita aamulla mieleen... Aamupalalle.

Ja Keffelille vielä :hug:
 
Leenu, mulla ei myöskään ole koskaan ollut reikiä ja se johtuu syljen laadusta. Mutta ientulehduksia tulee helposti, joten sillä oon tarkka hampaiden pesussa. JOskus vihloi, mutta sitten kun palasin tavalliseen hammastahnaan niin se katosi. Ajattelin kuitenkin mennä ton suosituksen mukaan ihan kokeiluna, ainakin jotenkin tuntuu kivalta tämä uusi systeemikin.

Mulla on myös hajuaisti aika herkkä ja haistan vielä väärin hajuja. Varsinkin tupakoivat ja tämmöset viime yönä juhlineet haisevat hirveälle :D Sitten se haju vielä jää hissiin/käytäville leijumaan, niin saa ihan henkeä pidätellen kulkea.

Karvankasvua mulla ei ole lisää tullut, mutta entiset karvat kasvavat nopeammin. En vielä pahemmin oiken pidä noista karvoista niin saa sheivailla.

Mun on pakko kysyä tuosta hoitopöydästä. Onko siitä siis mitään hyötyä, jos se ei mahdu vessaan? Kun miten se pylly sitten pestään, jos vesipiste ei ole vieressä. Tai se hyötysuhde siinä vaan mietityttää. Onko ihan sama ostaa semmonen pehmuke vaan sivultatäytettävän pesukoneen päälle ja siinä vaihtaa vaipat? Ei huvittais nimettäin kakkapyllyn kanssa kiikkua huoneesta toiseen ja kuljetella niitä kakkaharsoja huoneesta toiseen, kun väkisinkin sitten joskus tulee jotain sotkua siitä ja tuossahan menee aika paljon aikaakin tuohon kulkemiseen.

Alkoholittomia oon maistanu vaan yhtä kuohuviiniä mitä sai ihan marketista, nimi on kyllä päässyt unohtumaan. Oli mun mielestä mansikoiden kaa hyvä, mutta yksinään ei kyllä uppois. Holittomia siidereitä en jaksa ostaa, kun ostan ennemmin siihen jotain limukkaa tms. Mutta oon miettinyt elämää sitten joskus raskauden jälkeen, että vois ihan hyvin ostaa noita holittomia siidereitä suurimman osan siihen joukkoon koska musta tuntuu että mua nytkin päihdyttää nimenomaan se seura. Tuntuu oikeesti siltä, niinku ois itekki juonut kun on porukassa..joten eikö se oo sama sit olla juomatta/juoda vähemmän? :saint: Seurassa kuitenkin on kiva juoda ja napostaa jotain, joten silä mietin että nuo holittomat on hyvä vaihtoehto ihan jatkossakin. Tosi harvoinhan sitä tuli otettua ennen raskautta, joten raskauden jälkeen varmaan vieläkin vähemmän..mutta sit äsuuremmalla syyllä sit varmaan kannattaa pysytellä enemmän limulinjalla =)

En jotenkin osaa hirveesti panikoida tätä raskautta tällä hetkellä, ehkä mua sit alkaa lähempänä rakenneultraa jännittämään taas. Mutta oo najatellu, ettei semmosesta negatiivisesta paniikkimaisesta ajattelusta ole oikeasti mitään hyötyä ja se ei nosta mun eikä parisuhteen mielialaa. Joten ihan sama olla onnellinen näistä hetkistä, murehtii sitten kun on tarpeen :heart:

Missä vaiheessa ekakertalaiset olette tunteneet potkuja? Minä muka eilen tunsin semmosia hivelyjä vatsalla, mitä en ole ennen tuntenut. Mutta sitten aloin yksinäni ihan ääneen nauramaan kun muistin että oon aika alussa vasta ja kuvittelen :LOL:

-metsis 13+3
 
Lillikka
Voi Keffeli, olipa surullinen yllätys. paljon voimia teille. :hug:

Jääräpää mulla oli eilen myös jomotusta vasemman munasarjan kohdalla. Oli sellaista vähän aaltoilevaa ja kesti kaikkinensa ehkä parikymmentä minuuttia. Nyt aamulla ei ole ollut mitään, enkä ainakaan vielä aio kysellä mistään. Mutta tää oli ihan uusi tunne, kun oli tollalailla toispuoleista. Toivottavasti ei ole aihetta huoleen. Repäisykipujen takia nousen aina tosi varovasti istumasta ja välillä naurattaa, että tässähän näyttää varmaan ihan vaivaiseukolta, vaikkei ole raskaus vielä edes puolivälissä :)

Metsis meillä on ollut koko ajan sellainen pehmustettu alusta pesukoneen päällä ja hyvin ollaan pärjätty. Mä pähkäilin kans tota kakkapyllyn kanssa huoneesta toiseen heilumista ja tuo on tosiaan ollut ihan kätsä. Tällä hetkellä meillä opetellaan pottailua (ei suju) ja kakkavaipan vaihtoa pöntöllä seisovalta ukkelilta :)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Lillikka 16+6
 
Keffelille :hug:

Joku muukin valitteli levottomia jalkoja. Mulla on sama vaiva. Väliillä on todella vaikea saada nukutuksi. Joskus laitan Mobilatia jalkoihin kun on todella paha, niin usein silloin saan nukuttua. Mikään muu ei tunnu auttavan.

Olin tosi pahassa räkätautiflunssassa viikon verran. Nyt alkaa jo helpottaa onneksi. Vielä viikko töitä ja sitten alkaa 6 viikon loma!!!

Mulla jäi kaikenlainen liikunta tuon pahoinvoinnin vuoksi, mutta nyt tuntuu siltä että voisi pikkuhiljaa alkaa taas liikkua enemmän. Jos vaikka ihan jumppaankin asti uskaltaisi ensi viikolla. Mites muilla liikunnat?


 
mamadread tunnistan ton hajamielisyyden =) Unohtelen tavaroita, sanoja ja mitä piti tehdä..töissä kauheen ärsyttävää!!Ja kaupasta jää puolet ostamatta jos ei listaa tee, yleensä kyl siitäki unohtuu joku.

En oo maistanu alkoholittomia juomia..enkä kyl koe niitä tarpeellisekskaan. Normaalistikki juon ehkä kerran vuodessa, alko ei vaan sovi mulle :LOL:

Liikunnasta mä oon taas alkanu pyöräileen töihin, muutaman viikon tauon jälkeen. Oksennus oli koko ajan lähellä kun syke nousi ja muutenkin tuli tosi heikko olo. Nyt pyöräily tuntuu taas mukavalta. Muuta liikuntaa en uskalla kokeilla. Koirien kans korttelin ympäri ja alkaa hirveet repäsykivut. Joten pidemmät lenkit saa edelleen odottaa. Pieniki tärähdys sattuu kauheesti joten jumpasta voin vaan haaveilla.

Voisko joku jo kertoa et miten tollasen "laskurin" saa tähän perään??En oo ainakaan huomannu et kukaan ois vastannu siihen jo.. =( .....mäki tahon...

fanttomi & 13+3

 
Liikunnoista. Mulla tulee käytyä salilla se kolmisen kertaa viikossa+koirien lenkitykset. Muuta sitten ei tuu tällä hetkellä harrastettua, jumppaan en suoraan sanottuna uskaltais lähteä kun meinasin tässä vasta tippua ihan pelkiltä tikkailtakin alas. Mulla alkaa aika helposti nyt tekemään heikkoa, mutta kuntosali menee hyvin. Sit muistaa vaan, että jos sinä päivänä ei tunnu hyvältä tai väsyttää, niin tekee vaan löysemmillä painoilla. Normaalisti niinei tekis, mutta nyt pitää ymmärtää että on raskaana =)

Fanttomi, pysyvästi sitä laskuria ei siihen saa koska tässä ei ole allekirjoitusta. Joten se pitäis sit joka kerta manuaalisesti ite laittaa viestin perään.

-metsis 13+3
 
Heips pitkästä aikaa...ensinnäkin Keffelille isot voimahalit! ikäviä uutisia teillä!!!joku oli jonkun aikaa sii kysellyt liikkeistä kun istukka etuseinässä niin esikoisesta oli istukka edessä ja joskus 17viikolla oli sellasia tuntemuksia että ehkä tunnen jotain mut en ollut varma kun en tiennyt miltä tuntuu ja sitten joskus 18-20 viikolla tuli jo niin selkeitä potkuja ettei voinut erehtyä:) tuntui siis kädellekkin:) tänne ei kummempia, raskaus sujuu loistavasti, ei oireen oiretta! ainut mistä muistaa olevansa raskaana on tuo ihmeellisen iso maha:) nyt tasan 14+0 ja maha on todella iso:) esikoisesta oli kyllä myös iso maha, sf huiteli yläkäyrää joten voi olla syynä...päivittäjlle tietoa:La uä:n mukaan 19.12 ja tällä mennään, synnärinä NKL...
 
Hei! ja aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Inhottava ku vielä täällä tulee nuita huonoja uutisia. :/ :hug:

Just rippijuhlista kotiuduin ja nyt on kyllä syöty viikon eestä :D
Tosi itkuinen olo ollu koko yön ja tämän päivän, ärsyttää aivan suunnattomasti miehen juominen. :'(
Maha rupeaa kasvamaan!! vaikka vielä tosi pieni on!

ja POKS POKS 16+0
 
Voi Keffeli :hug: ja voimia suruun! Ihan paha mieli ja itku tuli itsellekin :'(

Mikä tuo kohdun hematooma oikein on ja mikä sen aiheuttaa? Miten se oirehtii ja voiko se tulla missä vaiheessa raskautta vain?

Jääräpää kyseli munasarjakivuista ja samoista jutuista piti itsekin kysellä... Nimittäin täällä kans ollu parina päivänä vähän menkkamaisia jomotuksia kohdun ympärillä munasarjoissa tai lähellä niitä. Laskin myös että neljännet menkat pitäis parhaillaan olla päällä. Tiedä sitten mistä johtuu, tuskinpa on syytä huoleen??!!!

14+6

 

Yhteistyössä