***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

Huomenta.

Töihin pitäis mennä, mutta nukuin pitkään. Väsymys on kyllä melkoista ja kun esikoinen herää edelleen noin kaksi-kolme kertaa yössä, niin omat yötkin on aina repaleisia. Ja siis koskaan ei ole nukkunut vielä kokonaista yötä...

Raskausoloista on täällä keskusteltu. Pahoinvointi on alkanut hellittää. Uutena tullut aristavat rinnat. Aluksi ei ollut rinnoissa mitään tuntemuksia. Ja maha näyttää siltä, että olisin ottanut pienen varaslähdön makkaran syömiseen ja siiderin juomiseen :LOL:

Tsemppiä np-ultraäänitutkimuksiin, kellä niitä vielä on ja sittenhän alkaakin rakenneultrakierros! Meillä se on jo kolmen viikon päästä.

Tänään 17+0!!!!!!
 
Sain parvorokkokokeen tulokset ja kuulun niihin 60% aikuisista jotka on sen joskus sairastaneet,huoh!
Ei siis tarvitse asialla sen enempiä stressata vaikka tuo tauti meidän perheeseen päivähoidosta tulisi, toivottavasti kuitenkaan ei! =)
 
Täällä rv 16+0 tänään.Vielä 24 viikoa :attn: . Väsyttää kun en tajua koskaan mennä ajoissa nukkumaan iltaisin kun nautiskelen rauhasta ja omasta ajasta! |O
En ole vieläkään kertonut tästä raskaudesta kuin muutamalle, edes miehen veli puolisoineen ei tiedä mitään (tai ainakaan minä en ole kertonut). Ainoastaan isovanhemmat tietävät ja naapurin sukulaisnainen. Jaa niin ja työnantajalle oli pakkokertoa.
Äitiysvaatteita en ole edelleenkään uskaltanut ostaa...ehkä rakenneultran jälkeen jos vain pärjään vanhoilla vaatteilla siihen asti.
 
Päikille onnittelut pikkuisesta prinssistä :heart:

Enpä ole jaksanut pitkään aikaan kirjoitella, kun töissä on jatkuvasti kamala kiire ja iltaisin olen niin väsynyt ja pahoinvoiva etten jaksa tehdä oikein mitään :headwall:

Keskiviikkona oli neuvola ja paino oli noussut edellisen neuvolan jälkeen 3 kg :headwall: Sais tämä paha olo helpottaa jo pikkuhiljaa ettei tarvitsisi koko ajan olla syömässä jotakin, koska se on ainoa joka helpottaa pahaa oloa edes hetkellisesti. Esikoisen aikana mulle tuli 13 lisäkiloa, yhtään enempää en halua nytkään, joten täytyy ruveta vähän tarkemmin seuraamaan mitä tuonne suuhunsa laittaa :)

Tänään tuli veriseulan tulokset, ei kohonnutta riskiä, JEE! Kylläpä helpotti, nyt voisi alkaa täysillä nauttimaan tästä raskaudesta, jos vaan olo tästä vähän kohenisi...
 
fanttomi: mulla ainakin noi hajut on yksi isoimmista ongelmista, kun kaikki vain haisee pahalle! Ja oon huomannut, että en oikeastaan pysty enää luottamaan hajuaistiini yhtään, kun en esimerkiksi erota toisistaan kovin helposti tupakansavua, kahvipaahtamoa, pakokaasua ja sellaista tiettyä puun hajua - kaikki haisee samalle Pahalle! Pahinta on, että meijän kotona haisee pahalle. Muutettiin sinne juuri pari kuukautta sitten ja nyt pelkään että siellä on jotain homeongelmia tms kun tunkkaistakin siellä on :'( Mies ei kuitenkaan ainakaan myönnä itse haistavansa mitään, joten liekö kuitenkin näitä mun hormonijuttuja...

Muuten oireet on vähentyneet, vaikkakin väsymys vaivaa edelleen. Keskellä päivää tulee aina sellainen olo, kuin joku vetäisi verhot silmien eteen. Ei vaan pysty enää edes sähköpostia kirjoittamaan, kun on niin seis. Mutta nykyään nukun yöt kuitenkin. Tai siis käyn toki 2-3 kertaa vessassa (en oo varmaan vuosiin nukkunut koko yötä heräämättä :/ ), mutta en herää pysyvästi enää puol viiden aikaan, niin kuin alussa oli ongelmana.

Miauh: mä oon kanssa huomannut ton, että nimenomaan iltaisin on vessahätä melkein samantien kun astuu vessasta ulos. Päivisin nyt selviää sentään puol tuntia... :D

Tänään tuli täyteen tuo maagiset 12 viikkoa! Ens viikolla on varmaan pakko kertoa töissä, kun nyt jo on alkanut ens vuoden hommien suunnittelu. Tosi vaikea vain istua ja hymistellä, kun tietää että suunnitelmat menee kohtapuolin aika uusiksi :ashamed:

Joko muut ootte kertoneet töissä? Miten uutiseen on suhtauduttu?

Neitoperho & toukka 12+0
 
Moikka kaikille!!
La on 1.12.2010 ja kolmas olisi tulossa eli tytöt 3v ja 9kk ennestään. Synnyttämään menen VASiin joka on aivan ihana paikka henkilökuntaa myöten:)
Oksensin 14 ekaa viikkoa eli nyt olen vasta nauttinut raskaudesta joka oli täysi yllätys mutta eiköhän joukkoomme mahdu vielä yksi:)
Seuraava ultra on 14.7 ja sitä todella odotetaan mieheni kanssa kun nähdään pikkunen sielä masussa ja jospa vaikka sukupuolikin näkyisi:)
Edellisissä raskauksissa tuli 9-10 lisä kiloa ja nyt toivon että siinä samassa pysyttäisiin koska mun kroppa ei kestä enempää.. siis pituutta 158.

 
ultrassa käytiin ja kaikki hyvin massussa :heart: vaava vastasi viikkoja 12+4 kuten arvelinki mutta laskettua aikaa ei lähetty muuttamaan kuitenkaan.pää-perämitta oli 62mm,niskaturvotus tasan 1,0 ja veriseulan tulos 1:8000 eli kaikki ok.sattu niin että oli sama ultraaja joka oli kätilönä kun meiän esikko synty,se yllätty kun muistin sen =) facebookkiin täräytin het ultrakuvan ni ei tartte sen kummemmin selitellä kellekkää :D nyt vaa nautitaan ja kasvatellaan mahaa!!huono olo ei tunnu menevän minnekkään,päinvastoin pahenee vaan.. :x mutta ei se mitää haittaa ku on tää niiiii ihanaa :LOL:

murunen &nappula 13+1 (meen nyt näillä neuvolan laskemilla raskausviikoilla vaikka ultra antoki 12+4)
 
Lillikka
Jee sain tänään lapsivesipunktion tulokset ja ihan oikeet määrät pikkuisella on sormia ja varpaita ja neniä ja kromosomeja! Ihanaa! Eivätkä paukauttaneet puhelimessa sukupuolta, kun näin halusimme. Nyt voikin sitten ilahduttaa pomoa maanantaina, että en tule vielä pitkään aikaan ja muutenkin kertoa kaikille, että perhe senkun laajenee!

Alkoholittomista oli puhe: mä maistoin jotain kopparbergin siideriä ja se oli niiiin öklömakeeta, että jäi juomatta. Nikolain tumma ja vaalee olut on mun mielestä tosi juotavia mutta mitään juotavanoloista viiniä en ole vielä löytänyt. Paitsi Carl Jung -kuohari menee kuin väärä raha, se on ihan oikeen makuista. Ravintoloissa on muuten tosi hyvin ainakin pk-seudulla tota Nikolaita, jos siis on olutnaisia.

Sokerirasituksessa olin tänään. Terkkari sanoi, että oho enpä ole kenenkään nähnyt noin reippasti juovan sitä sokerivettä :) Mä aattelin, että nyt otetaan eikä meinata, sitä paksua litkua ei kyllä viitsi jäädä makustelemaan. Tuloksia maanantaina, jos jaksan soitella ja viimeistään keskiviikon neuvolassa.

Onko toi hampaiden peseminen ennen aamiaista suositus vaan siinä tapauksessa, että juo hapanta appelsiini- tai greippimehua? Jos vetää vaan kahvia ja leipää tms, niin mites sitten? Mä myös pesen hampaat kyllä aina vasta uloslähtiessä.

Oireista Mulla on välillä repäisykipuja mutta aika useasti on vieläkin sellaista menkkamaista jomotusta. En muista, oliko esikoisen kanssa näin. Ei tämä mun mielestä kyllä supistuksen määritelmään mene, mutta voisi jo loppua. Esikoisen kohdalla olin vaan, että mikä se supistus on, en tunne asiaa, mutta kyllä sitten loppusuoralla tuli kovin tutuksi :) Väsyttää kauheesti täälläkin ja jos en vedä päikkäreitä ton pikkumiehen kanssa, niin ilta on aika karmee.

Lillikka 16+4
 
ihanaa lillikka että kaikki hyvin!! repäisykipuja mullaki on alkanu tulemaa iha tosissaan nyt!viime yönä aivastin ja tuntu ku olis jotai revenny tuolla masussa :eek: ja kun nousee seisomaan ja lähtee kävelemää ni siinäki ottaa tosi lujaa kipeää.ja mä oon alkanu aivastelemaan,ilman flunssaa :LOL:
 
Herranjumala kun pissattaa koko ajan!!Vartin välein saa ravata vessassa..puol tuntia tuntuu liian pitkältä ajalta pidättää.Yöllä käyn edelleen 1-2h välein. Pitäis kauppaan lähtee mut tuntuu et tarvis päästä vessaan kesken kauppareissunki :LOL:

Onnea Lillikka hyvistä uutisista =)

Mullakin aivastelu tuntuu masussa, mut ei kai nyt ihan revi kuitenkaan.

fanttomi & 13+1
 
mut voi poistaa odottavista... :'( meidän pikkuinen on mennyt taivaaseen...
Keskiviikkona aamulla kaikki oli vielä ultrassa hyvin, kohdussa tosin oli iso hematooma joten aamulla jo lääkäri oli sitä mieltä että 50-50 on mahdollisuudet.. aloin sit töissä vuotamaan jälleen ja päivystyksen kautta Taysiin. Ihan samanlaista vuotoa oli kuin aiemminkin niin en ees aatellut että huonosti käy. Taysissa ottivat mut osastolle koska hematooma kohdussa oli niin iso että eivät uskaltaneet päästää kotiin. Hematooma oli 4cm x 6 cm. No osastolla aloin sitten yöllä vuotelemaan enemmän ja tuli jo isompia hyytymiäkin... ei mennyt aikaakaan kun sikiö myös tuli mukana :'( pieni oli ihan pienen,täydellisen ihmisen alun näköinen... :heart:
eli eilen n. klo.05 rv 13+3 loppui meidän odotuksemme.. Jouduin vielä odottelemaan kaavintaa tähän aamuun koska sielä oli niin paljon ilmeisesti ruuhkaa.. Ei todellakaan inhimillistä touhua odotuttaa sielä ravinnotta yli vuorokautta tuollaisen tapahtuman jälkeen.
No kaavinta tehtiin tänä aamuna ja pääsinkin siitä nopsaa kotiin kun ei mitään ongelmaa onneks ollut missään. Nyt hiukan hämillään nukkumaan taidan painella... masu pienentyneenä ja tyhjänä :'(

Onnellista odotusta kaikille!!! Ja hyvää loppuvuotta muutenkin.

Keffeli kera pilven reunalla kurkkivan möhömäisen :heart:
 
Keffelille osanotot ja voimia!!! :hug:

Onko kellään ollut rasituksen jälkeen häntäluun seutu kipeänä?? Joku tunti sitten tuntui ettei pääse sohvalta ylös, eikä kävely meinannut onnistua :/ Oon pessyt meijän terassia koko iltapäivän, välillä vähän huonossa asennossakin, joten johtunee siitä. Keväällä oli samallaista kipua kun olin kökkinyt kukkapenkissä. Issiaskin on aiemmin vaivannu, siis ennen raskautta, ja tämä ei tunnu sinänsä samallaiselle, vaikka yhtä vaikealle tuntuu kävely kummassakin tapauksessa =)
Niin, ja siinä kun peseskelin, ni välillä tuntu kyllä melko koviakin repäisykipuja, etenki kun rauhoittui välillä.. mutta ne sitten rauhoittui kun pääsi sohvalle köllimään :LOL: Paitsi että sitte ei tosiaan meinannu kohta päästä enää uudelleen liikkeelle... Mulla on ultraajan mukaan taaksepäin kallistunut kohtu..voikohan siinä olla syypäätä asiaan?? Tuntuu vain aika kauhialle jos kuitenkin noinkin "normaalista" työstä menee noin jumiin, ku pitäähän tässä vielä töitäkin tehä, vaikka nyt oonkin kesälomalla, mutta aika fyysistä työtä teen... Ei nyt haluais aivan rampa vielä olla =)
Isännälle tuumasiki että on vauva tullu äitiinsä: ei tykkää työnteosta eikä urheilusta :LOL:

Joku täällä kyseli alkoholittomista siidereistä.. Itse olen maistanut Kopperbergin Päärynä Light:ia. Se oli ainakin minun makuuni, vaikkakin vähän toki limukkamaista, mutta ei se mitään, mä tykkään päärynälimsasta... nii ja Nikolai oli ihan jees, jos oluesta tykkää. Paitsi ite en taija enää uskaltaa tota olutta juoda ku alkaa niin tekemään tupakkaa mieli!

Itsellä hajuaisti tuntui toki parantuneen aluksi, johtui osin varmasti myös tupakoinnin lopettamisesta
=) mutta nyt on kyllä nokka niin tukkosen oloinen allergian takia, että ei voi kehua tämänhetkistä hajuaistia.

ohhoh, tulipa pitkä sepostus... pitääpä lähtiä syömään jotain ni jaksaa yön nukkua :)

mami-81 & vili 15+2
 
Voi keffeli,olen todella pahoillani :hug: :'( Hirmuisesti voimia päästä surun yli :hug:
Olet todella ajatuksissani ja toivotan sinulle kaikkea hyvää :heart:

Meillä alkaa tänään muutto ja nettikatkos on näillä näkymin tiistaihin asti! Kuinkahan sitä osaa ollakaan ja mikä määrä mulla onkaan lukemista :whistle: :D Toivottavasti vain pelkkää hyvää sellaista!! :heart:
Halituksia kaikille :hug:

Jennyli 13+1
 
keffeli; osanotot :hug: nää vetää niin sanattomaks :ashamed:

tuolla joku kyseli hampaidenpesusta. Suositus on että ennen aamiaista pestäisiin pois yön aikana kertynyt plakki. Jos on aamulla laittanut suuhunsa mitä tahansa muuta kuin vettä, pitäisi odottaa puoli tuntia jotta happohyökkäys on ohi, muuten pesee hampaansa sillä hapolla ja se todellakin vaurioittaa hampaiden kiillettä jne. Just suunhoidon kurssit saatu täällä suoritettua :LOL:

Oireita tässä vaiheessa aristavat rinnat, väsymys, alavatsan "juilimista" kohdun kasvaessa sekä todella piinaava vaiva iltaisin ja öisin: levottomat jalat. Välillä itkua melkein tuhraan kun ei tiedä minne jalkansa laittaisi ja väsyttäisi jo ihan kauheesti mutta tuon takia ei saa unta.

Täällä puhjennut myös raskausdiabetes :( Osasin kyllä odottaa kun kuopuksesta (9v) oli aikanaan kanssa. Hoitomenetelmät on vaan hieman tässä ajassa muuttuneet.

Hyvää vointia kaikille ja tervetuloa vielä mukaan hypänneille :flower:

Piianen&Mökönen 16+3 (UÄ 17+0 *poks*)
 
Hajuaisti On mulla vasta ihan muutaman viikon aikana herkistynyt...Koiran ruuat on muutamana aamuna saannu mut halaamaan pönttöä...

osaako kukaan kuvailla minkälaiselta tuntuu kohdun kasvukivut? Mulla usein alavatsalla pistelee/painon tunnetta...jotain normaalia vai onko syytä olla huolissaan?

15+5
 
Mulla eilen alkoi sellainen pieni tuntemus, kuin menkkamaista oloa oikealla munasarjan kohdalla...no pelästyin sitä ja tänään oikeastaan jomottaa vähän alaselkää häntäluun läheltä. Voiskohan tuollainen olla jotain kohdun kasvukipua? Katsoin myös kalenterista että jos en olisi raskaana niin nyt olisi juuri kuukautisten ajankohta. nuo tuntemukset siis vain aavistuksenomaisia ja välillä mietinkin että onko mielikuvituksen tuotetta kun niin pelkään edelleen että jokin menisi vikaan. Toisaalta onhan tuo alaselkä voinut rasittuakin ja se pieni tunne on välillä oikeassa jalassa ja pakarassa. Kun lepää niin tunne menee ohi. No joo, kehittelen aina jotain huolen aiheita. Niin ja suoli toimii minulla nykyään tooosi hitaasti ja sekin voi noita vaivoja aiheuttaa. on nimittäin maha aika kovalla ja ilmaa kerääntyy mahaan. Täänään rv 16+1.

Keffelille :'( :'( :'( :hug: . Voimia sinulle surun keskelle!
 
voimia paljon keffelille! :/ miks mun maha ei kasva?! eilen ei turvottanukkaan ja tuntuu että se vaa pienenee kokoajan, kohta jo rv 14 eikä näy mittää. alkaa taas epäilykset kalvamaan. pitäs varmaa ostaa se doppleri ens kuussa ni sit vois aina rauhottuu ku kuulis sydänäänet
 
Keffelille pahoittelut :hug: Jotenkin toivois, ettei enää tässä vaiheessa kukaan kokisi keskenmenoja. Toivottavasti toivutte pian :hug:

Miauh, ainakin mulla tuttavalla ei maha näkynyt ollenkaan edes vähän yli rv 20. Ja oli vielä tosi laiha. Joten kai se on aika yksilöllistä.

Täälläkin on tasa ollut enemmän repäisykipuja ja muita. Ne on vähän erilaisia nyt, että saattaa tulla autosta noustessa jne semmoinen vihlaisu.

Siivouspäivää on vietetty täällä ja nyt sitten vois retkottaa ihan rauhassa :D Mukavaa viikonloppua kaikille!

-metsis 13+2
 
Voimia Keffeli!!! :'( :'( :hug: :hug:

miauh Munki mahasta turvotus hävinny kokonaan ja nyt ei näytä enää ja pieni mahanalkuki on kadonnu. Sykkeet kuuluu edelleen selkeesti ni en oo huolissani. Mut mä NIIIN toivoin et saisin masun näkyviin. Nyt tuntuu mammahousujen ostoki ihan turhalta =(

Paino on laskenu n. puol kiloa kun pahoinvointi on vähentyny eikä siis tarvi syödä koko aikaa. Hedelmiä tekee hulluna mieli ja syönki niitä kahen ihmisen edestä =) Seki varmaan auttanu ton painon laskua ja lisäks turvotus on hävinny. Sormuksetki mahtuu taas sormeen. Hyvä vaan =)

fanttomi & 13+2
 

Yhteistyössä