***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Ria88 TAVATTOMANPALJON onnea uudelle rouvalle ja ihanaa lomaa :D

saz: meil on Carenan double swingit (-09) ja oon ollu kyl tyytyväinen. Uudemmissa (-10) malleissa on ilmakumipyörät. Mä tykkään erityisesti siksi et tosiaan on kääntyvät eturenkaat (jotka saa lukittua), sisarukset istuvat vierekkäin mut niiden välissä on väliseinä, edulliset ja kapeat (kapeammat mitä briot jne). Mut huonoja puolia on se, ettei aisan suuntaa saa käännettyä tai korkeutta muutettua. Mut ainakaan vielä meil ei ole nämä kaks saanu nuita kaadettua. Meil siis ovat täl hetkellä sisaruksilla 2½v ja 8kk.. nyt on hakusessa brio seisomalauta (sen pitäs nuihin passata, mut liikkeistä se on ollu loppu)
 
Hankinnoista sen verran, että itsellä välttämättömiä ovat ennen kaikkea rattaat, mutta myös Manducan, pinniksen ja lämpöpussin (todennäköisesti Wallaboon) aiomme ostaa ennen vauvan syntymää. Hoitotaso + turvakaukalo saadaan vanhoina.

Vaatteiden ostelua yritän hillitä, kunnes saan äippäpakkauksen + siskon pojalta vanhoja vaatteita, niin pystyn paremmin käsittämään tarvetta sitten. Mulla on muutenkin semmoinen olo, että alle 60 senttisiä vaatteita ei kauheasti tarvita, kun ollaan molemmat pitkiä miehen kanssa, oltu lapsesta asti. Vaikka toki vauva voi olla pienempääkin sorttia.

Viikonloppuna kuulin, että yks tuttu oli jo synnyttänyt, kellä pari kk ennen mua LA. Kaikki kuitenkin hyvin. Ajatuksissa on myös se marraskuun murusten syntynyt pieni, toivottavasti kaikki menee hyvin. :heart:

Pelästyin aamulla kun äippäneuvolasta soitettiin.. no kyse olikin siitä, että se edellinen sijainen oli varannut mulle ajan lasten neuvolalääkärille.. no nyt sitten sekin korjattu..

Hampiainen 23+5
 
Puoliväli ylittynyt täälläkin ja samalla rakenneultra käyty: vauva vastasi viikkoja ja pojaksi paljastui. Vähän on hassu olo, koska vaikka tietyllä tavalla poikaa "toivoinkin", niin iski haikeus miettiessäni mitä teen noille tytön vaatteille, joita olen säästänyt. Kovin paljoa ei ole mahdollista säästää muistoksi. Omassa ystäväpiirissä lapset on jo tehty, joten ei kai auta kuin ryhtyä kauppaamaan. Toisaalta on kai vähän epäuskoinenkin olo vaikka ihan selkeät merkit näkyi ultrassa :LOL: Jos nyt ei sitten vielä kovasti niitä vaaleansinisiä vaatteita ostelisi. Manducan olen kuitenkin päättänyt hankkia ja tuplarattaat. Jälkimmäiset ilmeisesti olisi naapurista saatavissa, joten se olisi hoidossa. Pinnasängyn päälle kiinnitettävää hoitotasoakin olen nyt harkinnut, kun ei muunlaista oikein mahdu. Onko kellään kokemuksia tällaisesta systeemistä? Pidetäänkö se taso siinä jatkuvasti vai otetaanko välillä pois? Esikoinen vielä nukkuu pinniksessä ja periaatteessa voisi nukkua vielä vauvan synnyttyäkin, koska meillä on sellainen perintökorisänky olemassa.

Gracon matkarattaista: meillä on Miraget ja ollaan oltu ihan tyytyväisiä. Hankittiin ne, kun esikoinen oli alle puolivuotias ja niillä ollaan reissattu paljonkin. Hyvin ovat kestäneet mukana. Selkänojan saa ihan makuuasentoon, joten pienenkin kanssa jo toimivat. Ovat varmaan sieltä "heppoisemmasta" päästä, mutta taittuvat myös pieneen tilaan eli kulkevat kätevästi auton peräkontissa ja niitä jaksaa kannella ja nostaa hyvin myös kasattuina.

Perhekerhoista: meillä päin ei ole oikein muita kokoontumispaikkoja kuin seurakunnan kerho ja avoin päiväkoti. Olen tuolla seurakunnan perhekerhossa tykännyt käydä vaikkemme kirkkoon kuulukaan. Olemme yleensä ajoittaneet saapumisen taktisesti n. 5-10 min. alkamisen jälkeen, jolloin alkuhartaus tm. virsiosuudet ovat jo ohi. Loppuaika onkin sitten ihan vapaata seurustelua ja askartelua. Tarjottavat ovat kaikille maksullisia, joten en ole kokenut olevani mitenkään väärässä paikassa. Ryhmä on ollut pienempi kuin tuolla avoimessa, joten sen vuoksi olen tuosta enemmän tykännyt. Saa nähdä miten nyt syksyllä, kun melkoisen moni ryhmän äideistä palaa työelämään. Täytyy varmaan tuolla avoimessakin ruveta enemmän muutenkin käymään, jos syksy on ilmojen puolesta kovin kurja. Onpahan vaihtelua puistossa värjöttelylle.

Täytynee pikku hiljaa ryhtyä miettimään poikien nimiä. Muistan, miten hankalalta se tuntui jo esikoisen aikoihin, kun ei vielä ollut tietoa sukupuolesta.

Tervetuloa muuten uusille ja onnea siviilisäädyn vaihtajille :flower:

nimiko ja "pikku-vee" 20+5
 
Kiitos Metsätähtönen vinkkauksesta, olen vähän hätäistä sorttia joskus :LOL:

Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä kun esikoista odottaa, ehkä toisen lapsen hankintoja tehdessä on sitten vähän viisaampi. Ihanaahan tuo tosin on vauvanvaatteita ja tavaroita hypistellä :heart:

Teillä on ollut perhevalmennuksesta puhetta, meillä oli täällä alkukesästä pari yhteistä luentoa koko kaupungin alueen odottaville perheille. Aiheina oli sikiön kehitys ja parisuhde ym. Myös fysioterapeutti piti oman luentonsa. Neuvolassa ei ole nyt puhuttu sitten valmennuksen pienryhmistä mitään, pitääpäs huomenna kysyä asiasta kun on neuvola-lääkäri... Sen ainakin tiedän että synnärille ei pääse enää tutustumaan.

Jotkut olivat rouviintuneetkin , onnea paljon :flower: !
Itsellä on omiin häihin vielä vajaat 3 kuukautta aikaa, silloin on raskausviikkoja 33+ jotain, eli aion olla aika muhkea morsian :LOL: . Toivottavasti vointi olisi tuolloin hyvä kun meikäläisen selkä on nytkin aika huonona...Saikulla ollaan ja tukiliivi käytössä. Äitiysloma kun alkaa vasta marraskuun lopulla niin olisi vielä kiva päästä töihinkin :ashamed:

Mukavaa viikon alkua kaikille masun kasvattajille, voikaahan hyvin =)
 
Heippa kaikille! :flower: :wave:

Kesälomalta ollaan palattu (siltä toiselta 2 viikon pätkältä ) ja hirmuisesti on tullut tekstiä viimeisen kirjoittelun jälkeen... Joten en ala enempää erikseen kommentoimaan niitä. Onnittelen vaan kaikkia ultrakuulumisista :heart:

Tosiaan toinen lomapätkänen on nyt ohi ja arki koittanut koko perheelle. Poitsu ei olisi millään halunnut lähteä hoitoon, eikä ihme, 6 viikkoa kun sai olla kotona :)
2,5 kuukautta nyt sitten koitetaan olla töissä ja jaksaa kulkea, sitten alkaa äitiysloma.

Me ollaan ehditty tässä loman aikana sairastaa tosi rankka mahatautikin.. poika aloitti oksentelun ekana. Piti soittaa hälle ambulanssikin, kun meni niin huonoon kuntoon, mutta onneksi ei sitten kuitenkaan tarvinnut lähteä Oysiin.. Lanssikuskit tarkkailivat poikaa vajaa 2 tuntia ja kun tilanne rauhoittui, lähtivät.. kyllä oli melkoinen yö.. minä en varmaan nukkunut kuin 3 tuntia (sekin koiranunta). Sitten sairastuin minä ja sen jälkeen mies. Oli kyllä tosi kamala tauti, ei mikään ihme, että veti pojankin niin heikoksi.. :( ´
Onneksi tauti meni kuitenkin nopeasti ohi. Olo oli kyllä vetelä ja tauti sattui tulemaan hirveimpien helteiden aikana.. plaah!

Sitten toinen mikä koskettaa vaan minua: reilu viikko sitten tuli aivan älyttömät liitoskivut (häpyluun alueelle), äkkinäisestä nopeasta liikkeestä johtuen.. Kävely oli kyllä pari päivää tosi tuskaista.. puhumattakaan öistä. No, nyt onneksi kivut on helpottaneet ja töissäkin olen (mitä nyt tän aamun perusteella voin sanoa) pystynyt ihan hyvin istumaan. Saa nähdä miten loppupäivä menee.. Ja kuinka sitten työviikon päättyessä.. se jää nähtäväksi.

Muuten olo on ihan hyvä, masu kasvaa ja pikkuisen liikkeet tuntuvat jo hyvin masunkin läpi. Yöt on melkoista jytäämistä, päivisin sitten nukutaan :heart:
Viime neuvolassa painoa oli tullut vaan 130 g per viikko, eli aivan maltillisesti. Seuraava neuvola on lääkärineuvola syyskuun alussa.

Ihanaa, kun helteetkin on ohi, täällä on ollut aivan kauheita ukkosmyrskyjä. On saanut pelätä, että milloin puut kaatuu talon päälle. Muutenkin viileämmät kelit on tervetulleita :)

Mukavaa alkavaa syksyä kaikille :)

Nipsu + muru 24+4 :heart:
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut rouviintuneille! :flower:

Mä oon taas nimenomaan tuota toista ääripäätä kuin Metsis, eli ennen rakenneultraa en oo uskaltanut mitään ostaa. Tosin lainatavaroita on ruvennut tulemaan sitäkin enemmän! Työkaveritkin aina välillä koputtelevat oveen, "kun meiltä löytyisi tällainen ja teillä olisi sille varmaan enemmän käyttöä..." Suloista!

Meille ei oo puhuttu perhevalmennuksesta mitään. Pitäisiköhän itse aktivoitua jotenkin... Sen sijaan sain ajan siihen meijän synytysvalmennus-tutkimusryhmään, mistä aiemmin olikin varmaan puhetta ja sitä ootan kyllä innolla. Lapussa luki, että vaatetukseksi verkkarit tms, joten mitäköhän jumppaa siellä oikein meinataan tehdä... :D

Hui! Olisi se melkoinen järkytys, jos alle kahen kuukauden päästä pitäisi jo synnyttää! Juuri ehtinyt tajuta, että vuodenvaihteessa olisi sellainen nyytti tulossa, mutta että nyt jo syksyllä!?

Minkäslainen määrä supistuksia on muuten normaalia tässä vaiheessa? Taas yöllä heräsin siihen, kun alkaa supistelemaan ja päivisinkin supistelee aina välillä. Nykyään jopa ihan levossa, eikä vain rehkiessä.

Enää kolme päivää rakenneultraan!

Neitoperho & toukka 20+3
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja siviilisäädyn vaihtumisesta!
Mäkin ostin tuon manducan, kun niin moni on kehunut. Huuto.netistä, eli pitäis vielä käydä noutamassa. Sain kaverilta 62-kokosen H&M:n talvihaalarin, joten sillä mennään. Vetskarilla saa laitettua alaosan joko pussimalliseksi tai sitten ihan lahkeiksi.
Vieläkin oon pystynyt liikkumaan paljon, eilen olin bodypumpissa ja vähän liikkeitä soveltaen meni oikein hyvin se tunti. Ajoittain on kipua ihan alaselässä, yleensä iltaisin se iskee, mutta menee sitten itsestään pois. Odottajien joogaryhmään aion myös ilmoittautua, lokakuusta melkein laskettuun aikaan asti kurssi kestää. Hinta ei päätä huimaa, eli jään sit pois jos en pääsekään/pystykään.
Perhevalmennusta on ainakin yhtenä lauantaina syyskuussa, kuulemma ihan täysi päivä luentoja yms. Tieto tästä saatiin heinäkuussa. En sitten tiedä onko noita useampiakin tilaisuuksia? Synnytyssairaalaan ei enää pääse tutustumaan, netissä on vaan jotain esittelydioja... Harmi! Samassa sairaalssa olen itekin syntynyt, mutta eipä oo hirveesti muistikuvia paikoista.
Huomenna taas neuvolaan, tällä kertaa pitäis saada ainakin kelan lappusia.
Hyvää tätä viikkoa ja tsemppiä töihin itse kullekin!

Haitula 23+4
 
Merkkailen ja pikainen kysymys cisulle

eli....Voisitko auttaa kun sokee ei huomaa??enlöydä mitään raskausajan joogan ilmottautumista vanajaveden sivuilta??muakin sellanen kiinnostais =)

edelleen lomaileva fanttomi & hiljaiseloa pitävä 21+4

MUOK. Löysinkin heti =) taidan siis ilmottautua sinne =) on mun mielestä aika kivaan aikaan..(siis töitten kannalta sopiva)

 
fanttomi Tossa linkki Hämeenlinnassa järjestettävistä Vanajaveden liikuntakursseista:
https://www.opistopalvelut.fi/vanajavesi/zainekurssi.asp?osa=1&AineOsasto=83011

Ja tarkemmin vielä raskausajan jooga: https://www.opistopalvelut.fi/vanajavesi/zvalittuh.asp?TietueNro=4266

Kurssilla näyttäiskin olevan vielä tilaa :)


cisu 23+0 poks =)

Muoks! Olitkin ehtinyt jo löytää, hyvä =) Siellä sitten nähdään!
 
fanttomi Olen kans yhden vuoden käyny joogan peruskurssilla Vanajaveden opiston järjestämänä. Sitä ennen ihan kotona opetellut jooga-kirjan avulla. Viime vuonna kävin syvävenytys-kurssilla, sekin oli ihanaa ja teki hyvää. =)
 
saz Meillä ois myös tarkoitus opettaa poika (nyt 1 v 1 kk) nukkumaan omassa huoneessa ennen ku vauva syntyy. Ja tutti ois myös tarkoitus jättää. Se voi olla kyllä aika vaikeeta.... Myös mun sydäntä riipaisee, kun ajattelenkin, että laitan tuon lapsen eri huoneeseen. Aikamoista ramppaamista siitä voi tulla, jos ei ala nukkumaan yötä putkeen. Nykyään herää klo 02-06 välillä ja pyytää viereen.

Ria88 Onnea uunituoreelle rouvalle! :heart: Mä oon rouvastellut JO 2 kuukautta. :)

Metsätähtönen Oon käynyt tuon esikon kanssa perhekahvilassa ja kyllä sieltä on tullut monta tuttua ja parempaakin kaveria. Sit aika moni siitä porukasta on vielä ollut Mll:n muskarissakin. Suosittelen kyllä kahvilaan menemistä ehdottomasti!

nimiko Onnea onnistuneesta rakenneultrasta ja poikalupauksesta! :heart:

Huomenna on vihdoinkin se kauan odotettu rakenneultra. HUI! Kyllä jännittää... :) Ihana päästä kurkkaamaan masuasukkia 8 viikon tauon jälkeen.

Mandy ja pallero 20+3
 
Hei taas!

Neitoperho: mulla on supistellut rv 15 lähtien, välillä kipeästikin. Silloin aluksi supistukset tekivät muutoksia kohdunkaulaan, olin silloin levossakin jonkun aikaa (kun tuli vähän verta ja kohdunkaula oli ruennut aukeemaan). Nyt on seurattu alkuun kahden viikon ja nyt kuukauden välein, eikä uusia muutoksia ole enää tullut. Mä sanoisin ohjeeksi, että kannattaa tarkistaa tilanne niin ei tarvitse murehtia. Mutta tosiaan nämä mulla nyt olevat supistukset n. 20 kertaa päivässä ja välillä enemmänkin ja kipeitä ei oo enää mitään tehneet. Sain luvan pyöräilläkin taas töihin! Mutta seurantaa jatketaan ainakin sinne 30 viikolle asti.

Ja äitiysjoogaankin pääsen siis! lisäksi mulla alkaa synnytysvalmennus (ei julkisella puolella) tämän kuun lopussa, pääsee sitten perille siitä myös.

Marraskuisten pieni on mielessä kyllä, toivottavasti selviää.

donter 23+2



 
Tesmis vielä on tosiaan 11 viikkoa äippälomaan, laskin siis eka väärin :whistle: . No nopeasti se menee =) .

Suppareita ei ole tullut muuten mulla vielä yhtäkään. Saan nähdä milloin ensimmäinen ilmaantuu, sitten onkin taas yhtä kokemusta rikkaampi ;) .

Salmiakki 78 ja Papu 24+1
 
saz
anve:

saako niissä double swingeissä erikseen laskettua sen selkänojan? Eli tarvis vauva-aikana saada sellainen kantokoppa vauvalle siihen ja siksi laskettua noja ihan alas. Sit toinen kysymys, onko niillä ketterä liikkua juoksua ajatellen? Siis lähinnä sitä että kuinka näppärästi kääntyvät? Meillä on nyt pojalla brion ihan uudet rattaat mut niiden kanssa on ärsyttävä välillä mennä kun pyörät ei käänny, joutuu aina kallistaa rattaita kun kääntyy ja se on pitemmän päälle raskasta mutkaisilla reiteillä.

Oon myös kattonut noita x-adventuresin twincoja... Onko kellään niistä kokemusta?
 
Onnea Ria-rouvalle :flower:

Mukava lukea myös hyvistä ultrakuulumisista :heart: Tälläviikolla saadaan varmasti taas uusia =)

Synnysvalmennusta ei saanut kuin esikoisten kohdalla, nykyään kaiketi Tampereen seudulla moista enää edes ole?! Joku videon pätkä ajaa kaiketi nykyään konkreettisen valmennuksen?! :eek:
Omassa terveyskeskuksessa käytiin jokunen kerta silloin ensimmäisiä odottaessa...näin useamman lapsen äitinä ei sitten olekaan enää mitään tarjolla!
Aika näyttää joutuuko sitä pelkopolille vierailulle vielä ennen synnytystä!
Sellainen uusi juttu meille on tullut nyt vuoden sisällä että enää ei täytetä synnytyssairaalaan meneviä lappusia neuvolalle (josta toimitettu eteenpäin ) vaan nyt nuo tiedot ja toiveet lähetetään itse netin kautta!! Monta sivua on kuulemma täytettävää! Niin se aika vaan muuttuu :whistle:

Meillä on vauvalle talveksi erittäin lämmin kaukalopussi sekä 62cm toppahaari (ä-pakkauksen haalari -06 löytyy myös ). Nämä kuopuksen peruja joten hyvin pärjätään =)

Mullakin nuita supistuksia kyllä riittää :kieh: Paineen tunne on välillä niin mahdoton että tuntuu kuin vauva putoisi pian alas :eek: Kummaa kirvelyä/poltteluakin on ollut ja luulen sen johtuvan kuivista limakalvoista!
Olen miettinyt ylimääräistä lääkäriä kun mietityttää itseänikin tuo kohdunsuun tilanne. Seuraava lääkärineuvola kuitenkin vasta lähempänä rv 30!
Meillä vaan on sellaisia pojankloppeja tuo terveysasema täynnä että ei millään huvittaisi :whistle: Yksityinen taas maksaa aivan liikaa tähän hätään!
Muutoin kaikki hyvin, melkoinen mylläri tuolla masussa asustaa :heart:
Vaaka huitelee taas hirveitä kilomääriä viikossa :eek: Taidan kerätä teidän muidenkin kilot :whistle:
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea rouviintuneille!! :flower: :heart:

Perhevalmennus...meillä oli vaan esikoisesta,vaikka eipä siellä juuri mitään uutta ja ihmeellistä selvinnyt edes esikoisen odottajalle.Ainoa hyvä siinä oli että ollaan samojen mammojen kanssa pidetty nyt jo 4 vuotta yhteyttä ja nähdään lasten kanssa ja ilman säännöllisesti :)

Mullakin on 11 viikkoa töitä ennen äippälomaa,ja siitäkin viikon olen lomalla,eli 10 vkoa töitä,jos pystyn loppuun asti töitä tekemään. Koko viikonlopun on supistellut todella paljon. Ei onneksi kipeesti,mutta hyvin epämiellyttävästi.Ihan niin kuin Jennylillä,niin mullakin tuntuu että vauva tippuu alas... Kuopus laskeutui aikaisin,noin 2kk ennen LA:ta vaikkakin syntyi 4päivää LA:n jälkeen.Kävely oli silloin hieman hankalaa :D Toivottavasti tämä kaveri pysyisi pikkasen pidempään ylhäällä :/
 
saz: nuis on erikseen laskettavat selkänojat ja mä oon käyttäny meil täl nykyisellä vauvalla nuita kaukalopussin kanssa. Huonopuoli nuissa on se, ettei niissä ole säätyviä jalkaosia, mut en tiiä tarviiko niitä. Kumpasellekki saa erikseen omat jalkapeitteet. Niihin saa ostettua myös erikseen vauvankopan, jolloin vauvan kasvot ovat äitiin päin. Kääntyvät ketterästi ja tosiaan nuista saa sit tarvittaessa ne etupyörät lukittua (esim. epätasaisemmassa maastossa tai pitkillä suorilla reiteillä ).
Meil on myös toiset 3 rattaiset normit ns. juoksurattaat, mut niissä ei se etupyörä käänny ja ne rattaat kippaavat helposti. Jos pääset jollain koklaamaan ni saat tuntumaa. Tietty kaipassa voi käydä testaileen.

Mä mietin nuis mis on ISO yhteinen kuomu, et miten se pitkässä juoksussa pysyy kuosissaan, ku on nähny useammat emaljungat/briot, mis se iso kuomu on painunu kasaan tai ei pysy kunnolla ylhäällä..
 
Tänään poksahti 23 viikkoa täyteen =) ja neuvolakin oli. Kaikki oli kunnossa vauvalla ja Kelan paperit sain messiin. Niitä tossa olen katastellut ja täytyisi selvittää maksaako työantaja alkuun äitiysloma-ajalta palkaa. Miten teillä muilla? Olen kunnalla töissä ja ainaki kvtessin mukaan palkkaa 72 pvältä pitäisi saada mutta täytyy nyt vielä kysellä... Mutta apua tarvisin siinä että miten etenen?!!! Jos työnantaja maksaakin palkaa osalta ajalta niin annanko nuo neuvolasta saadut paperit työnantajalle ja sitä kautta ne menee eteenpäin Kelalle asti vai miten??!! Kiitos neuvoistanne... :flower:

cisu 23+0
 
Cisu mä olen myös kunnalla töissä ja saan tuon palkan 72pvän ajalta :wave:
Mulla se meni näin että toimitin raskaustodistukset sekä Kelaan että työpaikalle. Täyttelin Kelan äitiyspäivärahahakemuksen ihan netissä jossa muistaakseni on kohta siitä maksaako työnantaja palkkaa?!
Palkanlaskija taas toimitti työnantajan liitteet palkkatodistuksineen suoraan Kelaan. Näin siis luultavasti myös tälläkin kertaa =)
Mulle oli ylipäätään yllätys että saan nytkin,vaikken töissä välissä ehtinyt käydäkään tuon 72pvän palkan! Ja mikäs siinä...kelpaa! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cisu:
miten etenen?!!! Jos työnantaja maksaakin palkaa osalta ajalta niin annanko nuo neuvolasta saadut paperit työnantajalle ja sitä kautta ne menee eteenpäin Kelalle asti vai miten??!! Kiitos neuvoistanne... :flower:

cisu 23+0
Meidän kunnassa ainakin kaikki paperit (tässä vaiheessa) lähetetään palkanlaskijalle, joka sitten täyttelee ne loppuun ja lähettää Kelaan (ja hakevat sieltä sitten korvauksia tuosta maksamastaan palkasta). Ja KVTES tosiaan maksattaa työnantajalla palkkaa 72 päivää. Mutta kannattanee olla yhteydessä palkanlaskijaan, sillä se selviää... (mä pyörittelen näitä työkseni sinne palkanlaskijalle saakka) :)

- Siiri S, 22+0

 
Kiitos Jennyli ja Sisilisko!!! :flower:

Toinen probleema mikä harkinnassa eli vakuutukset vauvalle.... Näistä oli jo puhetta mutta laiskana en jaksaisi selata kaikkia sivuja läpi ja kysyn nyt niiltä joilla on ollut tai jotka meenaa ottaa vauvalle vakuutuksen että millaisen vakuutuksen, mistä ja mitä tulee maksaan?! Itsellä vakuutukset OP-Pohjolassa mutta pyöritelly olen Ifin, Tapiolan ja Turvan sivuja ja yrittänyt saada jonkinnäköistä vertailukelpoista selvyyttä noihin vakuutuksiin... Joku kehaisi Ifin halpuutta ja alkuun itsekin luulin mutta tarkemmin mietittynä ei se kai sen halvempi ole kuin muutkaan... Siinähän on odotusajan vakuutus joka on noin 140e ja se vaihtuu myöhemmin lapsuusajan vakuutukseksi joka on noin 300e. Eli aika kallis paukku vuodessa, eikö?!

Eli voisiko tehdä yksinkertaisesti galluppi-muodossa jonkun listauksen vakuutusyhtiöstä, vakuutuksesta, sisällys pääkohdittain ja hinta!!! Kiitos kaunis kaikille jotka viitsivät taasen tätä kommentoida...

cisuli 23+0
 
Onpas tänne tullut paljon uusia mammoja joukkoon :) . En ole pitkään aikaan kirjoitellut, on ollut vähän hankala päästä koneelle kun on tehty muuttoa ja muutenkin tuntuu olevan niin kiireistä.
Nipsu: Noista liitoskivuista ajattelin, että teetkö seisomatyötä? Itselläni oli aivan tajuttoman kovia liitoskipuja edellisessä raskaudessa, hyvä kun kävelemään pääsi sitten viimeisinä kuukausina. Tyhmä olin, kun en tajunnut jäädä sairaslomalle, nyt ei ainakaan vielä ole mitään kipuja kun saa olla kotona.
Jatkoa seuraa, tyttö kutsuu...
 
Jaahas...tuli iffiltä lisäkyselylappu vauvavakuutukseen liittyen. Siellä nyt ilmeisesti pohtivat päänsä puhki myöntävätkö ja millaisin rajoituksin. Nyt täytyy kopioida neuvolakortin kaikki sivut ja kaikkien tutkimusten (ilmeisesti ultrat) kjirjalliset tulokset...kauhee ettiminen noissa papereissa. Tuskin myöntävät koko vakuutusta kun huomaavat vielä neuvolakortista että raudanpuuteanemiakin rd:n lisäksi koko kesän jyllännyt . Kattoo nyt sitten!

Tänään rv 24+4
 
Oottepa te olleet ahkeria kirjoittamaan, hirmuisesti tekstiä luettavana! :)

Mä yritän olla ajattelematta noita keskosjuttuja liikaa, viikonloppuna näin taas unen missä synnytin näillä viikoilla pienen tytön, joka ei edes joutunut mihinkään tehohoitoon ja osasi vilkuttaa heti synnyttyään. Hohhoijaa. :D Ihmettelin kyllä jopa siinä unessa, että voiko kaikki olla kunnossa kun toinen syntyi niin pienenä.. :D
Tosiaan, toivottavasti marraskuisten pieni selviää nyt ja tulevaisuudessa! Ja meidän kaikkien vauvoille paljon malttia!

Metsikselle: Mä oon käynyt asukaspuistoissa, niissä on ainakin Helsingissä aina sisätilat samassa yhteydessä, sit sellaisissa lähiötuvissa tms. voi olla toimintaa pienten lasten äideille, samoin kannattaa tutustua avoimien päiväkotien toimintaan. Noi MLL:n kahvilat on myös olleet tosi kivoja, mutta ne taitaa (ainakin ne, mitä oon nähnyt) olla vaan silloin tällöin, lapsen kasvaessa saattaa alkaa toivomaan seuraa sekä lapselle että itselle vaikka joka arkipäiväkin. Puistot on ihania hyvällä säällä ja niistä löytää yleensä aina juttukaverin.
Oma kokemus on se, että juttukaverin tosiaan löytää, kun on itse aktiivinen ja tekee tuttavuutta muihin. Välillä on ainakin mulla tutustuminen ollut vähän tahmeaa joissain paikoissa, mutta se on niin ihmisistä kiinni.

Tänään on massussa ollut hiljaisempi päivä, niin kuin usein maanantaisin. Oon miettinyt, vaikuttaako viikonloppu jotenkin, kun rytmit vaihtuu parin päivän sisään useampaan otteeseen, vai onko vain sattumaa. Kyllä se pieni siellä kuitenkin uiskentelee ja muksii, että ei hätiä mitiä. :)

mamadread ja ihme 19+3 (uä 19+6)
 

Yhteistyössä