Oho! Onpa paljon tullut tekstiä! :O
Hauskaa viikonloppua vaan kaikille ja
jemalle tervetulotoivotukset ja tsemppihalit! :hug:
Jennylille tsemppihali myös! :hug: Yritä ajatella mukavia ja rauhoittua, sekin auttaa vauvaa pysymään massussa pidempään! Varmasti viikkoja saat vielä kasaan kunnolla ja siellä rv 30+ jälkeen kaikki on jo vauvan kannalta useimmiten hyvin, vaikka hän ulos päättäisi aikaisemmin tullakin!
Mulla näyttikin
nimenhuutoa varten olevan kaikki tiedot kohdillaan, joten entisellään saa pitää!
Karvoituksesta en osaa sanoa, onko sitä enemmän tai vähemmän kuin normaalisti, ainakaan jaloissa en ole huomannut pahemmin eroa. Tosin oon tosi laiska trimmaamaan niitä muutenkin, kun inhoan sitä sänkeä, joka melko pian kuitenkin kasvaa. Yök! Ennemmin pidän sellaiset ronskin miehiset, mutta pehmeät karvat jaloissa ja oon sitten pahemmin vilauttelematta sääriä missään hamosissa...
Mahassa on se iki-ihana lineakarva ja lisäksi mulla on toiseen tissiin (nännipihaan) kasvanut karvoja. Mies on kovasti myös tota alapään karvoitusta kommentoinut reheväksi, itse ei sinne tuu pahemmin kurkittua, että eipä paljon haittaa..
Pinnasängystä on vaikea sanoa, mikä olisi hyvä, kun käyttötapoja on niin monia. Meillä on sellainen ikivanha pinnasänky, johon on vaan uusittu patja (nytkin ajattelin varmuudeksi ostaa uuden, kun toi vanha on voinut varastossa kerätä hometta). Muistaakseni siinä on pohjan säätö kahdelle tai kolmelle korkeudelle, ihan hyvin sopi tarkoitukseensa esikoisen kanssa. Eipä tuo paljoa siinä öisin nukkunutkaan, vaan mun ja miehen vieressä hyvin pitkään. Nytkin ajattelin joko ottaa tän tulevan nyytin viereeni nukkumaan tai sitten äippäpakkaukseen sängyn viereen aluksi. Ainoastaan alkuillasta, kun ei olla itse vielä nukkumassa, niin esikoinen meni omaan sänkyynsä. Päikkärit sujui pitkään parvekkeella vaunuissa.
Muistan, että sitten kun esikoinen oli isompi ja pohja alimmillaan, niin mun (158cm) oli jo vaikea saada sitä sieltä pohjalta, mutta toisaalta toinen osasi jo itse siinä vaiheessa vähän avittaakin, kun oli jo isompi. Vähän ennen kahta ikävuotta siirryttiin tollaiseen laidalliseen jatkettavaan lastensänkyyn, se on ollut tosi hyvä.
Fanttomiko se oli, joka kyseli
hikoilusta, mulla ei oo sitä ongelmaa ollut. Pikemminkin oon ollut kylmissäni nyt kun ilmat on niin äkkiseltään viilenneet hurjasti! Mut tossa neuvolasta saadussa kirjassa kyllä sanottiin, että hikoilun lisääntyminen 20+ viikoilla on ihan normaalia, suoraan lainattuna "
kilpirauhasestasi tulee aktiivisempi: lepoaineenvaihduntasi on 20% korkeampi kuin normaalisti. Yöhikoilu auttaa jäähdyttämisessä samalla kun jäteaineita poistuu. Muistathan juoda riittävästi!"
Vettä kyllä menee ihan sairaasti, tuntuu, että mulla on jatkuvasti jano!
Jääräpää, mulla on ollut
repäisykipuja myös! Välillä aivastaessa tai just äkkinäisissä liikkeissä. Ei läheskään niin paljon kuin alkuraskaudessa, mutta kaipa ne ihan normaaleja on?
Neuvolakäynneistä piti vielä kommentoida, että mulla on ensimmäinen neuvolalääkäri viikolla 26! Saa nähdä, onko toi sitten ensimmäinen ja viimeinen, vai tarjoaako Helsinki vielä niitä lisää. Viikolla 29 (muistaakseni) mulla on Naistenklinikalla monen tunnin tutkimusaika kun tutkivat niitä riskejä, että kuinka suurella todennäköisyydellä tääkin kaveri päättää tulla ennenakaisesti.
Mä oon ollut ihan kohtuu tyytyväinen neuvolasta saamaani palveluun, vaikka eihän ne siellä oikein mihinkään ota kantaa, kun kysymällä kysyy.. :kieh:
mamadread ja ihme 21+1