Joulukuiset 2022 ❄️💓

Mistä ton 150e hinnan sait, kun terveystalolla vu maksaa n. 250e Kokemusta on. Jos haluat päästä halvemmalla, niin kannattaa mennä perhe-arteen Tampereelle tai lahteen.
mä luin sen sieltä nettisivuilta ihan luki että alkuraskauden varhaisultra 122e. Ja sitten tulee se joku palvelumaksu päälle. Tuleekohan sitte vielä jotain lisämaksuja vai mistä tuo 250?😳
 
Helenehappiness
Mä kysyin asiaa Terveystalon chatista ja siellä sanottiin, että varhaisultramaksun lisäksi tulee maksettavaksi erikoislääkärin palkkio, Kantamaksu ja palvelumaksu.. eli maksaisi n. 300e.
 
  • Vau!
Reactions: tuuli1
Helenehappiness
Itseä houkuttaisi ajella tuonne Perhe Artelle... toisaalta jännittää sekin, että jos menen liian aikaisin ja siellä ei vielä näykään sydämensykettä niin sitten pitäisi mennä taas viikon parin päästä uudelleen. Että kannattaako vain odottaa jos saisi sitten selkeämmän vastauksen sieltä ultrasta myöhäisemmillä viikoilla.. nyt mulöa 6+1 ja mun laskujen mukaan 7+6 kun mulla tuo ultra-aika sitä seuraavalla viikolla.

Oon aina ollu aivan hermoheikko raskauksien aikana ja mulla ei tosiaan yhtään keskemenoa niin olen varma, että nyt se sitten tapahtuu mulle, sillä eihän kaikki asiat voi aina mennä vain hyvin..😭
 
Mä oon katsonu koko aamupäivän tietoa tuulimunaraskauksista, en tiedä miksi mut pelkään sitä aivaan hirveästi. En tiedä miten tässä jaksaa odottaa vielä melkein 2 viikkoa varhaisultraan
Ymmärrän huolesi. Keskenmenoista suurin osa on just noita ja sille ei valitettavasti mahda mitään jos sellainen osuu kohdalle. Voimia siihen asti että pääset varhaisultraan! ❤

Pyrin itse minimoimaan ylimääräistä huolta parhaani mukaan. Asiat tapahtuu siten kuin tapahtuu ja jos jotain käy, murehdin niitä hetkiä vasta sitten. Joskus käy huono tuuri, eikä alkio olekaan elinkelpoinen ja sen suremisen aika on vasta sitten jos niin käy. Voihan sen ajatella niinkin, että parempi että virheellinen alkio karsiutuu ajoissa pois. Itse olen yrittänyt asennoitua niin, että tässä ensimmäisessä kolmanneksessa edetään vaihe kerrallaan raskautta varmistaen, josta ensimmäinen askel on plussatesti, toinen on varhaisultra ja kolmatta en ole vielä niin kovin tarkasti tutkinut, mutta luultavasti se olisi rakenneultra ja omalla kohdallani ikääni liittyvät muut tutkimukset. Itse ajattelen niin, että jos tuohon asti pääsen, niin voin ajatella että raskaus on oikeasti mahdollista loppuun saakka. Ystävilleni tuli aikanaan paljon keskenmenoja ja olin olkapäänä, vaikka en silloin paljon tilanteesta ymmärtänytkään. Oli valtavan ihanaa nähdä kuinka ystäväni nousivat ikävistä kokemuksista jatkamaan yrittämistä. Lopulta heillä kaikilla oli vauvat sylissä asti.:love:
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: jemppu123 ja tuuli1
Itseä houkuttaisi ajella tuonne Perhe Artelle... toisaalta jännittää sekin, että jos menen liian aikaisin ja siellä ei vielä näykään sydämensykettä niin sitten pitäisi mennä taas viikon parin päästä uudelleen. Että kannattaako vain odottaa jos saisi sitten selkeämmän vastauksen sieltä ultrasta myöhäisemmillä viikoilla.. nyt mulöa 6+1 ja mun laskujen mukaan 7+6 kun mulla tuo ultra-aika sitä seuraavalla viikolla.

Oon aina ollu aivan hermoheikko raskauksien aikana ja mulla ei tosiaan yhtään keskemenoa niin olen varma, että nyt se sitten tapahtuu mulle, sillä eihän kaikki asiat voi aina mennä vain hyvin..
Onko sulla pitkä matka ajella? Mua kans houkuttelis, Tampereelle menis se pari tuntia. Musta tuntuu et en jaksa lähteä kun mulla alkaa olla niin paha olo kokoajan🥴 saisihan siellä varmistuksen että sikiö on sillä hetkellä elävä, mutta mitä vaan voi tapahtua sen jälkeen ja koko raskausaikaan liittyy epävarmuutta ja sitten se vasta huoli on jatkuva kun vauvan saa ulkomaailmaan😅 mä vaan yritän ajatella että kaikki on hyvin niin pitkään kuin toisin todistetaan🥴 yritä säkin!
 
  • Tykkää
Reactions: Marla79
Olen vieläkin lievästi hämmentynyt että LA lasketaan menkkojen alusta eikä ovulaatiosta. Siis mitä? Tänään mulla saattaisi olla viikkoja 3+5 ja LA 20.12. Mitä digitestin pitäisi näyttää? Teen sen viimeistään ylihuomenna.

Jouluvauva näillä näkymin ehkä tulossa. 🎄
 
Helenehappiness

Onko siinä tuulimuna raskaudessa niin että hcg nousee koko ajan mä en tiesä
Tästä mutta kaiken maailman pelkojen kanssa myös täällä eletään. Kunpa tää aika vaan menisi hyvin meillä ihan kaikilla ♥
 
Eeva89 tervetuloa ja toivotaan parasta että saisitte terveen vauvan nyt ❤

Marla 79 on vissiin aika yleistä pieni vuoto! En huolestuisi vielä, vaikka monesti helpommin sanottu kuin tehty.
Mulla oli viimeviikolla kolposkopia (koe palat kohdunnupulasta) ja siitä vähän tuli haava vuotoa pyyhkiessä ja vaikka siitä kätilöä moneen kertaan rauhoitteli niin vähän se laittoi jännittämään kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Marla79
Mammm
Mä voisin tekasta sen fb ryhmän jos halukkaita on? Mutta sinne tarvitsisi myös toisen ylläpitäjän.

Jos mulle laittaa yv:nä täällä viestillä oman nimensä niin lisään ryhmään sitä mukaan, en ole satavarma tarvitseeko ensin olla kavereita fb joten laitan pyyntöä tulemaan jos näin on. Ja salaisen teen ettei näy se kuin jäsenille
Voin ryhtyä ylläpitäjäkaveriksi. :)
 
  • Tykkää
Reactions: kippocampus
Helenehappiness
Helenehappiness

Onko siinä tuulimuna raskaudessa niin että hcg nousee koko ajan mä en tiesä
Tästä mutta kaiken maailman pelkojen kanssa myös täällä eletään. Kunpa tää aika vaan menisi hyvin meillä ihan kaikilla
Mä oon lukenut, että tuulimunaraskaudessa hcg nousee alussa normaalisti, kunnes sitten jossain vaiheessa alkaa laskea. Ja että yleensä raskaus keskeytyy luonnollisesti ensimmäisen kolmanneksen aikana. Ei kai tässä auta kuin yrittää olla liikoja murehtimatta. Ja se on kyllä totta että mikäli sikiössä olisi jotain vikaa, niin parempi että raskaus keskeytyy mahdollisimman ajoissa. Jollain tavalla tämä epätietoisuus on itselleni kaikkeista vaikeinta, vaikla huolet ja murheet kyllä aina jatkuneet koko raskauden läpi. Ja kun vauva on sylissä niin sitten vasta kaikki asiat huolettaakin :D
 
Mä kysyin asiaa Terveystalon chatista ja siellä sanottiin, että varhaisultramaksun lisäksi tulee maksettavaksi erikoislääkärin palkkio, Kantamaksu ja palvelumaksu.. eli maksaisi n. 300e.
Ompas kallis!😳 Ollaan pohdittu, että oltais menty terveystalolle kun täällä ei muuta oo. Jää kyllä todellakin välistä. Esikoisesta odotin sinne rv12 tienoille joten enkohän nytkin selviä😅

Tänään ei ole ollut etovaa oloa ja heti miettii, että onkohan kaikki hyvin. Ei auta kun toivoa parasta😊
 
Viimeksi muokattu:
Marla 79 on vissiin aika yleistä pieni vuoto! En huolestuisi vielä, vaikka monesti helpommin sanottu kuin tehty.
Mulla oli viimeviikolla kolposkopia (koe palat kohdunnupulasta) ja siitä vähän tuli haava vuotoa pyyhkiessä ja vaikka siitä kätilöä moneen kertaan rauhoitteli niin vähän se laittoi jännittämään kuitenkin.
Tänään ei tullut enää veristä vuotoa aamulla. Ei se onneksi huolettanutkaan kun tiesin sen olevan mahdollista, mutta kyllä tuntuu hyvältä kun se nyt loppui.

@kippocampus hyvä asenne: raskaana kunnes toisin todistetaan. Sillä mennään!😁
 
Tuntuu että menen jo asioiden edelle kun vasta haaleasti plussasin ja vk 3+6 menossa, mutta pohdin mm. pitäisikö käydä varhaisultrassa (onko siitä jotain hyötyä?) ja missä vaiheessa kannattaa/pitää varata neuvola-aika. Ihan uutta minulle ja nämä jännittää vähän enemmän kuin ajatus siitä että olen raskaana. 🤭
 
Täällä todella varhainen Joulukuinen.
Muutamana päivänä oon tehny haamu testejä, tänään aamulla oli jo vähän selkeempää viivaa (mies tosin ei nähny mitään 😆)

Viikkoja olis nyt 4+0
Edellisistä menkoista ei tietoa, koska mulla oli keskenmeno viikolla 7, vuoto loppui kuukausi sitten. Eli, ei oo ollu menkkoja täs välissä.

Jännittää kyllä nyt paljon mutta, liityn nyt kuitenkin teidän höpinöihin mukaan.

Voin tulla fb-ryhmään myös 👍🏻
 
  • Tykkää
Reactions: Marla79 ja Minnie88
Marla79 neuvola kannattaa varata ajoissa että saan ajankin niihin yleensä on aika ruuhkaa. Sitä en tiedä kuuluuko sun kunnassa yleisellä puolella varhais ultraa, kaikissa kunnissa ei kuulu.
Sieltä itse haen lähinnä mielen rauhaa. Ja mitä sielä voi näkyä on viikot ja että vauva on kohdussa sekä sykkeen kun viikkoja on enemmän olikohan reilu 6 vai 7 että suositellaan. ☺

Miten hei kaikkien raskaus oireet mua välillä pelottaa kun ei ole selkeitä ja melkein ollenkaan joinain hetkinä. Onko se normaalia et ne hetkeksi häviää…. Menis nää viikot vaan äkkiä 🙏🏻🙏🏻
 
  • Tykkää
Reactions: Marla79
Täällä kans yks viime pe plussannut. Viikkoja ehkä 3+5 vasta tai pari päivää enemmän, riippuen mistä laskee😄 yk 2, viime kierrossa oli kemiallinen, mutta nyt selvästi vahvemmat viivat kun silloin ja digiin tuli tänään 2-3. Kolmas lapsi olisi😊 muakin kiinnostaks fb-ryhmä!
 
  • Tykkää
Reactions: Marla79

Yhteistyössä