Joulukuiset 2022 ❄️💓

Tervetuloa kaikille uusille, ihanaa että tulee lisää porukkaa 🥰
Pahoittelut etten ole heti lukenut viestejä ollu hektistä pari pv ja mä jotenkin jumituin lukemaan sitä fb:tä kun se ryhmä sielä mutta nyt olen käynyt viestit läpi. Kaikille ei saanut laitettua kaveripyyntöä ja ilman sitä en ryhmään saa lisättyä.
Täällä oireet erilaiset kuin esikoisesta, paljon lievemmät. Toki se ei haittaa ollenkaan, koska aikasemmin oksensin mm koko raskauden.
Toki vähän ne aina tuo sellasta turvallisuuden tunnetta.
Toivotaan että meistä jokainen saisi pitää oman joulukuisensa 🤍
 
Laskettuaika lasketaan edellisten menkkojen mukaan. Ultrassa jos on usean päivän heitto niin sitten voidaan antaa uusi laskettuaika. Näin ainakin itellä mennyt 4 aikasemmissa raskauksissa.
Mä oon ymmärtänyt, että jos/kun ovis on tiedossa niin sen voi laskea myös siitä. Ainakin ekassa raskaudessa ilmotin neuvolaan ovulaation ajankohdan ja sen mukaan mentiin, toki se myös täsmäsi koon kanssa 😅
 
Hei kaikille uusille! 👋🏻
Käyn kans välillä täällä kurkkaamassa vaikka onkin fb-ryhmässä.

Itse oon joutunu laskemaan La:n ovulaation ja yhdyntöjen mukaan 😅
Koska keskenmenon jälkeen ei ehtiny tulla menkkoja. Ultrassa sen sitten näkee kuinka hyvin oon lasken päivät.
 
vierailija
Varovasti alottelen joulukuisten ketjua. Muutama päivä sitten tehty positiivinen raskaustesti ja menkoista laskettuna la menisi 4.12 tietämille

Onko muita plussanneita, joilla la joulukuun tienoille?

Tosin oma kierto ollut hyvin epäsäännöllinen ja verenvuotoakin plussan aikoihin. Varmuus sitten varhaisultrassa, onko ketään oikeasti matkassa vai ei.

Heips!
Ite tein tossa noin pariviikkoa sitten testin mikä oli ERITTÄIN VAHVA. vaikka menkat myöhässä vain muutaman päivän!

Mun laskettu 2.12.2022😍
 
  • Rakkaus
Reactions: kippocampus
Mä varasin ajan vu 4.5, silloin on 6+5. Ei malttais odottaa @Mimerkki onko sulla mitään oireita vielä?
Ei oikeastaan pahemmin. Rinnat on arat jos niitä painaa, nännit ei vielä, eiköhän ne viikon sisään. Vähän ajoittaista väsymystä tai lievää huonovointisuutta jos ruualla on pitkä väli muttei pahoinvointia kuitenkaan. Tosin tuntuu että oon kyllä syönykin koko ajan pääsiäisenä 🤭 Alavatsalla välillä, enimmäkseen iltaisin on paineen ja kiristyksen tunnetta hetken aina kerrallaan. Leposykkeet on korkealla ja aamuöisin saatan heräillä.
 
Me varattiin vu vappuaatoksi ja silloin mulla jo 8+1 😬 joku jossain kysy et miks ootan "noin pitkälle", mutta syy on se, että edelliset on kummatkin ultrassa arvioitu viikkoa nuoremmaksi ja esikoisen kohdalla hoitojen kautta oli joku perustelu et vu tehtiin 8+0 viikolla niin orjallisesti nyt meen taas sen mukaan, vaikka ei enää mitään muistikuvaa mikä se perustelu oli 😅
 
Mulla huomenna 7+0 ja pahoinvointi todella lievää verrattuna kahteen edelliseen, joissa kummankin kohdalla 6+ viikolla alkoi oksentelu monta kertaa päivään. Vitsi tää on jännittävää aikaa kun ei oo niin selkeitä oireita, et voiko olla oikeesti kaikki hyvin... vielä viikko vu
 
Olin hetken kirjoittelematta kun pääsiäisenä tuntui että kesken olisi menossa. Verta tuli ja olo oli huono, mutta kipuja ei ollut, joten en mennyt päivystykseen (siellä ei varmasti olisi voitu tehdäkään mitään). Tiistaina vuoto oli jo loppunut ja sain puhelimitse ohjeen rauhassa odotella ultraa. Siihen on vielä monta viikkoa! Normaalisti saan kuulemma nyt urheilla, kun kipuja ei ole, mutta hitto kun en uskalla. Pelkään vuodon alkavan uudestaan. Pääsiäisen ekoina päivinä tein kovempaa treeniä ja vuoto alkoi treenin jälkeen.
Mitään tuntemuksia raskaudesta ei enää ole. 😭
Onkohan normaalia että tuntemukset loppuu vaikka kaikki olisikin hyvin? Olen käsittänyt että tuntemuksia tulee pikemminkin lisää viikkojen kuluessa.
 
Tervetuloa kaikille uusille, ihanaa että tulee lisää porukkaa
Pahoittelut etten ole heti lukenut viestejä ollu hektistä pari pv ja mä jotenkin jumituin lukemaan sitä fb:tä kun se ryhmä sielä mutta nyt olen käynyt viestit läpi. Kaikille ei saanut laitettua kaveripyyntöä ja ilman sitä en ryhmään saa lisättyä.
Täällä oireet erilaiset kuin esikoisesta, paljon lievemmät. Toki se ei haittaa ollenkaan, koska aikasemmin oksensin mm koko raskauden.
Toki vähän ne aina tuo sellasta turvallisuuden tunnetta.
Toivotaan että meistä jokainen saisi pitää oman joulukuisensa 🤍

Mielelläni ottaisin kutsun faceryhmään 😌 mielenkiinnosta kyselen, näkyykö jäsenyys muille? Tein ensimmäistä kertaa useamman vuoden yrityksen jälkeen positiivisen raskaustestin (tai kolme 😂) eikä meinattu puolison kanssa uskoa todeksi. Olemme niiiin kauan odottaneet ❣ tänään varmistui verikokeella (hcg). Pääsin työterveyden kautta, julkisella eivät ota verikoetta. Ollaan onnesta soikeana, ollaan lähipiirille jo kerrottu, koska olemme ekaa kertaa edes tässä vaiheessa. Tulevaa katsomme toiveikkaasti 😌 täysin uusi tilanne ja kaipaisinkin vertaistukea tähän ihmettelyyn 🙃

LA 31.12 🥰
 
vierailija
Mielelläni ottaisin kutsun faceryhmään mielenkiinnosta kyselen, näkyykö jäsenyys muille? Tein ensimmäistä kertaa useamman vuoden yrityksen jälkeen positiivisen raskaustestin (tai kolme ) eikä meinattu puolison kanssa uskoa todeksi. Olemme niiiin kauan odottaneet tänään varmistui verikokeella (hcg). Pääsin työterveyden kautta, julkisella eivät ota verikoetta. Ollaan onnesta soikeana, ollaan lähipiirille jo kerrottu, koska olemme ekaa kertaa edes tässä vaiheessa. Tulevaa katsomme toiveikkaasti täysin uusi tilanne ja kaipaisinkin vertaistukea tähän ihmettelyyn

LA 31.12
Onnea plussasta
Face ryhmän jäsenyys näkyy vain ryhmään liittyneillä. Ei ulkopuolisille. Paitsi tietenkin jos joulukuisten ryhmä on täysin julkinen niin sitten kaikille. Mutta harvoin ne on.
 
  • Tykkää
Reactions: Lauranen123
Kävin tällä viikolla varhaisultrassa Tampereen Perhe-Artella. Oli kiva kokemus ja vaikka ei vielä paljoa näkynyt, niin syke löytyi ja kaikki näytti muutenkin olevan kunnossa. Neuvolan laskukaavan mukaan olisi pitänyt olla rv 7+2, mutta saadun mitan perusteella oli vasta rv 6+3 menossa. Tiedä sitten, onko ovulaatio ollut myöhemmin vai oliko kyseessä mittavirhe, kun pikkukaveri piilotteli takimmaisessa nurkassa. Yritän nyt olla murehtimatta turhia ja keskittyä siihen, että tällä hetkellä kaikki näyttää hyvältä.

Pahoinvointi ja väsymys vaivaavat nyt toista viikkoa. Pari päivää meni välissä, etten oksentanut ollenkaan, mutta tänään oli taas huonompi päivä. Olen yrittänyt syödä useammin mitä tahansa mikä menee alas (banaania, jugurtteja, muroja, mehukeittoa, leipää), mutta tämä ei ole pitänyt pahoinvointia poissa. Olen yleensä aika energinen, mutta nyt on lähes koko ajan veto pois. Mies on onneksi ollut tukena; käynyt kaupassa, tarjoillut ruokaa ja aina kyselee voisiko hän auttaa jotenkin.
 

Yhteistyössä