Joulukuiset 2022 ❄️💓

Marla79 neuvola kannattaa varata ajoissa että saan ajankin niihin yleensä on aika ruuhkaa. Sitä en tiedä kuuluuko sun kunnassa yleisellä puolella varhais ultraa, kaikissa kunnissa ei kuulu.
Sieltä itse haen lähinnä mielen rauhaa. Ja mitä sielä voi näkyä on viikot ja että vauva on kohdussa sekä sykkeen kun viikkoja on enemmän olikohan reilu 6 vai 7 että suositellaan.

Miten hei kaikkien raskaus oireet mua välillä pelottaa kun ei ole selkeitä ja melkein ollenkaan joinain hetkinä. Onko se normaalia et ne hetkeksi häviää…. Menis nää viikot vaan äkkiä
Kiitos vinkistä. Varaan neuvolan heti huomenna jos testi näyttää vielä plussaa.
Itsellä hävisi tänään kaikki pienet oireet mitä viikonloppuna oli. Ei enää arista rintoja ja tiputteluvuotokin loppui. En tiedä mikä on normaalia. Kun oireet on yksilöllisiä, niin ehkä ne tulee ja menee myös omaan tahtiin… :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Minnie88
vierailija
Viikkonäytöllinen testi näytti 2-3 viikkoa. Hämmentävää kun en tiedä mitä sen kuuluisi tässä vaiheessa näyttää (5+0), mutta edelleen positiivinen tulos on pääasia!
Mulla näytti CB viikkodigi 3+ vasta kun olin 6+0. Itse olen sitä mieltä että noi viikkodigit on aivan sanonko mistä ja ne tuo ihan turhaa stressiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Marla79 ja 3milia
Varasin ensi viikolle varhaisultran Tampereen Perhe-Arteen. Silloin pitäisi olla rv 7+2. Arvoin monta päivää, että menenkö varhaisultraan vai en. Kaverini kertoivat saaneensa siitä mielenrauhaa, niin päädyin varaamaan ajan ja tuli heti hyvä olo. Enää viikko täytyy malttaa odottaa :)

Onko muilla muuten pahoinvointia? Täällä alkoi huonovointisuus rv 5+6 . Vatsa meni sekaisin ja etova olo vaivaa aamusta iltapäivään. Lämmin ruoka ei meinaa mennä ollenkaan alas. Pelkkä ajatus ruoasta meinaa saada yökkäämään. Iltaisin olo on onneksi parempi ja saa syötyä.
 
Varovaisesti kurkistan tänne, plussasin eilen ja tänään viiva oli jo selkeästi vahvistunut. Menkat ei ole vielä edes myöhässä ja en huomannut ovulaatiota kuten normaalisti joten kuvittelin ovistestin huijanneen ja oviksen olleen viikkoa myöhemmin mutta ne taisikin olla jo kiinnittymiskipuja 🤭 menipä piinaviikko siis nopeasti tajuamatta.

Mulla siis tänään 3+4 ja laskettu aika 24.12. Ollaan yritetty kesäkuusta 21 ja lokakuussa mulla oli keskeytynyt keskenmeno viikolla 13. Aiempia keskenmenoja nuoruudestakin kaksi sekä kaksi melkein täysi ikäistä lasta aiemmasta suhteesta.

Keskenmenojen takia olen tosi skeptinen siitä miten tämä tulee menemään mutta ainakin testin viivaa ja viikkoja verraten on aika tukevasti raskaana, aiempi ovis ei oikeastaan ole mahdollinen kun nytkin se tuli ovistesteissä normaalia aiemmin mutta piikki oli tosi selkeä.

Fb ryhmään en taida vielä kehdata jos vaikka onkin tuttuja 🤭 katsotaan nyt edes varhaisultraan asti ensin. Mutta jos oli joku lista niin sinne voi lisätä ☺
 
Hei kaikki! Mietin, joko tänne uskaltaisin kirjoittaa. Viestejänne olen lukenut jo pidemmän aikaa ja haaveillut pääseväni porukkaan. Plussasin haalean plussan jo toissapäivänä 3+3 ja se on nyt eilen ja tänään vahvistunut. Tänään viiva tuli näkyviin selkeästi jo melkein heti testiajan alussa, mutta toki se jäi vielä paljon kontrolliviivaa haaleammaksi. Viikkoja on kuitenkin tänään vasta 3+5 ja ylihuomenna perjantaina pitäisi kierron mukaan kuukautiset alkaa, mutta nyt toki toivon jo kovasti, että ne nyt ei ala. Ikää minulla on jo 40 vuotta ja tämä olisi meidän neljäs lapsi. Viime kierrossa jo oli aivan varma raskaudesta, koska oireita oli paljon enemmän kuin nyt, mutta niin vain kuukautiset alkoivat ja varmuuden vuoksi tehty testikin näytti negatiivista. Mutta nyt toisesta yrityskierrosta tärppäsi ja vaikka kovasti pelkäänkin, että ikäni puolesta keskenmenon riski varsinkin näin alussa on erittäin realistinen, silti yritän olla stressaamatta ja ajattelin, että mitä siinä menettäisi, jos facebook-ryhmäänkin jo hyppäisin mukaan. Jos käy huonosti, sitten se on vaan tarkoitettu niin. Kiva päästä tutustumaan teihin muihin!
 
Hei kaikki! Mietin, joko tänne uskaltaisin kirjoittaa. Viestejänne olen lukenut jo pidemmän aikaa ja haaveillut pääseväni porukkaan. Plussasin haalean plussan jo toissapäivänä 3+3 ja se on nyt eilen ja tänään vahvistunut. Tänään viiva tuli näkyviin selkeästi jo melkein heti testiajan alussa, mutta toki se jäi vielä paljon kontrolliviivaa haaleammaksi. Viikkoja on kuitenkin tänään vasta 3+5 ja ylihuomenna perjantaina pitäisi kierron mukaan kuukautiset alkaa, mutta nyt toki toivon jo kovasti, että ne nyt ei ala. Ikää minulla on jo 40 vuotta ja tämä olisi meidän neljäs lapsi. Viime kierrossa jo oli aivan varma raskaudesta, koska oireita oli paljon enemmän kuin nyt, mutta niin vain kuukautiset alkoivat ja varmuuden vuoksi tehty testikin näytti negatiivista. Mutta nyt toisesta yrityskierrosta tärppäsi ja vaikka kovasti pelkäänkin, että ikäni puolesta keskenmenon riski varsinkin näin alussa on erittäin realistinen, silti yritän olla stressaamatta ja ajattelin, että mitä siinä menettäisi, jos facebook-ryhmäänkin jo hyppäisin mukaan. Jos käy huonosti, sitten se on vaan tarkoitettu niin. Kiva päästä tutustumaan teihin muihin!
Niin ja LA olisi tosiaan nyt sitten jouluaattona!
 
Mä voisin tekasta sen fb ryhmän jos halukkaita on? Mutta sinne tarvitsisi myös toisen ylläpitäjän.

Jos mulle laittaa yv:nä täällä viestillä oman nimensä niin lisään ryhmään sitä mukaan, en ole satavarma tarvitseeko ensin olla kavereita fb joten laitan pyyntöä tulemaan jos näin on. Ja salaisen teen ettei näy se kuin jäsenille 😊🙏🏻
Hei en nyt hoksaa, miten saisin laitettua sinulle yksityisviestin? :D
 
Varasin ensi viikolle varhaisultran Tampereen Perhe-Arteen. Silloin pitäisi olla rv 7+2. Arvoin monta päivää, että menenkö varhaisultraan vai en. Kaverini kertoivat saaneensa siitä mielenrauhaa, niin päädyin varaamaan ajan ja tuli heti hyvä olo. Enää viikko täytyy malttaa odottaa

Onko muilla muuten pahoinvointia? Täällä alkoi huonovointisuus rv 5+6 . Vatsa meni sekaisin ja etova olo vaivaa aamusta iltapäivään. Lämmin ruoka ei meinaa mennä ollenkaan alas. Pelkkä ajatus ruoasta meinaa saada yökkäämään. Iltaisin olo on onneksi parempi ja saa syötyä.
Itellä pahoinvointia esiintyy tosi vähän. Välillä tuntuu, että kuvittelen vaan sen pahan olon, tai että niskat olisi niin jumissa että on ällötys olo 😅 Illemmasta tuntuu olevan vähän voimakkaampaa äklötystä, onneksi ruoka maistuu 😊

Paljon uusia tullut kirjoittelemaan, kaikille onnea ja tervetuloa 😊
 
Itseä houkuttaisi ajella tuonne Perhe Artelle... toisaalta jännittää sekin, että jos menen liian aikaisin ja siellä ei vielä näykään sydämensykettä niin sitten pitäisi mennä taas viikon parin päästä uudelleen. Että kannattaako vain odottaa jos saisi sitten selkeämmän vastauksen sieltä ultrasta myöhäisemmillä viikoilla.. nyt mulöa 6+1 ja mun laskujen mukaan 7+6 kun mulla tuo ultra-aika sitä seuraavalla viikolla.

Oon aina ollu aivan hermoheikko raskauksien aikana ja mulla ei tosiaan yhtään keskemenoa niin olen varma, että nyt se sitten tapahtuu mulle, sillä eihän kaikki asiat voi aina mennä vain hyvin..
Tampereelle jos meinasit nii täällä on myös sydämen syke paikka mistä kuullu paljon hyvää :) sinne mennään ite
 
Viimeksi muokattu:
Onko kaikki jo siirtyneet suoraan sinne fb ryhmään vai onko plussanneita vaan niin vähän?
Täällä vielä, kun en vielä kehtaa mennä fb-ryhmään. Oireita ei ole enää yhtään. Neuvola varattu. Check! Tylsää on alun jännityksen jälkeen, kun mitään ei nyt hetkeen tapahdu. Varhaisultraa en meinannut nyt vielä varata. Ensimmäiseen ultraan on toki vielä kovin paljon aikaa ja mieli voi vielä muuttua.
 
  • Tykkää
Reactions: kippocampus
Onko kaikki jo siirtyneet suoraan sinne fb ryhmään vai onko plussanneita vaan niin vähän?
Täällä vielä! Ootan kyllä pääsyä siihen ryhmäänkin. Mulla on vähän nyt ristiriitaiset fiilikset, kun menkkojen alku ja ovulaatio ei osu yks yhteen ton lasketunajan kanssa, tai siinä on kolmen päivän heitto. Mut eiks mun nyt pidä mennä sen ovulaation mukaan? 🧐 huomenna vasta 4+0, tuntuu niin vähältä eikä viivakaan oo tummunu tämän kärsimättömän mielen mukaan riittävästi😬
 
Täällä vielä! Ootan kyllä pääsyä siihen ryhmäänkin. Mulla on vähän nyt ristiriitaiset fiilikset, kun menkkojen alku ja ovulaatio ei osu yks yhteen ton lasketunajan kanssa, tai siinä on kolmen päivän heitto. Mut eiks mun nyt pidä mennä sen ovulaation mukaan? 🧐 huomenna vasta 4+0, tuntuu niin vähältä eikä viivakaan oo tummunu tämän kärsimättömän mielen mukaan riittävästi😬
Laskettuaika lasketaan edellisten menkkojen mukaan. Ultrassa jos on usean päivän heitto niin sitten voidaan antaa uusi laskettuaika. Näin ainakin itellä mennyt 4 aikasemmissa raskauksissa.
 
Minä myös odottelen pääsyä fb-ryhmään 😊.

Tänään oli viiva vahvistunut taas eilisestä. Nyt siis 3+5. Eilen illalla oli kova pääkipu ja tänään on heikottanut ja väsyttänyt kyllä paljon. Tissikipu on kova. Muita oireita ei vielä tässä kohdin. Huomenna olis menkkojen alkamis päivä, mutta toivottavasti nyt pysyvät poissa.

Ihanaa pääsiäistä kaikille 😊🌷
 
  • Tykkää
Reactions: Marla79

Yhteistyössä