Joulukuiset 2021

Miten noissa tm raskausissa nuo hcg arvot? Nouseeko normaalisti?
Viime tuulimunassa 9500 rv 5-6 muistaakseni. Ei pelkästään hcgn perusteella lääkärit ainakaan päätelleet mitään, puuttui vaan sikiö kokonaan ultrista. 30.04. Ultra varattu jollei tämän enempää vuotele :( mutta ei hyvältä näytä. Vatsaakin nipistellyt oudosti tänään.
 
  • Surullinen
Reactions: jennie_ ja Samppa40
Sitä piti vielä kysymäni, että onko teillä jotakin toimivia vinkkejä pahoinvointiin/oksentelun välttämiseksi? Edellisistä raskauksista jo useita vuosia aikaa, mutta pelkään jos tälläkin kertaa samat olot luvassa.
Minulla oli niin rajua pahoinvointia ettei siihen auttanut mikään. Useasti syöminen lienee yleisin vinkki? Tervetuloa mukaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kurkuntaimi
Siirsin taas ultraa, eli 2 herätystä vielä ja torstaina aamusta ultraan 6+6. Teillä on varmaan vilkasta keskustelua facebook-ryhmässä, mä liityn sitten torstaina, jos kaikki on hyvin. Oon liittynyt isompaan joulukuiset 2021 -ryhmään, lähinnä seurailen siellä muiden oireita. Ei olla kerrottu kenellekään, eikä kerrota ennen np-ultraa. Menkkajuiliminen, kova iltaväsymys ja rintojen aristelu on lähinnä tänhetkiset oireet.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Heippa! Minäkin liityn joukkoon mukaan, la jotain 27.12.-30.12. Mulle ensimmäinen raskaus ja vähän välillä kauhistuttaa että mihin sitä oikein on ryhtynyt. Ja toisaalta pelottaa että meneekö kaikki ihan hyvin ja onko sitä edes oikeasti raskaana vaikka 5 testiä on näyttänyt selkeää plussaa. Neuvola on jo varattu ja varhaisultraa mietin vielä. Onneksi on vielä jotain keskustelua täälläkin, kun tuntuu että kaikki on facebookissa ja muissa ryhmissä, mihin en itse vielä tässä vaiheessa halua mennä.
 
Täältäkin varovainen tervehdys ja kaikille valtavasti tsemppiä jännittävään alkuun.
Tein tänään plussan, vaikka menkat alkoivat aikanaan ja niukka rusehtava vuoto on jatkunut reilu viikon. Tänään ensimmäinen täysin vuodoton päivä. Minulla ei ole minkäänlaisia muita oireita, tein testin koska olen ollut järjettömän vihainen ja ärtynyt kaksi viikkoa. Tosin esimerkiksi rinnoista on paha sanoa mitään, sillä imetän varsin ahkerasti 11kk ikäistä pikkupiranjaa <3
Eli toinen lapsi olisi tämä. Haluaisin ehdottomasti faceryhmään, mutta seuraan nyt vielä hetken. Ennen esikoista yksi alkuraskauden keskenmeno, joka myös vuoteli vähän samaan tyyliin. Tosin vuotoa oli kyllä esikoisestakin.
 
Kiva että uusia tulee mukaan, minäkään en ihan vielä uskalla faceen, mutta jospa sitä jossain vaiheessa liittyisi sinnekin. Uskaltauduin soittamaan tänään neuvolaan, jotenkin pelottaa että turhaan sen jo nyt varaa kun toistaiseksi oireita ollut vähänlaisesti. Aiemmissa raskauksissa pahoinvointi alkanut jo ennen plussaa ja nyt vain röyhtäyttää ja turvottaa. Niin ja kyllähän jokailtainen vilu ja unettomuuskin taitaa oireita olla. Mutta tosiaan täällä päin ensimmäinen neuvolakontakti onkin puhelinaika, jonka yllättäen sain jo tälle iltapäivälle. Katsellaan mitä sieltä sitten sanovat. Miten teillä on puolisot suhtautuneet raskauteen? Meillä tämä tuli vähän yllättäen, joten mies ei oikein osaa vielä suhtautua. Tosin alkuvuodesta tuumi kuitenkin, että ehkei kolmas lapsi ihan kamala ajatus olisi
 
Moikka kaikille, minäkin liityn tässä mukaan keskusteluihin, @Tirrinen laitoinkin jo viestiä myös fb-ryhmään liittymisestä.
Meillä 9/14 ja 2/19 syntyneet tytöt ja ei ole ollut sen suurempia puheita miehen kanssa siitä tuleeko meille koskaan kolmatta mutta näin vaan siltä näyttäisi ❤ Tämä ollut vähän erilainen raskaus tähän asti, aiemmatkin olleet vähäisillä oireilla, tämä ehkä vähän vielä pienemmillä oireilla ja koska mulla on ollut tosi epäsäännöllinen kierto, en aiemmin edes miettinyt testin tekoa. Eilen totesin miehelle että pakko saada varmistus kun oireet vaan tuntuu vahvistuvan ja sieltähän pärähti vahva viiva ja menkkojen mukaan laskettuna tänään mentäis 8+1 ja laskettu 6.12. Tiedän sen todennäköisimmän kerran koska tämä on lähtenyt aluilleen joten voi olla että on jopa aika lähellä totuutta mutta ensi viikolla selviää kun sain lääkärineuvolaan ajan jossa aina ultrataan. Toivotaan tietenkin että kaikki hyvin siellä ❤ tänään soitin neuvola-aikaa ja sainkin jo heti huomiselle, joten se hyvä puoli että tämä selvisi näin myöhään on ettei tarvi kauaa jännitellä ja odotella Oon tosiaan aika huono täällä kirjoittelemaan joten kun fb-ryhmään pääsen tulen siellä sitten olemaan aktiivisempi mutta koitan muistaa tänne päivitellä miten kävi.
 
Täällä edelleen pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu. Joinakin aamuina herään jo klo 5 oksentamaan ja tänään tais olla pitkään aikaan aamu, etten ole oksentanut, mutta huono olo vaivaa koko ajan. On tämä vaan raskasta. Huomenna onneksi varhaisultra, niin on jotain mukavaakin tiedossa. Toki jännittää hirveästi onko siellä masussa kaikki hyvin. Onko teiltä, jotka ootte varhaisultrassa käyneet, ultrattu vatsan päältä vai tehdäänkö se alakautta? En oo aiemmissa raskauksissa käynyt. Nyt menossa rv 7+2. Mites te muut ootte voinu? Kirjoitteletteko enemmän siellä fb ryhmässä? Itsekin voisin huomenna sinne liittyä, jos kaikki on hyvin. :)
 
Täällä edelleen pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu. Joinakin aamuina herään jo klo 5 oksentamaan ja tänään tais olla pitkään aikaan aamu, etten ole oksentanut, mutta huono olo vaivaa koko ajan. On tämä vaan raskasta. Huomenna onneksi varhaisultra, niin on jotain mukavaakin tiedossa. Toki jännittää hirveästi onko siellä masussa kaikki hyvin. Onko teiltä, jotka ootte varhaisultrassa käyneet, ultrattu vatsan päältä vai tehdäänkö se alakautta? En oo aiemmissa raskauksissa käynyt. Nyt menossa rv 7+2. Mites te muut ootte voinu? Kirjoitteletteko enemmän siellä fb ryhmässä? Itsekin voisin huomenna sinne liittyä, jos kaikki on hyvin. :)
Itse kirjoittelen fb puolella enemmän mut käyn kuitenkin täälläkin päivittäin lukemassa. :) Varhaisultrassa ultrataan alakautta, koska alkio on niin pieni vielä niin näkyvyys on huonompi vatsan päältä ultrattuna. Täällä voinnissa ei muutosta. Väsymys vaivaa ja on ajoittain aika voimakastakin, mut sekin vaihtelee ja nenä on tukos kaiken aikaa.Pahoinvointi loistaa poissaolollaan, mut sitä ei oo aiemmissakaan raskauksissa ollut.
 
Täällä edelleen pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu. Joinakin aamuina herään jo klo 5 oksentamaan ja tänään tais olla pitkään aikaan aamu, etten ole oksentanut, mutta huono olo vaivaa koko ajan. On tämä vaan raskasta. Huomenna onneksi varhaisultra, niin on jotain mukavaakin tiedossa. Toki jännittää hirveästi onko siellä masussa kaikki hyvin. Onko teiltä, jotka ootte varhaisultrassa käyneet, ultrattu vatsan päältä vai tehdäänkö se alakautta? En oo aiemmissa raskauksissa käynyt. Nyt menossa rv 7+2. Mites te muut ootte voinu? Kirjoitteletteko enemmän siellä fb ryhmässä? Itsekin voisin huomenna sinne liittyä, jos kaikki on hyvin.
Täällä oksettaa vasta kun ei muista syödä säännöllisesti. Rinnat todella arat ja väsyttää. Lisäksi huomaan että jos en heti tee jotain tai muuten kirjoitta ylös niin unohdan mitä piti tehdä. Itse ajattelin liittyä FB puolella vasta viikolla 12.
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Aikaisemmin täällä kirjoitin vierailijana Neitikirsikkana, nyt kaivettu esille vanha tunnus ja sillä jatketaan! Varhaisultra kun takana ja sen mukaan viikot nyt tasan 7+0, sydän sykki ja onneksi vain yksi alkio matkassa mukana! Mies ei oikein vielä tiedä mitä mieltä, abortin kannalla olis ollut joka ihan ymmärrettävää kun vanhemmat lapset jo itsenäisiä. Ja että taasko pitää tämä aloittaa alusta 40v... Onneksi tässä on vielä aikaa molemmilla kasvaa tähän muutokseen.

Onhan mahdollista päästä FB ryhmään mukaan vasta myöhemmin kuin heti alkuraskaudessa? Tuntuu, että tämä alku on kuin henkilökohtaista aikaa eikä halua jakaa vielä kaikelle kansalle asiaa vaikka suljettu ryhmä. Aina voi olla tuttuja. Vasta sitten kun turvallisemmilla vesillä nt-ultran jälkeen niin uskallan ja haluan sitten liittyä mukaan omalla naamalla käytävään keskusteluun.

Oireet todella ärsyttäviä tässä vaiheessa. Pahoinvointi jatkuu ja uni on hyvin katkonaista. Viime viikon yövuorot painavat vieläkin! Yövuoroja aion kyllä jatkaa niin pitkälle kuin oma vointi sen sallii. Pistän huonot unet viime viikolla tämän alkuraskauden mullistuksen piikkiin
 
5+0 ja tänään hyökkäsi päälle rintojen arkuus niin että kävellessäkin sattuu kun hankautuu vaatteisiin. Finnejä on tullut myös useampia. Varhaisultran varasin nyt 2 viikon päähän, kun mieskin oli innokas sinne lähtemään. Alavatsaa nippailee enimmäkseen vasemmalta puolelta, mut satunaisesti myös oikealta. Pahoinvoinnista ei vielä mitään merkkejä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Täällä edelleen pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu. Joinakin aamuina herään jo klo 5 oksentamaan ja tänään tais olla pitkään aikaan aamu, etten ole oksentanut, mutta huono olo vaivaa koko ajan. On tämä vaan raskasta. Huomenna onneksi varhaisultra, niin on jotain mukavaakin tiedossa. Toki jännittää hirveästi onko siellä masussa kaikki hyvin. Onko teiltä, jotka ootte varhaisultrassa käyneet, ultrattu vatsan päältä vai tehdäänkö se alakautta? En oo aiemmissa raskauksissa käynyt. Nyt menossa rv 7+2. Mites te muut ootte voinu? Kirjoitteletteko enemmän siellä fb ryhmässä? Itsekin voisin huomenna sinne liittyä, jos kaikki on hyvin.
Mä komppaan sua ton pahoinvoinnin osalta. Olen voinut viimeiset kaks viikko huonosti, joka aamu alkaa oksentamalla. Välillä on parempia hetkiä mutta pääasiassa kuvotus 24/7 jona pahenee yleensä iltaa kohti, jolloin oksennan pari kertaa lisää. Olen nyt ollut pari päivää saikulla tän vuoksi, huomenna neuvolalääkäriin hakemaan lisää sairaslomaa, en ole työkuntoinen todellakaan.

Mulle varhaisultra tehtiin sisäkautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Mulla tänään viikkoja 5+6 kuukautisista laskettuna. Kävin naistenpolilla ja lääkäri ultrasi. Näkyi kohdun sisällä sikiöpussi ja jokin siellä sykki. Lääkäri sanoi, että voi olla kehittyvä alkio muttei voi varmaksi sanoa. Uusi aika reilun parin viikon päähän. Mikäköhän siellä sikiöpussin sisällö voi sykkiä, ellei alkio? Itse näin sen myös ja mieskin näki. Piinaavat pari viikkoa nyt odotella.
 
Mä komppaan sua ton pahoinvoinnin osalta. Olen voinut viimeiset kaks viikko huonosti, joka aamu alkaa oksentamalla. Välillä on parempia hetkiä mutta pääasiassa kuvotus 24/7 jona pahenee yleensä iltaa kohti, jolloin oksennan pari kertaa lisää. Olen nyt ollut pari päivää saikulla tän vuoksi, huomenna neuvolalääkäriin hakemaan lisää sairaslomaa, en ole työkuntoinen todellakaan.

Mulle varhaisultra tehtiin sisäkautta.
Lohduttavaa kuulla ettei oo ainoa tämän karsean olon kanssa. Itsekin jouduin nyt aamusta ilmoittaa töihin, etten oo työkunnossa. Oksensin eilen koko illan töiden jälkeen ja sama jatkui nyt aamusta. Pyörryttää ja heikko olo, kun ei oikeen mikään pysy sisällä. :( Toivottavasti välissä olisi taas parempiakin päiviä. Pääasiassa muakin oksettaa 24/7. Tsemppiä ja voimia paha olon kanssa sinnekin!
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Tervehdys taas hetken tauon jälkeen minultakin. Olen ollut nyt aktiivisempi tuolla fb-ryhmän puolella, kun sinne on helpompi kirjoitella kännykällä.

Ensimmäisenä onnittelut uusille plussanneille! Ihanaa, kun näitä on tullut edelleen lisää. Lisäksi lämpimät virtuaalihalit ja pahoittelut keskenmenon/ tuulimunan kokeneille.

Minulla oireet tuntuu aaltoilevan jonkun verran, mutta ne mitkä pysyy vakiona päivästä toiseen ovat huonolaatuinen yöuni, pahoinvointi ja voimakas iltapäivä-/iltaväsymys. Pahoinvointikin jonkin verran aaltoilee, mutta yltyy yleensä syömisen jälkeen ja erityisesti näin iltapäivällä ja illalla. Oksentaa ei ole toistaiseksi kuitenkaan tarvinnut. Monet ruokien tuoksut ällöttää ihan valtavasti ja ajatuskin esimerkiksi yhdestä aiemmasta lempiruuastani (itse tehdyt bataattiranskalaiset ja kana guacamolella) etoo. Eilen teki tosi pahaa, kun mies paistoi itselleen bataattiranskalaisia. Samoin ajatuskin aasialaisesta ruuasta, erityisesti niistä aiemmista lemppareista, saa aikaan kovan kuvotuksen.

Vajaan parin viikon päästä ollaan menossa toiseen varhaisultraan. En millään jaksa/ halua olla näkemättä mitä pienelle kuuluu tässä ensimmäisen varhaisultran ja nt-ultran välissä. Tuntuu, että sinne nt-ultraan on vielä valtavan pitkä aika. Toisessa varhaisultrassa viikkoja pitäisi olla jotakin 10+4 ja 10+6 väliltä.
 
Kiva, että on tullut uusia, tervetuloa ja onnea plussasta! Itsekään en vielä tuonne faceen halua liittyä, katsellaan sitten myöhemmin sitä. Minusta tällä puolella on oikein kiva jakaa kokemuksia.

Tällä viikolla oli ensimmäinen neuvolakäynti, mukava visiitti ja hyvä mieli jäi siitä! Minulla on ollut muutamana peräkkäisenä päivinä pientä rusehtavaa vuotoa ja se huolestutti jonkin verran. Siis lähinnä sellaista vuotoa, että pyyhkiessä jää paperiin jälki, ei sen suurempaa, eikä mitään kipuja ole tähän liittynyt. Sainkin neuvolasta lähetteen ylimääräiseen ultraan, jossa tänään katsottiin, että onko kaikki kunnossa. Ja kaikki onneksi näytti olevan kunnossa ja alkio oli kasvanut 9 mm:stä 24 mm:iin reilussa viikossa, syke edelleen hyvä ja kaikki näytti normaalilta. Kylläpä helpotti omaa oloa! Kävin siis varhaisultrassa viime viikolla, josta tuo edellinen mittaustulos. Nyt on vk 8+5 menossa.

Tosi paljon tuo vuotoasia on huolestuttanut vaikka ilmeisesti siis on aika yleistäkin eikä välttämättä ole huono merkki. Pakko olla kyllä tyytyväinen tuohon neuvolatoimintaankin, että pääsin näin helposti ja nopeasti ylimääräiseen tsekkaukseen.
 

Yhteistyössä