Joulukuiset 2021

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Minä odotan ekaa neuvolaa rv8-9, meillä ultrataan siellä. En varaa erikseen varhaisultraa. Mielialat täälläkin vaihtelee ja välillä just miettii oliko tämä 4.lapsi hyvä idea :D Samalla odotan kovasti vauvaa ja vauva-aikaa. Meillä esikoisen vauva-aika oli haastava, itki ekat 3kk joka ilta klo18-00. Vaativa vauva reflukseineen oli muutenkin. Tytöt meillä oli rauhallisempia. Ennen vauvan syntymää olen kerinnyt olla töissä 3,5v edellisen hoitovapaan jälkeen. Niin ajatus kotona olemisesta kaksin vauvan kanssa on ihana :) vauvan syntyessä meillä on 1. ja 2. luokkalaiset. Nuorin käy viskaria päiväkodissa.
 
Ai kauhee tuo yöhuutaminen, sitä on aamulla ihan kipee ite siitä valvomisesta ja kanniskelusta. Meilläkään ei ollut ekaan puoleen vuoteen mitään rytmiä sitten jätkä alkoikin nukkua 20-08 ja jatkuu edelleen. Kovaääninen on myös edelleen.. sattumalta tuli 6v. Ikäeroa ykkösen ja kakkosen välille, oli sen verran kova koulu.
Lapsilla on täällä 3v ikäeroa :D oli niin helppoa jo esikoisten kanssa jotta mikäjottei.
 
  • Tykkää
Reactions: Bb-8
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Minä odotan ekaa neuvolaa rv8-9, meillä ultrataan siellä. En varaa erikseen varhaisultraa. Mielialat täälläkin vaihtelee ja välillä just miettii oliko tämä 4.lapsi hyvä idea Samalla odotan kovasti vauvaa ja vauva-aikaa. Meillä esikoisen vauva-aika oli haastava, itki ekat 3kk joka ilta klo18-00. Vaativa vauva reflukseineen oli muutenkin. Tytöt meillä oli rauhallisempia. Ennen vauvan syntymää olen kerinnyt olla töissä 3,5v edellisen hoitovapaan jälkeen. Niin ajatus kotona olemisesta kaksin vauvan kanssa on ihana vauvan syntyessä meillä on 1. ja 2. luokkalaiset. Nuorin käy viskaria päiväkodissa.
Odotan kans sitä kotona olemista. Oon ollu töissä nyt 3v edellisen äitiysloman jälkeen ja lomaa pitänyt yhteensä 5 viikkoa koko tänä aikana. Ihana yrittäjyys :D saisikin pitää palkallista lomaa 4 viikkoa joka vuosi.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Heippa kaikille. Alkuviikosta sain haaleita plussia raskaustesteihin ja perjantaina tein viikkonäytöllisen testin, joka antoi tuloksen raskaana 2-3. Olin ihan varma, että tässä kierrossa en voi raskautua kun ovulaatiotestiin ei plussaa tullut, vaikka tikuttelin kp 13-21. Kierto on vaihdellut kp 30-34. Mutta ilmeisesti tässä nyt raskaana ollaan. Toki en uskalla vielä iloita, kun viime vuonna keskenmeno ja toissa vuonna tuulimuna. Sitä vaan ihmettelen, miten voi raskautua ilman ovulaatiota? Kiitos jos jollain enemmän tietoa kuin itselläni
Huikkaan kesäkuisista että ovulaatio voi hyvin tulla ilman plussaa testissä. Itselläni esimerkiksi luonnonkierroissa (ei lääkkeellistä apua), testasin ovulaatiota aamulla, iltapäivällä ja illalla ja (toki vähän testistä riippuen) plussa tuli esim. Iltapäivällä ja aamulla ja illalla testistä ei voinut nähdä et plussa olis sinä päivänä. Onestepillä nuo muut testit oli mulla ihan blankoja, PC:lläkin haaleita. Ultralla kuitenkin nähty ovulaatio, joten joskus se hormoonipiikki, joka näkyy testissä voi olla nopea, jonka takia sitä ei testatessa saa kii mut ovulaatio silti tapahtuu. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
vierailija
Ihanaa nämä vertais tuki ryhmät. Ihan kauhea pelko itsellä kun lapsettomuutta takana 5,6vuotta johon on mahtunut niin kohdun ulkoinen kuin keskenmenoja. Tein plussa testin 31.3 ja 15.4 kävin ultrassa yksityisellä missä katsottiin että onko ulkoinen,mutta alku näkyi kohdun sisällä. Nyt kuitenkin suuri pelko että menee kesken tai on tuulimuna ja etenkin kun oireet on melkein kaikki kadonneet pikku hiljaa....... millaisia oireita teillä on ollut? Kun lukenut muita foorumeita ni aina on että kun ei oo enää oireita, on varma keskenmeno..... ahdistavaa.... nyt menossa 6+3 rv.... ja ensimmäinen mikä on edes kohdun sisällä
 
Ihanaa nämä vertais tuki ryhmät. Ihan kauhea pelko itsellä kun lapsettomuutta takana 5,6vuotta johon on mahtunut niin kohdun ulkoinen kuin keskenmenoja. Tein plussa testin 31.3 ja 15.4 kävin ultrassa yksityisellä missä katsottiin että onko ulkoinen,mutta alku näkyi kohdun sisällä. Nyt kuitenkin suuri pelko että menee kesken tai on tuulimuna ja etenkin kun oireet on melkein kaikki kadonneet pikku hiljaa....... millaisia oireita teillä on ollut? Kun lukenut muita foorumeita ni aina on että kun ei oo enää oireita, on varma keskenmeno..... ahdistavaa.... nyt menossa 6+3 rv.... ja ensimmäinen mikä on edes kohdun sisällä
Omasta kokemuksesta voin sanoo et oireettomuus ei tarkoita mitään ikävää tai et olis menny/menossa kesken. Tää mun kolmas raskaus ja kaikki raskaudet ollut lähes oireettomii. Pahoinvoinnista en oo kärsinyt koskaan ja ainoo oire ollu närästys ja nenäntukkosuus ja huimaus.

Mut toki joillain voi oireiden häviäminen tai oireettomuus tarkoittaa keskenmenoa et on kovin yksilöllistä. Mut tää on vaan mun kokemus. :)
 
Ihanaa nämä vertais tuki ryhmät. Ihan kauhea pelko itsellä kun lapsettomuutta takana 5,6vuotta johon on mahtunut niin kohdun ulkoinen kuin keskenmenoja. Tein plussa testin 31.3 ja 15.4 kävin ultrassa yksityisellä missä katsottiin että onko ulkoinen,mutta alku näkyi kohdun sisällä. Nyt kuitenkin suuri pelko että menee kesken tai on tuulimuna ja etenkin kun oireet on melkein kaikki kadonneet pikku hiljaa....... millaisia oireita teillä on ollut? Kun lukenut muita foorumeita ni aina on että kun ei oo enää oireita, on varma keskenmeno..... ahdistavaa.... nyt menossa 6+3 rv.... ja ensimmäinen mikä on edes kohdun sisällä
Oireettomus ei tarkoita näin alussa vielä mitään :) tämä mun kokemus. Esikoisen raskaus oli mulla kaikkinensa hyvin oireeton. Ei ollut pahoinvointia. Väsymyksestä aloin kärsimään rv 8 ja se kesti rv25 asti. Muuta ei ollut. Ekat harkkasupistuksetkin vasta rv35 tunnistin. 2. ja 3. raskaus oli sitten ihan toista maata :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anapatsuippa
Varhaisultrassa käyty. Tyyppi vastasi viikoja ja syke löytyi <3

Helpottava oli tietää kaiken olevan kunnossa.Täällä on ollut puhetta ristiriitaisista ajatuksista. Itsellä kanssa mennyt tunteet ihan vuoristorataa. Välillä ahdistaa paljonkin ajatus että miten me jaksetaan miehen kanssa vielä pikkulapsiaikaa. Isommat lapset jo 9 ja 11. Itselläkin ikää jo 35, miehellä 40. Nää ajatukset tulee varsinkin nyt voimakkaina kun voin ajoittain niin pahoin.. Sit lisäksi jotenkin ajattelee että miten muut ihmiset suhtautuu asiaan, esim töissä. Luulen että tulee aika monelle yllätyksenä että meille vielä lapsi tulee... olihan se myos meille yllätys ;D
 
Neitikirsikka
Heips! Varovasti liityn joukkoon. Testi näytti parisen viikkoa sitten plussaa ja tässä tunnemyllerryksessä on ihan pihalla kaikesta mitä ympärillä tapahtuu. Kuukautisista ja oman kierron mukaan laskettuna la on 6.12. , oma veikkaus oviksen mukaan la 12.12. ja neuvola antaa vielä 28pv kierrolla vielä aikaisemman Tai antaisi jos uskaltaisi varata... Varhaisultran varasin maanantaille niin sen jälkeen jos hyviä uutisia niin uskaltaa neuvolaankin soittaa.

Yksi lapsi löytyy ennestään ja pienoinen järkytys tämä raskaus, aborttikin pyörinyt mielessä mutta kai sitä sisimmässään tiennyt, että kyllä tämä lapsi saa syntyä. Kunnon tunteiden vuoristorataa siis! Pitänee edellisen lapsen raskausajalta muistella tunnukset tänne, nyt ei vaan millään muista. Ehkä pitää tehdä uudet kohta jos innostuu

Oireet olleet heti alusta asti väsymys, paleleminen, aaltoileva pahoinvointi ja nyt rinnat alkaneet pinkeytyä ja ovat aika arat. Muuten fyysisesti oikein mainio olo! Tunnemyrskyt sitten erikseen
 
Huhhuh taas mikä olo. Tein eilen 10h työpäivän ja olin ihan poikki. Nyt se sitten kostautui ja oon vaan oksentanu aamusta asti, välillä yrittäny nukkua. On tää kyllä välissä ihan kamalaa. Mun fiilikset kans heittelee laidasta laitaan. Välillä miettii miten tämän kaiken taas jaksaa. Meilläki lapset jo isompia. Minä täytän 37 ja mies on 37. Samoja fiiliksiä myös mitä @Elsi85 pohti, et mitähän muut ajattelee, vaikka uskon että läheiset on kyllä iloisia. Jospa tämä tästä itsellekki konkretisoituis paremmin viikon päästä kun on varhaisultra. Mies on katsellu jo kaukaloita ja vaunuja, sekä miettiny remonttiakin. Samalla sitä vähän itsekin innostuu lisää. Vaikka itse siitä kolmannesta lapsesta kovasti haaveilikin niin on kyllä tullut vähän yllätyksenä nämä negatiiviset tunteet ja pelot. Ehkä ne kuuluu asiaan ja onhan tässä vielä aikaa sopeutua. :)
 
Meillä vähän sama tilanne, minä 36 ja mies 41, lapset 9 ja 12 ja miehen 7 ja 15. Ainut asia mikä epäilyttää on se että miksi tahdon ehdoin tahdoin hävittää meidän ns lapsivapaat viikonloput, joita on nyt ollut joka toinen vkl. Parisuhde aikaa. Nyt kun lapset lähtee toisille vanhemmillensa, meille jää se pienokainen kotiin eikä silloin niin vaan lähdetäkään mökille, tai retkeileen. Mies miettii jaksamista enemmän, itse en ole siitä huolissani.
Mutta silti olen ollut sitä mieltä että henkilökohtaisesti haluan 3 lasta ja myös että haluan yhteisen lapsen. Niin nyt pitäisi osata nauttia.
 
Meillä vähän sama tilanne, minä 36 ja mies 41, lapset 9 ja 12 ja miehen 7 ja 15. Ainut asia mikä epäilyttää on se että miksi tahdon ehdoin tahdoin hävittää meidän ns lapsivapaat viikonloput, joita on nyt ollut joka toinen vkl. Parisuhde aikaa. Nyt kun lapset lähtee toisille vanhemmillensa, meille jää se pienokainen kotiin eikä silloin niin vaan lähdetäkään mökille, tai retkeileen. Mies miettii jaksamista enemmän, itse en ole siitä huolissani.
Mutta silti olen ollut sitä mieltä että henkilökohtaisesti haluan 3 lasta ja myös että haluan yhteisen lapsen. Niin nyt pitäisi osata nauttia.
Meillä sama juttu. Tämä on tosin miehen eka oma lapsi, ja hän on ehkä enemmän ajanut tätä kolmatta lasta kun alussa itse vielä emmin. Mutta sehän on fakta että kaikki ne kasvaa lopulta isoiksi ja parisuhdeaikaa saa toivottavasti myöhemminkin. Toivottavasti saadaan kaikki rauhalliset vaavit
 
Martta-3
Hei, minä liityn joukkoon myös. Eilettäin tuli vahva plussa ja tänään aamulla toinen, 6 päivää ehtivät olla menkat myöhässä ja raskauden mahdollisuutta en niinkään ajatellut kun myös edelliset myöhästyivät saman verran. Nyt olis menossa viikot 4+6, La olis 25.12. Hieman on tunteet sekaisin, kun suunniteltua tämä ei niinkään ollut, mutta keskeyttäminen ei tule kyseeseen. Tämä olisi nyt kolmas lapsi meille, kaksi poikaa jo ennestään jotka 5- ja 6-vuotiaat ja itse olen nyt 26. Vauvakuumetta olen ajoittain potenut kovasti, mutta yrittänyt lykkäillä kun oli tarkoitus ensivuonna valmistua amkista, mutta se siirtyy sitten hieman.:D Hauska myös, kun töissä vannonut etten ole ihan heti raskaaksi tulossa, kun pomo ollut hieman huolissaan meistä nuoremmista kun juuri vasta palasi kaksi äitiyslomalta takaisin ja nyt olisi sitten taas seuraavan vuoro.

Hieman jo aavistelin tätä ja siksi testinkin ostin. Jo n. reilu viikon on ollut enemmän väsymystä kuin normaalisti, etovaa oloa, närästystä ja nippailua alamahalla. Lisäksi vessassa on pitänyt käydä tiheämpään.

Facebook ryhmään voisin myös liittyä myöhemmin, kun hieman etenee, vielä ei aivan uskalla.
 
IIDA_28
Tänään käyty varhaisultrassa ja syke löytyi olin itse laskenut, että olisi pitänyt olla 6+3 tänään mutta olikin vasta 5+5. Minulla oli muutaman päivänä rusehtavaa vuotoa mutta onneksi kaikki oli hyvin. Ensimmäinen raskaus ja oli kova huoli olenko raskaana. Raskausoireet hävisivät yhdessä vaiheessa muttä tällä viikolla iski pahoinvointi, väsymys ja rintojen arkuus tuli takaisin. Neuvola onkin sit ens viikolla jo.

Ehkä kohta uskallan liittyä joulukuiset 2021 ryhmään.

Laskettu aika on 19.12 ☺
 
Tääl oltiin aamulla jännän äärellä ku kävin ultras. Pieni löyty muttei sykettä. Kätilö oli jo pahoittelemassa kunnes sit ruudulle vilahti jotain ja alko tarkemmin ultraa ja sielt se vahva tasanen syke löyty ja vastas viikkoja eli tänään on 8+0.Oon kyl niin helpottunut. <3

Kätilä sano et näin ei oo hänelle käyny ettei syke näkyis heti ku lähetään ultraan. Ja sit sano et mul jotenkin rakenteellisesti erikoinen kohtu joka on vasemmalle kallellaan. Mun piti siin makuullaan laittaa nyrkit takapuolen alle ja nostaa viel aavistus lantioo et saatiin kunnolla kohtu näkymään. Mut onneks kaikki viel tällä hetkel hyvin pienellä.
 
Moikka vaan kaikille! Minäkin voisin liittyä joukkoon, kun vihdoin eilen uskaltauduin testin tekemään ja vahvaa plussaa näytti. Omien laskujen mukaan laskettu aika menisi 26 päivän kierrollani 26.12. On kyllä jännä olo, odotin menkkojen alkamista peräti viikon ennen testausta (en jotenkin uskaltanut testata), vaikka aavistin raskauden erinäisistä tuntemuksista jo ennen kuin ne oli myöhässä. Kivaa ollut seurata keskusteluanne ja päästä mukaan höpisemään
 

Yhteistyössä