Joulukuiset 2021

Mä voisin myös tänne tulla, sillä kolmen päivän aikana on tullut tehtyä monta testiä, ja digi testiin näytti raskaana 1-2 eilen. :)
Vähän epäuskoinen olo, mutta toisaalta vähän aavistelin ennne plussaa, sillä aika paljon oli oireita jo aiemmin.
Mulla on ollut kokoajan menkkatuntemusta mutta ehkä se vähän erilaista on, vihloo, polttelee, tuikkasee, en ole siitä kyllä huolissani.
Nyt kuitenkin jännään kun huomenna tai maanantaina olisi menkkojen alkamispv, siinä yksi etappi ylitettävänä!
Mulla on edellisestä raskaudesta 10 vuotta niin mietin että oireetkin voi olla täysin erilaisia.
 
Onko muilla ollut menkkamaista vihlontaa alavatsalla? Mua vaan kokoajan pelottaa että menee kesken kun tämmöinen alkoi tänään. :(
Mul ei oo ollu mut oon ymmärtänyt et kaikenlaiset tuntemukset vihlonnat, jomotukset, nippailut vatsalla on normaaleja ja kuuluu alku raskauteen. En siis olis viel huolissani jos jomotus pientä :)
 
@Lilaaa Uskon, että nuo sinun jomotukset ovat ihan normaaleja, eikä raskaus ole menossa kesken. Tsemppiä ❤

Täällä on tänään ollut vähän parempi olo kuin muina päivinä tällä viikolla. Otin illalla ennen nukkumaanmenoa yöpöydälle vesipullon ja sellaisen smoothie-pussin. Aamulla sitten, kun heräsin, niin söin heti sen smoothien ja join vettä. Ei tullut sitten sitä huonoa oloa, joka muina aamuina tullut. Päivällä oli pariin kertaan äklö olo, kun en muutamaan tuntiin ollut syönyt. Tissit alkoi myös tänään kipeytyä niin, että voi jo sanoa niihin vähän sattuvan. Ei tarvitse enää miettiä, että kuvittelenko vain
 
Lasketut ajat

1.12.
Tirrinen/ 4. lapsi / 27v
Lilaaa / 2. Lapsi

2.12.


3.12.
Jennie_/ 1. lapsi

4.12.


5.12.
Noppa_89 / 2. lapsi / 31v

6.12.
Malia / 1. lapsi

7.12.


8.12.


9.12.


10.12.


11.12.


12.12.


13.12.


14.12.


15.12.


16.12.


17.12.


18.12.


19.12.


20.12.


21.12.


22.12.


23.12.


24.12.


25.12.


26.12.


27.12.


28.12.


29.12.


30.12.


31.12.
 
Täällä ois nähtävästi nyt 4+0, eli hyvinkin alussa. Tosi aikaisin oli oireita ja aikaisin tein siksi myös testin. Oisko ollut 3+2 tai dpo 9 jolloin tein testin. Ja sen jälkeen monta testi lisää. Tuntuu että pregcheck liuska testiin tulee hailakkaa, tosin takana lukee one Step ja onestepi ovistestiin oli hailakoita aina.. Nyt tuntuu että pitäis kuitenkin huippuvahva viiva saada testiin. :)
 
Kyllä varmasti niin!
Täällä tänään näin rv4+5
Oi että! Mun piti kans hakee digi mutten ehtinyt. Jos huomenna tauolla. Jomotellut on ja rinnat on arat. Aika samanlaiset oireet kuin kuopuksen raskauden aikana. siirsin myös ultran 21.4 jolloin olisi ainakin se 8+ niin sinne asti jännäilen. Toki on kotidopleri joten sillä varmaan koitan ennen jo kuunnella :giggle:
 

Täälläkin digi näytti tänään 2-3. Viikkoja oletettavasti tänään 4+5. Teen vielä 5+ viikolla toisen digin ja sitten loppuu testailu ja jään vain odottelemaan sitä varhaisultraa ja toivon, että kaikki on pikkuisella hyvin.

Mites muiden olot? Onko tullut oireita/ jotain oireita hävinnyt? Oletteko miettineet koska kerrotte läheisille tai oletteko jo kertoneet?
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Täällä on tänään 4+2 eikä minkäänlaisia oireita raskaudesta.Niin normaali olo ku vaan voi olla. Ainoastaan menkkojen pois jäänti ja positiivinen r-testi kerto raskaudesta mut muuten en kyl tietäs odes olevani. :) Mut ehkä ne siel tulee viel tai sit ei.

Aiemmissa raskauksissa oon kertonut tyyliin kaikille rv8 mennessä mut koska toi edellinen raskaus päätty meillä niin ikävällä tavalla niin mul on tunne et en haluu kertoo kellekkään ennen np-ultraa. Se miten onnistuu niin sitä en tiiä.Viimeks mul pullahti kunnon masu esiin jo tosi aikases vaihees. Pitää varmaan säkkiin pukeutua et saa sen piiloon. Pahoinvointia ei ollu niin sen suhteen ei ollu ongelmia mut jos nyt tulee niin miten sen peittää kaikilta. Nähtäväks jää mut ainakin yritän pitää salaisuutena. :)
 
@noppa_89 Sulla on tosiaan tosi traumaattinen kokemus taustalla ja varmasti vaikuttaa siihen miten uskaltaa luottaa nyt tähän uuteen raskauteen. Tsemppiä sinulle tähän raskauteen ❤

Me ollaan ajateltu, että kerrotaan varmaan ainakin tuleville isovanhemmille varhaisultran jälkeen. Jotenkin olen ajatellut, että jos kuitenkin käy huonosti, niin haluaisin siitäkin heille kertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
@noppa_89 Sulla on tosiaan tosi traumaattinen kokemus taustalla ja varmasti vaikuttaa siihen miten uskaltaa luottaa nyt tähän uuteen raskauteen. Tsemppiä sinulle tähän raskauteen ❤

Me ollaan ajateltu, että kerrotaan varmaan ainakin tuleville isovanhemmille varhaisultran jälkeen. Jotenkin olen ajatellut, että jos kuitenkin käy huonosti, niin haluaisin siitäkin heille kertoa.
Kiitos ❤ joo kokemus oli aika traumaattinen ja henkisesti todella raskas käydä läpi ja en toivois samaa kenellekkään. Järkytys oli todella suuri kun kaiken piti olla hyvin ja sit kaikki paljastuikin rakenneultras.

Ei se suru ja kaipais väisty ehkä koskaan mut ainakin nyt on jo helpompi olla ku aluks ja katson jo valoisammin tulevaisuutta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja jennie_
Olen kertonut kaikille, jotka tiesivät meidän yrityksestä. Muuten muille kerrotaan sit vasta nt ultran jälkeen. Mulla mahan turvotus on niin selkeä aika alussa niin moni varmaan arvaa jo aiemmin. Varsinkin kun painoakin lähtenyt. Oireina on rintojen arkuus ja jomotukset. Ja hirvee stressi on aina tässä alkuraskaudessa :eek::D
 
  • Tykkää
Reactions: jennie_
Tervehdys kaikille odottajille
Täällä yksi joulukuun odottaja lisää. Laskettuaika 3.12. ja varovaisesti innolla odotan tulevaa!
Mukavaa jakaa kanssanne tuntemuksia ja isot tsempit jokaiselle odottamiseen
Tervetuloa! Onnea plussasta❤
Jos salainen fasce ryhmä kiinnostaa niin mulle täällä viestiä jotta saan kaveriksi lisättyä ja näin liitettyä facen ryhmään.
 
Kiitos Tirrinen pidän tuon FB ryhmän mielessäni ☺ Oli hetki elämästä kun tuntui, että kaikki oma aika pyöri somessa ja poistin sitten kyseisen sovelluksen. Nyt olisi kyllä hyvä aika liittyä takaisin ja saada tärkeitä vinkkejä
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Kiitos Tirrinen pidän tuon FB ryhmän mielessäni Oli hetki elämästä kun tuntui, että kaikki oma aika pyöri somessa ja poistin sitten kyseisen sovelluksen. Nyt olisi kyllä hyvä aika liittyä takaisin ja saada tärkeitä vinkkejä
Tein saman viimevuonna ja olin lähes koko vuoden poissa somesta. Yritys profiilin jätin faceen jotta pystyin hallinnoimaan yrityssivua :D mieheni oli ainoa kaveri sillä profiililla. Meni muutama kk ja alkoi tulla kyselyä tutuilta oonko suuttunu kun ei olla kavereita
 
  • Tykkää
Reactions: Katja_nen
Lasketut ajat

1.12.
Tirrinen/ 4. lapsi / 27v
Lilaaa / 2. Lapsi

2.12.


3.12.
Jennie_/ 1. lapsi

4.12.


5.12.
Noppa_89 / 2. lapsi / 31v

6.12.
Malia / 1. lapsi
Nuunuu-84/3.lapsi, 1. Yhteinen.

7.12.


8.12.


9.12.


10.12.


11.12.


12.12.


13.12.


14.12.


15.12.


16.12.


17.12.


18.12.


19.12.


20.12.


21.12.


22.12.


23.12.


24.12.


25.12.


26.12.


27.12.


28.12.


29.12.


30.12.


31.12.
 
Mä laitoin nyt itseni tuohon viralliselle lasketunajan päivälle, vaikka minulle tulee suunniteltu sektio jos päästään sinne asti, silloin se meneekin marraskuun puolelle. En oikein tiedä kummassa ryhmässä kannattaisi olla

Täällä melko normi olo, välillä menkkaoloa mut vähemmän mitä viime viikolla. Nälkä on ollut.
 

Yhteistyössä