Joulukuiset 2020

Kai se täytyy tämä keskustelu aloittaa, jos alkaisi muitakin pikku hiljaa ilmestyä mukaan. :)

Jos haluatte mukaan listalle, niin ilmoittakaa punaisella la, nimimerkki, monesko lapsi ja synnytyssairaala (tiedot valinnaisia, jos esim. sairaalaa ei halua mainita).

Joulukuiset 2020

3.12. Korallikala, 2. lapsi, KHKS
3.12. Catlady89, 1. lapsi, OYS
4.12. Snanniska, 3. lapsi, SEKS
4.12. Naapo, 3. lapsi, sairaalasta ei vielä tietoa
5.12. Neiti näpsän äiti, 2. lapsi, sairaalasta ei vielä tietoa
5.12. firstbaaby, 2. lapsi, KHKS
5.12. Jevee, 2. lapsi, KSKS
6.12. Hypsy, 1. lapsi
6.12. Pippuri35, 5. lapsi
6.12. TiPa6, 3. lapsi, KOKS
7.12. Tytterö, 1. lapsi, TAYS
8.12. Ilona, 4. lapsi, sairaala vielä auki
8.12. Hema-, 4. lapsi, KYS
9.12. Marrrsipaani, 2. lapsi, TYKS
9.12. Hilda86, 3. lapsi
10.12. vaniljapulla, 1. lapsi, Tyks
11.12. Janet88, 2. lapsi, EKKS
12.12. Jempppis, 3. lapsi, Espoon sairaala
13.12 suselii, 2. lapsi, KSKS
14.12. Ninniu, 1. lapsi, TAYS
14.12. EEE90, 2. lapsi
16.12. Lotsyy, 1. lapsi, Espoon sairaala (ehkä?)
17.12. Viirituuli, 6. lapsi
20.12. minlisi, 3. lapsi, OYS
20.12. Christina82, 3. lapsi, Tays
21.12. Mimpsu93, 2. lapsi, KHKS
23.12. SiniLiina, 1. lapsi, KYS
24.12. ANNKOS, 4. lapsi, OYS
24.12. huhtikuinen18, 2. lapsi, ulkomaat
29.12. LaTiLa, 6. lapsi, SeKS
 
Viimeksi muokattu:
Täällä menossa nyt 4+2, tai näin arvioin. Tämä tärppäsi suoraan keskenmenon jälkeen enkä pystynyt ovista testaamaan, mutta vahva epäilys on sen ajankohdasta. Km:n jäljiltä oon aika fanaattinen testaaja, tänään tuli tosin jo vahvempi viiva kuin edellisessä plussauksessa ollenkaan, se vähän rauhoitti mieltä. Taidan kuitenkin vielä testata nuo olemassaolevat testit pois, jos niissä vähän tummumista edes näkyisi.

Ensi viikon loppupuolella jos saisi Clearbluen viikkodigiin 3+ viikkoa, niin ehkä sitten jo uskaltaisin soitella neuvolaan. Oletan ja toivon, että pääsisin varhaisultraan kunnalliselle tuon km:n johdosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Ihanaa päästä liittymään tänne :love:

Minut voi lisätä listalle: 4.12. Snanniska, 3. lapsi, SEKS. En nyt saanut punaisella tekstiä, jostain syystä mulla ei nyt suostu mitkään valikkorivin nappulat toimimaan... :(

Laskettuaika varmaan tarkentuu ultrassa. Mulla on ollut erikoisia kiertoja tässä viimeiset puolivuotta. Joka toinen kierto on 27-28 päivää ja joka toinen 33-35 päivää. Nyt oli taas pidemmän kierron vuoro. Jokatapauksessa tuohon joulukuun alkuun se menee.

Mulla on yksi sama oire, joka aikaisemmissakin raskauksissa: herään keskellä yötä virkeänä, enkä saa nukuttua uudelleen. Nyt taas jo yli tunnin valvonut. Lisäksi yönälkä vaivaa ja pientä etovaa oloa välillä. Mahaa myös nippailee ja eilen illalla olikin aika kipeä, mutta toivotaan, että normaalia kohdun kasvukipua vain. :)
 
Kiitos @Korallikala kun pistit ryhmän pystyyn. :love:

Minäkin täältä varovaisesti liityn joukkoon. Varovaisesti siitä syystä, että menkat ei ihan vielä ole myöhässä, mutta viiva on vahvistunut joka päivä siitä dpo kympistä alkaen. Eilen testasin digillä ja odotetusti näytti 1-2 viikkoa eli silloin 3+6, tänään apteekin ultra reilusti vahvempi kuin eilen. Jokohan uskaltais iloita? :LOL:

6.12. Hypsy, 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Kaipa sitä itsekkin voisi uskaltautua mukaan :giggle:

Torstaina saatu plussa testiin, joka ei ole kadonnut. Jos katsoo oviksesta niin la olisi 5.12 mutta jos kuukautisista niin on toista ja se että menen itse 5.12 mukaan on se että ainut kerta kun on seksiä harrastettu koko kuun oli 14.3 jolloin oli niin mahtipontinen ovis että.
Muutenkin oma historia ollut yritysten kanssa kirjava. Niin hiukan skeptinen olen edelleen, vaikka hiukan jo rupean uskomaan ja olemaan iloinen asiasta.
Meillä on tyttö, ikää 11 syksyllä 12, toista ruvettiin yrittämään/toivomaan kun vauva oli puoli vuotta. Taustalla lukuisia varhaisia km, ja kkm 2015. Mutta aikalailla toiveet unohdettiin. Ja tämä lähinnä oli yllätys tieto molemmille. :)
Ja tää on kun ekaa odottaisi, kun edellisestä on niiiin monta vuotta aikaa.

Mutta päivä kerrallaan mennään.

Eli 5.12 Neiti näpsän äiti, toinen, sairaalasta ei hajuakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Hypsy
Onko muilla suunnitelmissa mennä varhaisultraan?

Mulla on jo aikakin varattu. :LOL:Kylläkin siitä syystä, että piti jo ottaa yhteyttä klinikalle, jossa olemme olleet hoidoissa, että voinko jatkaa käytössä olevia lääkkeitä. 7+1 asti pitäisi jaksaa odottaa.:love:
 
Tervetuloa uudet, lisään teidät listaan. :) Tää palsta on kyllä tylsä kun en ole saanut mitään ilmoitusta viesteistä, mutta onneksi aloin selailla tätä taaksepäin.

@Hypsy kyseli varhaisultrasta. Toivon pääseväni sinne, kun taustalla tosiaan helmikuinen keskenmeno. Mulla on aika vahva tieto hedelmöittymispäivästä, mutta ajattelin olla siitä hiljaa neuvolassa, että pääsen ultraan tarkistamaan viikkoja. Toki voihan olla että pääsisin muutenkin, mutta yritän nyt varmistella sitä, että pääsisin katsomaan että kaikki on tässä vaiheessa ok.
 
Catlady30
Täällä laskettu aika osuu joko ihan marraskuun viimeisille päiville tai joulukuun ekalle viikolle.
Ensimmäisellä 'yrittämällä' tärppäsi ja nyt jännätään, että miten homma etenee. Itsellä kyseessä ensimmäinen raskaus. Eka neuvolakäynti ois 20.4.
 
Täällä laskettu aika osuu joko ihan marraskuun viimeisille päiville tai joulukuun ekalle viikolle.
Ensimmäisellä 'yrittämällä' tärppäsi ja nyt jännätään, että miten homma etenee. Itsellä kyseessä ensimmäinen raskaus. Eka neuvolakäynti ois 20.4.
Teinpä vielä virallisen tilinkin tänne. Eli LA 3.12.2020, 1. Lapsi, oys
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Tervetuloa uusille! :)

Varhaisultra kiinnostaisi kovasti, mutta en taida kyllä varata yksityiselle ja tuskimpa pääsen kunnallisellakaan mihinkään. Aiemmissa raskauksissa en ole täällä käynyt neuvolassa, että en tiedä onko täällä mahdollisuutta ultrata neuvolassa. Hirveän pitkä kyllä odottaa nt-ultraan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
Onko teillä ollut nyt millaisia oireita?
Mulla ei oo oikein mitään oireita. :confused: Turvotus ja ilmavaivat on melkeinpä ainoat. Ja se, että iho on aika hyvässä kunnossa, kun normaalisti on kaikkia epäpuhtauksia.

Toivoisin kyllä jotain selkeämpiä oireita pian, ei auta yhtään tässä km:n jälkimainingeissa tää oireettomuus... Tänään aamulla näytti siltä, että raskaustestikin olisi ollut vähän vaaleampi. Vaikka eihän nuo päivät suoraan verrannollisia keskenään ole.
 
Mulla myös melko vähäoireista. Mahaa juilii, nyt vielä vähän enemmän kun menkat alkais olemaan ajankohtaiset, mutta kyllähän nuo viivat tummuu. Väsyttää ja nälkä iskee kyllä kahden tunnin välein ja öisinkin. Tissit on vähän kipeät, mut siinäpä ne. Nyt olis dpo 15 ja mun piti äsken tehdä TAAS yksi testi, kun pregcheck näytti nyt päiväpissasta mukamas hitusen vaaleampaa viivaa kuin eilen. :rolleyes:Oon kyllä tutkinut googlen läpi, niin onhan monella ollut jonakin päivänä vähän vaaleampi viiva kuin edellisenä ja silti on taas vahvistunut.


Ymmärrän @Korallikala kyllä sun huolesi, itsellänihän ei ole mitään vertailukohtaa. Millä viikoilla sait se km:n? :(
 
  • Tykkää
Reactions: Korallikala
@Hypsy Taisi olla 7+0, ja "oireili" vielä niin, että kaikki siihenastiset raskausoireet loppui kuin seinään. Mutta olin jo ennen tuota huomannut, ettei raskaustestien viivat oikein vahvistuneet, ja alusta asti oli muutenkin fiilis, että tässä ehkä käy huonosti. Nyt on onneksi eri fiilis. :) Sellainen rento ja luottavainen. Näin toissayönä untakin poikavauvasta esikoisen kaverina. :love:
 
Yleensä kai suositellaan että heti plussauksen jälkeen on hyvä soitella, että ehtii saada ajan ajoissa. Tokihan se eka käynti on vasta viikkojen päästä, mutta normaalitilanteessa aikoja voi joskus olla vaikea saada sopivaan hetkeen. Nyt täällä on ainakin eri tilanne, kaikki yli 1 v lasten neuvolakäynnit peruttu, eli aikoja luulisi riittävän. Ja "kiire" sillä ajan saamisella on mm. siksi, että jos haluaa seulontatutkimuksiin, pitää verikokeisiin mennä tietyllä viikolla. Samoin jos on perussairauksia, esim. kilpirauhasen vajaatoiminta, niin sitäkin pitää usein alkaa hoitaa eri lailla heti plussauksesta asti.

Itse soittelen neuvolaan varmaan rv 5+1-5+4 -akselilla. Tekisi mieli soitella jo aiemmin, mutta odotan nyt vielä muutaman päivän.
 
Onpas ärsyttävää kun ei taas noi tykkäysreagoinnit toimi, tässä @Hypsy digitestille: :love: :love: Mä teen kans perjantaina viikkodigin, silloin 5+1, ja toivon että saan jo sen 3+ viikkoa siihen. Tänään aamulla tein viimeisen PC:n liuskan ja nyt tuli jo ihan tasavahvat viivat. :love: Tekisi mieli sittenkin soittaa heti neuvolaan, mutta tänään mulla on palaveri samaan aikaan kun neuvolan puhelinaika, niin ei se ainakaan tänään onnistu. Jospa huomenna. :) Siellä on tuttu terkkari vastassa esikoisen ajalta, kiva päästä hänelle kertomaan iloisia uutisia nyt km:n jälkeen.

Eilen kun oli puhe oireista, niin illalla suihkusaa huomasin, että kyllä mullakin rinnat vähän aristaa, ja nännit on myös muuttuneet tummemmiksi. Vähän jännittää se, miltä esikoisen imetys nyt tuntuu. Hän ei tosin ota maitoa kuin kerran, pari viikossa, eli ehkä siitä selvitään. Mulla on tavoitteena imettää häntä vielä pari viikkoa, pitkäperjantaihin asti. Suomessa on sellainen kansanuskomus, että kun lasta imettää kolme pitkääperjantaita, hänestä tulee velho eli tietäjä. Sitä on ollut kiva pitää tavoitteena. :) Nyt kyllä toivon, että imetys jatkuisi vielä pidemmälle. Jos tuo korona sattuu meille iskemään, niin se olisi aika verraton apu vasta-aineineen ja varsinkin kipeän taaperon kanssa.
 

Yhteistyössä