Joulukuiset 2019

@minttu-82 Tsemppiä tuon pahoinvoinnin ja oksentelun kanssa! Toivottavasti alkais edes vähän helpottamaan pian. Paljon sulla nyt onkaan viikkoja?

@UniQuePopPy Tuo on kyllä niin hauska ilmiö, kun koirat (tai muut lemmikit) alkaa ihan eri tavalla seurata raskaana olevaa :LOL: Jotenkin niin suloista. Mulla oli esikoista odottaessani kissoja, ja niistä yksi rupesi jo suht varhaisessa vaiheessa makoilemaan mun mahan vieressä :love: Normaalisti ei siis ollut mitenkään erityisen läheisyydenkipeä edes.

@Kassu93 No onpa tympeää, kun joudut odottelemaan! Tsemppiä oireiden kanssa.

Tämä on tosiaan tämmönen vähän tylsä vaihe, kuten @Utuliina sanoi. Sillä ei tuu niin hirveästi kirjoiteltuakaan, kun ei ole kerrottavaa :LOL: Tänään on viikkoja 9+1, ja tuntuu että pahoinvointi on ehkä vähän väistymässä (pitää koputtaa puuta).
 
En ole vielä missään face ryhmässä. Ei meitä kyllä montaa taida olla täällä. Tällä vkolla eka neuvola jossa varmaan sitten saan ultra ajan. Huh ku se jännittää. Kamala väsymys vaivaa :/ ei meinaa hereillä pysyä ja olo ihan töttöröö. Ja tänään rv 9+5 :)
 
Mäkään en oo missään face-ryhmässä vielä :) ja samasta syystä, haluan nähdä ensin että varmasti joku on kyydissä :)

Ootteko yhtään ajatelleet, missä vaiheessa kerrotte työpaikalla?
Mä olin ensin ajatellut, että kerron vasta joskus raskauden puolivälissä, mutta taidan kuitenkin kertoa jo aiemmin, jottei tule ansionmenetystä neuvola- ja ultrakäynneistä. Nt-ultra on kolmen viikon päästä, joten taidan kertoa tällä tai ens viikolla, miten nyt saan esimiehen kiinni :) Aloitin siis kolme viikkoa sitten uudessa työpaikassa, joten en tunne esimiestä vielä juurikaan, enkä yhtään tiedä millainen reaktio on odotettavissa. Koska aiot itse kertoa?
 
Mä oon tällä hetkellä kotihoidontuella ja pari päivää sit kävin ilmottaa että oon vuoden loppuun asti kotona.. alunperin piti syyskuun puoles välis palata töihin... aattelin kertoo vasta ton 12rv ultran jälkeen joskus että suunnitelmat muuttuu ihan pikkusen.. pomon reaktioo vaikee arvioida...
 
Jaah, nyt alkaa taas epäilyttää tää oireettomuus :ROFLMAO: vaikka just niin itsevarmana kehuin että nehän kuuluu raskauteen... Mutta nyt siis kolmas päivä , että on ihan pirteä ja väsymys tipotiessään, ei yökötä tai mikään haju edes kuvota... tosi normaali tasainen olotila, rinnat vaan vähän kipeät eikä edes enää tarvi hypätä pissalla... Että mitähän tästä tulee, Rv 8+2 (n)
 
Nonniin, rantautu se oksentelu sit tännekin. Täs onki sit keksiminen mitä vois syödä, nyt on kurkku kokeilussa. Tuntuu ettei oikeen juomisetkaan haluis pysyä alhaalla..

Eikä mulla muuten mitään virtsiittiä oo, ei ollu bakteerikasvua. Viikon päästä kontrollinäyte jos oireet jatkuu. Nyt kyllä vaikuttaa että kaikki ok sen suhteen. Vois kyllä maanantaina neuvolassa stixata pissan, vaikka meilläpäin ei yleensä ensikäynnillä stixata ku tutkivat rutiinisti PLV:n ekalla kolmanneksella.
 
@quinque Mulla viikkoja vasta 6+4, joten tää todellakin kerkee vielä pahentua...tänään ollut hyvä päivä, ehkä 5 oksennusta, vaikka aamu ennen töihin lähtöä oli ihan kamala!

Meillä koira kans on ihan sekasin, vinkuu koko ajan ja kulkee mun perässä ihan joka paikkaan... Edellinen koira sekos aina ihan täysin, tuli niin valeraskaaks, että kaivoi kukkapenkit täyteen koloja ja piilotti niihin leluja... :ROFLMAO:
 
Mäkään en oo missään face-ryhmässä vielä :) ja samasta syystä, haluan nähdä ensin että varmasti joku on kyydissä :)

Ootteko yhtään ajatelleet, missä vaiheessa kerrotte työpaikalla?
Mua hirvittää kahden viikon päästä oleva työmatka ulkomaille, jos oon tässä kunnossa ja mietin pitääkö kertoa, en millään haluais... mun sihteerille aion kertoa heti varhaisultran jälkeen, tää tulee oleen niin iso pommi jos siellä elämää on, että koen että sen pitää saada tietää.
 
Moikka
Täällä kans yks odottaja ilmottautuu mukaan. Tein tänään positiivisen testin ja laskurin mukaan La olis 29.12.2019

Mulla on ennestään jo 07/11 ja 10/12 syntyneet lapset. Tätä kolmatta on yritetty kierukan poiston jälkeen viimevuoden elokuusta asti ja meinas jo usko loppua ku mitään ei kuulunut.

Yrittelin tänään neuvolasta aikaa saada, mut siellä vissiin vähän ruuhkaa ku en linjoista päässy läpi vaan jouduin soittopyynnön jättää. Toivotavasti huomenna sieltä sit soiteltais takasin päin.
 
Mä olin ensin ajatellut, että kerron vasta joskus raskauden puolivälissä, mutta taidan kuitenkin kertoa jo aiemmin, jottei tule ansionmenetystä neuvola- ja ultrakäynneistä. Nt-ultra on kolmen viikon päästä, joten taidan kertoa tällä tai ens viikolla, miten nyt saan esimiehen kiinni :) Aloitin siis kolme viikkoa sitten uudessa työpaikassa, joten en tunne esimiestä vielä juurikaan, enkä yhtään tiedä millainen reaktio on odotettavissa. Koska aiot itse kertoa?
Vähä oon kahden vaiheilla koska kertoisin. Voi olla että kerron jo ekan ultran jälkeen kun vointi on ollut sen verran huono ja töissä jaksaminen ei oo mitään parasta. Eivät ihmettele miksi istuskelen paljon enkä muutenkaan oo parhaimmillani :D

Tänään ei oo tarvinnu oksentaa! Mutta taas oli pakko nukkua kahden tunnin päikkärit.. Väistyis jo tämä huono olo ja ikuinen krapula!

Ultraan meen vähä jännillä fiiliksillä, nyt sekä mun äiti että minä ollaan nähty unta että kaksoset olisi tulossa.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Heippa.
Voisin liittyä joukkoon iloiseen!
La olisi varovaisesti vasta tammikuun puolella, mutta kaikki lapset syntyneet 3-4 viikkoa ennen laskettua. Eli eiköhän tämäkin, ellei aijo sitten olla erilainen.
Eli viides lapsi olisi kyseessä.
 
Ei ole vieläkään ollut väsymystä ja pahoinvointia havaittavissa , tämä jo taitaa olla 5.päivä kun näin mennään. Kummastuttaa kun ensin oli tosi voimakas pahoinvointi ja kaikki muut oireet ... Ja nyt vaan rinnat hieman kipeät ja vatsaa turvottaa, ei enää edes närästä, eikä tarvi ravata pissalla... Laitoin tästä neuvolaan viestiä että onko tälle jotain tehtävissä että hieman jo epäilyttää... Niin sainkin sitten neuvolaan uuden ultra ajan ja tiistaina onkin sitten uusi ultra, tarkastetaan tilanne.
Ja ai niin, nyt on toisaalta alkanut taas paleltaa tosi helposti, et se nyt on jokin oire ...
 
Ei ole vieläkään ollut väsymystä ja pahoinvointia havaittavissa , tämä jo taitaa olla 5.päivä kun näin mennään. Kummastuttaa kun ensin oli tosi voimakas pahoinvointi ja kaikki muut oireet ... Ja nyt vaan rinnat hieman kipeät ja vatsaa turvottaa, ei enää edes närästä, eikä tarvi ravata pissalla... Laitoin tästä neuvolaan viestiä että onko tälle jotain tehtävissä että hieman jo epäilyttää... Niin sainkin sitten neuvolaan uuden ultra ajan ja tiistaina onkin sitten uusi ultra, tarkastetaan tilanne.
Ja ai niin, nyt on toisaalta alkanut taas paleltaa tosi helposti, et se nyt on jokin oire ...
Mulla vähän sama tilanne... ainoina oireina tissit lievästi kipeähköt ja väsy.. tuleva ti näyttää onko kaikki ok..
 
Mulla vähän sama tilanne... ainoina oireina tissit lievästi kipeähköt ja väsy.. tuleva ti näyttää onko kaikki ok..
Onkos sulla ollut voimakkaampana oireet jossain vaiheessa? Vai noi samat kokoajan?

Mä kammoan sitä jos joutuu johonkin kaavintaan, se jo sanan kuulostaa tosi karmealta.
Selkäkipuja on toki jos niitä vois ajatella jonain oireena, mutta ne voi olla työstäkin, teen aika pitkälti istumatyötä niin se voi alkaa verottaa jo selkää... Jos tämä nyt jatkuu normaalisti niin vois hakeutua sille neuvolan fysioterapeutille, selkä vaivannut jo kauemmin mut jospa nyt olis aika tehdä asialle jotain ...
 
Onkos sulla ollut voimakkaampana oireet jossain vaiheessa? Vai noi samat kokoajan?

Mä kammoan sitä jos joutuu johonkin kaavintaan, se jo sanan kuulostaa tosi karmealta.
Selkäkipuja on toki jos niitä vois ajatella jonain oireena, mutta ne voi olla työstäkin, teen aika pitkälti istumatyötä niin se voi alkaa verottaa jo selkää... Jos tämä nyt jatkuu normaalisti niin vois hakeutua sille neuvolan fysioterapeutille, selkä vaivannut jo kauemmin mut jospa nyt olis aika tehdä asialle jotain ...
Siis oli pahoinvointi megalomaanisen järkkyä vaikka en oksentanu ja aina illasta... nyt ei oo ollu pahoinvointia olleskaa.. tissitkin oli kipeemmät/turpeisemmat/kiinteämmät ku nyt.. nyt uutena oireena repäsy kipu munasarjojen tietämillä.. haju herkkyys kyllä pysyny..
 
Siis oli pahoinvointi megalomaanisen järkkyä vaikka en oksentanu ja aina illasta... nyt ei oo ollu pahoinvointia olleskaa.. tissitkin oli kipeemmät/turpeisemmat/kiinteämmät ku nyt.. nyt uutena oireena repäsy kipu munasarjojen tietämillä.. haju herkkyys kyllä pysyny..
Joo mullakin oli just pahaa pahoinvointia vaikka en oksentanut, varmaan se 2-3viikkoa ja tuo sama tissifiilis, mutta eipä enää.
Ja tuntuu kans välillä noita kipuja munasarjoissa... inhottavaa kyllä tämä epätietoisuus ... Siitäkin 8vuotta kun on saanut lapsen aikaiseksi, niin ei tosiaan muista miten silloin meni ja olin todellakin Hulda huoleton... En mä miettinyt että joku oireeton aika voisi merkitä jotain keskenmenoa, olin vaan tosi helpottunut ja tyytyväinen kun oli oireeton aika :ROFLMAO: voi kumpa vieläkin osaisi olla yhtä huoleton! :rolleyes:

Ja mulla kans ti se uusinta ultra :)
 
Mulla meni pari päivää jo pelkästään parilla oksennuksella ja uutena tullut ilta-huono olo... nyt tänään sitten taas näytti samalta, että parilla selvitään, kunnes tuli ilta ja illan aikana ehkä 10 kertaa... :sick: Siis oikeesti en kestä jos tiistaina kaikki ei oo ultrassa kunnossa, tää on kohtuutonta jos tän turhaa kärsii... Huomenna poksahtaa 7+0, ihanaa kun uusi viikko, mutta kaksi edellistä tuulimunaa on huomattu tuolla viikolla, joten sekin hermostuttaa...

Olo on siedettävä, kun teen koko ajan jotain, mutta heti kun pysähdyn, niin se alkaa... :sick:
 
Jännä juttu... nyt on ollut lähinnä samat olotilat ihan kuin menkat olis alkamassa. Siis samoja pms oireita kuin ennen kuukautisia vai onko nämä sitten raskaus oireita :ROFLMAO: Siis paleltaa ja hikoiluttaa vuorotellen mikä sama tapahtuu ennen kuukautisia , ja tänään olin havaitsevinani päänsäryn mikä on usein läsnä kun menkat alkaa :/ voikohan keskemeno käynnistyä näin... muuten on ihan tasainen ja normaali olotila rinnat vähän kipeät. Kyllä on kummallinen raskaus! Ja jos ens ultrassa on kaikki hyvin niin varmaan kohta siitä viikon päästä keksin taas alkaa epäillä onko kaikki hyvin...(n)
 
Mulla meni pari päivää jo pelkästään parilla oksennuksella ja uutena tullut ilta-huono olo... nyt tänään sitten taas näytti samalta, että parilla selvitään, kunnes tuli ilta ja illan aikana ehkä 10 kertaa... :sick: Siis oikeesti en kestä jos tiistaina kaikki ei oo ultrassa kunnossa, tää on kohtuutonta jos tän turhaa kärsii... Huomenna poksahtaa 7+0, ihanaa kun uusi viikko, mutta kaksi edellistä tuulimunaa on huomattu tuolla viikolla, joten sekin hermostuttaa...

Olo on siedettävä, kun teen koko ajan jotain, mutta heti kun pysähdyn, niin se alkaa... :sick:
Olikos sulla tuulimunista vastaavanlaista pahoinvointia??
 
@UniQuePopPy toinen tuulimuna oli vuonna 2006 ja toinen 2013. Ei mulla missään oo pahoinvointi, ei tuulimunassa eikä normaalissa alkanut näin aikasin, joten vaikee ehkä verrata. Sen muistan että 2013 pyysin ite varhaisultraan ekalla neuvolakerralla, kun oireita oli niin vähän, ja siinä vaiheessa oli jo yks tuulimunaa ja kolme synnytystä alla, joten tiesin kyllä mitä pahoinvointi on... ekassa oli muistaakseni kyllä, mutta ei ehkä tämmöistä, mutta toki aika saattaa kuultaa muistot...ois jo tiistai...

Ihanaa päivää kaikille, toivotaan että meillä jokaisella on ens vuonna yksi syy lisää juhlia tätä päivää :love:
 
Johonkin ketjun alkuun kirjottelinkin heti plussan saatuani ja kai tässä raskaana ollaan edelleen. Tiistaina 8+0 menkoista laskettuna ja huomenna ajattelin soitella neuvolaan. Varhaisultraan en tässä raskaudessa (jo neljäs ) ajatellut mennä. Jännätään nyt sinne nt-ultraan asti.

Oloja noin muuten. Oksettaa ja väsyttää 24/7. En muistanut että tää väsymys voi olla näin... kamalaa.
Miten te muut jaksatte työt, muut lapset, kodin ym.?
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Johonkin ketjun alkuun kirjottelinkin heti plussan saatuani ja kai tässä raskaana ollaan edelleen. Tiistaina 8+0 menkoista laskettuna ja huomenna ajattelin soitella neuvolaan. Varhaisultraan en tässä raskaudessa (jo neljäs ) ajatellut mennä. Jännätään nyt sinne nt-ultraan asti.

Oloja noin muuten. Oksettaa ja väsyttää 24/7. En muistanut että tää väsymys voi olla näin... kamalaa.
Miten te muut jaksatte työt, muut lapset, kodin ym.?
Täällä kans yks 24/7 oloista kärsivä viidennen odottaja... vapaapäivät selviän, kun saan nukkua vähintään 10h yöunet, napostella koko ajan jotain ja levähtää joka välissä sen mitä pystyy... aamuherätykset on jotain ihan hirveetä, sitten aamu menee oksentaessa... viikon päästä mun pitäis lähtee ulkomaille työmatkalle aamuyön lennolla, ja takaisin tulo on myös yölento, joten en tajua miten kestän... Tiistaina alkuraskauden ultra, sen jälkeen uskallan vasta iloita..
 

Yhteistyössä