Joulukuiset 2019

Noniin. Nyt kun on saatu tämä raskas viikonloppu päätökseen (lähisukulainen haudattiin :cry:), niin voin toivottavasti viimein keskittyä tähän odotukseen.

Täällä ollaan hieman epävarmoissa fiiliksissä. Kuvotus on kadonnut kokonaan. Väsymystä on edelleen, mutta toisaalta myös yöheräilyä on joka yö. Tällä viikolla tuli kolmena päivänä rusehtavaa valkovuotoa pyyhittäessä, mikä säikäytti todella paljon. :unsure: Torstaina olisi vu, joten saadaan viimein selvyys, onko tuolla ketään.

Todennäköisesti kerron työpaikalla heti kun ollaan turvallisilla viikoilla ja lähimmille on kerrottu. Olen työskennellyt samassa työpaikassa yli 10 vuotta, joten siellä on paljon työkavereita, joiden kanssa haluan jakaa tämän asian. :love:
 
Täällä ei kummempia oireita edelleenkään ole näkynyt, mutta nyt viime päivinä ollut hieman huono olo hetkittäin.. Tänään oli varhaisultra ja siellä löytyi 8+1 vastaava pieni ihmisen alku. Ihana kun sai kuunnella sykettä pelkästään näytöltä seuraamisen lisäksi :love:
 
@Adalmina30 Osanottoni :love:
Saanko kysyä millaista vuoto sulla on ollut? Mulla on perin viikon aikana muutamana päivänä tullut sellasta vaaleenpunasta valkovuotoo/limaa just pyyhittäessä. Oon kans miettinyt mitä se on... (n)
Kiitos.
Vuoto oli samanlaista mitä on yleensä menkkojen loppupuolella: rusehtavaa valkovuotoa, sellaista vanhan veren näköistä. Sitä ei tosiaan tullut kuin pyyhittäessä, mutta kun näinä päivinä oli myös menkkamaisia kipuja, niin hetihän sitä pahinta epäili. :confused:
 
Täällä on edelleen pysynyt väsymys ja pahoinvointi loitolla, eilen oli illasta vähän huono olo.
Oireita oikeastaan on herkkä hengästyminen, vatsan turvotus, ummetus (mikä on minulle epätyypillistä), lyhyt pinna (ärsyynnyn herkästi ja herkistyn helposti) , issias ja selkäkivut voimistuneet, välillä tuntuu jotain vihlomista kohdussa.
Huomenna uusi ultra sitten...

@topis kiva kuulla että lähes oireettomanakin on kumminkin toivoa :love:

Piiku 9+0
 
Jokos teillä on ollut ekoja neuvoloita tai joko ootte käyneet verikokeissa seulontoja varten?
Mulla piti olla neuvola viikko sitten maanantaina (9+0), mutta menojeni vuoksi siirtyi tulevalle keskiviikolle (10+2). Verikoe varmaan pitää käydä pian siitä jättämässä, kun lueskelin tuossa just, että ilmeisesti mahdollisimman lähellä 10+0 on paras aika sille.
Täällä oireina jatkuu kuukautisten puute (jes!), etova olo iltapainotteisesti ja jatkuva nälkä o_O..
 
Mie kävin tänään neuvolassa. Neuvolan mukaan laskettu on nyt 21.12. ja sen mukaan tänään rv8+2. Perjantain varhaisultrassa kaveri vastas 4 päivää pienempää, mut ei yllättäny koska ovulaatio oli myöhemmin.
Neuvolassa läpistiin kaikki samat jutut ku viimeks tammikuussa. Hemppari oli 126, ihan ok miulle mut katotaan pysyykö. Verenpaineet sit oliki vaan 108/72, ei mikään ihme et on ollu vähän ohkanen olo ku yläpaine miulla normaalisti noin 125 tienoilla. Mut josko se tästä ku ruoka on alkanu viimenää maistumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pilvinentaivas
Täälläkin oli se eka neuvola reilu viikko sitten, siellä käytiin läpi mitä pitää syödä ja mitä ei saa syödä... lyötiin hirveet nivaskat eteen tästä ravitsemuksesta.

Onhan muuten kaikki tietoisia että foolihappoa pitää nykyään syödä koko raskauden ajan? Tämä oli uusi juttu mulle :)

Ja se D-vitamiini ja kalsiumi oli kans tärkeitä, suositteli täti että kannattaa ostaa se raskaus ja imetysajan monivitamiini niin siinäkin on rautaa sitten lisäksi ja a-vitamiini on haitallista, sekin oli unohtunut täysin... :D
hemppa oli 141 ja paineet 120/64 ja tuo paine oli hyvä lukema pitkiin aikoihin :)

Raskaus tuntuu vieläkin epätodelliselta, on vaikeaa ajatella että joulukuussa olisi kolmas lapsi maailmassa. Ja kun olin ihan siinä käsityksessä etten voisi edes lapsia enempää saada, kilpirauhasen vajaatoiminta tehnyt raskautumisen vaikeaksi... 6vuotta oltiin ilman ehkäisyä eikä kertaakaan yhtään positiivista testiä . Nyt sitten luulen tämän raskauden onnistuneen tähän asti kun kilpparilääkettä on vähennetty huomattavasti, oon syönyt sitä ilmeisesti liikaa vuosia (n)

Mutta paljon tsemppiä tänään muillekin ultraan meneville! :love:
Ja aurinkoista päivää muillekin vaikka ei ultraan menisikään :p:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Utuliina
Eka neuvola oli aamulla ja ultrassa kaikki hyvin ❤ syke selvä ja sydänkin näkyi, kyllä siellä vauva kasvaa ❤ mittoja ei saatu kunnolla otettua niin mennään vielä näillä viikoilla, tarkentuu sitten sairaalan ultrassa.

Takana nyt pari päivää ilman oksentelua, väsymys toki vaivaa edelleen. Ja nyt on ruvennut ruoka tökkimään, tähän asti olis voinu syödä koko ajan.

Meillä on työmaan palaveri tänään, varmaan kerron jo työkavereille tilanteesta. Ei tartte enää peitellä jos käykin oksentamassa
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Täällä myös ultrassa käyty ja kyllä siellä elämää oli :love: Ultran mukaan pari päivää vähemmän, eli se näytti la 1.1.2020, mutta onhan tuo niin millipeliä, että eletään 28.12 mukaan. Mulla vierähti nyt kivi sydämeltä, kun tiedän että elämää siellä on. Jos sitten jotain tapahtuu, sille ei voi mitään. Mutta nyt oikeesti oon raskaana! :love:
 
Täällä myös ultrassa käyty ja kyllä siellä elämää oli :love: Ultran mukaan pari päivää vähemmän, eli se näytti la 1.1.2020, mutta onhan tuo niin millipeliä, että eletään 28.12 mukaan. Mulla vierähti nyt kivi sydämeltä, kun tiedän että elämää siellä on. Jos sitten jotain tapahtuu, sille ei voi mitään. Mutta nyt oikeesti oon raskaana! :love:
Mulla menis kans 1.1.2020 laskettu jos uän viikkojen mukaan mennään. Lääkäri sano että tarkemmat mitat ja la sitte siinä 12viikon uässä että mennää nyt menkoista lasketun mukaan.. joo kyllä täällä kanssa tippu sellanen kivi pois että.. vaikka voihan sitä vaikka mitä tapahtua vielä mutta RASKAANA ollaan<3
 
Mie en tiedä miten totuuden mukaisia nämä nettitilastot on , mutta keskenmenonriski pienenee jo huomattavasti viikosta 8 eteenpäin tämän lähteen mukaan
https://www.raskauskiekko.fi/knowledgebase/km/

Ja itselle tuli sekin ajatus mieleen, että harvemmin sitä ihmiset hehkuttaa sitä että raskaus meni normaalisti eikä tullut ongelmia... Ja niihin kiinnittää vähemmän huomiota. Kun sitten taas kun tapahtuu se ikävin mahdollinen niin sitä ihmiset ymmärrettävästi enemmän purkaa muille ja tänne keskustelupalstoille jne. Niin itsellä sitten mielikin tekee herkästi sen kuvitelman, että tietenkin tämä minunkin raskaus menee kesken ja tietenkin kaikki pahin tapahtuu aina minulle, varsinkin jos siellä menneisyydessä on vielä niitä negatiivista kokemuksia itsellä.
 
Täälläkin on nyt eka neuvola ohi ja sydänäänet kuului :love:. Täällä ei näimmä ultrata kuin vasta sitten nt-ultrassa ekan kerran. Jäi positiivinen kuva koko käynnistä(y). Nyt vain odottamaan nt-ultraan aikaa ja huomenna verikokeeseen.

@UniQuePopPy Olen kans seurannut keskenmenoriskiä ja aika pieneltä se enää meidän viikoilla näyttää. Täältä olen itse katsonut: https://datayze.com/miscarriage-reassurer.php
Itsellä kun on tulossa ensimmäinen ja alla ei ole keskenmenoja tai mitään muutakaan, niin ei varmaan tavallaan osaa pelätäkään niin paljon erilaisia skenaarioita. Nyt jännittää lähinnä, että onko lapsi terve.
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Ihanaa kuinka monella tullut ihania uutisia vu:ssa! :love:

Pahoittelut etten oo kauheesti jaksanut kirjotella tänne (lukemassa kyllä), oon vaan jotenki ollut niiiiin ylivoimaisen väsynyt!:sleep: etten viime raskaudessa ihan näin väsy ollu.

Eilen jäin ystävälleni kiinni raskaudesta kun korjasin sohvalla asentoa, niin säpsähdin pari kertaa kun tunsin että ihan ku mun sisältä oltais tökitty!:ROFLMAO: ja se tökkiminen tuntu siis tossa navan korkeudella?!
Viikkoihin nähden aivan mahdotonta vielä tuntea tollasia, mitkä tuntee vasta mitä... viikosta 12 eteenpäin (korjatkaa joku jos väärässä)..

tänään siis 7+6 ja pe neuvola!:) pakko ottaa sielä kyllä esiin toi vu josko sais sieltä lähetteen... tänään tuli pieni pelko siitä ettei kaikki ole niin kuin pitää; tänään valkovuodon seassa ollut rusehtavaa.. ja eilen oli aivan veemäistä kipua oikeassa munasarjassa, ja tänään menkkamaista jomottelua vatsalla ja selässä....:unsure: jotenki pelottaa... koitan nyt kuitenkin pitää mielen rauhallisena.
 
Mulla oli eilen eka neuvola ja viikot muuttuki neuvolan laskujen mukaan 8+5, tänään siis 8+6. Eli tuli muutama päivä omaan laskuriin lisää:)
Varsinaista lähetettä en vu:hun saanut mutta se hoitaja sano että riippuu kuulemma ihan heidän lääkäristä suostuuko ultraamaan. Ilmoittelee alkuviikosta sitten siitä että mitä lääkäri vastaa..:)

Eilen tunsin myös aivan järkyttävän kovan repäisykivun kun nousin vähä liian nopeesti sängyltä ni jouduinki palaamaan ontuen takas sänkyyn ku kävelykin tuntu siinä kohtaa missä repäsy tuntu:LOL:
 
Täälläkin palasi sen viikon oireettomuuden jälkeen oireet pikku hiljaa takasin... Tämä väsymys on ihan mahdotonta :( ”Onneksi” lapsi sairastui viikolla flunssaan ja sain jäädä sen kanssa kotiin... Lepo on todellakin ollut tarpeen ja sehän tässä turhauttaakin kun tää väsymys on tämmöistä uupumusta, ettei auta vaikka kuinka nukkuisi tai tekisi mitä...

Sainkin tuossa yksityislääkärin lähetteellä tehtyjä verikokeen tuloksia (mitkä otettu maaliskuussa) ja sieltähän näki että meikäläisellä on B-12 vitamiinin puute, et nyt kun oon syönyt monivitamiinia missä on myös tuota b12 vitamiinia niin muisti on olevinaan vähän parantunut ja keskittymiskyky... Ei ole pää enää ihan niin ”haminankaupunki”.
Ja sitten sellanenkin juttu, että löytyi kilpirauhas vasta-aineita ja nehän pitää varmaan huomioida kans tässä odotuksessa... et näiden kokeiden kans pitäs sitten marssia takasin lääkärin pakeille...
 

Yhteistyössä