Joulukuiset 2019

@Ellinoora38 voimia <3 täällä kaikki toistaiseksi hyvin tai niin luulen kun vuotoja ei ole ollut. Ei auta kun odotella sitä ultraa ja toivoa parasta. Jos silloin kaikki ok voisin johonkin face ryhmään liittyä :) mihin nyt sitten enää mahtuu. Varmaan toukokuun lopulla se..ensi viikolla eka neuvola,jolloin varmaan aika varataan.
Mä oon perustamassa ryhmää, jotka haluaa vasta ultran jälkeen liittyä (tai no se on jo valmiiks luotu muttei oo vielä näkysällä) :) et mullekin voi sit hihkasta jos/kun kiinnostaa (y)
 
Pakko sanoo että tää raskaus on sitten niiin outo oireiden suhteen; melkeen joka päivä sellanen ärsyttävä veemäinen olotila päällä ja sit menee hermo kun toi olotila vaan on ja pysyy (n):ROFLMAO: kellään muulla samaa?

Muuten on aika vähän oireita, välillä tulee enemmän repäsykipuja ja välillä vähemmän ja sit on päiviä välissä ettei ollenkaan..
Ei mulla taida nyt oikeestaan olla muuta ku jatkuva nälkä, pientä väsymystä lähes koko ajan, pisulla ravaamista ja sit toi järkky veemäinen kireyso_O
 
Miten @UniQuePopPy ja @Ellinoora38 onko kaikki vielä hyvin? :love:

Onko täällä kaikki porukka jo Faceryhmässä, kun niin hiljaista...
Kiitos kysymästä :) Hengissä vielä ollaan. Päivittäin kyllä kuvottaa ja väsymys tulee ja menee aaltoina... Jännä huomata että silloin kun noita munasarjoja oikein jomottaa, varsinkin tuota vasenta lujemmin... Niin silloin on myös väsymys ja pahoinvointi huipussaan. Vissiin johtuu siitä hormonien vaihteluista nämä olotilat? Ennen kuin istukka on sitten kunnolla kiinnittynyt ja alkanut toiminaan.
Mulla on tosi iso varmuus vaan että tämä raskaus ei ole oikeassa paikassa , mutta kai se on parempi olla skeptinen niin positiivinenkin yllätys tuntuu sitten paremmalta :D Nyt torstaina ultra, toivotaan että jotain näkyy!

Piiku Rv 7+1 (?)
 
Viimeksi muokattu:
Pakko sanoo että tää raskaus on sitten niiin outo oireiden suhteen; melkeen joka päivä sellanen ärsyttävä veemäinen olotila päällä ja sit menee hermo kun toi olotila vaan on ja pysyy (n):ROFLMAO: kellään muulla samaa?

Muuten on aika vähän oireita, välillä tulee enemmän repäsykipuja ja välillä vähemmän ja sit on päiviä välissä ettei ollenkaan..
Ei mulla taida nyt oikeestaan olla muuta ku jatkuva nälkä, pientä väsymystä lähes koko ajan, pisulla ravaamista ja sit toi järkky veemäinen kireyso_O
Mulla oli tota samaa kireyttä kans, tuntu ettei kärsivällisyyttä ollut yhtään ja jotenkin ottaa itseensä herkemmin . Tosi ärsyttävää kun tajuaa ettei tämä ihan ole sitä mitä oikeasti on luonteeltaan
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Tasan kolme viikkoa nt-ultraan :eek: Tuntuu, että aika on hurahtanu hirveellä vauhdilla menemään. Pahaolo on edelleen ja se tuntuu olevan pahimmillaan iltasin.

Nyt alkaa pikku hiljaa jännittämään ultra ja seulat, entä jos siellä onkin joku pielessä? (n) Ihan normaaleja tunnetiloja, mut toivoin, et tässä tokassa raskaudessa ne ei olis niin vahvoja ku ekassa - väärässä olin :whistle: no ehkä vähän lievempinä, esikoista odottaessa hermoilin päivittäin ja pelkäsin ihan kokoajan keskenmenoa.
 
@rosmarin paha olo täälläkin voimakkaimmillaa illasta(n) hyvä yrittää rueta nukkuun pahan olon kourissa:confused::sick:

Mä en oo saanu aikaseks varattua vuta(n) pitäs vissii... samaan aikaan suht rauhallinen olo et kaikki on ok ja silti samalla pelko takalistossa että kesken menee tai on kohdunulkonen tai jotai muuta.. ei muute näytä mulle jos joku tänne kommentoinu(n) vaikka seuraan ja oon kirjottanukkii..
 
Ai niin voisin myös esittäytyä kun kesken kaiken vaan hyppäsin ketjuun panikoimaan :)
Eli se LA olisi 16.12. ja kolmas lapsi olisi tämä. Ennestään 10 ja 8v lapset , että ikäeroa tulisi ihan kiitettävästi :D Viimeksi oon ollut raskaana ehkä 6vuotta sitten ja se oli kohdun ulkoinen ja sen myötä jouduttiin poistamaan toinen munajohdin... Mulla on myös pco ja kilpirauhasen vajaatoiminta mitkä myös hankaloittaa raskaaksi tulemista.
Oon viimeisen vuoden tuumannut että jos joskus vielä tulen raskaaksi niin se on kyllä jonkunlainen ihme ja sillä täytyy olla tarkoitus :D
Eli tämä itse raskaus oli todellinen yllätys , kun huvikseni kävin vaan ostamassa testin ja se näyttikin positiivista... Tulos tuntui tosi epätodelliselta!
 
Mulla ensimmäinen nla 14.5, ja siellä ultrataan sitten samalla. Viikkoja tuolloin laskujen mukaan 9+1. Vieläkin mulla on kyllä sellanen tuntuma että viikot on vähemmän kuin menkkojen mukaan laskettuna :D

Pahoinvointi täällä vaihtelee. Koko ajan on krapulainen, etova olo mutta oksentelu jää toisina päivinä kokonaan. Tänään taas on saanut oksentaa 4 kertaa. Myös alamahaa särkee välillä voimakkaastikin, mikä aina säikäyttää.. Mutta luotetaan siihen että kuuluu asiaan! Nukkua vois vaikka kellon ympäri.

Pitkät pari viikkoa ennen ultraa, siellä sais vahvistuksen että kaikki on näillä näkymin kunnossa ❤

Tiina rv 7+1 (?), esikoinen
 
Eka neuvola käytynä ja siellä enimmäkseen juteltiin edellisistä raskauksista ja täyteltiin tietoja järjestelmään taas.

Tänään 9+0 , ja huono olo on hellittänyt sellaisiksi sillointällöin tuleviksi etomis aalloiksi.
Väsyttää kyllä, ja hengästyttää!

Fb-ryhmään mahtuu vielä muutama. Minulle yksityisviestillä nimi ja kuvaus profiilikuvasta

Vointeja kaikille! Ja kivaa vappua!
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
Eka neuvola käytynä ja siellä enimmäkseen juteltiin edellisistä raskauksista ja täyteltiin tietoja järjestelmään taas.

Tänään 9+0 , ja huono olo on hellittänyt sellaisiksi sillointällöin tuleviksi etomis aalloiksi.
Väsyttää kyllä, ja hengästyttää!

Fb-ryhmään mahtuu vielä muutama. Minulle yksityisviestillä nimi ja kuvaus profiilikuvasta

Vointeja kaikille! Ja kivaa vappua!
Mulla on tänään myös viikkoja 9+0 kasassa vu:n mukaan.
Odotan siis neljättä, nuorin jo 13, eli tämä on todellinen iltatähti :D.
Pahoinvointi on mielestäni hieman hellittänyt muutamana päivänä, tänään tosin olen ollut hirvittävän kuvotuksen kourissa jatkuvasti.
Eilen alamaha oli todella kipeä ja pelästyin, että nytkö tämä menee kesken (kaksi edellistä raskautta menneet kesken alkuraskaudessa), mutta ei ainakaan vuoto alkanut eikä kipujakaan ole ollut tänään. On tämä jännää aikaa aina. ❤
 
Eka neuvola käytynä ja siellä enimmäkseen juteltiin edellisistä raskauksista ja täyteltiin tietoja järjestelmään taas.

Tänään 9+0 , ja huono olo on hellittänyt sellaisiksi sillointällöin tuleviksi etomis aalloiksi.
Väsyttää kyllä, ja hengästyttää!

Fb-ryhmään mahtuu vielä muutama. Minulle yksityisviestillä nimi ja kuvaus profiilikuvasta

Vointeja kaikille! Ja kivaa vappua!
Laitoin sulle viestin fb-ryhmää varten
 
Tuonpa vielä esiin tämän, että ne jotka haluavat liittyä faceryhmään vasta nt-ultran jälkeen, niin laittakaa mulle ultran jälkeen viestiä, jossa kerrotte vain oman nimenne, niin tiedän hyväksyä teidät ensisijaisena ryhmään (jos vaikka sattuu että moni "ulkopuolinenkin" innostuu liittymään) :)
Laitan ryhmän jossakin vaiheessa näkyväksi, ja kun vaikka 50 tai ihan max 60 henkee ryhmässä, niin ryhmä muuttuu salaiseksi.

Ja tuo ryhmä siis niille, jotka eivät vielä ole missään ryhmässä :)
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli niin hyvä olo (vapaapäivä), että ajattelin jo, että nyt loppu oireet ja kesken tää kuitenkin menee... Tän päivän olo olikin sitten ihan pohjanoteeraus... Oksensin kaks kertaa ennen töihin lähtöä ja töissä ehkä viis kertaa...huhhuh... Tää on kyllä huijausta ja ihmisrääkkäystä, jos tämä kesken menee, tuulimunaa tai kohdun ulkoinen tai jotain muuta pahaa... Kauhistuttaako muita, että onko siellä mitään? En ees oo neuvolaa tai varhaisultraa uskaltanut varata! Huomenna soitan neuvolan ja varaan yksityiseltä varhaisultran makso mitä makso! Millä viikoilla ootte varannu ultran? Mää lähden työmatkalle ulkomaille rv 8+3 niin haluisin sitä ennen, eli se ois 7+2-5... Kauhukuva jäi kun ekassa tuulimunassa menin liian aikaisin ja siirrettiin viikolla eteenpäin...oli ihan kauhee viikko odottaa.
 
No niin ihanaksi yllätykseksihän masusta löytyi tänään elävä ihmisen alku sykkeineen ja viikkoja 7+3!

Neuvolatäti totesi että heidän ultrakone ollut tänään erikoisella päällä , kun vanha kone näyttää jo niin varhaisilta viikoilta jo sykkeen :D ja ultraus tehtiin siis vatsan päältä ja vararavintoakin löytyy...
Esikoinen ei meinannutkaan näkyä noilla viikoilla ja ihan sama ultra ja ultraajakin kyseessä.
Olin kyllä ihmeissäni, mutta niin onnellinen kun ei ollutkaan kohdun ulkoinen mitä pelkäsin! :)

Joten huoli pois siskot :)
vissiin aina se pahoinvointi on hyvä merkki ja mullakin vaihtelee oireet , ei kaikki päivät ole (onneksi) niin kamalia!
Ja se selittyy vissiin hormoonitasojen vaihtelulla ja sillä että joidenkin elimistö tottuu nopeammin toisenlaiseen hormonituotantoon
 
Viimeksi muokattu:
minttu-82 , ihan samat ajatukset oli mulla eilen iltana ja monena muuna iltana ! Eilen aamuna itkin miehelle että tuntuu niin turhalta voida näin pahoin ja olla kokoajan tosi väsynyt, jos tämä onkin turhaa! Ja teeskennellä töissä ja muissa piireissä että kaikki on ok vaikka ei olekaan :D
Ja olin sataprosenttisen varma että kohdun ulkoinenhan tämä on taas ... kunnes toisin tänään todistettiin ! :) mutta varmasti ihan kuuluu asiaankin tuo murehtiminen, mutta kannustan varaamaan aikaa neuvolaan ja ultraan ja kaikkeen mahdolliseen niin pääsee siitä epätietoisuudesta sitten :)
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Eilen oli niin hyvä olo (vapaapäivä), että ajattelin jo, että nyt loppu oireet ja kesken tää kuitenkin menee... Tän päivän olo olikin sitten ihan pohjanoteeraus... Oksensin kaks kertaa ennen töihin lähtöä ja töissä ehkä viis kertaa...huhhuh... Tää on kyllä huijausta ja ihmisrääkkäystä, jos tämä kesken menee, tuulimunaa tai kohdun ulkoinen tai jotain muuta pahaa... Kauhistuttaako muita, että onko siellä mitään? En ees oo neuvolaa tai varhaisultraa uskaltanut varata! Huomenna soitan neuvolan ja varaan yksityiseltä varhaisultran makso mitä makso! Millä viikoilla ootte varannu ultran? Mää lähden työmatkalle ulkomaille rv 8+3 niin haluisin sitä ennen, eli se ois 7+2-5... Kauhukuva jäi kun ekassa tuulimunassa menin liian aikaisin ja siirrettiin viikolla eteenpäin...oli ihan kauhee viikko odottaa.
Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi voimakasta pahoinvointia, onneksi en kuitenkaan töissä oksentanut kertaakaan, muttei sekään kaukana ollut. Ja sit jos pysähdyin niin pahoinvointi yltyi, mun oli pakko pysyä liikkeessä ettei oksu lentäny:LOL:

Mä oon ollut aika rauhaksiin tän raskauden suhteen, juurikin edellisen raskauden takia.. se kuinka se kaikki onni kääntyi päälaelleen rakenneultrassa.....
Et rakenneultrakin tulee olemaan omalla kohdallani hyvinkin jännittävä päivä... mikäli rakenneultrassa kaikki on hyvin, ehkä uskallan hieman ilostua.. viimeistäänkin sitten vasta kun pieni on turvallisesti ja hyvinvoivana sylissämme❤

MUTTA tämän raskauden oireet on vasta alkaneet ilmaantua selkeämmin, eilen olisi laskurin mukaan poksunut tasan 6+0 ja heti aamulla alkoi jo kahvi tökkiä:giggle: en pystynyt kolmea kulausta enempää juomaan, iltapäivällä vasta sain kupillisen juotua. Aamupäivällä oli voimakasta huimaustao_O mitä en muista aiemmissa raskauksissa kokeneeni.

Illalla kun äiti oli kylässä aloin voimaan pahoin ja toivoin vaan että se menisi pian ohi (koska ei olla kerrottu vielä raskaudesta) ja onneksi sitten menikin:LOL:
Aamuyöstä sitten kun en enää oikeen unta saanut ja käänsin vain kylkeä niin tuli voimakas pahoinvointikohtaus, koitin ajatella muuta kuin oksentamista:LOL:

Ja vieläkin pohdin tota varhaisultraa, että meniskö vai ei.
Neuvolaan mulla on tän kuun puolivälissä aika.
 
Ja oksentaminen jatkuu, tänään jo varmaan kymmenen kertaa kasassa... nyt vasta rv 5+6 ja nyt jo tämmöistä, mitä tää tulee olemaan parin viikon päästä... :sick: Minulla on ollut kaikissa aikaisemmissakin raskauksissa, mutta ei se tämmöistä ole ollut vielä näillä viikoilla, tai sitten aika kuultaa muistot... Kahdessa raskaudessa olen ollut pari päivää tiputuksessakin, mutta vasta joskus rv 11-12.

Tänään rohkaistuin soittamaan neuvolaan, ajan sain 24.5. Kerroin terkkarille peloista, kun taustalla kaksi tuulimunaraskautta. Hän hommasi neuvolan kautta varhaisultran, olisin saanut jo ensi viikolle, mutta halusin vasta seuraavalle, niin ainakin pitäis jo näkyä jos siellä jotain on, eli se siis 14.5. Tuota ennen en uskalla iloita vielä yhtään...
 
Musta tuntuu että oireet ovat taas hävinneet ja siirsinkin varhaisultran lähemmäs viikon päähän.. Mielummin mahdolliset huonot uutiset häitä edeltävänä päivänä kuin juhlissa "kiinni jääminen" kaikille turhaan.
 
@minttu-82
Nyt olisi kai 6+4 ja selvimpinä oireina ollut rinnat kipeänä, järkyttävä väsymys ja hetkittäin hieman huono olo, kahvi ällötti ja alavatsan nipistelyjä

Nyt olo ihan normaali. Ei väsytä, mikään ei ällötä tai ole arkana.

Pakostikin huolestuttaa, kun edellinen oireeton raskaus päättyi kkm.
 

Yhteistyössä