Joulukuiset 2018

Mä tein just liuskatestin ja oli kyllä niin haalea, että ei taida olla enää mitään elävää mukana :cry: Pitää nyt vaan odottaa viimenen tuomio maanantain ultrasta.. ellei ala vuotaa ennen sitä.
Voi kurjuus :(
missä vaiheessa se hormooni alkaa laskemaan? Mie en oo uskaltanu testailla sen jälkee ku viiva lähti vahvistumaan..ni en tiiä yhtää miltä pitäs näyttää..
 
Ckk
En tiiä missä vaiheessa alkaa laskemaan, mut nyt on ainakin lähteny. Sunnuntaina mulla hävis ne vahvemmat oireet, että varmaan siitä on lähteny sit laskusuuntaan. Tosi harmi kun hormoonit ehti käydä niin korkeella, mut silti ei näköjään riittänyt :(
 
@Ckk voi ei, toivotaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin! Mikä on olo ja vointi tällä hetkellä?

Itselle tuli kovin epävarma olo tänä aamuna, kun yhtäkkiä olikin lähes normaali olo, enkä yölläkään joutunut heräämään pissalle. Nyt koko ajan miettii, että onko jokin muuttunut, kai kaikki on vielä hyvin... Vaikka pitäisi varmaan olla vain onnellinen, että on ollut aavistuksen parempi aamu. Odotan kyllä sitä aikaa, kun kotidoppleri rupeaa toimimaan, ei tarvitse elää epävarmuudessa kun voi aina tarvittaessa tarkistaa itse sykkeen.

Edit. Kävin työpaikan vessassa oksentamassa, eli se siitä oireettomuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elissa-
Ckk
Täällä on kaikki ihan hyvin. En tiiä oonko jotenkin kieroutunut, mutta mulla on nyt helpompi olla kun alkuviikosta kun en ollu tehnyt testiä. Tänään aamulla tein uuden ja se oli aika paljon vahvempi kuin eilinen, eli ei se ainakaan entisestään ollut lähtenyt haalenemaan. Ei auta kun odottaa maanantain ultraa!
 
  • Tykkää
Reactions: eppula
Tänään ultrassa näkyi pienen sydämen jumputus :love: kirppu vastasi kooltaan viikkoja ja kaikki oli kuten pitää
Spenni ja kirppu 7+0
La:ksi voisi muuten vaihtaa 13.12., olin katsonut tuon vaan menkkojen mukaan, kun olisi pitänyt tietysti laskea alkion iän mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille mukaan!
Paljon taas hyviä uutisia tullut ultristakin. Itse pitäisi vielä vajaa pari viikkoa jaksaa odotella.

Täällä alkoi sitten tänään huonovointisuus. Etova olo ollut aamusta asti kun heräsi. Tästä se siis varmaan lähtee taas eli seuraavat 6 viikkoa krapula. Mulla ei oikein mikään auta siihen eli esim. syömiset/syömisvälit. On vaan siis kärsittävä. Mukavaa, kun appivanhemmat tulee huomenna viikonlopuksi, enkä haluaisi vielä paljastaa raskautta. Eli jotenkin pitää yrittää feikata normaalia olotilaa. Sit tuntuu, että vatsakin turvottaa. No onneksi on noita edellisiä raskauskiloja vielä jäljellä, niin jos menisi vaan lihomisen piikkiin. Katotaan siis, miten meidän käy..
 
@mmmoi Inhottava huonovointisuus. Toi on just ahistavaa, että sen päälle pitää vielä joissain tilanteissa esittää tavallista, iloista itseänsä, vaikka haluais vaan vetäytyä omiin oloihinsa kärsimään. Toisaalta oon huomannut, että joku kiva tekeminen saattaa saada hetkeks unohtamaan huonon olon.

Ei oo kyllä mitään liikuntaa tehny mieli harrastaa. En tiiä, auttaisko se huonoon oloon vai pahentaisko sitä.

Mulla lauantaina eka ultra, en jaksais oottaa! :barefoot: Kiva kun monet on jo käyneet ja kaikki on ollut niin kuin pitääkin (y)
 
Epäilevän Phoeben torstaiset keittiöteoriat: hormoonitasothan laskee varmaan aika hitaasti mahdollisen keskenmenon jälkeen, joten se ei näy kotitestillä helposti tai kovinkaan pian. Monella oireet jatkuu viikkojakin alkion hyytymisen jälkeen, jos se ei itsekseen tule ulos. Empiirisen eli otannaltaan todella vaatimattoman kokemukseni mukaan meni kk:n päivät että tasot laskivat (melkein) nollaan. Korkea hormonitaso saattaa pitää yllä fyysisiä tuntemuksia, rintojen arkuutta, huonovointisuutta, mielialanvaihteluita jne.
Mutta nälkä ja väsymys viitannee energiavajeeseen, joka taas vaikuttaa siltä, että joku sitä virtaa vie. Eli kehittyvä alkio.

Ostin Lidlistä spontaanisti halvat äitiysfarkut :D Olikohan liian aikaista..?

Pari päivää ollut ihan kamala ja jatkuva nälkä. Ja stressi ollut monta päivää. Jollain pitää yrittää itselleen selittää, että kyllä se elämä kytee siellä uumenissa jossain vaikka muut merkit on aika vaimeet. Se johtaa tällaisiin yksinpuheluihin ja horinoihin.

Phoeben 39/9.12./ ensimmäinen tänään 7+4
 
Mulla on alamahassa jomotusta ja repäisyjä. Ehkä jotain pientä heikotusta aamulla noustessa. Viikkoja on vasta niin vähän, että todennäköisesti oireet lisääntyy parin seuraavan aikana. Tahdon uskoa, että elämää on, mutta pelko meinaa ottaa valtaa. On niin toivottu tämä pikkuinen.

4+5
 
@mmmoi @Kiivinen Niin jaan teidän fiilikset. Kun pahoinvointi jatkuu kolmatta viikkoa, alkaa miettiä, paraneeko olo ikinä. :confused: Mikään ei tunnu tuovan pitkäaikaista helpotusta, nukkumista lukuun ottamatta. Unen-/levontarve on myös sen 12+ tuntia vuorokaudessa ja mitään ei oikein jaksaisi tehdä.

Toinen lähiesimiehistä ilmoitti sitten tänään, että oli mennyt kertomaan koko työporukalle, että olen raskaana. :poop: Oli ilmeisesti luullut, että olen jo muille kertonut (en ollut kuin muutamalle pakon edessa - olisi voinut kysyä) ja työni kannalta ymmärrän tarkoituksen mutta ei nyt mennyt ihan niin kuin strömsössä. Ei muidenkaan yksityisasioista kerrota julkisesti palavereissa kysymättä ensin. Pidän tätä niin pahana ennusmerkkinä, että oksat pois. :cry:

Kattungar 8+4
 
Nyt on käyty Helsingin Perhe-Artessa ar-ultrassa ja siellä se pikkunen köllötteli sydän sykkien ❤ oman keskimääräsen kierron mukaan nyt ois ollu 7+1, mut tyyppi oliki vähä isompi 7+6 eli sen perusteella laskettu aika oiski 7.12 (alkuperänen 12.12)

Nyt kyllä niin onnellinen ja huojentunu olo ❤ Toivotaan vaan, että pysyy mukana loppuun asti. Kätilö sano keskenmenon riskin mulla olevan enää vaan 2-3%.
 
@Kattungar No huhhuh. Mitä toimintaa esimieheltä :devil:

Siitä puheen ollen. Nyt kun sain tiistaina saikkua loppu viikoksi, syyksi lääkäri kirjasi todistukseen päänsärky sekä raskausoahoinvointi. Päänsäryn takia menin eikä tullut mieleen että kirjaisi pahoinvoinninkin todistukseen. Siitä lähinnä mainitsin ohimennen..

Se on sitten maanantaina kerrottava esimiehelle raskaudesta :confused: Mut vakinaistettiin työhöni vuos sitten ja pomo vitsaili että vakinaistamisen jälkeen puolet niistä tulee raskaaksi heti. Vannoin nauraen että kyllä mun lapset on tehty!! Mikä olikin silloin ajatus.

Saa nähä mitä tuumaa :geek:

Nekku rv6+4
 
Rv 7+ oirelistaa kiinnostuneille:
-Nyt on alkanu etova olo vaivata, jostain syystä lähinnä iltapäivisin ja illalla.
-Vatsa on turvoksissa jatkuvasti, päivän aikana saattaa jopa kipeytyä, joten täytyy vähän vältellä laktoosia sekä gluteenia. Illalla tätä pötsiä ei enää peitellä millään, kotimatkalla saa napin että vetskarin avata housuista ja silti painaa. Kerran sitten unohdin ne sulkea hakiessani isot päiväkodista.. :D
-ILMAVAIVAT!! Voi perkele, nää sais kyllä loppua! Toivottavasti ruokavalion tsekkaaminen auttaa.
-Mitkään rintsikat ei enää istu, ja ainoastaan yksiä pystyn enää pitämään. Saisinko pitää nämä tissit? No en todellakaan saa.. Nii ja pitkät päällä koko ajan, niin ilmankaan liivejä ei pysty olemaan.
-Repäisykivut
-Tän viikon on närästys pysynyt poissa, oli riesana aiemmat viikot. Tehnee paluun myöhemmin.

Siinäpä kaiketi ne oleellisimmat. :) Ens viikolla ultra. Onneks on viikonloppu ja Vappu välissä, niin maltan ehkä odottaa.. Onkohan siel ees ketään ja jos on, niin onkohan se terve..
 
@mammaksii saitko mun yv:n muutama päivä sitten? Haluaisin sinne fb-ryhmään, jos vaan vielä mahtuu. :)

Tunnen oloni varsinaiseksi supersankariksi, kun onnistuin tekemään makaronilaatikkoa pahoinvoinnista huolimatta. :) Oli pakko napostella koko ajan, ettei olis laatta lentänyt. Välillä väsyttää ajatus, että näitä oloja kestää vielä 4-5 viikkoa, mutta täytyy toivoa että aika kuluu nopeaan.

eppula rv8+1
 
@mammaksii

Tunnen oloni varsinaiseksi supersankariksi, kun onnistuin tekemään makaronilaatikkoa pahoinvoinnista huolimatta. :) Oli pakko napostella koko ajan, ettei olis laatta lentänyt. Välillä väsyttää ajatus, että näitä oloja kestää vielä 4-5 viikkoa, mutta täytyy toivoa että aika kuluu nopeaan.

eppula rv8+1
Tähän täytyy yhtyä :D Tein tänään ekaa kertaa ruokaa kahteen viikkoon! Jee! Ja vielä tunti meni siinä. Siihen päälle pesin pyykkiä ja laitoin ne kuivumaan :LOL: Eli ei paljon pahoinvoinnilta täälläkään touhuta. Varsinaisesti isoilla ostoksilla kaupassa en oo myöskään pariin viikkoon käynyt, saati imuroinut tmv. Mies hoitelee tyytyväisenä kaikki kotihommat :whistle:

Simaa voi mun käsityksen mukaan juoda ihan huoletta. Sinänsä raskausaikana kaikkihan mitä itse nautit menee periaatteessa lapseenkin. Toisin kuin esim. imetyksen aikaan äidinmaitoon esim. Alkoholi ei mene ”sellaisenaan” kuten nyt raskausaikana.

Aika matelee ja on tuskaa potea tätä pahoinvointia sekä väsymystä :poop:
Nekku rv 6+4 (edelleen)
 
  • Tykkää
Reactions: eppula

Yhteistyössä