**Joulukuiset 2007**

kimallus täällä kans vauva tukevasti mahassa, enkä ees siunaa yhtä ajatusta sille että ennen laskettua syntyis :D pyöriikin vielä ku hyrrä joten laskeutumisesta tai kiinnittymisestä ei tietoakaan..

suzyco ja upa Affektikohtaus on maallikon sanoin selitettynä, jonkin lainen hengityskatkos, eli kun laps huutaa sydämensä kyllyydestä, niin ei sitten saakkaan vedettyä henkeä vaan ns. puhaltaa kaikki ilmat keuhkoista.. jostain syystä sisään hengitys ei hetkellisesti onnistu ja sitten saattaa taju lähteä, yleensä kyllä vaan siniseks muuttuu kasvoiltaan ja sit kohtaus laukeaa ennen tajuttomuutta, mut viimeks kävi toisin :(
6v. asti noita kohtauksia voi tulla.. toivottavasti ei vaan noin rajuna enää :/

upa fluori-tabuista.. me saatiin hammastarkastus käynnillä vaan jotain mini kokoisia valkoisia fluori nappuloita, ei oo poika tykänny ja mä oon niin huono muistamaan :p Mistä noita maustettuja tabletteja saa?

 
upa
Meilläon käytössä fludent banana, valmistaja actavis. Saimme ne hammaslääkäriltä. Meillekin tarjottiin nuita pieniä fluoritabletteja mutta maitoallergiselle ne ei käy. Siksi annettiin isommille tarkoitettuja nappeja mutta kyllä ne hyvin saa imeskeltyä. Laitan aina yhden puoliksi kun 8-15kg annostus on 1/pv.
Oletteko jo antaneet karkkia lapselle? Meillä ei olla ja itsekin on samalla vähentänyt karkin syöntiä kun alkaa jo pikkuinen ihmetellä ja haistella mikä se äitin suussa haisee niin hyvälle.
 
karkkia ei oo viel annettu, kun ei niin hallitse isoja purtavia, mutta sitä vastoin poika on kyllä herkutellut ihan liikaa mm. kakkua, joulutorttuja, pipareita yms.. herkkuja.
Miehen kanssa tässä juuri muutama viikko takaperin juteltiin ettei näin pieni tarvi mitään kahvipöydän herkuista esim. kun kyläillään tai meillä on vieraita.
Useasti sitä on kuitenkin tullut pojalle jotain naposteltavaa annettua kun pöydässä istutaan.
Oonkin ennemmin koittanut antaa pojalle marjoja ja hedelmiä herkkujen sijaan.
 
Hiiiii-op, nostetaas tämä tuolta toiselta sivulta! Mitäpäs tänne kuuluu?

Meillä poitsu täytyy julistaa vihdoin käveleväksi. Kotona liikuskelee pääsääntöisesti kävellen, joka ilman tukea tai vähän seinästä kiinni pitäen. "Vieraissa" saattaa vähän aristella ja mennä vielä kontaten.

Viikonloppuna oppi vihdoin sohvalle kiipeemisen jalon taidon. :kieh: Nyt on taas enemmän vahtimista, kunnes oppii oikean alastulon. Sitä nyt sitten toistellaan ja harjoitellaan "varovasti, jalat edellä". Te joilla sohvalla kiipeillään, onko nopeesti oppineet varoviksi? Parempi kuitenkin että nyt opetellaan tuo eikä sitten kun pikkukakkonen vie puolet huomiosta...

Me ei kyllä olla annettu karkkia pojalle eikä oikeastaan mitään muutakaan makeaa. Miksi suotta? Itse mä kyllä syön karkkia kuin hullu. :D Mut eipä poika ole kiinnostuksen merkkejä osoittanut. Hedelmää meilläkin annetaan makeina herkkuina ja hyvin uppoavat.
 
Hei vieläkös täälä on joulukuisia paikalla ??

Enpäo le jaksanut kirjoitella kun toi vintiö vie kaiken ajan huh!

Täälä ollaan oltu viikko kipeenä ja 6 päivää on ollut nyt kuumetta yöllä kuume nousee aina yli 40 asteeseen ja alan olemaanihan puhki kauankohan tämä oikein vielä kestää ?
Maanantaina käytiin lekurissa, mutta kaikki oli ok eli joku virus siellä jyllää.

Meidän ukkeli on aika omapäinen kaikki tavarat lentää ja uhmaa koko ajan välillä on äitillä pinna oikeen piukeella ja oon kyllä karjunu pojalle takas ja kunnolla ja siitähän niin onkin apua
:whistle: Suutarin lapsella eiole kenkiä sopii taas tähänkin. Itse olen päiväkodissa töissä ja sitä tietää mitä pitäis tehdä mutta enhän mä tietenkään nin kotona tee :ashamed:
Onneks kyllä saan olla heinäkuun loppuun kotona ja sitten pitäis mennä töihin. Päivähoito hakemuskin on jo valmiiksi viety.

Mitenkäs teidän töissäkäyvien lapset on viihtynyt hoidossa ??
Mitäs teille muuten kuuluu?

Nyt pitää itsekin painua nukkumaan kun ei tiedä millanen yö sitä taas tulee olemaan.

T: Leppis ja poitsu
 

Yhteistyössä