joulukuiset 07 toukokuussa

Huomenta!
Jee, se on jo torstai, huomenna perjantai ja sitten lauantai, ja miehellä alkaa piiiitkä kesäloma :D B) Hän on nimittäin ope. Loma suunnitelmia on sen verran, että minä lähden reilun viikon päästä esikoisen kanssa Tukholman risteilylle kaverini ja hänen lapsen kanssa!! Ihanaa saada viettää laatuaikaa esikoisen kanssa. Vähäsen jännittää linja-auto kyyti lapsen kanssa Helsinkiin. Täältä meiltä on kuitenkin Helsinkiin matkaa. Lainatakseni esikoisen usein käyttämää lausahdusta, sanon: "Noh, eiköhän siitä selvitä".
:D
Kyllä minä heittäisin mielelläni romukoppaan nämä aikaiset aamuherätykset. Eilen herätys klo4.30 ja tänään klo5.45. Tyttö aloitti kääntymisen selältä mahalleen aika tasan 4 kk ikäisenä, mutta nyt parina viime yönä hän on alkanut harrastaa sitä myös öisin, ja jostain syystä ei sitten osaa nukkua mahalleen, vaan alkaa jokeltaa ja kirkua. En minä saa nukuttua, jos pinnasängystä kuuluu ääntä
:/ Melkein kauhulla odotan sitä, kun alkaa tukea vasten seisomaan.

Vai on suzycon vanhemmat heittäytynyt hankaliksi :( . Ei varmastikaan yhtään lohduta, että hyvää ne sillä vain tarkoittaa. (Minäkään kun en itsekään aina tuohon usko :LOL: )
Ei, vaan oikeasti, rasittavaa jatkuva jankutus asiassa kuin asiassa. Kannattaa puhua asiasta vanhemmillesi. Parempi hoitaa asia niin, kun räjähtämällä. *nim. itse niin monta kertaa räjähtänyt*

Miten olette tallettaneet vauva-ajan muistot
Sisällä elää pieni "sihteerikko" ja tykkään hirveästi kaikesta pikku paperihommista. Molemmille lapsille kirjoitin raskausajalta säännölliseen kuulumiset ylös ja tulostelin niitä hienosti erivärisille papereille ja liimasin odotusaika kirjaseen. Lisäksi täytän Vauvan kulta-aika kirjaa, perinteiset valokuvat ja videot. Sitten on tytöillä "aarrearkut", joihin olen säilönyt kaikki muistot raskausajalta ja vauva-ajalta ( paljon papereita, nimiranneke, sängynpäädyn nimilappu ym.)
(Mies alkoi kuopuksen kanssa jo vähän tuskastua, kun mulla kuluin niin paljon aikaa noihin "hömpötyksiin", ja sanoin, että seuraava lapsi jos on poika, niin hän tekee pojalle nuo hommat. Eli ei siis tee mitään. :headwall: )

kike79 : Meilläkin tyttö syö vielä öisin, tosin korvikkeella ollu alusta asti, joten en yksin kiinni syöttöhommissa. Minäkin haluaisin, että pikkuinen luopuisi yösyöpöttelystä. Joten vinkkejä kaivataan tännekin!

Meillä tyttö eilen täytti 5kk. Neuvola on 4.6., joten sitten tulee täältäkin uudet mitat.

On se tästä istumasta noustava. Mukavaa päivää kaikille!!!
 
Hyvää huomenta vaan! Ihana aamu, kun aurinko paistaa niin kirkkaasti. Ja eilenkin oli niin mahtava päivä, että ei paljoa sisällä tullut oltua! =)

naukkis: Ihailtavan pitkä loma miehelläsi tosiaan on! Ja hauskaa reissua Tukholmaan, mekin ajateltiin tässä kesän aikana suunnata siellä käymään miehen ja pojan kanssa. Aika aikaisia herätyksiä teillä tosiaan on. Meillä poika nukkuu aina mahallaan, vaikka hänet laitan kyljelleen. Kääntyy siis heti ja parhaat unet saakin tuossa asennossa. Meillä taas ei selällään osaa nukkua yhtään, mutta ei onneksi ole moneen kuukauteen harrastanut tuota kääntyilyä sängyssä. Toivottavasti teillä alkaa aamut vähän edes pidentyä!

Meillä mies jää ens viikon jälkeen isyyslomalle, sillä ei ole sitä vielä pitänyt. Isyysloman jälkeen hän sitten jää viettämään loput vanhempainvapaasta ja minä lähden töihin, tosin pidän pari viikkoa kesälomaa alta pois ennen töihin paluuta ja loput jää sitten syksyyn. Ja odotan kyllä kuin kuuta nousevaa tuota miehen "lomaa", sillä hänen työ on sellaista, että on suurimman osan viikosta reissussa ja tähän asti olen toisinaan "saanut" viettää kyllä aikamoista yksinhuoltajan elämää.. :( Mutta onneksi enää viikko tätä!

Suzyco: Ei ne sun vanhemmat varmaan pahalla sitä tarkoita, vaikka onhan se varmasti ikävää, jos koko ajan jauhavat asiasta. Mutta ole tosiaan onnellinen, että teillä on vauva, joka ei paljoa itkeskele. Meillä oli ekat 3-4kk sellaista itkua, että huh. Eka koliikkia ja sitten muita vatsavaivoja. Tosin nykyään poika itkee todella harvoin, mutta kitinää kyllä harrastaa, tosin pääasiassa silloin, kun on väsynyt. Mutta mulle kyllä tuli tuo itku noilta ensimmäisiltä kuukausilta niin tutuksi, että nyt välillä tuntuu, onko pojalla kaikki ihan kunnossa, kun itkee niin harvoin.. :D

Mä oon kans yrittänyt pitää vauvakirjaa, jossa on kaikki merkittävimmät asiat poitsun vauva-ajasta. Tosin välillä vähän unohtuu kirjoitella noita asioita.. Pitäis vähän skarpata. Raskausajalta en laittanut mitään ylös, ja varmasti kaduttaa myöhemmin. Täytyykin nyt alkaa vähän panostamaan tuohon puoleen! :ashamed:

Ihanaa ja aurinkoista torstaita kaikille!
 
Täällä mallikelpoinen yö takana!

Poika nukahti nollalla tutituksella kasilta sänkyynsä. Puol 12 herättelin tissille ja nukahti samantien syönnin jälkeen. Puol 4 syöttö ja nukkui ysiin asti pinniksessään. (Yleensä aamuyöllä herää ja nostan sen meiän viekkuun nukkumaan). Tosin leikki itsekseen kasista lähtien sängyssään, vasta ysiltä meni itkuksi. Tällaisia öitä lisää, kiitos! Viime päivät on nimittäin ollut aikamoista riehumista nukkumaan mennessä. Tai nukahtaa ihan ok:sti, mutta herää viim. kahden tunnin päästä ja alkaa riehumaan. Kääntää itseään solmuun :LOL: eikä viihdy ittekseen sängyssä, vaan haluaa vanhempien sylkkyyn kattoo telkkaa...

 
Oh, olipa taas pitkästä aikaa rankka ilta :| ja pahemmaksi sen teki vielä järkyttävä väsymys... en voinu viimeyönä nukkua kun järkyttävä hääkuume iski taas puskan takaa :LOL: :heart:

Melkein jo vähäksi aikaa unohtui tuo häitten suunnittelu. Onneksi on vielä aikaa, häät vietetään vasta 24.1.2009

Ääh... taas tuo tyttö heräs. Pitää mennä
 
Myö aamuvirkut täällä taas huhuillaan! Herätyksen sain tänään "vasta" klo5.50!!! Kakka oli neidillä housussa. Onneksi teki kakan, nimittäin viime kakasta on aikaa 6 päivää... Eilen just mieheltäni kysyin, millon viimeksi on tytöltä kakka tullu... Meidän tyttö panttaa...

:flower: laura sinikka, Ihanaa, kun saat järjestellä omia häitäsi! Onneksi niihin vielä aikaa... Vauvan kanssa mikään ei käy sutjakkaasti... :LOL:

Vauveli hermostuu sylissä... Ruoka-aika =)
 

Yhteistyössä