joulukuiset 07 toukokuussa

Oletteko muuten saaneet raskauden ilonkilot miten hyvin pois? Mulla enää 1kg alotuspainoon mutta tarkoituksena pudottaa vielä muutama senkin alle... Vyötärössä on "makkaraa" kun on toi sektiomaha niin se taitaa "sulaa" hiukan hitaammin kuin normi synnyttäjällä-tai ainakin on hyvä uskotella itselle niin! Liikun hullunlailla mutta ehkä sitten ajan kanssa-olen vähän sitä tyyppiä että kaiken pitäisi tapahtua heti ja nyt!! Eli ei kesäkunnossa ihan olla mutta kesä 2009 kampanjan voisi kyllä aloittaa niin voisi jotain mahkuja olla toteutuksen kanssa :LOL:
 
Ilon kiloista: Mulla lähti kaikki ekan kuukauden aikana! :D Tosin mulle ei tullukkaan kun 8kg... Nyt oon vähän alle lähtöpainon jostain syystä ja kovasti oon nyt aatellu että meen salille saamaan vähän lihaksia ja hommaan jonkun ruoka ohjelman mitä noudattamalla sais lihakset tarpeeks ravintoo ja lähtis toi paino vähän nousuun. Kyllähän roskaruualla sais läskiä mutta sitä en halua. :)
 
suzyco: ihan aiheesta rärhdit miehelles, älä tunne huonoa omaatuntoa siitä. Kyllähän toimistotyöntekijäkin suuttuis jos joku kävis sotkemassa sen paperit ja nakkelis vielä pari kansiota ikkunasta pihalle... se vaan taitaa mennä niin, että kun ei mies pysty olemaan kotona niin paljon kun ite, niin ei se voi ihan täysin hahmottaa miten tärkeitä jotkut "pikkuaisat" on. Toivottavasti huomenna on parempi päivä :flower:

Raskausaikana mulle kery kiloja jo vähän liikaakin, melkein 20 kiloa. No, olin normaalipainon alarajoilla sillon kun aloin odottaa, että painoa saikin tulla... Nyt on paino kilon yli kehonrakenteen mukaan määritellystä ihannepainosta, ja tuo ihannepaino on tavoitteeni, ei enää sitä laihemmaksi. Ihmeemmin en ole laihduttanut tai syömisiäni tarkkaillut, kun imetän (ja kaikki aina sanoo että imetysaikaan ei sais kummemmin laihduttaa..?) Imettämällä ja terveellisellä ruokavaliolla on nuo kilot lähteny, liikuntaa tulee päivittäin tunnin pituisesta, rauhallisesta vaunulenkistä.
 
Mulle tuli kiloja raskausaikana 16kg. Sai tullakin, kun lähtötilanne oli alipaino. Laitokselle jäi 6 kiloa, 9kiloa on täs viiden kuukauden aikana haihtunut ja siis 1kg jäljellä...senkin haluan pois. Kummempaa en oo tehnyt kun imettänyt ja vaunutellut päivittäin väh. 1,5 h (mikä on paljon liikuntaa mulle!). En oo ruokavaliooni kovin paljoo kiinnittänyt huomiota - herkkuja menee vähän liikaakin (hirvee himo on ollut kaikkeen tummaan suklaiseen..).
 
Nyt vaan äkkiä huikkaan: Vein vauvelin päivystykseen. Hengitys rohisi niin paljon, että ottivat lastenosastolle :( Ikävä oli jättää hänet sinne :'( On kyllä tosi hyvä, että ottavat tosissaan vauvojen räkätaudit. Huomenna aamulla taas tyttöä katsomaan :)
 
Oi voi, jaksmaista naukkis, onneksi tyttö on nyt hyvässä hoidossa.

Inhottavia tosiaan nuo pikkuisten nuhat ja kuumeet ja mahataudit ja muut :/ onneksi ei oo meille vielä tietään löytäneet *koputtaa puuta*
 
naukkis toivotaan tytolle pikaista toipumista et paasee pian kotiin!
kakka-asiaan... meilla syoty soseita nyt kolmisen viikkoa. alkuun oli kakka kateissa muutaman paivan, (perunalla aloteltiin ). nyt paivassa yks kakka yleensa, kun aiemmin oli kans sellaset 5 kakkaa paivas.ja kiinteampaa kun ennnen.
kiloista16kg nousi paino, lahes 10kiloo katos jo laitoksella..viela 5 ylimaaraista kiusana etten vain mahtuis entisiin housuihini , eika tunnu katoavan.pitkia lenkkeja tehty ja taysimetyksella oltu. soseetkin enemman viela maistiaisia, etta tissi kelpaa edelleen kylla samaan malliin. aina oon saanu syoda miten vaan. eika oo turhat kilot olu kiusana. ehka pitais alkaa nyt kiinnittamaan huomiota mita ja miten syo..
suzycomeilla kuule ihan sama tuon miehen aamuheraamisen kanssa. joskus harvoin kun ite kans jaa pidempaan nukkumaan.paiva menee pojalla jo aamusta pieleen, kun iska ei tajua tuoda aamutirsoille. kun ei kuulemma ollu vasy..joo, muuten vaan kiukkunen. hohhoijaa noita miehia |O vaikka samasta asiasta on joskus ennenki puhuttu, niin ei vaan mene jakoon. no ei nyt saa toista arvostella, kun kelpo iska on kuitenkin.
mixtuura en makaan ole aiti-vauva kerhoissa kaynyt. jotenkin ei mun juttu. jotain nyt vois jo keksiakin, valilla kaipaan muutakin tekemista. en ole silti toihin kuitenkaan heti palaamassa kun aippaloma loppuu. vauvan kanssa ihan mielellaan kylla liikun. kavereita tuntui olevan aippalomalla, mut nyt jo moni palannu toihin ja nama paivakylailykaverit vahentyny sita mukaa.
unista niin on meillakin pitkat paikkarit jaany ja nyt nukutaan paivisin vaihtelevan pituisia unia, useimmin patkia. ennen 4h putkeen, sai kaikennakoista tehtya, mut nyt voi vain suunnitella eika ehdi kuitenkaan kun vaunuissa jo huudellaan. paljo uutta tulee niin ei sita malta silloin nukkua. nytkin vaan ihmetelty ihan kippurassa varpaita kaiken paivaa. on ne ihmeelliset!
kiukkuilin miehelle kun lahti asken kaymaan jossain, et joudun yksin olla lopun iltaa..mut ihmeen hyvin kulunu aika taa netis =)
 
ai niin, 5 kk neuvolassa eilen. pituutta oli pojalla 66cm ja painoa 7150g. no nyt tuli tuo ukkokin takaisin , jos laittais sen lammittamaan saunaa, kun pitais puitakin ensin hakea. mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!!
 
No johan oli ketju pidentynyt eilisen aikana, wau! :D Oltiin koko päivä menossa ja en kerennyt ollenkaan koneelle.. Eilen oli kyllä tosi ihana päivä, kun oli niin mahtava keli!

Ja kiitos naukkis listasta. Ja harmi, että joiduit viemään pienokaisen päivystykseen, jaksamisia!

Ja noista kiloista. Mulle tuli raskauden aikana vaan reilu 5 kiloa, koska liikuin ihan hullun lailla ja söinkin melkoisen terveellisesti. Enemmänkin olisi saanut kyllä tulla, sillä BMI ennen raskautta oli vähän alle 21. Mutta mulla oli joku ihmeellinen pakkomielle noiden kilojen suhteen ja olin tosi tarkka, pakko myöntää. Kaikki nuo jäivät laitokselle ja kotiin paluun jälkeen lähti vielä aika paljon, joten miinukselle meni ja paljon. Nyt tosin on tullut vähän takaisin, kun on herkut maistunut siihen malliin, vaikka salilla käyn säännöllisesti ja vaunujenkin kanssa liikutaan paljon. Tosin masu ei kyllä ole ennallaan ja varsinkin ton sektiohaavan toiselta puolelta on aika mielenkiintoisen näköinen.. :( No, toivotaan, et ajan kanssa muuttuu "noirmaaliksi". Taidan olla vähän samanlainen Jouluvauvan kanssa, sillä kaikki pitäisi tosiaan tapahtua nyt eikä kohta!!

Suzyco: tuo on kyllä raivostuttavaa, kun miehet ovat jotakin tekevinään vauvan kanssa, mutta sitten eivät kumminkaan tee niin kuin "pitäisi".. Ja niiden on niin helppo tehdä tai olla tekemättä, koska meille äideillehän se sitten yleensä kostautuu, esimerkiksi noin, että sitten pikkuinen on koko loppupäivän kiukkuinen ym. Mutta ei kai se auta kuin kestää noita miehiä.. =)

Katsoiko joku euroviisuja eilen? Mä en jaksanut, kun oltiin koko päivä oltu liikenteessä ja ulkona, niin tuppasi hieman väsyttämään illalla. Poika meni nukkuu jo klo 18.30 ja minä jaksoin sinnitellä jopa kymmeneen asti. Sitten vedettiinkin hirsiä kahdeksaan asti, joten makoisat unet taas sain. Ei pitäisi tänään väsyttää.. Mieskin oli eilen töissä ja tuli vasta äsken kotiin. Taidanpa suunnistaa ulkohommiin, kun poikakin meni äsken ekoille päikkäreille. Vaikka varmaan kohta alkaa jo se eka yninä.. :D
 
Muksujenne ihanimmat tai hupsuimmat tavat, mitkä saa aina nauramaan tai ihan muuten vaan hyvälle tuulelle :D

Meillä tyttö tissiä syödessään tunkee välillä etusormen suuhun ja yrittää imeä molempia yhtäaikaa ja samalla se hymyilee ja virnistelee. Tuloksena on yleensä se, että maito valuu pitkin poskia...

Ja ihanimmillaat tyttö on aina päiväuniltaan herätessä(jos ei ole herännyt kesken parhaimpien unian). Huomaan tytön heränneen, kun makuuhuoneesta kuuluu kujerrusta ja jokellusta, joskus jopa iloisia kiljahduksia. Kun menen katsomaan, mitä tytölle kuuluu, niin siellä se leikii unilelullaan tai sängyn kulmassa olevalla pehmolelulla. Hymyilee ja kujertelee :heart:
 
Tyttö pääsi sairalasta kotiin. suzyco: Varmasti sulla ollu jo ikävä Alisaa, kun 3 päivää joutunu olemaan osstolla, etkä ole etes päässy katsomaan häntä. Itseäni eniten mietitty, että miten hoitaja ehtii olla tytön kanssa sairaalassa, koska ei tyttö yksin sängyssä viihdy. Hyvin oli menny, onneksi tyttö ei vierasta.

Raskauskiloista: Painoin ekassa neuvolassa 79kg, ja ennen synnytystä paino oli 85kg. Sairaalasta kotiin päästyä painoin vain 74kg! Mutta mikä kumma siinä on, että kilot tulevat takaisin niin äkkiä?! Nyt painan 78kg. Ihanne painoni olisi 70kg, jolloin painoindeksi olisi n.22. Miten kummassa saan motivaatiota pudottaa painoa? Ärsyttää niin tämä läskiolo .

laura sinikka: Voi kuulostaa niin ihanalta nuo siun tytön tavat. Mikään ei oo niin ihanaa kuin oman muksun iloinen hymy.

Jaa-has, nyt pitää lähteä syömään. Ollaan mummolassa ja ruoka on valmiiksi katettu pöytään, jee!! Mukavaa ja aurinkoista iltaa kaikille!! =)
 
Naukkis: Kummasti noi pienet kuitenkin sopeutuu tollasessa oudossa tilanteessa ja saattaa olla ihan erilaisia kun kotioloissa. :) Ei meilläkään tyttö viihdy paljoa yksin mutta sairaalassa oli ihan nätisti vaan maannu sängyssä. Ja tietty siä nyt vähänväliä joku oli käyny ja mun äitini kävi sielä ym... mutta kuitenkin. Ja kyllähän se sairauskin väsyttää. Onneks teillä voidaan jo paremmin!

Tänään on tytöllä ollu taas hyvä päivä kun mä alotin aamun... :) Mies hoitaa kyllä tsi hyvin, mutta toi aamu ei niiltä näköjään oikeen luonnistu.
Tyttö sai tänään syöttötuolin, mietin vaan että voikohan siinä pitää vaikka ei kunnolla istukkaan vaan röhnöttää siinä?

Laura sinikan tytö tavat on ihanat! :) Sulonen tyttö varmasti. Meillä on vähän sama juttu aina aamusin kun herää sängystään. :heart:

Nyt tyttö vaatii huomiota,pakko mennä! :)
 
Kävin aamulenkillä ennen miehen töihin lähtöä. Nyt ihana virkeä olo :D
Ruoka on uunissa ja kohta vauva vaunuihin nukkumaan ja isomman tytön kanssa ulos leikkimään. Aah, oon taas niin tehokas kotiäiti B)
suzyco Joo, siis ihmeen hyvin pienet sopeutuu sairaalassa oloon... Meidänkin tyttö vain naureskeli hoitajille. Ja totta, että väsyttäähän sairaus lasta niin paljon, että nukkuu paljon enemmän kuin normaalista...

Meille sanottiin esikoisen aikaan, että syöttötuoliin vasta kun osaa istua itse... Mutta niin monessa muussakin asiassa olen huomannut, että niin monta eri ohjetta on asiaan kuin asiaan, kuin on ohjeiden antajaakin...

Miten helpolla annatte vauvalle supon? Mies kysyin asiaa osaston lääkäriltä, ja hän sanoin, että supon voi antaa heti , jos kuumetta yli 38 astetta. Kysyin tarkottaako tuo astemäärä kainalosta vai peräsuolesta mitattuna. Lääkäri sano, että kummasta vain... No ei siinä mitään, mutta kun soitin lauantaina päivystykseen, ja sanoin että tytöllä kuumetta reilun 38 astetta (kainalosta aina mitataan), sanoin hoitaja, että sehän on ihan normaali lämpötila , jos peräsuolesta mittaa...
Mies nauro kotona, että jos näin on, niin täytyy varmaan sit koko ajan työntää suppoa :LOL:
 
Mehiläisessä sanoivat että Panadolilla ei saa vahinkoa aikaiseksi vaikka sitä antaisi ns.turhaan. Eli se on ihan turvallinen.
Söpöintä on kun tyttömme on oopinut lepuuttamaan päätä kun hän on mahallaan eli laittaa pään kättä vasten vinottain ja imee välillä peukaloa. Se on NIIN suloisen näköistä. Imetettäessä meilläkin laitetaan se sormi tissin kanssa suuhun-liekö sitten ikeniä kutittaa- aika suloista. Ja tietysti hymy ja nauru on päivän pelastus aina vaikka itseä väsyttäis tai olisi huono päivä!!
Ikkunat pitäisi saada pestyä lähiaikoina-ei meinaa kohta läpi nähdä =) Miten se onkin aina joka kevät ja syksy yhtä vaikea aloittaa... Ja ne parvekelasit.... ne on ihan kamalat pestä tai siis kun sen aloittais niin menishän se.... onkohan laiskuutta!!
 
Hehee! Minäpä sain viikonloppuna ikkunanpesu projektini päätökseen kun mies lähti tytön kanssa pitkälle lenkille pos jaloista ja sain touhuta rauhassa! Kyllä nyt kelpaa kyylätä naapureita kun näkee ikkunoista ulos :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja laura sinikka:
Hehee! Minäpä sain viikonloppuna ikkunanpesu projektini päätökseen kun mies lähti tytön kanssa pitkälle lenkille pos jaloista ja sain touhuta rauhassa! Kyllä nyt kelpaa kyylätä naapureita kun näkee ikkunoista ulos :LOL:
Sain makeat naurut.. :LOL: Joo, ota ihmeessä nyt ilo irti, kun näet naapurin toimet kirkkaasti puhtaista laseista.. =) Munkin pitäis pestä ikkunat, mutta ei millään innostais. Jospa joku päivä sais inspiksen.

Meilläkin poika on NIIN ihana herätessään. Nukkuu omassa huoneessa ja kun menen hakemaan unilta ja kuulee, että tulen, niin alkaa hillitön jalkojen ja käsien vispaaminen. Nukkuu siis mahallaan, sätkii siis innostuksesta kuin sätkynukke ja nostaa pään korkealle ja päästää sellaisen hymyn/naurun, että varmasti mamman sydän sulaa.. Ihana! :D

Istumisesta. Meillekin sanottiin, että sitten vasta kannattaa laittaa syöttötuoliin, kun osaa istua. Itse kokeilin pari kertaa, mutta oli niin onnettoman näköistä "istumista", että minuutin harjoitus riitti. Tuoli odottaa nyt istujaansa niin kauan, että osaa istua.

Minä olen kyllä antanut silloin tällöin nestemäistä panadolia, kun on pojalla selvästi ollut kuumetta tai muuten esim. hampaat puhjennut. Tosin monena päivänä peräkkäin en ole viitsinyt, eli yritetään aina selvitä mahdollisimman vähällä.

Istuin tänään koko päivän autossa, kun menin Helsinkiin työhaastatteluun. Ajoin siis yhteensä n. 7 tuntia yhden tunnin haastattelun takia.. :kieh: No, toivotaan, että tärppää. On tosin firman sisäinen paikka, mutta kuitenkin. Nyt täytyy kyllä lähteä vetäisemään burana nassuun, on sen verran tykytystä ohimoilla.

 
Huomenta!
Voi luoja, näitä meidän aamuherätyksiä... Tänäkin aamuna tyttö alko äheltää sängyssään jo klo5 |O Puoli 6 oli miun noustava sängystä kun alko meteli olla pinnasängyssä sen verran kovaa, että kohta olisi isosiskokin heränny... Noh, mut on tässä onneksi vähäsen edistystä tapahtunut, nimittäin muutama viikko sitten aamut alko jo klo4.30!! :eek:

Nyt sitten alkaa olla jo uniaika vauvalla... Joten ei kun ulos vaunuihin unille. Harmi vaan, etten itse voi jatkaa unia, koska esikoinen on jo pirteä pikku kakkosta katsomassa...

leppäkerttu-77: Miten sujuu pulloon opettelu?? Tsemppiä!!

Mukavaa päivää kaikille!!
 
Miten olette tallettaneet vauva-ajan muistot perinteisten kuvien ja videoiden lisäksi?

Itse olen täytellyt tuollaista Vauvan omaa kirjaa jonka sitten annan tytölle kunhan se hieman kasvaa :)

Itselleni olen tallettanut sellaiseen vauva-aiheiseen lahja rasiaan kaikkea pientä: ultraäänikuvia, synnärillä vauvan ranteessa ollut ranneke, sellainen synnärillä sängynpäätykortti, missä vauvan tideo, seurakunnalta saatu kutsu kuulemaan vauvan nimen "julkistamiseen", eli ristiäisiä seuranneen viikon jumalanpalvelukseen (ei menty :p ), pikkuruinen jalan kuva...

Jep, huomaa, että on esikoinen kun jaksan touhuta tällaisten asioiden parissa :D toivottavasti jaksan myös seuravien lasten vauva-aikana...
 
Hei!

Miten tää aika menee niin nopeasti, että ei meinaa keretä edes tänne kirjoittamaan....
Lukemassa kyllä olen käynyt joka päivä =)

Täälä oli ainakin kyselty harrastuksista me käydään kerran viikossa vauvauinissa ja joka päivä käydään kävelyllä. Syksyllä pitäisi aloittaa muskari jos siihen ryhmään päästään minne haettiin.
Niin ja kerran ollaan käyty vauvaleffassa se oli kylläihan hauskaa ja ajattelin kyllä käydä uudestaankin...


raskaudenkiloista mulla tuli kiloja joku 13kg ja joista 8kg jäi laitokselle nyt on vielä 1kg jäljellä =) Oon käynyt kerran viikossa kuntosalilla ja nyt oon alkanut rullaluisstella. Tekee ihan hyvää kun pääsee hetkeksi pois kotoa.

5kk neuvola tultiin just neuvolasta poitsulla oln nyt painoa 6620g ja pituutta 64cm. Mitenkäs teillä on ollut toi päänympärys 5kk ikäisenä eli paljonko on tullut syntymästä ? Meillä pitää nyt sitä tarkkailla, että pää kasvaa tarpeeks? syntyessä PY oli34 ja nyt 5kk neuvolassa 40,8

Joku oli kysellyt kakka juttujakin... Meillä kakataan vaan kerran viikossa. Peruna teki mahan niin kovalla, että perunaa ei voi syttää enää ollenkaan eli meillä mussutetaan bataattia. Edelleenkään ei olla löydetty yhtään hedelmäsosetta mikä ei tekisi allergistareaktiota :(

Naukkis oli kysellyt miten meidän pullosta opettelu sujuu. Huh huh kun meillä on sinnikäs poika. Kyllä nyt jo nokkamukista juodaan kerran päivässä, mutta kyllä vastaan laitetaan mutta eiköhän tämä tästä kysy uudetaan kuukauden kuluttua ehkä se sitten sujuu paremmin. =) Ei muuta kun harjotusta ja harjotusta ja äidille pitkää pinnaa.....

Terveys Yksi pikkuinen flunssa on ollut meidän pojalla eipä muuta. Limaa on edelleen kurkussa, mutta lääkäri sanoi, että siihen ei auta kun aika lupasi , että pitäisi loppua ennen kun poitsu täyttää 18 vuotta :LOL: Ärsyttävää vaan toi rohina, mutta minkäs teet.

Nyt poitsu jo tuolla metelöi eli pitää mennä......

Tervetuloa kaikille uusille kiva kun meitä on näin paljon!

T.Leppis
 
kuulumisia ei täällä sen kummempia, ruoka maistuu edelleen, nyt joko päärynä/mustikka/ananas aiheuttaa ilm ihottumaa.Tai sitten se on jotain sellaista mitä olen itse syönyt..Niinä kahtena pvnä jolloin reaktiot on tulleet, poika on syönyt omena/ananas//päärynää tai mustikkaa ja itse olen herkutellut megasuklaamuffinsseilla :snotty: . Korvikemaito menee huijaamalla oman pumpatun seassa tai sitten pitää olla tosi nälissään. Puurojakin jo maisteltu, hyvin menee kaupaksi!Ihan tavallista ruis ja kaurapuuroa siis. Tänään muuten "isot"bileet; loistavat 5kk täynnä!!!! =) :flower:

Raskauskiloista; niitä tuli 9kg, synnytystä edeltävinä päivinä tosin lähti se 1,5kg kun suoli tyhjeni eikä mikään maistunut. Lähtöpaino oli huomattava alipaino.. :ashamed: Kaikki tulleet kilot lähtivät 2vkssa! Lääkärit ja kätilöt eivät jaksaneet uskoa että olin herkutellut päivittäin suklaapatukalla, sekä syönyt surutta alkuraskaudessa pizzaa, hampurilaisaterioita, jopa 4grillimakkaraa kerralla ja siis kaikkea mahd oikein epäterveellistä. Ja poika painoi sen reilun 2kg! :D Imetyksen myötä on karissut painoa tuosta lähtötilanteesta vielä sen 1-1,5kg.. Välillä ei kerkeä syömään, kotona kun on sentään 4 lasta ja välillä ei vain ole nälkä. Imetyksen aikana on tehnyt herkkuja mieli ihan hirveesti, mutta niitä saakin vetää ihan surutta kun näköjään kaikki menee vain pojalle!

Yöt menee kuinka menee, hyörinää ja kitinää alkanut olemaan harva se yö..yöimetyksestä haluisin jo luopua, mutta miten ihmeessä se tapahtuu? ei edes tuo puuro pidä nälkää niin paljon että koko yön nukkuisi.Tai sitten tuo yösyönti on vaan tapa?? seuraava nvla on vasta 8.pv, ilmoittelen sitten koko kuulumisia!
 
Mua ärsyttää nyt mun porukat ihan sairaasti! Niille on tullu joku pakkomielle siitä että emidän Alisa itkee niin vähän!
Alisa ei itke "kunnolla" kun todella,todella harvoin,ei edes joka viikko. Pientä kitinää on jos on väsy,nälkä tms mutta sellasta kunnon parkumista ei ole. Nyt mun porukat sitten molemmat kokoajan hokee että eikö se osaa itkee ja miten se ei itke ollenkaan, mitä sä oot sille tehny kun se ei itke??

Mikä perkuleen pakko lapsen on itkeä??? Eikö se ole vaan hyvä juttu ja kerro siitä että me ollaan onnistuttu hoitamaan lastamme,me ymmärretään häntä jo ennen kun hän itkee ja hänellä on kaikki hyvin kun hän ei itke. Miksi hänen pitäis voida pahoin ja itkeä? Pelkästään sen takia että mun idiootit vanhemmat ois tyytyväisiä??? Mä ymmärrän sen että kerran ihmetellään että onpas hiljanen lapsi, mutta se että JATKUVASTI ja kokoajan päivitellään että voi,voi kun se ei osaa itkee... Seuraavalla kertaa kun ne siitä mainitsee niin saan kyllä sellasen raivarin ettei tosikaan!
 
On kyllä outoa toimintaa suzycon porukoilla...! :kieh:

Hyvähän se on, että lapsen ei tarvitse itkeä. Ja onhan se niinkin, että lapset ilmaisevat itseään eri tavoin, ei kaikkien tarvitse huutaa kurkku suorana heti kun on jokin pielessä. Ilmeisesti on porukat sitä ikäpolvea jotka ajattelevat(ajattelivat), että lapsen itku vahvistaa keuhkoja ja on hyväksi.
 

Yhteistyössä