Joulukuiset-07 KESÄKUU

Onpas teillä tosiaan vauvat kasvaneet! :eek: Toi meidän kirppu kun ei näytä kasvavan millään.. Ens vklla 4. pv neuvola, katsotaan miten on pituutta ja painoa tullut. Tuntuu, että painoa ei kerry nyt ollenkaan, kun on lähtenyt liikkeelle. Kovasti pyörii ympyrää mahallaan, huomasi että niinkin pääsee paikasta toiseen . Imetys alkanut tökkimään omalta osaltani ja olen yrittänyt antaa korviketta mahd usein. Nyt ongelma on se että kun sitä korviketta suostuu jo juomaan, nin se kovettaa mahan. Mikähän auttais? Luumulla nyt tietysti hyvä vaikutus.. Huomasin, että yöt nukkuu nyt paremmin kun syö illalla n 19-20aikaan hedelmäsosetta ja juuri ennen nukkumaanmenoa n 21.30-22 velliä. Pahimmillan kun tilanne oli se, että heräsi syömään 4kertaa yössä. Yösyönnistä haluisin jo eroon.
Tänään Mico 6kk!! :flower: Kakun jo tein, vaikka eihän sankari itse sitä voi syödäkkään...
 
noista cerazeteista..ite syönyt niitä helmikuusta lähtien. ekan viikon syönnin jälk oli 4pv vuotoa sitten sen jälk toukokuus parina pvnä ihan rusehtavaa, eli siis vuotojen kanssa ollut tosi hyvät kun niitä ei tule kun harvoin. ainoo miinus ettei yhtään tiä koska tulee ja miten vähän/paljon eli kokoajan saa olla siteet mukana laukussa :/ . nämä ainoat pilsut jotka ei aiheuta migreeniä mulle, ihanaa! huonona puolena totean;
- huonovointisuuden pillerinoton jälk, kestää vähän aikaa
-raskaustestejä joutunu tekemään silloin tällöin kun vuotoja ei tule ja huono olo ollut

itellä kans hatara pää ja syönyt vähän miten sattuu,mutta imetys ilm auttanut ettei ole raskautunut,luojan kiitos :snotty: . pitäis keksiä joku juttu millä ne muistais syödä säännöllisesti..
 
Ottakaahan rauhallisesti naiset. Noista pillereistä haluaisin sen verran kommentoida että ei niissä nyt minuutin tai tunninkaan päälle ole se että ne ottaa samaan aikaan.

"Jos unohdat ottaa Cerazette®-tabletteja

Jos tabletin unohtamisesta on kulunut alle 12 tuntia, Cerazette®-tablettien ehkäisyvarmuus säilyy. Ota unohtunut tabletti heti kun muistat ja ota seuraava tabletti normaaliin aikaan.
"

Lainaus on tästä linkistä, Cerazetten pakkausseloste...

http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=8116&i=ORGANON_CERAZETTE

Itselläni ei ole tullut minkäänlaista vuotoa tänä aikana kun olen noita syönyt, alkuun tuli kuukautisten tapaiset tai saattoivat olla jotain jälkivuodon jälkivuotoa... Hyvä vaan, en kaipaa kuukautisia ollenkaan :)

Niin ja tuosta imetyksen suojaavasta vaikutuksesta. Se toimii vain jos ollaan täysimetyksellä ja syöttöväli ei milloinkaan ole yli 4 tuntia.

Ja täällä lisää infoa aiheesta:
http://metku.net/~pesu/ehkaisy/tilanteet.php

Täältä rullaatte alas tuonne synnytyksen jälkeinen ehkäisy- saakka...
 
Mulla oli taas 1 päivä ilman vuotoa ja taas alkoi..nyt tulee hiukan enemmän kuin viimeksi mutta ei kuitenkaan älyttömästi.. Joonas on ollut taas tänään hyvällä tuulella joten on ollut tosi kiva päivä.

Tuli tässä aamulla mieleen että kysyn sellaista.. Oletteko jo antaneet vauvoillenne lihaa ja miten olette sitä antaneet? Oletteko sekoittaneet jotain lihan sekaan? Entäs kalaa? Olettteko sitä antaneet jo? Kun mulla on kauhea pulma että haluaisin antaa lihaa jo mutta en tiedä mien sen teen..ja minkälaista lihaa ostaa? Kiitos kovasti kaikille auttaville :flower:

Nyt lähden lepäämään vielä kun se on mahdollista mikko tekee pitsaa meille ja joonas on sen kanssa keittiössä. :)
 
Nyt on lomareissu vihdoinkin ohi... Eilen matkustettiin junalla Kajaanista takaisin Helsinkiin. Jos lasketaan mukaan vielä matkat mummolasta juna-asemalle ja päätepysäkiltä kotiin, niin matka kesti yhteensä kymmenen tuntia. Emma oli olosuhteisiin nähden todella reipas, mutta tänään on ollut kiukkupäivä. Sen lisäksi miehellä on keuhkoputken tulehdus ja mullekkin nousi kuume yöllä. Aika väsyneitä ollaan siis koko porukka :snotty:

Meillä tuli takapakkia soseiden syönnin kanssa kun Emma oli kipeenä. Oikeastaan ollaan jouduttu melkeimpä alusta aloittamaan tuo kiinteisiin totuttelu ja niitä ruokia, mitä kipeänä ollessaa oksensi ei suostu syömään lainkaan...

Joku kyseli lempiruokia... Ennen meillä maistui melkein mikä vaan, paitsi banaani ja maissi. Nykyään Emma syö mieluiten parsakaalia ja metsämarjasosetta, jossa on mustikkaa ja puolukkaa. Huomenna maistellaan 6kk synttäreiden kunniaksi puuroa :LOL:
Meilläkin oli tarkoitus vähentää yötisuttelut neljästä kahteen, mutta taidampa sitä lykätä viikolla kun on tuo syöminen nykyään niin vaikeeta...

Ihanaa kun naukkikselle ja kimallukselle tulee vauvat!!! :heart:

Meillä olisi tarkoitus rueta yrittämään toista kesän jälkeen... ongelmana vaan on se, että mun kuukautiset on ihan kummalliset, tai siis niitä ei enää ole. Kaksi kuukautta sitten tuli pari päivää jotain epämääräistä vuotoa, sen jälkeen ei mitään. Enkä ole vielä raskaana. Niinhän se on, että kuukautiset tulee kun kroppa on valmis uuteen raskauteen, mutta mutta... toivottavasti ei enää kauaa tarvitse odottaa kierron normalisoitumista :|

noh.. tää tyttö lähtee nukkumaan :wave:
 
Saatiin pitsa valmiiksi söin 2 palaa ja rupesi närästämään..yök! Joonas nukahti n. tunti sitten ja me katsellaan leffaa =)

Tulin katsastamaan vielä keskustelut..Meillä on puhuttu kakkosesta mutta emme vielä yritä haluan ensin töihin ainakin joksikin aikaa ja sitten saa kakkonen luvan tulla B)

Nyt katselemaan telkkaa..Öitä!!!
 
me herättiin jo 07.00 ja nyt alkaa olla aamupuuron aika. Koko yö nukuttiin ilman heräämistä :) Nyt on jo kolmatta yötä mennyt ilman yö syöttöä. Todella kivaa että saa itsekkin nukkua kunnolla.

Meillä paistaa aurinko ja toivottavasti tulee lämmin päivä. Ajattelin että jos lähtisi käymään mun äidillä tässä iltapäivällä vaunuilla. Asuu tässä aika lähellä. Mitäs muille kuuluu ja mitä teette tänään?

 
käyty ja nyt joonas nukkuu itse rupesin juuri syömään. Voisin itsekkin kyllä mennä lepäämään kun olen syönyt..jos nyt ei joonas sitten herää juuri silloin.

No taisi tuo imetyksen lopetus sekoittaa kroppaa..edelleen tulee rusehtavaa limaa ja tällä kertaa jo enemmän. Mahaa nippailee ja rinnat on kipeät.. Toivotaan että tämä vuoto kohta loppuu :/ Jepulis lähden nyt lepäämään..
 
Hei!

Lueskelin kyllä aikoinani ja joskus kirjoittelinki odotuspuolella mut sit tää palsta jotenki vaan unohtu.

Eli jos viel mukaan mahtuu niin ois kiva :) Meillä Amanda-neiti syntyi 1.12.07 ja vieläpä laskettuna aikana. Ja perheessä myöskin pojan viikari joka syntyny 7.9.03 ja tietty mies kuuluu myös ja on vm. -82. Asutaan Espoossa.

Meidän neiti osoittautunu aikasta rauhalliseks tapaukseks. Isokokonen tyttö on ja siitä neuvola laittanu kokeisiinki mut mitään sairautta ei ole onneks löytynyt. Nyt siis kokoa 10210 g ja 66,5 cm. Nyt prinsessa heräs joten palaan myöhemmin kirjottelee lisää.
 
Tervetuloa mukaan nann78 =)

Me herättiin just joonaksen kanssa päiväunilta nukuttiin n. 2 tuntia. Teki hyvää nukkua vähän. Nyt jaksaa iltaan asti. Mikko on maalaamassa porukoidensa ulkorakennusta ja tulee kohta kotiin.

Me lähdetään vielä lenkille mun äidin ja joonaksen kanssa tossa viiden aikaan. Nyt voisin lähtee antamaan joonakselle välipalaa. Meillä tosiaan ollaan parin viikon päästä 7kk =)
 
Tervetuloa nann78:lle minunkin puolesta!

Mäkin otin torkut tuossa pojan kanssa yhtä aikaa. Tosin poju nukkuu vielä. Täytyy varmaan keittää kahveet, kun on niin tokkurainen olo. Ja täytyy kohta lähteä ulkoilemaan, kunhan vaan poitsu herää. On kerrankin niin aurinkoinen päivä.

Käytiin eilen taas katsomassa sitä pikkuvauvaa. Onhan se kyllä niin ihana! Ja niin pieni. Huomenna me lähdetään tampereelle yhden kaverin tytön 3v. synttäripäiville. Täytyy lähteä heti aamusta, niin poikakin voi nukkua ajomatkan ajan päikkäreitä. Molempiin suuntiin.

Mutta joo.. Takkuaa tää kirjoittaminenkin sen verran, että lähden keittää sitä kahvia. ;) Täytyy palailla myöhemmin.
 
Emma oppi tuossa pari päivää sitten ryömimään ja nyt vauhti jo kiihtyy. Suunta on kylläkin taaksepäin, mutta eipä tuo ole liikkumisen riemua haitannut :LOL:

Ostin Emmalle tänään liituja ja piirustuspaperia. Asettelin sitten tytön syliini liitu kädessä ja paperi edessä... kyllähän tuo jotain tuherteli, sai viivoja ja kaaria aikaiseksi ja hakkasi liidulla paperia, mutta vähän liian usein lipsahti liitu suuhun (onneksi myrkytön) ja lopulta se lensi kaaressa lattialle.. :LOL: Eipä kyllä puolivuotiaat taida vielä piirtämisen päälle paljon ymmärtää, mutta aion silti säilyttää tuon suloisen tuherruksen rakkaana aarteenani ja muistona Emman 6kk päivästä :heart:

Onnea myös naukkiksen ja lilleriinan pienokaisille :flower:
 
Iltaa kaikille. Käytiin lenkillä ja nyt joonas on nukkumassa. Käytiin myös mikon kanssa grillaamassa.

Mä olen myös antanut joonakselle paperia ja kyniä..jälki oli kyllä hassun näköistä. Ja sormi värejä me kokeiltiin kun tehtiin mummoille äitienpäivä kortteja. Se oli kyllä sotkuista hommaa.

Me ollaan myös tehty kipsistä joonaksen jalan kuvat seinälle kehykseen. Ostettiin lastentarvikkeesta sellanen paketti mihin kuulu kehys,kipsiä ja tarroja millä voi kirjoittaa lapsen nimen kehykseen. Se on 3d kuva joonaksen jaloista..ne on niin söpöt :heart:

Nyt kattomaan telkkaa. Moiks!!
 
käytiin äsken vaunulenkillä joonaksen kanssa ja nyt se nukkuu parvekkeella. Itse söin äsken ja nyt ajattelin lähtee lepäämään kun vielä kerkiän.

Me mennään tänään muuten kesäteatteriin katsomaan Housut pois! Se on näytelmä tästä saman nimisestä leffasta. Oon nähnyt kyseisen leffan pari kertaa joten kiinnostaa nähdä millainen on teatteri esitys :)

Jepulis mutta nyt lähden nukkumaan
 
Jäi mieleen yks suzycon hauska lausahdus tuolta sivulta 7. Piti tätä kommentoida jo aikaisemmin, mutta unohtu :)

"Kai Alisa on ajatellu että neidit ei räkätä,ne vaan hymyilee kauniisti."

Emma on sitten kaikkea muuta kuin hieno neiti :LOL: se räkättää! ..ja etenkin pienempänä piereskeli ja röyhtäili kuin rekkamies ja uusimpana huvituksena päristelee niin, että sylki lentää (kivaa, jos tekee tota syödessä :kieh: ) sulonen riiviö :heart:

Emma oksensi aamulla, toivottavasti ei oo taas tulossa kipeeksi :|
 
Meillä joonas myös päristelee juuri niin että kuola valuu..se on kyllä kieltämättä todella suloista :heart: Nyt pikkumies nukahti sänkyyn..oli todella väsynyt.

Me oltiin tänään katsomassa heinolan kesäteatterissa housut pois näytös. Oli todella hyvä suosittelen jos joku asuu lyhyen matkan päässä heinolasta.

Nyt syömään ja hyvät yöt!!
 
Laura sinikka: Ei meilläkään enään neiteillä niin paljoa, tänäänkin räkätti oikeen miehelle kun se ilmeili hasusti. :) Sit meillä myös päristellään ihan kauheesti ja usein just sillon kun on ruokaa suussa...sen jälkeen se ruoka onkin sitten äipän rinnuksilla ja naamalla... :LOL:
Toivottavasti teidän Emma ei ole tulossa kipeeks. :hug:

Meillä on ollu touhuntäyteinen viikonloppu,isäntä oli yön reissussa kavereitaan kattomassa ja meillä oli sit Alisan kummitäti eilen koko päivän kylässä ja käytiin kaupungilla ym...Sitten olikin Alisa niin väsy illalla että hyvä kun jakso puuron syödä ja samantien simahti.
Tänään taas oli mun isän ja äidin synttärit ja oltiin siellä koko päivä. Ja vois sitä riemua kun isi palas kotiin. :heart:

Nyt iltalenkille ja sit nukkumaan, öitä! :wave:
 
Menipäs taas viikonloppu nopeasti! Oltiin eilen synttärikemuilla Tampereella ja hienosti poika jaksoi autossa taas istua, vaikka ei juurikaan matkojen aikana nukkunut. Synttäreille, kun päästiin, niin sainkin pojan laittaa sitten heti unille, aika vieraskorea poika.. :whistle: Paluumatkalla taisi olla jo niin väsynyt reppana, että räkätti vaan joka asialle takapenkillä, kun ei taas uni maistunut autossa. Illalla käytiinkin sitten nukkumaan jo klo 18 ja aamulla herättiin klo 7.30. Kyllä on oikea unelmanukkuja tuo meidän poju.

Meillä on mennyt tuo päristelykausi jo ohi, mutta tutulta kuulostaa tuo ruoka suussa-päristely, jolloin äitikin sitten saa osansa syömisistä.. Tosin rinnuksiltahan ne yleensä sitten löytyi niin kuin suzycokin sanoi. :D Tällä hetkellä meillä on tollainen tekoyskä aika kova sana. On vaan poika huomannut, että yskiä voi, vaikka ei edes yskittäisi.. Sitä sitten saakin kuunnella tuntitolkulla, jee.

Tänään pitäisi lähteä katselemaan uutta sohvaa alennusmyynneistä. Miestä tosin ei hirveästi vaikuttanut innostavan, mutta jospa sen nyt saisi mukaan houkuteltua. Ja huomenna meillä alkaa mukava pieni kattoprojekti, kun mies alkaa vaihtamaan tämän meidän talon kattoa. Onneksi on aluskatteet ym. kunnossa, niin ei tarvitse kuin uudet ruoteet ja itse kattomateriaali vaihtaa. Mutta siinähän pari seuraavaa viikkoa sitten mukavasti vierähtääkin ja sit "saa" jo palata työelämään..
 
Meillä joonas päikkäreillä ja mä teen sille porkkanasosetta pakkaseen. Meillä on myös joonas yskii vaikka ei yskitä mutta kun se kuulostaa kivalta niin hauskahan sitä on tehdä.

Meillä on sama juttu että jos joonas on väsynyt niin kaikki on tosi hauskaa. Sanoo vaikka vain moi..niin siitä repeää hyvät naurut. Se on kyllä niin suloinen kun nauraa =) Nyt meen kattomaan noita porrkanoita ettei kiehu vedet yli..

Moiks.. Ja hauskaa päivää kaikille.

raisu: Toivottavasti löytyy kiva sohva!
 
Meillähän nukuttiin pitkät päiväunet.. Oikein huima tunti.. :kieh: Raivostuttavaa. Poitsu on alkanut tehdä nyt sitä, että kääntyy kokonaan toiseen suuntaan sängyssään, kuten nytkin. Ennen teki sitä, että kun laitoin hänet pitkittäin, niin yleensä herätessään hän olikin poikittain. Nyt oli siis käähtynyt kokonaan toiseen suuntaan, eli oli kyllä pitkittäin, mutta eri suuntaan, kun nukkumaan mennessä. Taisi tälle päivälle tulla sitten ihan uusi rytmi.. Voi kakka. :/
 
Mäpäs soitin juuri yhteen ryhmikseen tässä meidän lähellä ja keskiviikkona pitäis mennä sinne katsomaan ja kuulemaan niiden toiminnasta ym... on se kamalaa kun syyskuussa joutuu jo töihin...ja viä kamalampaa on se että ei oo viä ees sitä työpaikkaa!!!No eiköhän se löydy,aina ennenkin löytyny. :)

Nyt vähän siivoilen kun Alisa nukkuu ja sit ulos. :)

Hauskaa päivää kaikille!
 

Yhteistyössä