Joulukuiset-07 KESÄKUU

Tulipa ihan tuostakin hyvä mieli kun otitte niin "ilolla" meidät vastaan =) Mä oon varmaan kipee, ku mulla on koko ajan nii hyvä mieli tai sitten vaan ottaa pää takaisin raskausajan hermoheikkoisuutta... :snotty:

Oletteko ajatelleet noita iltaitkuja ja yöitkuja sellaiselta kantilta kuin kasvukivut???? Onkohan se mahdollista? Olen miettinyt tuota pojan kasvuvauhtia kuinka hurja se on ja meillä on tuolla isommalla ollut niin kauan kuin muistan, On siis ihan pienestä pitäen aina tietyin väliajoin ollut jalat kipeänä, ei nyt enään niin usein, mutta aina kun on pyrähtänyt pituutta niin myös jalkoja särkenyt. Syitähän voi olla monia, mutta olisiko kasvukivut ehkä yksi....

Ja tuosta syöttämisestä, menee kyllä aika "röyhkeäksi" rueta vauva-aikana puuttumaan ruokailuun, ainakaan niin että pitäisi rueta kontrolloimaan... Meillä on poika ainakin kasvanut ihan puhtaasti rintamaidolla tohon 9kg asti, oman painon syntymän jälkeen saavutettuaan ollaan menty +2käyrillä. Tietystihän on eri asia jos lapsen omassa kasvuvauhdissa tapahtuu radikaali muutos ylös tai alaspäin, mutta jos menee tasaisesti omilla käyrillään, niin voisivat neuvolassakin olla ihan hissuksiin!!! Anteeksi minen vaan tykkää että heti pienestä pitäen pitäisi sopia johonkin tiettyyn muottiin, ihanaa kun on pullukoita ja sirompia vauvoja, jokaisella on se oma persoonallisuutensa ja identiteettinsä ja nuinhan se näkyy myös. Älkää pahastuko muiden mielipiteistä, ammentakaa vaan positiivista energiaa näistä kivoista jutuista mitä omat lapsemme tekevät!!!!

Nyt mentävä taas, ai niin huomennahan meillä on sitten neuvola, hui jo 6kk, vaikka tuleekin vasta lauantaina virallisesti.

Ai niin vielä piti kysymäni jotta mitä se kerhoilu tarkoittaa, sori, oon vähä out näissä asioissa :ashamed:
 
Käytiin tänään neuvolassa! Tosin meillä oli (vasta) 5kk neuvola, kun on meidän Emma tän porukan nuorimpia... no, mutta kuitenkin ihan hyvää sanottavaa tätsyllä oli, Emma on "sopivan pulska ja kasvaa tasaisesti" eli pituus on 66,5 ja paino 8 290. Tätsy oli vähän sitä mieltä, että soseiden alotuksen kanssa vois odottaa vielä kuukauden. No, mulla ei oo ollu tapana uskoa kaikkea, mitä tätsy sanoo. Ite oman lapseni parhaiten tunnen ja ei tuo maito enää pidä Emmaa kylläisen kuin 1,5-2h päivällä ja 3-4 h yöllä. Joten soseet alotettiin, kuten taisin jo aikasemmin mainita :D

Emma on ruennu vierastamaan ihan hirveesti :/ ja kun on neidillä muutenkin taipumus ilmaista kaikki tunteet tosi voimakkaasti... niin se vierastusitku on sitten sitä luokkaa, että rappaukset vaan katosta tipahtelee kun neiti karjuu. Kiva kun tulee naapurin mummelit pihalla tai kaupassa vastaan ja tunkevat liian lähelle tyttöä pällistelemään että miten on kasvettu. Ja itkuhan siitä seuraa. Onneksi on ohimenevää tuo vierastaminen, tai niin mulle ainakin on luvattu :LOL:

Siitä kerhosta: samaa mieltä kuin suzyco, leppis ja kimallus :D

Nyt katkesi ajatus, kun Emma heräs kesken kirjottamisen päikkäreiltä. Jäi aivot varmaan tonne tytön sänkyyn nukkumaan tytön tilalle :LOL:
Jotain toisesta vauvasta varmaan...?
 
moikka! mä aattelin pitkästä aikaa tulla myös kirjottelee tänne, on niin kiire mukamas vaan kokoaika tai ei ole saanu aikaseks kirjotella. Meiän neiti nyt siis 5.5kk , aika kirppu on vieläki 5kk neuvolas 64cm ja 5700g, saa nähä miten on 6kk neuvola parin viikon päästä...
Meillä vierastus alko jo 3kk iässä ja nyt alkaa menemään jo ohi, paitsi iltakiukkusena jos äitiä ei näkyvissä niin johan alkaa meteli :kieh:
Mutta mä lähen laittamaan tyttöä vaikka hyppykiikkuun riehumaan kun ei mikään tunnu kelpaavan nyt, ja pari tuntia pitäis vielä jaksaa pysyä hereillä,huh :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Naukkis: Voishan sitä perustaa, mutta enpä mä ainakaan tänne kirjota mitään sellasta mitä en vois ihan julkisesti kirjotella. :) Mutta ei mulla siis mitään kerhoa vastaan ole tietenkään! :) Mut eihän pistetä sellasta "sääntöä" että pakko kirjotella jatkuvasti,tyyliin monta kertaa päivässä,niinkun tuola toisessa joulukuisten kerhossa...sielä tuli heti sanomista jos oli vähän laiska kirjottaan. Ihmisillä kun on monilla muutakin elämää kun netti ja tämä palsta,vaikka kiva palsta onkin.

Höpö höpö noita sun juttuja.. B) B) Tuo sinun kirjoitus ei mene edes totuuden vierestä!! B)


 
Ja sinne katosi mun kirjoitukset.. |O

Mutta lyhyesti uudelleen.. Mikä päivä!! Kiukuttelua ja kitinää. Varmaan se yläposkihammas edelleen, joka jo melki tuntuu ikenen läpi. PUHKEIS JO!!!!!! |O

Ja tuosta kerhosta. Oon vähän ulalla koko kerhotouhusta, mutta ulalla ollaan ja usein. :xmas: Mutta ei mulla mitään sitä vastaan ole, vaikka kerho laitetaan pystyyn. Voisikohan joku silti vähän selventää sitä kerhohommaa..? "Missä" se kerho näillä sivuilla oikein on, eli miten siis sinne pääsee näiltä sivuilta?

Meillä tuo vierastaminen alkoi myös tuossa 3kk kieppeillä ja on mun mielestä alkanut mennä jo ohitse. Ainakaan ei enää sellaista huutoa tule, kun vieraita naamoja näkee.

Mut kai se on mentävä miestä viihdyttämään, kun poikakin on jo yöunilla. :D
 
^ Kyllä mä jonkun sellasen kommentin luin, missä joku kommentoi laiskasti kirjottavia,että vois useemmin kirjotella jos kerta kerhoilee. Mutta mitäpä sen nyt on niin väliä!

Vierastamisesta: Meillä ei vielä pahemmin vierasteta,ainoastaan kummejaan vierastaa jos ne ottaa syliin, muuten vaan naureskelee kaikille. :)

Me ollaan menossa lääkäriin tänään kun neiti rohisee kovasti ja on kauhee yskä. Se on aina ollu kova rohiseen ja nyt kk sitten kun oli pikku flunssan poikanen niin alko enempi rohiseen ja välillä se on vähempää ja välillä enemmän...En tie mistä se johtuu ja nyt kun tuli toi köhäkin niin meni hermot ja tilasin lääkärin. Saa nähdä onko se hyvä lääkäri,kun on ihan perus terveyskeskus lekuri...mulla kun ei ole varaa yksityisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
^ Kyllä mä jonkun sellasen kommentin luin, missä joku kommentoi laiskasti kirjottavia,että vois useemmin kirjotella jos kerta kerhoilee. Mutta mitäpä sen nyt on niin väliä!
Laiskasti kirjoittavakin on eri asia kuin tyyppi joka ei kirjoita ollenkaan!
Ei sen muuten väliä ookkaan mut jos ei totuudessa pysytä niin torvisoittokunta TÖRÄHTÄÄ!!

B) B) B)
 
ollaan saatu tänne jotain ihme takapiruja...

Taas yksi päivä pulkassa, onnellisesti ohi :D Oikein hyvin ollaan pärjätty ilman miestäkin, vaikka ikävä on kova!

Meilläkin on toinen lapsi suunnitteilla. Aluksi oli puhe, että sitten häitten jälkeen voitas yrittää (häät siis tammikuun lopussa)... sitten tuumittiin, että kyllähän se vois jo vähän aikasemminkin kokeilla, marras-joulukuussa ehkä?? Nyt ollaan sit puhuttu, että ehkä sittenkin jo syksyllä.. jeah, elikkä toista lasta pukkaa toivottavasti jo vuoden 2009 aikana :heart:

Tästä mun piti jo aikasemminkin laittaa, mutta kun tuppaa tuo ajatus aina katkeilemaan :LOL:
 
Laura sinikka: Niin näköjään ollaan...
Kummasti se aika aikastuu sen toisen suunnittelussa ;)

Alisa sai reseptin yskänlääkkeeseen tänään,toivottavasti se sit auttais. Oli tosi reipas lääkärissä ja mitään tulehdusta missään ei ollu, mistä lienee sitten tullu vähän limaa hengitysteihin.
Sit meillä kävi miehen isä kylässä ja ne kävi ostaan Alisalle isomman turvaistuimen autoon. :) On meidän tyttö jo iso kun sai jo uuden istuimenkin! :) Tosi nätisti oli kaupassakin,vaikka siä meni yli tunti,tyytyväisenä koe istui monta istuinta. :LOL:
 
Olipas kiva jotta torvisoittokunta törähti, vaikka vähä alavireisesti ja ilmeisesti hieman nuotin vierestä :LOL: Ihme jottei aikuisella(?) ihmisellä ole kummempia...

No mutta mehän sitten eilen käytiin neuvolassa ja kuulumiset olivat seuraavia; pituutta ei ollut tullut ku vajaa sentti joten nyt poika siis 70,6cm. onhan tuota syntymästä tullu kuitenkin jo 17,6cm. Painoa oli jo 9175gr joten hyvät maidot ollu. Nyt pitäisi sitten kai ihan vauhdilla rueta nuita kiinteitä ja ainakin lihaa syöttämään jottei rauta-arvot laske.

Vai on täällä jo vauvakuumeilua, mulla ei ole mutta miehellä tuntuu jo kutkuttelevan ajatus seuraavasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nisba:
Olipas kiva jotta torvisoittokunta törähti, vaikka vähä alavireisesti ja ilmeisesti hieman nuotin vierestä :LOL: Ihme jottei aikuisella(?) ihmisellä ole kummempia...

Olipas nasevasti sanottu.. :LOL: Ja hyvin on muuten teilläkin kasvettu, nisba. Itseäni ihan jännittää, minkälaisia lukemia tulee ensi viikolla..

Meillä ei kyllä ole uudesta vauvasta kuumeiltu ja voipi olla, että tämä meidän tuotos jää ihan tähän yhteen kappaleeseen. Koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan, mutta jo ennen pojan syntymää meillä molemmilla oli sellainen ajatus, että yhteen lapseen jää tämä meidän lapsiluku ja edelleen tuntuu hyvin vahvasti siltä.

Meillä oli aikamoinen päivä eilen, kun ei oikein päiväunet taas maistuneet. Huimat (vajaa) pari tuntia nukuttiin koko päivänä, joten kyllähän sen tiesi, mitä meno oli jo illalla.. |O Kuudeltahan piti sitten poika laittaa jo yöunille, menee kyllä aika uskomattomaksi tää touhu. Ei paljoa tarvitse illalla lähteä missään käymään, kun jätkä ei pysy valveilla enää kuuden jälkeen. Jee. No, toivotaan, että tänään maittaa päiväunet paremmin.




 
Alkuperäinen kirjoittaja nisba:
Olipas kiva jotta torvisoittokunta törähti, vaikka vähä alavireisesti ja ilmeisesti hieman nuotin vierestä :LOL: Ihme jottei aikuisella(?) ihmisellä ole kummempia...
No jos minä vähän nyt alavireisesti täällä törähtelen niin parempi seki ku ei sävelkorvaa ollenkaa!

Minä mikään takapiru oo! etupiru mieluummin. Ihan tuun nenäneteen sanomaa. toisin kuin joku tässä teidän ketjussa kirjoittelee ns. "seläntakana" valheita! Mutta samapa tuo minulle henkilökohtaisesti on jos te haluatte lukea täällä valheita. Muistuttaisin vain että minun orkesterini on seurannut jonkun musisointia jo jonkin aikaa takaperin ja kaikki asiat eivät ihan täsmää. Kaikella ystävyydellä.. :)

Ja tuohon voin kyllä antaa tiukan peesin että ihme tosiaan on ettei aikuisella ihmisellä ole kummempia.. toiselle kun kumartaa niin auttamatta toiselle silloin pyllistää..

Mutta hyvää jatkoa naiset!! Kyllä te kuitenki olette totuuden arvoiset! :heart:

 
Minä en taaskaan tajua itteeni...

Nyt monena iltana en oo malttanu mennä ajoissa nukkumaan.. ja viime yö oli tavallista levottomampi. Tänä aamuna kun väkisin kiskoin itteeni ylös sängystä, päätin, että nukun sit kunhan tyttö on päikkäreillä... no, ekojen päikkien aikana tiskasin ja siivosin. Tyttö on taas nukkumassa ja mitä minä teen? Istun koneella, vaikka nukkumassa pitäis olla!! :headwall: Ja iltapäiväpäikät kuluu varmasti pihalla vaunuillen...

En tajua, miksi en nuku sillon kun pystysin, vaikka väsyttää!! Viimeksi oon päiväunet nukkunu kun tyttö oli parin viikon ikänen. Tekis varmasti hyvää vaikka edes puolen tunnin unet, mutta kun en vaan osaa nukkua päivällä :/
 
Heps!!

Laura sinikalle piti tulla laittamaan viestiä.....
Mä teen varmaan kaiken nurin päin kun sinä :ashamed:

Tiskit on tiskaamatta nukkua röhnötän aamut pitkät ja vetelen usein vielä päikkäritkin.
Kämppäkin on kyllä sen näköinen :LOL:
Ei täälä likaista ole , mutta vaatteita on joka puolella ja vähän muutakin voi ei nyt tuli huono omatunto pitäis kai siivota ettei miehen taas tarvisi.

Mä oon vaan ajatellut ottaa tän äitiysloman rennosti kun oon aina semmoinen töissä raataja nytkin painun tästä auringonottoon ja enpäs siivoa hmmm ehkä sitten pian.....
Kuka tota aurinkoa voi vastustaa kyllä noi tavarat tossa pysyy ei kai ne kävele mua ovelle vastaan =)

T: Leppis selitysten mestari miksi ei tarvitse siivota :ashamed:

ps.
Niin jotkut täälä jo mietti toista huiiii mä odottelen vielä aikaa lääkäriinkun en ole vieläkään parantunut synnytyksestä en voisi vielä kuvitellakkaan uutta kylläpäs te ootte urheita!!
Tosin tätäkin vauvaa väkerrettiin 5v lääkäreiden avustuksella et jos ennen 40v haluaisin toista edes aatella niin kai pitäis jo vähän ajatuksia toiselle uhrata......
 
Anna nyt Torvis olla! Mä nyt vaan sanoin oman käsitykseni joulukuisten kerhosta ja siitä että siellä halutaan, että kerholaiset kirjottaa aktiivisesti. Mä en ole ketään haukkunu taikka muutenkaan haastanu riitaa tms. Joten miten ois jos et vetäis sitä palkoo nenuus noin YHDENTEKEVÄSTÄ asiasta!!! Elämä ois varmasti pikkasen helpompaa jos ei tehtäis kärpäsestä härkästä... Tässä on ihan turha ruveta kenenkään aikuisuutta arvostelemaan, mä ainakaan en ole mitenkään lapsellisesti kirjottanu. Sun käytökses tosi ei kovinkaan fiksulta ja aikuismaiselta näytä... Sanoit sanovas toisille kaiken SUORAAN...mutta kuitenkin vihjailet teini meiningillä.
 
Johan täällä nyt meno on mennyt vallan vallattomaksi. Mutta eikös tässä ketjussa oo tarkoitus puhua jouluvauvojen asioista eikä jauhaa jonnin joutavaa sontaa..? Ihmettelen vaan, että mitä niin kamalaa tässä meidän ketjussa on ollut, että joidenkin täytyy tulla oikein asioita "oikomaan". Mutta jätetäänpä nuo kirjoitukset omaan arvoonsa ja ajtketaan "oikeita" juttuja. :D

Ihan hyvällä omatunnolla voit ottaa leppis rennosti. Kerrankos (jos toisenkin) sitä äitiyslomalla ollaan! Mäkin oon muuten yrittänyt hillitä mun siivousviettiä ja ottaa vaan ihan rennosti. Toisinaan onnistuu ja toisinaan ei.. Mutta kyllä musta varmaan vähän rennompi on tullut kuin ennen tätä vauva-aikaa..

Aika hikinen päivä ollut tänään. Poikakin on selkä märkänä koko ajan, vaikka oon laittanut sille tollaisen tyylikkään hihattoman isojen poikien paidan.. :D Meidän yläkertakin hohtaa kuumuutta, joten saa nähdä, miten täällä pystyy kukaan nukkumaan. Ihana päivä kuitenkin ollut. =)

Nyt maistuu kyllä kokis. :p
 
Raisu: Oliko pakko mennä mainitseen kokiksesta, nyt mun rupes tekeen mieli sitä! :p Enkä pääse ees kauppaan kun mies on autolla reissussa ja en viitsi tyttöä enään laittaa vaunuihin ja kävellä kauppaan, kun just alisa heräs vaunu unilta... :)

 
Heipä hei!
Pikainen kysymys, mitä puette vauvalle päälle kun nukkuu ulkona talon päädyllä varjossa?Tuuli osuu välillä jonkin verran.
Mä en tiedä miten vähissä vaatteissa ton tyllerön uskaltaa oikein sinne laittaa.Nyt on ollu lyhythihainen body, housut,sukat ja hellepipo.Ei oo kyllä ollu hikinen, muttei kylmissäänkään, että kait ihan sopivasti on vaatteita ollu.Mä en muuten pahemmin ton muksun kans oo asioista ressannu, mutta toi pukeminen on mun mielestä niiiiiin vaikeeta! :ashamed: :/
 
Ai niin, se piti vielä kysyä, että onko kenenkään muksulla älyttömän kuiva iho ja onko siihen löytyny hyvä rasva.Meidän tytön iho on tosi kuiva ja 4 kk nlas lääkäri kirjotti reseptin Novalanista, joka on toki ihan ok perusrasva, mutta onko muilla kokemusta jostain vielä paremmasta?Ja sitten (nythän näitä kysymyksiä alko tulla mieleen oikein urakalla..) meidän tyttö on sen verran pulska, että noita poimuja on enmmän ku yx.No, taipeet on ihan kaameet välillä, siis punottaa, lähinnä käsis ja polvitaipeet.Kortisonia kun ei voi kauaa laittaa ja tuntuu ettei talkitsemisesta oo mitään mitään apua, ideoita? Tattis! =)
 
Oletko mixtuura kokeillut bepanthenia niihin taipeisiin. Meillä se on toiminut vähän sellasena joka paikan rasvana vaippaihottumaan ja muuhun. Entäs tuo paljon mainostettu Becur repair? Se saattaisia auttaa ja vahvistaa kuivaa ihoa. En tosi oo itse vielä päässyt kokeilemaan, mutta kovasti oon kuullu kehuttavan..
 

Yhteistyössä