joulu-pääsiäinen ja ateistit sekä ei-kristityt en ymmärrä tätä

  • Viestiketjun aloittaja kertokaas
  • Ensimmäinen viesti
Laremi
Itse olen ateisti, mutta minusta, niin virpominen kuin koulun joulu juhlat ja suvivirret on aivan ok. Toivon jopa että ne säilyisivät. Itse pidän niitä enemmän kulttuurisina juttuina, ja koska suomessä valta osa on ja on ollut kristinuskoisia ne heijastavat myös sitä. Joulukirkosta olen niin ja näin. Perustelen näkemyksiäni sillä, että vaikka en itse usko, en voi vaatia ympärilläni olevan myös täysin uskotonta. Minun pitää kestää sitä että jossain mainitaan jeesus tai jumala.
 
nainen -81
Yhdyn tähän viestiin. Olen myös itse ateisti mutta vietän joulua ja pääsiäistä kuten uskovatkin. En vain samoin periaattein. Enkä morkkaa tai vähättele uskon periaatteella viettäviä. Pidän kyseisiä juhlia inhimillisinä ja ihmisiä yhdistävinä päovinä.
 
Meillä pääsiäinen on sellainen kevään ja ilon juhla (vihreys ja valo voittaa). Kristitty puoli pääsiäisestä on hyvin synkkä ja vaikea. Tavallaan onni ettei olla kristittyjä, melko masentavaa aikaa.
Onko se synkkä?
Ei se ole synkkä, ehkä siitä on suotta tehty semmonen synkistely. Mä ajattelen, että pääsiäinen on äärimmäisen iloinen juhla, se edustaa vapautta, vapauteen pääsemistä, sitä, kun on vapautettu orjuudesta. Ja se on osoitus Jumalan ihan käsittämättömästä rakkaudesta.:)
 
"pipsa"
Mua huvittaa ihmiset jotka luulevat, että noidaksi pukeutuminen ja tulevan vuoden onnenloitsut olisivat erityisen kristillisiä perinteitä. Tai että kananmuna, yleinen hedelmällisyydensymboli, olisikin oikeasti jeesuksen symboli. Pääsiäisenä on juhlittu elämää, kevättulilla karkoitettu talvea ja toivotettu kesä tervetulleeksi.

Samaten talvipäivänseisauksena on juhlittu mitä erilaisempia juhlia liittyen siihen, että valon määrä alkaa taas lisääntymään. Aika idiootti saa olla jos luulee joulupukin, joulukuusen tai tonttujen liittyvän kristillisiin juhliin.
 
vierailija
Siis joulunalla oli paljonki vääntöä siitä, et miks päiväkodeissa ja kouluissa on uskonnollisaiheisia juttuja lapsilla mm. joulukuvaelma/jeesuksen syntymä-jouluevankeljumi yms. joulukirkot sun muut tai miks päikyssä on pyhäkoulua. Tästä oli kymmeniä ketjuja missä ei kristityt huuteli tiukkoja ei uskontoa kouluihin juttuja.
No nyt nää samat sitte päivittelee täällä että miksi ei lapset saisi käydä virpomassa.

Siis muslimit/ateistit sun muut voi ilmeisesti valita rusinat pullasta ja poimia uskonnollisista jutuista ne mitkä haluaa. Pääsiäinen on ilmeisesti pyhä jota voi viettää ja käydä virpomassa sun muuta jeesuksen ylösnousemukseen liittyvää, mutta muuten pois pois uskonto
HUI! Maksetut viulut nimisessä yhtyeessä pedofiili jäsen.
 
vierailija
Nurinkurisia viestiä.
Jos kristityt viettävät Jeesuksen syntymän muistojuhlaa päivänä, joka on pakanain juhla niin varastivatko kristityt tuon päivän itselleen?
Jos nyt ateistit viettävät joulua perhejuhlanaan niin varastavatko he tuon päivän kristityiltä?
Jos syntymäpäiväsi on tiistaina ja kutsut ystäviäsi juhlimaan synttäreitäsi, mutta samana päivänä naapurin navetassa on syntynyt vasikka niin juhlitko silloin itsesi synymäpäivää, vai vasikan syntymää?
 

Yhteistyössä