Joudunkohan lopettamaan imetyksen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "itku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"itku"

Vieras
Vauvamme on nyt kohta 2kk vanha ja maitoa tulee paljon ja hän syö& kasvaa hyvin. Allergioita alkaa vain nyt tulemaan sitä tahtia, että hirvittää kuinka paljon voin omasta ruokavaliosta jättää pois tuotteita, ettei se vaikuta liikaa äidinmaidon ravitsevuuteen lapsella ja että saan itse riittävästi vitamiineja yms. Nyt poissa on maitotuotteet, soija, kala, kananmuna. Tällä vielä selviää hyvin, mutta jos vielä joku merkittävä ruoka-aine jää pois, on lääkärin mukaan harkittava korvikkeisiin siirtymistä. Ja toisaalta, kyllä omakin jaksaminen eri ruokien kanssa veivatessa on kovilla, kun muille lapsille haluan kuitenkin tarjota monipuolista ruokaa, eikä aina jaksaisi tehdä monen montaa lajia, kun kuitenkin kaksi lämmintä ruokaa on päivässä muutenkin.

Tosi ristiriitaiset tunteet on. Toisaalta, jos sopiva korvike löytyy, se helpottaa arkea. Mutta toisaalta on niin harmi, jos imetys sitten loppuu näin lyhyeen, kun se on niin kätevää ja helppoa. Ja niin suloinenkin se vauva on, kun se rinnalla tuhisee.

Mulla oli ruokavaliosta poissa; maito, nauta, kananmuna, kana, kala, vehnä, ruis ja ohra, soija, omena, päärynä, sitrushedelmät, mansikka, vadelma.
Missään vaiheessa sen vuoden aikana ei yksikään lääkäri ehdottanut imetyksen lopettamista, koska kävin ravitsemusterapeutin kanssa ravinnonsaantini läpi - ja pärjäsin sillä ihan hienosti.

Lapsi kun täytti vuoden niin osa allergioista katosi, nyt 1,5 ja jäljellä ei ole muita mun vältettäviä kuin lohi.

Mä jouduin lopettamaan kun vauva oli 3kk. :( Meillä siirryttiin nutrilon omneo korvikkeeseen. Liikaa ei saa omasta ruokavaliosta karsia.

Itkin ja pumppailin varmaan viikon. Nyt alkaa vähän helpottaa.

Minä olen joutunut lääkärin kehotuksesta lopettamaan, en tosin allergioiden vaan äidinmaitokeltaisuuden joka meni koko ajan yli valohoito arvojen, oli pakko. En pysty ikinä imettämään yhtäkään lastani oli lääkärin tuomio, maitoni käy kyllä muille lapsille, muttei omilleni ja on tää ollut rankkaa hyväksyä.

Suosittelen lämpimästi liittymistä imetystukilistalle, saat sieltä varmasti paaaaaljon parempia ja luotettavampia neuvoja imetyksen suhteen kuin tavalliselta terkalta kuka ei imetyksestä tiedä hölkäsen pöläystä. Sen verran voin lohduttaa että jos todella haluat imettää niin et juurikaan pysty maidon "terveellisyyteen" vaikuttamaan muutoin kuin nauttimillasi rasvoilla, eli kiinnitä rasvojen laatuun huomiota. Muuten se maito on kyllä juuri sellaista mitä sinun vauvasi tarvitsee kasvaakseen. Vaikka joutuisit paljonkin tuosta vielä rajoittamaan, ei syytä imetyksen lopettamiselle ole. Jos omat vitamiinin saannit huolettaa niin ota purkista ne mitä epäilet ettet ravinnostasi saa.

mä jouduin lopettamaan imettämisen esikoisen vauva-aikana kun se oli niin allerginen. Pitkään oli vain 2 ruoka-ainetta ruokavaliossa mitkä sille sopi. Oli se silloin kova paikka mutta en ois mitenkään itse jaksanu 2 ruoka-ainneella imettä joten oli pakko.

Pakko myöntää, mutta itse en jaksaisi tuollaista veivaamista, vaan siirtyisin korvikkeeseen. Mielestäni vauvan hoidossa tärkeintä on tasapaino ja kaikkien hyvä olo, eli ei ole kenenkään edun mukaista, jos pakolla hampaat irvessä toteutetaan jotain "suositusta" niin että koko muu elämä kärsii. Paljon parempi vähän joustaa ihanteesta jos se tarkoittaa sitä, että kaikilla on parempi olla.

[QUOTE="Vesipeto Surku";25188301]No kaksi ruoka-ainetta on jo kieltämättä aika vähän. Saako udella mitkä ne kaksi oli mitkä sopi?[/QUOTE]

maissi ja poronliha. kaikesta muusta tuli paha ihottuma. niitä lapsi söi vuoden verran ennenku saatiin muuta ruokavalioon.

Yhteistyössä