Jotenkin haikea olo tulee kun katselee kuvia Suviseuroista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
Ihmiset näyttää jotenkin niin onnelliselta. Miehet on komeita, naiset kauniita ja hoikkia, lapset nätisti puettu. Tulee jotenkin vähän ehkä kateellinenkin olo, kun itse on kahdestaan lapsen kanssa aina vaan. Toki tiedän että ei heidän elonsa varmasti sen onnellisempaa ole, mutta kuvista tuli vaan niin haikea olo.

Mua ahdistaa Suviseurat, kun ajattelen, paljonko siellä saattaa olla kyseisestä uskosta ahdistuneita ihmisiä, mutta heidän pitää vain näyttää ulospäin, että kivaa ja mukavaa on.

No itse tulin juuri kotiin meidän seurakunnan kesätapahtumasta, ja meillä oli todella kivaa vaikka olinkin siellä lasten kanssa vaan. Mutta meidän seurakunnassa ei hyljeksitä eronneita eikä yksinhuoltajia, eikä ketään muutakaan. Ole sinäkin ylpeä omasta perheestäsi, sinulla on ihan oikea perhe vaikka siihen kuuluisivat vain sinä ja lapsi :)

[QUOTE="tyyne";24113622]No itse tulin juuri kotiin meidän seurakunnan kesätapahtumasta, ja meillä oli todella kivaa vaikka olinkin siellä lasten kanssa vaan. Mutta meidän seurakunnassa ei hyljeksitä eronneita eikä yksinhuoltajia, eikä ketään muutakaan. Ole sinäkin ylpeä omasta perheestäsi, sinulla on ihan oikea perhe vaikka siihen kuuluisivat vain sinä ja lapsi :)[/QUOTE]

Tottakai olen ylpeä omasta lapsestani, kaikista ihanin on :) Mutta kuvia katsellessa tuli vaan mieleen kuinka erilailla elämä olisi voinut mennä. En ole koskaan saanut elää "tavallista" lapsiperhearkea, ja nyt se on jo myöhäistä.

Mä olen kerran ollut, ja koin, että tunnelma siellä oli hyvin ihana. :) Paljon onnellisen oloisia ihmisiä perheineen. Mullekin tuli silloin vähän haikea olo, kun olin siellä yksinhuoltajana kahden lapsen kanssa..

[QUOTE="vieras";24113640]Turhaa sä niitä lessuja kadehdit. Et tiedä kuinka paljon mätää ne kauniit perheet voi ollakaan täynnä.[/QUOTE]

Juu toki tiedän että varmasti monella heistä on vaikeaa. Kadehdin vaan sitä tunnelmaa joka noista kuvista välittyi.

[QUOTE="aloittaja";24113662]Tottakai olen ylpeä omasta lapsestani, kaikista ihanin on :) Mutta kuvia katsellessa tuli vaan mieleen kuinka erilailla elämä olisi voinut mennä. En ole koskaan saanut elää "tavallista" lapsiperhearkea, ja nyt se on jo myöhäistä.[/QUOTE]

No ymmärrän kyllä, on mullakin ollut sellaisia tuntemuksia. Mutta olen myös nähnyt niin paljon onnettomia "tavallisia" lapsiperheitä joissa vanhemmat riitelevät jatkuvasti tai jokin muu mättää pahasti, että olen oppinut arvostamaan omaa perhettäni paljon. Ja ennenkaikkea itseäni, kun pystyn huolehtimaan ja päättämään kaikesta itsenäisesti. En enää edes halua tähän ketään kaksilahkeista sekoittamaan pakkaa. Elämä olisi voinut mennä toisin, paljon paremmin, mutta olisi se voinut mennä ihan himputin paljon huonomminkin! Riippuu mihin vertaa!

Mä olen kerran ollut, ja koin, että tunnelma siellä oli hyvin ihana. :) Paljon onnellisen oloisia ihmisiä perheineen. Mullekin tuli silloin vähän haikea olo, kun olin siellä yksinhuoltajana kahden lapsen kanssa..

Kiva että joku ymmärsi mitä meinasin! Itse olen ihan pesunkestävä ateisti enkä kaipaa uskontoa elämääni vaan yhteisöllisyyttä ja välittäviä ihmisiä.

[QUOTE="tyyne";24113710]No ymmärrän kyllä, on mullakin ollut sellaisia tuntemuksia. Mutta olen myös nähnyt niin paljon onnettomia "tavallisia" lapsiperheitä joissa vanhemmat riitelevät jatkuvasti tai jokin muu mättää pahasti, että olen oppinut arvostamaan omaa perhettäni paljon. Ja ennenkaikkea itseäni, kun pystyn huolehtimaan ja päättämään kaikesta itsenäisesti. En enää edes halua tähän ketään kaksilahkeista sekoittamaan pakkaa. Elämä olisi voinut mennä toisin, paljon paremmin, mutta olisi se voinut mennä ihan himputin paljon huonomminkin! Riippuu mihin vertaa![/QUOTE]

Tavallisesti olen hyvinkin tyytyväinen elämääni ja pikkuperheeseeni, enkä varmasti enää edes osaisi elää miehen kanssa. Siksi vähän yllätyinkin siitä kuinka nuo valokuvat herkistivät miettimään näitä elämän polkuja :)

[QUOTE="aloittaja";24113716]Kiva että joku ymmärsi mitä meinasin! Itse olen ihan pesunkestävä ateisti enkä kaipaa uskontoa elämääni vaan yhteisöllisyyttä ja välittäviä ihmisiä.[/QUOTE]

=) Mä en itse henk.koht. usko, että voisin esim. olla (vanhoillis)lestadiolainen, mutta olen paljon ystävieni kanssa käynyt heidän seuroissaan ja tutustunut heidän elämäänsä, ja juuri se yhteisöllisyys on aika ihanaa. Toki siellä voi olla sisäisiä ristiriitojakin, mutta itse en ole niitä kokenut tai nähnyt. Voimakas yhteisöllisyys, tapaa sitä sitten missä porukassa tahansa, viehättää minua kyllä syvästi. :) Nyt olen onnekseni sattunut muuttamaan kerrostaloon, jossa vietetään aika yhteisöllistä elämää. :heart:

[QUOTE="aloittaja";24113734]Tavallisesti olen hyvinkin tyytyväinen elämääni ja pikkuperheeseeni, enkä varmasti enää edes osaisi elää miehen kanssa. Siksi vähän yllätyinkin siitä kuinka nuo valokuvat herkistivät miettimään näitä elämän polkuja :)[/QUOTE]

Mulla on vähän sama juttu, että oikeastaan en edes halua tähän ketään miestä "sotkemaan" kuvioita. :D Mutta sitten toisaalta sellaisia ihania, isoja, toimivia perheitä katsellessa kuitenkin valtaa sellainen etäinen kaipaus.. Hm. Hassua. :)

=) Mä en itse henk.koht. usko, että voisin esim. olla (vanhoillis)lestadiolainen, mutta olen paljon ystävieni kanssa käynyt heidän seuroissaan ja tutustunut heidän elämäänsä, ja juuri se yhteisöllisyys on aika ihanaa. Toki siellä voi olla sisäisiä ristiriitojakin, mutta itse en ole niitä kokenut tai nähnyt. Voimakas yhteisöllisyys, tapaa sitä sitten missä porukassa tahansa, viehättää minua kyllä syvästi. :) Nyt olen onnekseni sattunut muuttamaan kerrostaloon, jossa vietetään aika yhteisöllistä elämää. :heart:

Mäkin olen muuttanut kerrostaloon, jossa on aika yhteisöllistä elämää :) Ja osa tätä ihanaa yhteisöä on naapurin lestadiolaisperhe, joka on viettänyt viikonloppuaan suviseuroissa :D

[QUOTE="vieras";24113795]Mäkin olen muuttanut kerrostaloon, jossa on aika yhteisöllistä elämää :) Ja osa tätä ihanaa yhteisöä on naapurin lestadiolaisperhe, joka on viettänyt viikonloppuaan suviseuroissa :D[/QUOTE]

Varmaankin ne lestat levittävät ilmastointikanavien kautta huumaavia kaasuja taloonne

Yhteistyössä