Jos vauva syntyy talvella, niin

minkä kokoinen talvihaalari vauvalle pitäisi ostaa? Tiettyhän se riippuu siitä, että kuinka iso vauva on, mutta täytyyhän mulla jokin haalari vauvalle olla ennen kuin se syntyy. Eli kannattaisiko mun ostaa kokoa 62 vai 56? En halua, että vauva hukkuu sinne, mutten myöskään halua, että se on liian tiukka, joten kumman sinä ottaisit? Ja toinen kysymys vielä. Minkälainen haalari mun kannattaisi ostaa? Kiitos jos jaksoitte auttaa! :heart::heart::hug::hug::heart::heart::heart:

Meidän kolmonen syntyi tammikuun 10s päivä vuonna 2008 ja 56cm ostin (tyttö oli 51cm ja 4120g). Se oli oikein passeli ja meni sen kylmimmän talven. Myöh.vaihdoin veljiltä jääneeseen toppapukuun, joka taisi olla 62cm.

Nyt pitäisi taas ostaa, kun mulla on laskettu aika 9.1.11 ja olen ehtinyt myydä kaikki ulkotamineet.

"vieras"
Toppapussi ehdottomasti, koko 56. Noita pieniä haalareita/toppapusseja löytää tosi helposti kirppiksiltä/huutiksesta, ihan uudenveroisia kun eihän vastasyntynyt nyt missään möyri.

Meillä tais olla 62cm lokakuussa syntyneellä tirpalla. Pärjättiin hyvin sellasella paksulla velourhaalarilla (lindeksin) ja villahaalarilla (siis siinne alle), me liikuttiin paljon autolla ja ne tulipalopakkasten vaunulenkit jäi tekemättä jo ihan omankin mukavuuden takla

"hankey"
Jos kuljetatte vauvaa turvaistuimessa, osta tai lainaa 56 cm. Tai kehittele joku peittosysteemi turvakaukalon päälle vauvan suojaksi. Jos ette kuljeta vauvaa autossa, äitiyspakkauksen haalari käy hyvin.

Talvipuvut on monesti vähän väljempiä niin tuo 56 saattaa riittää pidempään, mutta lapset kasvaa nopeasti. Kuinka aikaisin vauva syntyy? Ihan eri asia jos tarvi talvipukua pari kuukautta kuin koko talven. Meidän 2kuinen ei enää mahdu 56-vaatteisiin ja ainakaan tuo 62 vanupuku ei ole hurjan isolta tuntunut alunperinkään. Joku tuollainen pussukka voisi olla hyvä vaihtoehto.

Esikoinen oli talvivauva (viikko ennen joulua) ja hänellä pidettiin vaan 60+ vaatteita (yksi 50cm puku oli, mutta se ei mahtunut päälle edes laitoksella). Tosin me ei paljoa ulkoiltukaan ensimmäisen kuukauden aikana kun pakkaset paukkui ja olin vielä melko kipeänä.

Mitä tarkoittaa talvella? Meil esikoinen syntyi maaliskuussa ja mul oli sille 56cm talvipuku.. se meni just sen aikaa et siirryttiin kevät pukuun + toppapussiin. Kakkonen syntyi joulukuussa, ni piti ostaa isompi puku lopputalveksi. Eli jos syntyy alkutalvesta ni ostaisin esim. sellaisen kaukalohaalarin, mut 62cm ni menee koko talven, mut ei haittaa vaik onki alkuun reilu.

[QUOTE="hankey";21980881]Jos kuljetatte vauvaa turvaistuimessa, osta tai lainaa 56 cm. Tai kehittele joku peittosysteemi turvakaukalon päälle vauvan suojaksi. Jos ette kuljeta vauvaa autossa, äitiyspakkauksen haalari käy hyvin.[/QUOTE]

Sanoin jo tuonne toiseen ketjuu, että äitiyspakkauksen haalari on aivan törkeän iso vastasyntyneelle, kun mun 4,5kk ikäinen poikakin hukkuu siihen.

"Odottavan aika on pitkä"
Joulukuussa täällä mukula pitöis syntyy!
Ostan ainakin toppahaalarin ja fleecehaalarin=)
Mä ostan suosiolla ison kokosen, lapsesta on tulossa jo kuulemma iso, tietty jos äiskä ja iskäki on:D

Olisiko tämä huono? Se on tuollaisenaan ehkä hiukan poikamainen, mutta jos siihen laittaa esim. vaaleanpunaiset tumput ja hatun, niin mun mielestä se ei olisi enään silloin poikamainen. Mutta onko tuo huono haalari vastasyntyneelle vauvalle, joka syntyy siinä joulu-tammikuun vaihteessa?

[QUOTE="Odottavan aika on pitkä";21980956]Joulukuussa täällä mukula pitöis syntyy!
Ostan ainakin toppahaalarin ja fleecehaalarin=)
Mä ostan suosiolla ison kokosen, lapsesta on tulossa jo kuulemma iso, tietty jos äiskä ja iskäki on:D[/QUOTE]

Minkälaisen toppahaalarin? Onko antaa linkkiä? Ja minkälaisen fleecehaalarin?

Osottavan aika on pitkä
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=618166&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10069&categoryId=10320

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=598282&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10069&categoryId=10320

Tossa pari kivan näköstä haalaria:)

Täällä myös mietityttää toppahaalari/toppapussin osto. Laskettu aika olisi tammikuun lopussa eli talveakin olisi vielä jäljellä muutama kuukausi. Lähinnä ekaa lasta odottavana mietytyttää tuo koko ja se kuinka hyvin tuo vauvan pituus periytyy, kun itse olin 49cm ja isäntä oli 57cm!!!:O
Että pitäisikö sitä sitten ostaa 56cm vai 62cm ja toivoa että sattuisi sopiva? :D

Itse olen hankkinut 62cm haalarin,marraskuussa syntyvälle + kaukalopussin jonka saa myös vaunuhin.
Ei tarvii välttämättä haalaria ollenkaan pukea,jos autolla johonkin lähtee,kun tuo pussi on niin paksu-

"vieras"
Joulukuussa syntynyt vauva käytti haalaria kokoa 56cm ja oli hukkua siihen vaikka oli syntyessään 54cm pitkä. Käytimme enimmäkseen ä-pakkauksen ohuempaa haalaria, siitä sai hyvin hihoja ja lahkeita käärittyä, paksumpaa ei tarvittu lainkaan (erittäin kuumaverinen poika). Kaupasta ostettu 62cm haalari olisi ollut aivan järkyttävän iso koko talven.

Yhteistyössä