Jos ulkopuolinen mies sanoo näin tyttärelleni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anki68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28559405]No minusta on outoa, jos tyttäreiden asioista huolehtiminen on vain isän tehtävä niin pohdin onko teillä muutkin tehtävät jakaantunut omituisesti.[/QUOTE]

No tuossa tilanteessa se on meillä ensisijaisesti isän tehtävä kertoa muille miehille missä menee raja. Ja samalla näyttää tyttärilleen mallia siitä että mitä tahansa ei tarvitse miesten suusta "tyttäreidenkään" kuunnella. Sitä vastausta vissiin hait kyselylläsi.

Se nyt vaan on niin että kukaan vanhempi mies ei ala lapselleni juhlissa puhumaan vilkkuvasta pyllystä, seksipommina olosta yms. En todella lukenut rivien välistä vaan mieshän sanoi näin. Ja niin ei lapselle puhuta, piste.

Varoitella saa tottakai mutta miehet puhuvat lapselleni asiallisesti. Ja vanhempien velvolllisuus on se raja näyttää vanhempien miesten osalta. Lapseni kyllä osaa jo omanikäisille pojille pitää puolensa (ja hän osaa heidän kohdallaan itse määritellä rajan mitä on valmis heiltä kuulemaan).

Lukiolainen ei nyt enää ihan lapsi ole. AP puhui nuoresta tytöstä, joka on lähdössä vaihtoon. Todennäköisesti siis lukion 2. luokalla eli 17-18-vuotias? Tietäisit vain mitä tuon ikäiset miehen alut ajattelevat tyttöjen minihameista ja vilkkuvista pyllyistä.

Ei auta vaikka itse et haluaisi sanottavan lapselle yhtään mitään, et voi sille mitään. Etkä ole heitä suojelemassa joka paikassa. Puheilta suojelu ei suojele heitä kaiken maailman pässeiltä tässä maailmassa.

Lukiolainen ei nyt enää ihan lapsi ole. AP puhui nuoresta tytöstä, joka on lähdössä vaihtoon. Todennäköisesti siis lukion 2. luokalla eli 17-18-vuotias? Tietäisit vain mitä tuon ikäiset miehen alut ajattelevat tyttöjen minihameista ja vilkkuvista pyllyistä.

Ei auta vaikka itse et haluaisi sanottavan lapselle yhtään mitään, et voi sille mitään. Etkä ole heitä suojelemassa joka paikassa. Puheilta suojelu ei suojele heitä kaiken maailman pässeiltä tässä maailmassa.

Toi sun paasauksesi ei vaan poista millään sitä faktaa että aikuisella ihmisellä tulee olla käyttäytymissäännöt siitä mitä lapselle (vaikka olisikin sitten juuri täysi-ikäinen) voi sanoa. Tiedän kyllä mitä poikien päässä liikkuu, ja sanoinkin että tyttö osaa heitä käsitellä. Paljon vanhemman aikuisen miehen irstailu on varmasti lapselle täysin uusi tilanne joten siinä me vanhempina puututaan peliin (ja näytetään samalla tytölle miten seuraavalla kerralla voi toimia, eli että aikuisiltakaan ei voi "verhottunakaan" ihan mitä tahansa sontaa sietää), varsinkin kun se tapahtuu meidän läsnäollessa. Seuraavalla kerralla tyttö osaakin sitten sanoa kaapin paikan ihan itse, vaikka sitten siellä Ranskassa.

En vaan voi ymmärtää ihmisiä jotka ovat oikeasti sitä mieltä että tytön/naisen (ja vanhempien) pitää sietää ihan mitä vaan sillä verukkeella että aina niitä sanojia tulee vastaan. Tuolla ajattelutavalla voi sitten ajatella että aina niitä raiskaajia, ryöstäjiä, turpiinvetäjiä, tappajia tulee vastaan, eikä vanhemmat voi millään aina suojella.. Kyse ei ole siitä, vaan siitä että esimerkillä (tilanteeseen puuttumalla) vanhemmat näyttävät rajoja lapselle että miten pitkälle muuta saavat mennä ja mihin jo pitää puuttua.

Käyttäytymissäännöt vs varoittelu miesten erilaisista tavoista/mieltymyksistä?!? Mielestäni on ihan paikallaan varoitella nuorta tyttöä, kun vieraaseen maahan on menossa. Vanhemmat todennäköisesti eivät osaa varoitella tai puhuvat ympäripyöreitä kaunopuheita, kun on kyse seksiin liittyvistä aiheista.

Vai olisiko parempi kieltää totuus ja olla kuulematta varoituksia?

Siis että on ihan ok sanoa alaikäiselle tytölle kahvipöydässä, että olet aika hemaiseva seksipommi, kun sehän on vain varoittelua. Jos oikeasti haluaa vain varoitella, onko mainittava sana seksipommi ja minihamevilauttelut?

Näitä juttuja lukiessani en oikeasti enää yhtään ihmettele minkä takia seksuaalisesta ahdistelusta tulee työpaikoillakin niin paljon tuomioita. Miehet vaan olettavat että saavat sanoa mitä tahtovat, kunhan se naamioidaan tarpeeksi hyvin (eli tosi läpinäkyvästi). Ja sitten yhtäkkiä ollaankin lakki kourassa kun tuleekin varoitus siitä että naapurilooshin Irmaa joka päivä "varoitteli" ulkona vaanivista pedoista jotka metsästävät juuri tuollaisia herkkupeppuja...

Hyi helvetti!

Flirtti on ihan jees, kunhan se tapahtuu molempien suostumuksella, ja jos ei voi olla varma niin pitää päänsä kiinni varmuudeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28559533:
Siis että on ihan ok sanoa alaikäiselle tytölle kahvipöydässä, että olet aika hemaiseva seksipommi, kun sehän on vain varoittelua. Jos oikeasti haluaa vain varoitella, onko mainittava sana seksipommi ja minihamevilauttelut?

Tätähän mä yritin jo kysyä että olisko tosiaan ok jos joku oman ikäisensä mies tulisi tuollaisia juttelemaan hänen omalle tyttärelleen. Että naureskelisiko vaan vieressä vai lähtiskö peräti juttuun mukaan puhumaan seksipommeista ja tyttären lyhyistä minihameista. Mutta jostain syystä en saanut vastausta...

Ihan hirvittää. että täällä vastailee ilmeisesti kumminkin aikuiset ihmiset jotka ei ymmärrä mikä on sopivaa ja mikä ei. Ton äijän puheet oli suorastaan ahdistelua.

Puheet minihameessa pyllistelystä ja muusta, voi kuvotus. Kammottaa ajatella mimmosessa maailmassa oma tyttökin joutuu kasvamaan kun osa äideistäkin on kerran näin pihalla.

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Ällöttävä ukko.

Mäkin olen saanut kuulla tuollaisia seksistisiä ällöjuttuja erään 50+ miehen suusta jo muutamaan otteeseen ja aina ällöttää ihan yhtä paljon. Miten joku vanha kurppanen ukko voi edes kuvitella, että kukaan alta kolmekymppinen (tai ihan sama vaikka olisin jo nelikymppinenkin!) nainen haluaa kuulla moista. Hyi saatana.

Mitenkään vierasta puolustelematta mieleeni tuli, ettei hän osannut keskustella nuoren naisen kanssa ja valitsi tyhmimmät aiheet, mitä isällisiksi heittäytyvät machot pikaistuksissaan keksivät "small talkiksi".

Mies mokasi itsensä ensisijaisesti ja silloin voi vaikenemallakin esittää hyytävän mielipiteensä takaisin. Mun mielestä aina ei tarvita näyttävää puolustustaktiikkaa, vaan siirrytään sujuvasti puhumaan vaikka säästä.

Eniten tässä pitäisi jutella tytön kanssa, että tajuaa millaisesta miestyypistä on kyse. Vastaavia, naista henkisesti aliarvioivia miehiä on aina liikkeellä ja tytölle pitäisi tehdä selväksi että sellaisten ohi kävellään nopeasti ohitse. Ei kannata jäädä miettimään toisen tökeryyksiä, vaan muistaa ettei niillä ole painoarvoa omassa elämässä. Valmistautuminen työelämään kannattaa treenata jo nyt.

Ranskan suhteen en niin mustavalkoisesti ajattelisi sikäläisistä miehistä. Kyllä herrasmiehen erottaa turhien joukosta. Vierashan edusti juuri sitä turhaa tyyppiä.

Toi sun paasauksesi ei vaan poista millään sitä faktaa että aikuisella ihmisellä tulee olla käyttäytymissäännöt siitä mitä lapselle (vaikka olisikin sitten juuri täysi-ikäinen) voi sanoa. Tiedän kyllä mitä poikien päässä liikkuu, ja sanoinkin että tyttö osaa heitä käsitellä. Paljon vanhemman aikuisen miehen irstailu on varmasti lapselle täysin uusi tilanne joten siinä me vanhempina puututaan peliin (ja näytetään samalla tytölle miten seuraavalla kerralla voi toimia, eli että aikuisiltakaan ei voi "verhottunakaan" ihan mitä tahansa sontaa sietää), varsinkin kun se tapahtuu meidän läsnäollessa. Seuraavalla kerralla tyttö osaakin sitten sanoa kaapin paikan ihan itse, vaikka sitten siellä Ranskassa.

En vaan voi ymmärtää ihmisiä jotka ovat oikeasti sitä mieltä että tytön/naisen (ja vanhempien) pitää sietää ihan mitä vaan sillä verukkeella että aina niitä sanojia tulee vastaan. Tuolla ajattelutavalla voi sitten ajatella että aina niitä raiskaajia, ryöstäjiä, turpiinvetäjiä, tappajia tulee vastaan, eikä vanhemmat voi millään aina suojella.. Kyse ei ole siitä, vaan siitä että esimerkillä (tilanteeseen puuttumalla) vanhemmat näyttävät rajoja lapselle että miten pitkälle muuta saavat mennä ja mihin jo pitää puuttua.

Myönnän, että ukko olisi voinut asiansa sanoa eri tavalla ja itse todennäköisesti olisin tuonut asiani esille toisella tavalla. Toisaalta itse en olisi asiaa edes kommentoinut, en tunne Ranskalaisia miehiä tai heidän kulttuuriaan. Mutta näen silti asian eri kantilta. Luin, että oli annettu varoitus nuorelle tytölle miehistä Ranskassa ja varoitus oli väritetty Ranskalaiseen tapaan. Jos pelkkä varoitus sai vanhemmat näkemään punaista niin kannattaako lähettää tyttöä Ranskaan?

Olikohan kukaan muu häntä oli varoitellut aiheesta? Parempi tietää ennakkoon mitä on tulossa.

Mitä miehesi olisi voinut tilanteessa tehdä tai sanoa?

Ajattelutapa raiskaajista. Voiko vanhemmat jotenkin estää, jos lapselle tapahtuu jotain pahaa? Teko hetkellä kukaan ei voi tehdä mitään. Vanhemmat voivat ennaltaehkäistä tiettyyn pisteeseen saakka. Kukaan meistä ei voi estää pahoja asioita tapahtumasta. Vähiten niitä estetään kieltämällä totuus lapsilta ja kasvattamalla heitä pumpulit korvissa.

Tietenkin voi aina uskoa, että maailma on kaikille tasapuolinen ja hyvä paikka.

Myönnän, että ukko olisi voinut asiansa sanoa eri tavalla ja itse todennäköisesti olisin tuonut asiani esille toisella tavalla. Toisaalta itse en olisi asiaa edes kommentoinut, en tunne Ranskalaisia miehiä tai heidän kulttuuriaan. Mutta näen silti asian eri kantilta. Luin, että oli annettu varoitus nuorelle tytölle miehistä Ranskassa ja varoitus oli väritetty Ranskalaiseen tapaan. Jos pelkkä varoitus sai vanhemmat näkemään punaista niin kannattaako lähettää tyttöä Ranskaan?

Olikohan kukaan muu häntä oli varoitellut aiheesta? Parempi tietää ennakkoon mitä on tulossa.

Mitä miehesi olisi voinut tilanteessa tehdä tai sanoa?

Ajattelutapa raiskaajista. Voiko vanhemmat jotenkin estää, jos lapselle tapahtuu jotain pahaa? Teko hetkellä kukaan ei voi tehdä mitään. Vanhemmat voivat ennaltaehkäistä tiettyyn pisteeseen saakka. Kukaan meistä ei voi estää pahoja asioita tapahtumasta. Vähiten niitä estetään kieltämällä totuus lapsilta ja kasvattamalla heitä pumpulit korvissa.

Tietenkin voi aina uskoa, että maailma on kaikille tasapuolinen ja hyvä paikka.

Kuka nyt lukee rivien välistä??

Ja kuinka sinä samaan syssyyn oletat että vanhemmat ovat jättäneet lapsensa evästämättä reissua varten joten on täysin oikein siinä tapauksessa vieraan äijän irstailla, ei kun sori... varoitella.

Siis, mitä mieheni olisi missä tilanteessa voinut sanoa mitä?? En ymmärrä kysymystä.

Kuka nyt lukee rivien välistä??

Ja kuinka sinä samaan syssyyn oletat että vanhemmat ovat jättäneet lapsensa evästämättä reissua varten joten on täysin oikein siinä tapauksessa vieraan äijän irstailla, ei kun sori... varoitella.

Siis, mitä mieheni olisi missä tilanteessa voinut sanoa mitä?? En ymmärrä kysymystä.

Sallin tulkinnat myös itselleni, muutkin sitä harrastavat.

Luultavasti varoitukset Ranskalaisista miehistä oli jätetty sanomatta, koska se oli niin loukannut.

Totesit aikaisemmin, että miehesi olisi puuttunut vastaavaan tilanteeseen. Niin jäi mietityttämään, että miten tuo olisi hoidettu käytöstapojen mukaisesti ja tahdikkaasti? Ilman, että suku olisi hakenut popparit esiin.

"Ranskassa pohjoismaalaisia vaaleita naisia pidetään erittäin viehättävinä ja uskollisuutta vähemmän tärkeänä, joten älä usko ihan kaikkea, mitä ranskalaiset miehet sinulle sanovat tai ehdottavat. "

Tuo olisi ollut vähemmän pervo tapa ilmaista sama asia.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Ihan kuin Ranskassa oltaisiin jossain lähi-idässä?? Saanen muistuttaa, että siellä rannoilla vedetään yläosattomisssa, kaunottaria on varmasti, jopa blondeja Ranskassa muutenkin, saahan sitä purkista väriä jos ei muuten ole! On haute couturea ja malleja ja desingia, sieltä tuskin kauniit naiset loppuu.
Silkkaa schaissea vanhemman äijän sekoilut, ei sille naisten pukeutuminen kuulu pätkääkään, itse luultavasti runkkaili tytär mielessään kotiin päästyään.

Olin serkkujen rippijuhlilla vieraana ja oma eno selitti miten torakat selviytyvät jopa pari kuukautta ilman päätä ja miten niitä pitäisi laittaa mun pikkuhousuihin kuljeskelemaan. Lisäksi kommentoi munkin hameen pituutta.
En osannut suhtautua ite mitenkään, ei ole juuri opetettu pitämään omia puoliaan. Mutta ihmettelin kyllä sitä miten mun omat vanhemmat ei sanoneet sukulaismiehelle mitään, vaikka vieressä olivat. Toinen enoista sanoi sille sitten et lopeta toi paskanjauhaminen vähän ajan päästä.

[QUOTE="Just";28559791]Ihan kuin Ranskassa oltaisiin jossain lähi-idässä?? Saanen muistuttaa, että siellä rannoilla vedetään yläosattomisssa, kaunottaria on varmasti, jopa blondeja Ranskassa muutenkin, saahan sitä purkista väriä jos ei muuten ole! On haute couturea ja malleja ja desingia, sieltä tuskin kauniit naiset loppuu.
Silkkaa schaissea vanhemman äijän sekoilut, ei sille naisten pukeutuminen kuulu pätkääkään, itse luultavasti runkkaili tytär mielessään kotiin päästyään.

Olin serkkujen rippijuhlilla vieraana ja oma eno selitti miten torakat selviytyvät jopa pari kuukautta ilman päätä ja miten niitä pitäisi laittaa mun pikkuhousuihin kuljeskelemaan. Lisäksi kommentoi munkin hameen pituutta.
En osannut suhtautua ite mitenkään, ei ole juuri opetettu pitämään omia puoliaan. Mutta ihmettelin kyllä sitä miten mun omat vanhemmat ei sanoneet sukulaismiehelle mitään, vaikka vieressä olivat. Toinen enoista sanoi sille sitten et lopeta toi paskanjauhaminen vähän ajan päästä.[/QUOTE]

Tätä mä just haeskelin, että on jonkun aikuisen tehtävä pitää lapsen puolia ja laukoa takas, vaikka sitten enon, jos vanhemmat eivät siihen kykene. Moukista emme tule koskaan pääsemään, valitettavasti.

[QUOTE="Just";28559791]Ihan kuin Ranskassa oltaisiin jossain lähi-idässä?? Saanen muistuttaa, että siellä rannoilla vedetään yläosattomisssa, kaunottaria on varmasti, jopa blondeja Ranskassa muutenkin, saahan sitä purkista väriä jos ei muuten ole![/QUOTE]

Toisille kelpaa feikit ja kopiot. Aito on aitoa myös naisissa.

Nimenomaan juuri tuon ikäiset useimmiten tarvitsevat sitä, että joku toinen puuttuu asiaan. On alle parikymppisellä paljon paremmat eväät elämään, kun saa täysikäisenäkin vielä toisilta puolustamista. Eikä kyse ole vaan siitä, että osaako itse pitää puoliaan, vaan tutuu siltä, että ei ole arvokas, jos ympärillä olevat vaan kuuntelevat sanomatta mitään.

Sinällään ihan asiasta varoitteli, sanavalinnat vaan eivät välttämättä olleet kohdallaan.

Toisekseen tuli kyllä itse tässä lakkiaisissa käyneenä ihmeteltyä monien nuorten tyttöjen asuvalintaa. Juuri vesirajan alapuolelle yltävä olkaimeton mekko, jota sitten nyittiin ylös, kun tahtoi valua vilauttelemaan liikaa yläpäästä. Useinpia ei edes kyseiset asut oikein pukeneet.

Onnettomasti naamioitu viesti tytöllesi, että hän on vetävä, kiinnostava ja seksikäs tapaus. Pikku maistissa voi lipsahtaa tommoset "kohteiaisuudet" helposti vanhemmalta mieheltä.

Yhteistyössä