Jos ulkopuolinen mies sanoo näin tyttärelleni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anki68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meni tuo käytös niin ohi ja yli meiltä kaikilta aluksi. Sekä multa, mun mieheltä ja tytöltä. Jos ihan rehellisiä ollaan niin kyseessä on kumminkin tämmönen pikkukaupungin "tärkeä mies", joten ehkä sitä kattoo vähän sormienkin välistä. No eipä kai tosta tartte välittää jne...

Eihän nyt Ranska mikään suoranainen "etelän maa" ole. EIköhän kauniit neitokaiset herätä kiinnostusta ihan kaikialla maailmassa, tuskin tuolla se tilanne sen ihmeempi on. Tyttäreni on kyllä kaunis, mutta ei kyllä mitään minihamepyllistelijä tyyppiä yhtään.

[QUOTE="vieras";28558983]Missä menee ikäraja?[/QUOTE]

No ihan vaikka siinä että jos on kaksi kertaa niin vanha kuin (vielä alaikäinen?) juuri täysi-ikäisyyden saavuttanut nuori tyttö niin voi pitää mölyt mahassaan, ihan jo vanhempienkin kuullen.

Ja tähän voi jo soveltaa ihan käyttäytymissääntöjäkin, jos jonkun mielestä nuo nuoren ja vanhemman väliset kommunikointisäännöt eivät muka päde. Onko soveliasta alkaa juhlissa puhumaan vieraalle naiselle seksistisiä kommentteja, vai meneekö se jopa adistelun puolelle jos ei yhteen kommentiin jää?

Olimme viime viikonloppuna veljentyttäreni yo-juhlissa. Siellä oli paljon porukkaa ja tuli sitten yhden pariskunnan kanssa juttua siitä, että oma tyttäreni (lukiossa) lähtee ensi syksynä vaihto-oppilaaksi Ranskaan. No tää mies sitten sanoi tyttärelleni, että "Juu kannattaa sitten olla valppaana siellä miesten suhteen. Siellä on vähän eri meininki. Että kun oot tommonen nuori kaunis tyttö, niin ei ehkä kannata minihameessa pyllistellä niin että peppu vilkkuu." Yritettiin toi kommentti vielä ohittaa mutta sitten myöhemmin ukko oli mun tytölle sanonut kakkupöydän ääressä, että " Siellä Ranskassa ukkomiehet yrittää saalistaa tommosia vaaleita seksipommeja, että pidäppäs varas... tai mistäs mä tiedän mitä sa haluut."

Mies vaikutti ulkoisesti ja muuten ihan mukavalta, mutta kyllä nää kommentit vei pohjaa pois aika paljon. Mitäs mieltä ootte tommosista kommenteista. Mies siis oli 50v.

no ehkä se puhu totta

Tökerösti ilmaistu mutta tavallaan ihan totta. Mä tiedän kokemuksesta että vaalea "seksipommi" herättää huomiota ja että miehet ihan avoimesti osoittavat kiinnostustaan ja hakevat suoraa kontaktia.
Huomion voi ottaa myös kohteliaisuutena.
Mitään ahdistelua en ole varsinaisesti kokenut mutta kyllä katseetkin voi joskus tuntua tungettelevilta. Mitään varsinaista pelättävää ei ole, jos osaa käyttäytyä normaalisti eikä lähde kokeilemaan onneaan sydäntenmurskaajana. :D

Mamma rauhoittuu nyt. :)

Ja tähän voi jo soveltaa ihan käyttäytymissääntöjäkin, jos jonkun mielestä nuo nuoren ja vanhemman väliset kommunikointisäännöt eivät muka päde. Onko soveliasta alkaa juhlissa puhumaan vieraalle naiselle seksistisiä kommentteja, vai meneekö se jopa adistelun puolelle jos ei yhteen kommentiin jää?

Käyttäytymissäännöt vs varoittelu miesten erilaisista tavoista/mieltymyksistä?!? Mielestäni on ihan paikallaan varoitella nuorta tyttöä, kun vieraaseen maahan on menossa. Vanhemmat todennäköisesti eivät osaa varoitella tai puhuvat ympäripyöreitä kaunopuheita, kun on kyse seksiin liittyvistä aiheista.

Vai olisiko parempi kieltää totuus ja olla kuulematta varoituksia?

Mun mielestäni sekä seksististä, törkeää että tilanteeseen sopimatonta. Aika limainen setä.

Toki. Mutta vielä limaisempia tulee reissussa vastaan, limaisuus ei myöskään ole pelkästään vanhempien miesten ominaisuus, kuten täällä vähän viitataan. :)
Onneksi limaiset ovat kuitenkin vähemmistönä joten niille ei kannata ajatuksiaan liiallisesti uhrata.

Käyttäytymissäännöt vs varoittelu miesten erilaisista tavoista/mieltymyksistä?!? Mielestäni on ihan paikallaan varoitella nuorta tyttöä, kun vieraaseen maahan on menossa. Vanhemmat todennäköisesti eivät osaa varoitella tai puhuvat ympäripyöreitä kaunopuheita, kun on kyse seksiin liittyvistä aiheista.

Oletko isänä (kuvittele jos et ole) todella sitä mieltä että sinun ikäisesi mies voi tyttärellesi tulla heittelemään tuollaisia kommentteja ilman että sulla nousee karvat pystyyn? Että olet vain tyytyväinen että toinen "varoittelee" maailmalla vaanivista vaaroista tuohon tyyliin vihjaillen?

No, ei kai siinä jos olet, meitä on erilaisia mutta minä ja mieheni ei hyvällä tuota katsottaisi. Varoitella kun voi täysin asiallisesti eikä esineellistämällä nuorta tyttöä, vielä hänen vanhempiensakin läsnäollessa, ja syyllistää tyttöä jo valmiiksi pukeutumisesta yms.

Ranska on ihan samanlainen maa kuin Suomikin. Kyllä siellä saa kulkea minihameessa jos tykkää, ja siltikään ei kukaan rasvainen keski-ikäinen saa tulla seksipommiksi sanomaan.

[QUOTE="vieras";28559237]Toki. Mutta vielä limaisempia tulee reissussa vastaan, limaisuus ei myöskään ole pelkästään vanhempien miesten ominaisuus, kuten täällä vähän viitataan. :)
Onneksi limaiset ovat kuitenkin vähemmistönä joten niille ei kannata ajatuksiaan liiallisesti uhrata.[/QUOTE]

Jep, ei voi vaan olettaa että kaikki aina osaisivat käyttäytyä fiksusti. :)

Olit paikalla kuulemassa puheet?

No tuossahan ne sanottiin. Ja sen mukaan minäkin olen päätelmäni tehnyt. Eri asia olisi jos olisi jättänyt nuo kaikki "laatusanat" (ja muutaman muunkin pois), mutta silloin ei todennäköisesti ap olisi aloitusta tehnyt...

"Jos ulkopuolinen mies sanoisi tyttärellesi näin niin mitä tekisit?" minä kerroin mitä meillä tehtäisiin. Mieheni pyytäisi miestä lopettamaan moiset puheet lapselleen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Varoittelun voi hoitaa myös tyyliin 'tiesitkö, että siellä on sitten vähän erilainen kulttuuri parisuhdeasioiden suhteen, että kannattaa olla varovainen kun miehiä voi kiinnostaa ulkomaalaisen näköinen nainen'

Sen sijaan, että selittelee jotain pyllistelystä ja seksipommeista. Ei tuollainen puhe ole millään tavalla hyväksyttävää tuollaisissa juhlissa ylipäätänsä, saati sitten nuorelle tytölle.

No tuossahan ne sanottiin. Ja sen mukaan minäkin olen päätelmäni tehnyt. Eri asia olisi jos olisi jättänyt nuo kaikki "laatusanat" (ja muutaman muunkin pois), mutta silloin ei todennäköisesti ap olisi aloitusta tehnyt...

"Jos ulkopuolinen mies sanoisi tyttärellesi näin niin mitä tekisit?" minä kerroin mitä meillä tehtäisiin. Mieheni pyytäisi miestä lopettamaan moiset puheet lapselleen.

Jos miehesi ei olisi paikalla, pyytäisitkö itse miestä lopettamaan?

[QUOTE="vieras";28559311]Jos miehesi ei olisi paikalla, pyytäisitkö itse miestä lopettamaan?[/QUOTE]

Tottakai! Mutta meillä se nyt vaan menee niin että jos isä on paikalla niin hän huolehtii siitä että tyttärillä on asiat hyvin. Mutta jos ei olisi ollut niin minä olisin luonnollisesti tehnyt saman asian. Vähän outo kysymys...

Oletko isänä (kuvittele jos et ole) todella sitä mieltä että sinun ikäisesi mies voi tyttärellesi tulla heittelemään tuollaisia kommentteja ilman että sulla nousee karvat pystyyn? Että olet vain tyytyväinen että toinen "varoittelee" maailmalla vaanivista vaaroista tuohon tyyliin vihjaillen?

No, ei kai siinä jos olet, meitä on erilaisia mutta minä ja mieheni ei hyvällä tuota katsottaisi. Varoitella kun voi täysin asiallisesti eikä esineellistämällä nuorta tyttöä, vielä hänen vanhempiensakin läsnäollessa, ja syyllistää tyttöä jo valmiiksi pukeutumisesta yms.

Ranska on ihan samanlainen maa kuin Suomikin. Kyllä siellä saa kulkea minihameessa jos tykkää, ja siltikään ei kukaan rasvainen keski-ikäinen saa tulla seksipommiksi sanomaan.

Jos voisit lukea tekstin ilman "limaa" ja "rasvaa" niin näkisit asian tärkeämpänä kuin keuhkoamisen kuinka se nyt oli sanottu. Luet muutenkin rivien välistä todella paljon.

Yrittäisit suojella nuorta tyttöä jo puheista, ettei saisi edes varoitella aiheesta.

Tietenkin Ranskassa saa ja varmaan kuljetaankin minihameissa ja ilman pöksyjä. Se ei poista totuutta, että vaaleat nuoret tytöt ovat seksipommeja siellä päin.

Jos voisit lukea tekstin ilman "limaa" ja "rasvaa" niin näkisit asian tärkeämpänä kuin keuhkoamisen kuinka se nyt oli sanottu. Luet muutenkin rivien välistä todella paljon.

Yrittäisit suojella nuorta tyttöä jo puheista, ettei saisi edes varoitella aiheesta.

Tietenkin Ranskassa saa ja varmaan kuljetaankin minihameissa ja ilman pöksyjä. Se ei poista totuutta, että vaaleat nuoret tytöt ovat seksipommeja siellä päin.

Se nyt vaan on niin että kukaan vanhempi mies ei ala lapselleni juhlissa puhumaan vilkkuvasta pyllystä, seksipommina olosta yms. En todella lukenut rivien välistä vaan mieshän sanoi näin. Ja niin ei lapselle puhuta, piste.

Varoitella saa tottakai mutta miehet puhuvat lapselleni asiallisesti. Ja vanhempien velvolllisuus on se raja näyttää vanhempien miesten osalta. Lapseni kyllä osaa jo omanikäisille pojille pitää puolensa (ja hän osaa heidän kohdallaan itse määritellä rajan mitä on valmis heiltä kuulemaan).

Tottakai! Mutta meillä se nyt vaan menee niin että jos isä on paikalla niin hän huolehtii siitä että tyttärillä on asiat hyvin. Mutta jos ei olisi ollut niin minä olisin luonnollisesti tehnyt saman asian. Vähän outo kysymys...

Miksi ihmeessä se on isän tehtävä huolehtia, että tyttärillä on asiat hyvin? Mikä sitten on äidin tehtävä? Huolehtia, että on ruoka pöydässä, koti siivottu ja äiti tällättynä?

[QUOTE="vieras";28559374]Miksi ihmeessä se on isän tehtävä huolehtia, että tyttärillä on asiat hyvin? Mikä sitten on äidin tehtävä? Huolehtia, että on ruoka pöydässä, koti siivottu ja äiti tällättynä?[/QUOTE]

Tokihan se kuuluu isälle siinä missä äidillekin. Miksi se olisi vain äidin tehtävä? Tosi omituista kommentointia, ja nyt mennään jo asian ulkopuolellekin.

Se nyt vaan on niin että kukaan vanhempi mies ei ala lapselleni juhlissa puhumaan vilkkuvasta pyllystä, seksipommina olosta yms. En todella lukenut rivien välistä vaan mieshän sanoi näin. Ja niin ei lapselle puhuta, piste.

Varoitella saa tottakai mutta miehet puhuvat lapselleni asiallisesti. Ja vanhempien velvolllisuus on se raja näyttää vanhempien miesten osalta. Lapseni kyllä osaa jo omanikäisille pojille pitää puolensa (ja hän osaa heidän kohdallaan itse määritellä rajan mitä on valmis heiltä kuulemaan).

Toki siihenkin vielä tarvittaessa puututaan mutta tarvetta ei vielä ainakaan ole ollut.

Ransakasta ei oo kokemusta, mutta kyllä keskieuroopassa ainakin miehet näyttää todella kiinnostuksensa ja se tuntuu suomalaisesta aika oudolle. Itelle ei koskaan oo kukaan huudellu suomessa kadulla mitään, mutta yhellä lomalla kieltämättä jokatoisessa kadunkulmassa autot tööttäs ja miehet vislaili, moikkaili ja tulivat myös juttelemaan, siis saattaa olla ihan vaan ystävällisyyttä, mut oudolta tuntui. Jajoo, en ees oo mikään "seksipommi" :)

Yhteistyössä