Jos tulee yöllä lähtö synnyttämään, soitanko ambulanssin vai minkä? :o

• Viestiketjun aloittaja yllätyslähtö
  • Ensimmäinen viesti
yllätyslähtö
Oletettu tilanne jota on väistämättä pohdittava. Jos mies sattuu olemaan juuri töissä yöllä kun lapsi alkaa tehdä tuloaan, niin soitanko vain ambulanssin paikalle? Ja lapset siis myös kanssani ja jos en naapuriin niitä saa, otanko ambulanssiin mukaan? En mä kyllä mitään taksiakaan aio tilata. Mut miten ootte tehneet vastaavassa tapauksessa?

Onko sairaala lähellä? Ambulassia tuskin saa tilata ihan normaali synnytyksessä. Taksilla tai omalla autolla on neuvottu neuvolasta menemään. Matkaa mulla oli synnärille 85 km.

Lapsia ei ambulanssiin voi ottaa. Soitat miehen kotiin, jos lähtö tulee.

odottaja
Siis miksi et aio taksia tilata? Onko lapsi perätilassa tms. Tietty riippuu sit miten synnytys käynnistyykin esim. vesienmenolla ja pt.

Miten lasten hoidon ootte suunniteleet muuten, jos vaikka mies olisikin kotona? Onko joku tulossa heitä hoitamaan?

Itse olen kyllä lähtenyt taksilla näytille, mies jäi kotiin lasten kanssa siksi aikaa, odottelemaan onko "tosi kyseessä". Muuten meillä on ollut joku sovittuna mihin voi lapset viedä tai henkilöt jotka tulevat paikalle vaikka sitten yöllä jos tulee lähtö.

ap
Niin siis matkaa sairaalaan on sen verran etten tiedä uskallanko taksin varaan jättää. Ja mites lasten istuminen siellä taksissa, pitääkö niillä olla jotkut istuimet??? En mä taksin varaan uskalla jättää jos on kovat supistukset tai muuten sen verran epävarma olo että milloin se vauva putkahtaa :O

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis matkaa sairaalaan on sen verran etten tiedä uskallanko taksin varaan jättää. Ja mites lasten istuminen siellä taksissa, pitääkö niillä olla jotkut istuimet??? En mä taksin varaan uskalla jättää jos on kovat supistukset tai muuten sen verran epävarma olo että milloin se vauva putkahtaa :O
No sitten pelaat varman päälle ja ekoista tuntemuksista se taksi..

Kuinka pitkä matka on? Mihin ajattelit lapset siellä sairaalassa laittaa? Synnytyssaliinko?

ap
No, lapset voi mennä samalle paikkakunnalle jossa sairaala on, omaan mummolaansa. Siinä ei ole ongelmaa. Naapurillekin ehkä hätätapauksessa. Mut näin mun mieskin sanoi että ambulanssiin vain ja sairaalaan, lapset mahtuu sinne ja sairaalasta sitten mun vanhemmat hakis lapset.

missäs päin olet? ajattelin vaan kun tuolta lapistakin hurruuttelevat monen sadan kilsan matkoja rovaniemelle synnyttään, eikä ne kyllä ambulanssilla kulje.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Et kai lapsia ota sairaalaan mukaan. Miksi et soita miestä kotiin?
Siksi että siihen voi mennä liikaa aikaa ja se ambulanssi on sitten kuitenkin tilattava. Lapset kuulemma voi ottaa mukaan ja joku ne sieltä sitten hakee.

No, lapset voi mennä samalle paikkakunnalle jossa sairaala on, omaan mummolaansa. Siinä ei ole ongelmaa. Naapurillekin ehkä hätätapauksessa. Mut näin mun mieskin sanoi että ambulanssiin vain ja sairaalaan, lapset mahtuu sinne ja sairaalasta sitten mun vanhemmat hakis lapset.
Haa, pohdinkin tuota juuri (ja poistin viestin tämän luettuani) :)

Ottaako ambulanssi lapset? Onko niillä sellaiseen tiloja?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja courage:
No sitten pelaat varman päälle ja ekoista tuntemuksista se taksi..
Ekat tuntemukset voi olla vähän niin ja näin eli väärä hälytys. En mä nyt jokaisesta kipeästä supistuksesta sairaalaan lähde näytille :eek:

Ei ambulanssia saa tilata ilman syytä ja ei se välttämättä ota kyytiinkään, jos et aivan sillä hetkellä synnytä. Lapsia tuskin otetaan ambulanssiin. Ihan liikenneturvallisuuden takia ja senkin takia, että siellä on kalliita laitteita ja se ei ole mikään taksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Et kai lapsia ota sairaalaan mukaan. Miksi et soita miestä kotiin?
Siksi että siihen voi mennä liikaa aikaa ja se ambulanssi on sitten kuitenkin tilattava. Lapset kuulemma voi ottaa mukaan ja joku ne sieltä sitten hakee.
kyllä ois ambulanssit kiireisiä jos kaikki synnyttäjät varautuis yhtä hyvin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Haa, pohdinkin tuota juuri (ja poistin viestin tämän luettuani) :)

Ottaako ambulanssi lapset? Onko niillä sellaiseen tiloja?
Olis kuulemma kahdelle vyölliset paikat.

Ne ei häkestä (hätäkeskus) edes laita lanssia tulemaan, elleivät arvioi sitä todelliseksi hätätilaksi :/
Mie soitin lanssia ysin aikana, kun mulla alkoi aamulla yhden-äkin valua lapsivesi, jonka mukana oli kirkasta verta.
Selitin asiaa puheluun vastanneelle hätäkeskuksen miehelle, joka tyynesti totesi, että rouvalla on vaan limatulppa lähtenyt liikkeelle - ei kuulemma hätää lainkaan.
Mie karjaisin puhelimeen, että olen jo 8 lasta synnyttänyt ja tottavieköön tiedän, milloin kyseessä on lapsivesi ja milloin limavana... ja nyt on lisäksi verenvuotoa! Ja edelliset synnytyksenikin on luokiteltu ns. syöksysynnytyksiksi tai ainakin varsin nopeatempoisiksi.
Sain sitten lopulta lanssin tulemaan... kyydin sairaalaan ja 1 min sairaalaanpääsyn jälkeen meillä oli tyttö maailmassa.
(Meiltä on siis matkaa sairaalaan kanssa se reilu 50km, silloin oli talvikeli ja lapsille ei ollut muuta hoitajaa kun isä, joks onneksi ei ollut ehtinyt lähteä töihin.)

Yhteistyössä