Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis matkaa sairaalaan on sen verran etten tiedä uskallanko taksin varaan jättää. Ja mites lasten istuminen siellä taksissa, pitääkö niillä olla jotkut istuimet??? En mä taksin varaan uskalla jättää jos on kovat supistukset tai muuten sen verran epävarma olo että milloin se vauva putkahtaa :O
Ne ei häkestä (hätäkeskus) edes laita lanssia tulemaan, elleivät arvioi sitä todelliseksi hätätilaksi :/
Mie soitin lanssia ysin aikana, kun mulla alkoi aamulla yhden-äkin valua lapsivesi, jonka mukana oli kirkasta verta.
Selitin asiaa puheluun vastanneelle hätäkeskuksen miehelle, joka tyynesti totesi, että rouvalla on vaan limatulppa lähtenyt liikkeelle - ei kuulemma hätää lainkaan.
Mie karjaisin puhelimeen, että olen jo 8 lasta synnyttänyt ja tottavieköön tiedän, milloin kyseessä on lapsivesi ja milloin limavana... ja nyt on lisäksi verenvuotoa! Ja edelliset synnytyksenikin on luokiteltu ns. syöksysynnytyksiksi tai ainakin varsin nopeatempoisiksi.
Sain sitten lopulta lanssin tulemaan... kyydin sairaalaan ja 1 min sairaalaanpääsyn jälkeen meillä oli tyttö maailmassa.
(Meiltä on siis matkaa sairaalaan kanssa se reilu 50km, silloin oli talvikeli ja lapsille ei ollut muuta hoitajaa kun isä, joks onneksi ei ollut ehtinyt lähteä töihin.)