Jos teidän 3-vuotiaalla on pissahätä yöllä niin herääkö hän, nousee sängystä ja menee potalle?

Mun 8 viikkoa vanha tyttö herättää mut kerran yössä että kantaisin sen pissille, omat jalat kun ei vielä kanna :whistle:

Toivon tällä vvv:llä estävän sen yökastelun, mulla kun jatku toooooosi pitkään, en kai edes kehtaa sanoa milloin luovuin vaipoista :ashamed: Sanotaanko, että kolme vuotias on vielä hyvin nuori? Ei kiirettä. Älä vaa koskaan anna sen lapsen luulla, että se on hänen syytänsä ja että pitäis osata... Toki jos jatkaa vielä vanhemmaks, mieluummin herättää yöllä pissalle kun laittaa liian "ison" lapsen käyttää vaippoja tai pissaa sänkyynsä. Siitä ei vältsisti jää mitään kivoja muistoja. Mutta toistaiseks kun on vasta 3 jatkaisin vaippojen käyttöä! Jos käytätte kertiksiä, vaihtakaa kestoihin. Silloin sänky ei kastu, mutta laps saattaa alkaa heräämään ku pissaa, jolloin sitten saattaa mahdollisesti alkaa heräilee kun tulee pissahätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mua järkyttää tämä ajattelutapa mitä jopa kastelevien lasten äidit viljelee :o Jos täällä hakkaa päätään seinään niin pystyykö sitä olla kotona näyttämättä lapselle. Tuskin. Enpä tahtoisi olla se lapsi, jonka äitiä ärsyttää kantaa vaippoja kotiin "Isolle" lapselle tms. Olisko joskus aika astua lapsenkenkiin ja ajatella että ei se lapsellekaan ole kovin mieluisaa saati että siitä ylpeä olisi.

Mulla menee hermot vasta iltaisin kun poika on nukkumassa, ja silloin puhun ukon kaa. Jos pojalla tapahtuu vahinko, en todellakaan näytä sille että mua ärsyttää, sehän vaan pahentais asioita.
Pojan kanssa ollaan kyllä keskusteltu että vaipat pitäisi jättää pois jo ja että pikkusisko voi vielä käyttää mutta poika ei koska hän on jo iso poika.

Mutta kiitos kaikille :flower: taidan antaa asian olla vielä ja haistattaa pitkät niille jolla on jotain sanottavaa että 3-vuotias käyttää vieläkin vaippoja
Ja itse asiassa en tiennyt että tämä periytyy, itse olin yökastelija niin kai se on sitten "normaalia" että poika ei ole vielä valmis olla yöt ilman vaippa, ja jos tulee muhun hän ei ole valmis vielä pitkään aikaan.

Tuohon periytymiseen en oikein usko. Itse olin vielä 5 vuotiaana yökastelija ja silti tyttö oppi jo ennen kolmen vuoden ikää yökuivaksi.

:D

Niin no, sehän ei vielä kerro mitään jos sinä olit yökastelija ja 1 lapsi oppi kuivaksi enne 3v. Oppihan meilläki kakkonen yökuivaksi jo 2.5v vaikka minä olin yökastelija. Esikoinen sen sijaan taas ei ja kolmonenkin on 3v1kk ja yövaipoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Mua järkyttää tämä ajattelutapa mitä jopa kastelevien lasten äidit viljelee :o Jos täällä hakkaa päätään seinään niin pystyykö sitä olla kotona näyttämättä lapselle. Tuskin. Enpä tahtoisi olla se lapsi, jonka äitiä ärsyttää kantaa vaippoja kotiin "Isolle" lapselle tms. Olisko joskus aika astua lapsenkenkiin ja ajatella että ei se lapsellekaan ole kovin mieluisaa saati että siitä ylpeä olisi.

Itse olen ollut yökastelija hyvin pitkään. Siis todella pitkälle kouluikään. Ehkä 11-vuotiaaksi ainakin.

Ja loppujenlopuksi salasin sen muulta perheeltä, kun aina kuuli kuinka tahallista se noin isolla ihmisellä jo on. Aloin pesee salaa itse sänkyvaatteeni ja vaihdoin lakanani... olin kumminkin tosi pieni kun tätä aloin tekee, alle 10v.

Äiti ei aikoinaan halunnut mua asiasta lääkäriin, koska hänellä itselläänkin oli ollu. Mutta voi miten mä olen siitä kärsinyt.

Olen tosi iloinen, että esikoinen oli yökuiva jo ennen 3-vuoden ikää. En tiedä kuin pienemmän kanssa käy, kun hän taas pissaa vaipat ja kaikki läpi öisin (ikää vajaa 2v).

Meidän kolmevuotiaallamme on yövaippa, joka alkaa olla jo noin joka toinen aamu kuiva. Esikoinen jätti yövaipan pois vähän alle nelivuotiaana.

Kerran keskimmäinen on herännyt potalle yöllä, hänellä oli silloin kauhea mahatauti ja kakkasi öisin vaippaan. Heräsin aamuneljältä ja löysin neidin nukkumasta potalta, oli hirveät punaiset jäljet pyllyssä :( Kuka tietää kuinka kauan oli potalla istunut. Isänsä on tosin myös harrastanut potalle nukahtamista, kertoi anoppi :D

mulla on nyt 3v5kk tyttö joka on ollu jo kohta vuoden ilman vaippaa. neiti ei kertakaikkiaan huolinut enää päivisin vaippaa ja kerran unohdin laittaa sen yöksi jonka jälkeen tyttö ei halunnut vaippaa yöksikään. Jos neiti yöllä herää nii menee vessaan ihan itekseen ja huutelee sit pyyhkiin :)

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Ja mulla oli vaipat ainakin 6-vuotiaaksi.

Vieläkin öisin kun herään pissahätään, niin samantien on mentävä...

pakko kysyä kun sä olit yökastelija niin näitkö unta että kävit vessassa mutta oikeasti olit sängyssä ja sitten pissa tulikin sänkyyn?

Koska aina kun mä pissasin sänkyyn (ei ollut siis joka yö ) niin unessa kävin vessassa :whistle: :)

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Ja mulla oli vaipat ainakin 6-vuotiaaksi.

Vieläkin öisin kun herään pissahätään, niin samantien on mentävä...

pakko kysyä kun sä olit yökastelija niin näitkö unta että kävit vessassa mutta oikeasti olit sängyssä ja sitten pissa tulikin sänkyyn?

Koska aina kun mä pissasin sänkyyn (ei ollut siis joka yö ) niin unessa kävin vessassa :whistle: :)

En nähny unia. :)

Minulle on aikuisena käynyt muutaman kerran näin :D Onneksi heräsin heti kun pissaa alkoi tulla ettei koko sänky lainehtinut.

Meidän 3v herää kyllä jos on pissahätä ja käy alakerrassa pytyllä pissalla. välillä herättää minut kaveriksi, välillä käy itekseen. Oppi päiväkuivaksi n.1,5v ja yökuivaksi pari kk myöhemmin. Alkuun oli potta sängyn vieressä, mutta kun tuo pikkuveli oppi liikkumaan oli potta laitettava vessaan ja vähän ajan kuluttua ei enää halunnut potalla käydä vaan pytyllä.

Alle 3v herää mutta 5v ei aina herää :/ Isommalla tosin on ollut yökasteluongelma ja oli hälylakanakin käytössä jossain vaiheessa. Hänellä ilmeisesti on ongelma hormooniperäinen.

Mutta pikkuneiti on alkanut ihan itse käymään. On vaan huomattu että aamusin on potassa pissit ja neiti yhä nukkumassa, ei herättele muita edes käydessään vessassa. ( neiti on käynyt jo vuoden verran itse öisin vessassa)

Yhteistyössä