Jos teen ite haudutuskattilan kahdesta kattilasta, pitääkö sen veden koskettaa toista kattilaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kfkfkf

Vieras
Vai pitääkö sinne jäädä väli?

Laitoin siis isoon kattilaan vettä ja päälle toisen kattilan (reunoihin jäi ihan pieni rako)

Pitääkö veden koskettaa päällimmäisen kattilan pohjaa?
Onko mahdollisuutta palaa kuitenkin pohjaan?

Veden pitää koskettaa ylempää kattilaa, ei vain pohjalta vaan kauttaaltaan. Kattioilla pitää olla riittävästi kokoeroa jotta mahtuu vettä myös sivuille.

[QUOTE="vieras.";29453488]Veden pitää koskettaa ylempää kattilaa, ei vain pohjalta vaan kauttaaltaan. Kattioilla pitää olla riittävästi kokoeroa jotta mahtuu vettä myös sivuille.[/QUOTE]

Okei, käympä siis lisäämässä vähän vettä, otin sitä jo kertaalleen pois, kun tuli yli heti kun tuli ylimpään kattilaan systeemit sisälle ja vähän painoa.

Ja kyllä, huomenna käyn ostamassa haudutuskattilan :D

4754.jpg

No minä en ainakaan haudutuskattilaan laita vettä niin paljon että se koskettaisi ylemmän osan pohjaa. Se tirskuu sivuilta jos niin tekee. Pelkkä höyry riittää kyllä kuumentamaan haudutusosan esim. puuroa keitettäessä.

[QUOTE="vierailija";29453619]No minä en ainakaan haudutuskattilaan laita vettä niin paljon että se koskettaisi ylemmän osan pohjaa. Se tirskuu sivuilta jos niin tekee. Pelkkä höyry riittää kyllä kuumentamaan haudutusosan esim. puuroa keitettäessä.[/QUOTE]

just näin jos ei halua hellaa pestä ylinousseella kiehuvalla vedellä.

Siis mä laitan kerroskattilaan vaan muutaman sentin vettä pohjalle. Ja onhan se sillä tavalla tiivis että sinne alenpaan kattilaan jää sitä vesihöyryä joka sen puuron kypsentää.

Mutta siis onko haudutuskattila eri asia? Kertokaa!

Uusimmat

Yhteistyössä