jos sulla ei olis yhtään omia tuloja haluaisitko elää?

  • Viestiketjun aloittaja ei rahaa
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siksi kun en voi erota kun mulla ei ole ammattia eikä töitä.
Mä tunnen paljonkin yksinholtajia, joilla ei ole ammattia eikä töitä. Mitä jos varaist ajan mielenterveystoimistoon tai perheneuvolaan ja alkaisit siellä käydä asioitasi läpi. Jospa saisit sieltä rohkeutta lopettaa tuo nykyinen elämäsi ja aloittaa uusi?

 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siksi kun en voi erota kun mulla ei ole ammattia eikä töitä.
Ei toi ole mikään syy.
Ihmiset potkii sua päähään juuri niin paljon hyväksyt.
Lakkaa hyväksymästä asioita ja puolusta oikeuksiasi.
Sano miehelle, että nakkaat sen pihalle, jos vielä kohtelee sua alistavasti.
Ja jos mies sittenm lähtee, niin etköhän sä tukia sitten saa ja pärjäät ihan hyvin.
 
Kotirouva
Mä olen ollut "kotirouvana" 3 vuotta, päivääkään töitä tekemättä. Kyllä meidän perheeseen tulevat rahat on YHTEISIÄ, ei mun tarvi -kerjätä- rahaa mieheltäni, kyllä se ihan automaattisesti menee niin, että kun omalta tililtäni on rahat loppu, niin mies siirtää lisää omaltaan.
Mies maksaa omalta tililtään tietenkin vuokran, sähkölaskut ja auton kustannukset, mä ostan mitä milloinkin pystyn. :)
 
ap
En miehen tulojen takia en saa työmarkkinatukea.En halua mitään muuta muutosta elämääni kuin että saisin töitä ja lapsi päiväkotiin.Eli olisimme kuin toisetkin etten minä joutuisi aina olemaan kotona.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En miehen tulojen takia en saa työmarkkinatukea.En halua mitään muuta muutosta elämääni kuin että saisin töitä ja lapsi päiväkotiin.Eli olisimme kuin toisetkin etten minä joutuisi aina olemaan kotona.
Niin no, tuon muutoksen nyt saisit yksinhuoltajanakin.
 
ei sentään !
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ei sentään !:
no hyvänen aika. :eek: ei kai se nyt siihen elämishaluun vaikuta :eek: :eek:
Mä tiedän aika moniakin ihmisiä, joilla työttömyys ja rahattomuus vaikuttaa elämänhaluun.
No kun se on kumma juttu, että ihmiset eivät pidä huolta HENKISESTÄ hyvinvoinnistaan. Silloin kestää myös tuollaiset takaiskut, kuten työttömyys ja rahattomuus. Totta hitossa se vi.tuttaa mutta eihän se nyt elämänhaluja saa pois viedä... !!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En miehen tulojen takia en saa työmarkkinatukea.En halua mitään muuta muutosta elämääni kuin että saisin töitä ja lapsi päiväkotiin.Eli olisimme kuin toisetkin etten minä joutuisi aina olemaan kotona.
No, jos elämässä tai parisuhteessanne ei ole muuten mitään häikkää niin miehesi varmasti ymmärtää toiveesi ja tukee sinua sen suhteen. Keksin jonkun alan mille haluat ja lähdet opiskelemaan, käyt vaikka jossain ammatinvalintapsykologilla tms kartoittamassa tilannettasi.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en halua alkaa yh.ksi koska mies hyvä isä enkä halua alkaa sossun asiakkaaksi.
Mutta mielenterveystoimistosta tai perheneuvolasta voisit saada tukea myös siihen, ettei tuo työttömyytesi sua niin ahdistaisi. Jos ja kun olet päättänyt, että et aio erota, niin koita tehdä jotain sen eteen, ettei nykyinen elämäntilanteesi tuntuisi susta niin pahaltakaan.

 
ap
Olen käynyt vuosikaudet psykologien juttusilla,syönyt masennuslääkkeitä ja vaikka mitä terapiaa on ollut eivät ole yhtään auttaneet.Kyllä se on työttömyys joka vaivaa.Jos on 15v vain kotona niin kyllä se masentaa ketä vaan ettei yhteiskunta tarvitse minua kun kotona joudun olemaan.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja mieheni ei koulunkäyntiäni alkaisi tukemaan.Haluaa toisen lapsen.
No tosiasia on, että joko sun pitää vaan jatkaa tuota elämääsi noin tai sitten ottaa ero. Kumpikin vaihtoehto on sun päätettävissäsi.

 

Yhteistyössä