Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Kiinnostaa tietää, että mikä on sitten promilleraja, jos saa juoda muutaman lasten kanssa kotona ollessa. 0,8 promillea? Onko promillen humala ok?
Taidat kuulua niihin, joita me nätisti kutsutaan exceltaulukkoihmisiksi....
Miksi pitää olla määritelty promilleraja? Miksi kaikkeen tässä maailmassa pitäisi olla joku taulukko, tiukka raja, tarkka viiva, linja tai luku?
Mä tiedän, että että voin ottaa yhden. Sen yhden jälkeen tiedän ihan omasta olostani, voinko ottaa toisen. Ja sen toisen otettuani tiedän taas ihan omasta fiiliksistäni, voinko vai enkö voi ottaa vielä puolikkaan jos mieli tekee.
Ja vaikka tekisikin, jätän ottamatta jos fiilis on sillä hetkellä sellainen ettei, pidä ottaa.
Ei mulla ole olemassakaan edes sellaista puhallustuuttaa johon voisin sitten puhkua, ja todeta että tää oli nyt tässä.
Onko tullut mieleen, että löysentyneellä alkoholimoraalilla voisi olla jotain tekemistä perheiden pahoinvoinnin kanssa...
Et sinä, eikä hentun Liisa varmaan otakaan sitä kolmatta ja neljättä ja viidettä. Mutta asiasta keskustellaan muitten kanssa: voihan sitä nyt muutaman ottaa. Ei se ole niin tiukkaa. Ja kappas muutama tarkoittaa jollekkin toiselle neljää, kun ei se ole niin ihmeellistä.
Nuoret äidit miettii, että se on ihan normaalia, että voi vähän ottaa, vaikka on vauvan kanssa kotona. Kuinka paljon se vähän on, sitä hän ei ehkä itse käsitä. Jos olisi kuullut päinvastaista viestiä, mikä olis tulos.
Tämä on se juttu, mikä tekee siitä huonon asian.
Enkä ole absolutisti, mutta kyllä eroperheen lapsi, jossa uusi poikaystävä otti ja aiheutti lapsille kummallisella käytöksellään pelkoja.