Jos on kiire, ilmoitan että olin ekana jonossa. Jos ei ole kiire, niin annan etuilla, ei se maata kaada. Kyllä sen etuilun pystyy ilmaisemaan vaikka käsimerkein, enkä tarkoita nyt sentraalia. Ei se kansallisuus vaikuta mitenkään.Vaikuttaako asiaan se jos etuilija on suomalainen? Ulkomaalainen/maahanmuuttaja? Entä jos etuilija ei puhu juurikaan suomea?
Eilen Lidlissä sattui vaan kohdalle aika metka tapaus
Tilattu ja maksettu valmis pitsa pitäisi saada heti.Alkuperäinen kirjoittaja no entäs;29939598:No mites pitsajonossa, saako etuilla? Tarkoitan, kun tilasin pitsat kotoa ja lähdin hakemaan. Tulin pitsapaikkaan ja pitsat nökötti siellä uunin päällä jo. Oli n. 4 ihmistä jonossa. Yritin siihen kassan kulmaan, että jos vois antaa ne pitsat et pääsisin lähteen (oli myös maksettu valmiiksi), niin sain ihan kamalat haukut rouvasihmiseltä joka siinä mietti mitä tilais. Joo, odotin sit jonkunkin tovin, nieleskellen kiukkua, kun myyjäkään ei mitenkään reagoinut. No oli pitsat sitte ihan kylmiä jo kun ne sain. Myyjä vaan, että voivoi ei hän mitään voi tehdä asialle. Olin niin räjähdyspisteessä, et oli pakko lähteä pois mitään sanomatta, muutenhan olisin pyytänyt rahat takaisin (mut oli myös nälkä). Mutta en oo pitsoja tilannut siitä mestasta enää.
Niin, saako sit etuilla? Vai tyytyä kylmään pitsaan?
Tollanen on ihan järkyttävän kamalaa. Usein nuo hönkijät vielä haisee... ahdistavaa. Itse alan tekemään vastaavassa tilanteessa nopeita käännöksiä iso laukku olalla tai jonkun reippaan kädenheilautuksen tai vastaavan...Minua ei juuri ole etuiltu, mutta olen huomannut tuon reviirikäsityksen muuttumisen. On nimittäin muutaman kerran ahdistanut kun jonossa takana oleva ihan oikeasti hönkii niskaan. Niin kuin se jono siitä nopeammin etenisi, että ollaan varpaat toisen kantapäässä kiinni - tai ostoskärryt takapuolessa.
Ostoskärrytönijälle olen sanonut suoraan silmiin katsoen, ettei minua tarvitse töniä niillä, jono ei siitä nopeammin liiku. Eipä ole kukaan anteeksi-sanaa saanut suustaan ulos :kieh:
Niskaan hönkijät on pelottava joukkio ... niin lähelle tuntematonta ihmistä tulevalla on pakko olla joku vinksallaan päässä.
Mulle tuli sun kirjoituksesta mieleen oma periaatteeni pitää aina ostoskärryn kahvasta kiinni eli mä tyrkkään niillä kärryillä mutakuonon menemään.Haluaisin kyllä tosiaan nähdä miten nämä tämänkin ketjun "ihan sama mut mun edelle ei mene kukaan" -tyypit kohtaisivat tuon eilisen tädin ja saman tilanteen.
sori en tiedä sanoitko tän tosissas mut siis yhden kauppajonopaikan takia pidät oman paikkas vaikka väkisin? Tarvittaaessa todellakin tappelu jotta pääset maksaa ne pullas ja maitos silloin kun on sun vuoro?Ihan sama kuka etuilee, pidän kyllä oman paikkani vaikka väkisin. No ehkä jollekin sekakäyttäjälle tai raivoavalle juopolle en sanoisi mitään