Jos sinua etuillaan kaupan kassajonossa, mitä teet?

  • Viestiketjun aloittaja debdep
  • Ensimmäinen viesti
debdep
Alkuperäinen kirjoittaja mä....;29940450:
Mulle tuli sun kirjoituksesta mieleen oma periaatteeni pitää aina ostoskärryn kahvasta kiinni eli mä tyrkkään niillä kärryillä mutakuonon menemään.
Yleensä mulla ei ole kiire, eli jos jollain on pokkaa etuilla niin senkun menee sitten. En ala kinaamaan. Mutta tuollanen kyllä kieltämättä ärsyttää, että tönitään kärryä pois tieltä ja katsotaan arvioivasti päästä varpaisiin, että uskallapas avata suusi. Sit jos mulla sattuu olemaan oikeasti kiire niin voi olla, että heitän tavarat sinne hihnalle että pitäkää tunkkinne.
 
viieras
Miestä aina hävettää, kun mulkoilen kiilailijoita ja yleensä saan kyllä suuni auki tilanteessa. Yksi mikä mua eniten ärsyttää ja sanainen arkku avautuu hyvin nopeasti on lasten kiilaaminen mikä on yllättävän yleistä. Sillä keski-ikäisellä tädillä on niin kova kiire, että kyllähän sen lapsen voi ohittaa, ei sillä mitään kiirettä ole. Harva lapsi osaa tuohon muuten regoida kuin väistämällä, mutta mun kohdalle kun osuu, niin ei muuten ohita. Olin joskus Mäkkärin kassalla opiskeluaikoinani monta vuotta ja puutuin kyllä aina noihin tilanteisiin, jos näin ja ei ollut kerta tai kaksi. Varmaan tosi huonoa asiakaspalvelua joo ja aikuiset saa selviä asiansa keskenään, mutta ketuttaa tollanen pikkulasten eteen tuuppiminen.
 
viieras
Tollanen on ihan järkyttävän kamalaa. Usein nuo hönkijät vielä haisee... ahdistavaa. Itse alan tekemään vastaavassa tilanteessa nopeita käännöksiä iso laukku olalla tai jonkun reippaan kädenheilautuksen tai vastaavan...
Mä astun tai "horjahdan" sopivasti taaksepäin sen toisen varpaille, paitsi jos on joku tosi ällö tapaus, ettei halua ottaa siihen mitään fyysistä kontaktia.
 
debdep
Miestä aina hävettää, kun mulkoilen kiilailijoita ja yleensä saan kyllä suuni auki tilanteessa. Yksi mikä mua eniten ärsyttää ja sanainen arkku avautuu hyvin nopeasti on lasten kiilaaminen mikä on yllättävän yleistä. Sillä keski-ikäisellä tädillä on niin kova kiire, että kyllähän sen lapsen voi ohittaa, ei sillä mitään kiirettä ole. Harva lapsi osaa tuohon muuten regoida kuin väistämällä, mutta mun kohdalle kun osuu, niin ei muuten ohita. Olin joskus Mäkkärin kassalla opiskeluaikoinani monta vuotta ja puutuin kyllä aina noihin tilanteisiin, jos näin ja ei ollut kerta tai kaksi. Varmaan tosi huonoa asiakaspalvelua joo ja aikuiset saa selviä asiansa keskenään, mutta ketuttaa tollanen pikkulasten eteen tuuppiminen.
Minua kans ärsyttää tuo että monet suorastaan tönii lapset pois tieltä :O Saakeli, ihan varmasti puutun asiaan joka ikinen kerta kun näen tuollaista.
 
--*
Onpas teitä paljon etuiltu! :O mua ehkä vain muutaman kerran elämässäni ja silloin kyseessä on ollut mummokansalainen, jonka kyllä annoin etuilla, koska en jaksa sellaista seniiliä ja huonokuntoista kiukuttelua kuunnella...:D
 
"Momo"
Ainoat, jotka ohittavat kassajonoissa, on mun kokemuksien mukaan vanhat kärttyisät mummot tai kaiken tietävät kärttyiset papat. Yks näistä ohitti mut kerran. Ja mä en tehnyt mitään, paitsi ärsyynnyin hetkeks.

Mutta tästä on jo aikaa, että ehkä aika on kullannut muistot :D
 
-i
Mä olinn kassalla töissä joskus lidlissä. Asiakkaana kävi muutamaan otteeseen Yks (venäläinen) mummo, joka osti kautahiutaleita kolikolla oli sitten jonoa tai ei. Käveli vaan suoraan kassan kohdalle ja tyrkytti kolikkoaan, vaikka edellisen ostokset oli kesken. Yritin selittää suomeksi ja englanniksi ja elekielellä, mutta ei menny jakeluun. Tais mummo ymmärtää vaan venäjää. Eipä sille kukaan Oikeen mitään voinu. Vakkariasiakas ????
 
En välitä enää
En jaksa enää stressata asiasta. Ennen olin elämäntilanteessa joka oli todella vaikea, ja stressasin muutoinkin, pari kertaa joku etuili kauppajonossa tms. niin olin erittäin ärtynyt ja aggressiivinen.

Nykyään ajattelen että ei päiväänsä kannata pilata itsekkäiden ihmisten takia. Jos joku saa mielihyvää etuilusta niin menköön, omapahan on häpeänsä. Aina maailmassa on ihmisiä jotka etuilevat kassajonoissa tai kiilaavat autolla eteen jossain. Parhain tapa reagoida ihmisten tylyyteen ja itsekkyyteen on vaan nauraa tällaisille. Pysyy paremmin oma terveys tallessa ja hyvä mieli jatkuu läpi päivän.
 
iu
Hämmästyttävää, miten paljon ihmiset tuntuvat kohtaavan etuilua. Mä en edes muista, milloin viimeks olisin ollut tällaisessa tilanteessa... Joskus joku saattaa tulla rinnalle esim. palvelutiskille, mutta peruuttaa kyllä sitten kiltisti perään, jos siellä on vain yksi myyjä palvelemassa.

Meilläpäin taitaa asustella tavallista hyvätapaisempaa väkeä. :)
 
Naaras vieras
Mä puran ostoskärryt hihnalle niin että menen itse ensin kassoja kohti ja vedän kärryt perässäni. Siihen väliin on kenenkään huono tulla hönkimään niskaan tai laittamaan tavaroita sekaan.
 
nooh
Alkuperäinen kirjoittaja no entäs;29939598:
No mites pitsajonossa, saako etuilla? Tarkoitan, kun tilasin pitsat kotoa ja lähdin hakemaan. Tulin pitsapaikkaan ja pitsat nökötti siellä uunin päällä jo. Oli n. 4 ihmistä jonossa. Yritin siihen kassan kulmaan, että jos vois antaa ne pitsat et pääsisin lähteen (oli myös maksettu valmiiksi), niin sain ihan kamalat haukut rouvasihmiseltä joka siinä mietti mitä tilais. Joo, odotin sit jonkunkin tovin, nieleskellen kiukkua, kun myyjäkään ei mitenkään reagoinut. No oli pitsat sitte ihan kylmiä jo kun ne sain. Myyjä vaan, että voivoi ei hän mitään voi tehdä asialle. Olin niin räjähdyspisteessä, et oli pakko lähteä pois mitään sanomatta, muutenhan olisin pyytänyt rahat takaisin (mut oli myös nälkä). Mutta en oo pitsoja tilannut siitä mestasta enää.

Niin, saako sit etuilla? Vai tyytyä kylmään pitsaan?
No sanoitko siinä jonossa että anteeksi saanko jo maksetut pizzani? Mistä kukaan muuten,voi tietää millä asialla olet...
 

Yhteistyössä