Mulla on tkaana suunniteltu sektio kun tyttö oli perätilassa, enkä kyllä kadu sitä ollenkaan. Omasta kohdastani voin sen kyllä sanoa että koin sen myös synnytykseksi, minun sisällähän se lapsi oli ja pois tuli. Luonto vain päätti tavan syntyä. Tästä samasta asiasta on monet vuodet täällä jo väännetty. toiset on sitä mieltä että synnytys tapahtuu vain alakautta. Keski-suomessa kätilötkin laskevat sektion synnytykseksi ja niin äideille puhuvat! Nyt odotan toista ja tyyli on minulle aivan sama. Kovasti kyllä ihmettelen että joku pääsee sektio haavan ompelimisen näkemään, meillä oli mies sektiossa mukana mut jo pelkän tulehdusriskin takia hänet vietiin pois ennen ompelua, outoa jos joku sen siis voi nähdä. Keski-Suomessa ainakin synnytyksessä mukana olevat laitetaan siihen mennessä huoneesta pois ja itselläni esteenä oli kangas, jonka läpi ei kylläkään nähnyt.
Oma ajatukseni noista kuitenkin on se että se äiti joka synnyttää sektiolla/alakautta on ihan yhtä suuren urakan tehnyt. Molemmilla varmasti kuitenkin se vauva on pääasia eikä se synnytystapa.
Oma ajatukseni noista kuitenkin on se että se äiti joka synnyttää sektiolla/alakautta on ihan yhtä suuren urakan tehnyt. Molemmilla varmasti kuitenkin se vauva on pääasia eikä se synnytystapa.