Jos saisit päättää : Alatiesynnytys vai suunniteltu sektio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abcd"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdottomasti alatiesynnytys! Kaksi alatiesynnytystä ja yksi sektio takana. Sektiosta toipuminen oli todella hidasta verrattuna "normaaliin". Olen nyt raskaana ja toivon, että saisin synnyttää alakautta.
Sektio oli kiireellinen/hätäsektio.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23727898:
Alatie.

En tahdo leikkasuta, kun kerran lantio on semmoinen, että synnytys on suht helppoa.

Eihän kukaan voi edes leikkausta "haluta".
Mullakin on synnyttäjän lantio, mutta silti toinen sektio tehdään mitä ilmeisemmin.

Muoks. Unohdin jo otsikon "Jos saisit päättää" :D

Viimeksi muokattu:
Alatie! Ehdottomasti. Minulle on tehty munatorven poisto, joka ei suuruudeltaan (tai pienuudeltaan) ole sectioon verratavissakaan. Ja silti jo se kipu oli paljon hirveämpää synnytykseen verrattuna! En edes halua kuvitella miltä sectio haava tuntuu. Saati olla hereillä, kun avonaista mahaa ränklitään ja myllätään! *pyörtyy ajatuksesta*

Eihän kukaan voi edes leikkausta "haluta".
Mullakin on synnyttäjän lantio, mutta silti toinen sektio tehdään mitä ilmeisemmin.

Muoks. Unohdin jo otsikon "Jos saisit päättää" :D

No kyllä vain yllättävän moni haluaa sektion, ihan vängälläkin.

Ei haluta että lompsa löystyy tms, tai pelätään ihan aikuisten oikeasti synnytystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23727945:

Ei haluta että lompsa löystyy tms, tai pelätään ihan aikuisten oikeasti synnytystä.

No joo. Mutta lääkäri sen päättää, ei synnyttäjä. Vaikka ei ketään tietty pakoteta...

ehdottomasti, mikäli ei lääketieteellisiä perusteita sectiolle. Kolme on alakautta syntynyt ja jokaisesta olen toipunut nopeasti, kolmannesta supernopeaan. Kammoan ajatusta leikkauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;23727632:
Alatiesynnytys.
Pelkkä ajatuskin leikkauksesta ahdistaa.

näin. Kuopuksesta mulle oli lääkärin painavasta mielipiteestä johtuen määrätty sektio, mutta ei kantti kestänyt vaan siinä vaiheessa kun piti lähteä leikkuriin meikä laittoi jarrut päälle ja hyvä niin. Jäbä syntyi 45 minuutissa ilman ongelmia ja ilman tikin tikkiä.

Sektio. On tarpeeksi pelkoja alatieynnytyksestä ja kolme positiivista sektiokokemusta taustalla, kivuttomia kokemuksia kaikki ja toipuminen ihan riittävän nopeaa.

Viimeksi muokattu:
Alatiesynnytys.

Olen kokenut kummankin. Alatiesynnytyksestä palautui toimintakykyiseksi paljon nopeampaa.

Itseasiassa viime synnytyksessä pelkäsin koko ajan, et lääkäri sanoo, et leikataan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23727945:

Okei...on koettu yksi hätäsektio ja kaksi suunniteltua, joista toinen ei edes mennyt suunnitellusti--eipä ole kuule ollut pienessä mielessäkään jonkun saatanan lompsan venyminen..halusin vain elävän vauvan.
Jos vielä lisääntyisin, niin valitsisin taas sektion-minulla ei ole synnyttäjän lantiota joten alakautta ei onnistuisi muutenkaan...
Niin ja paranemisesta-olin lenkkipolulla alle viikossa leikkauksesta.

Hyvin onnistuneen suunnittellun perätilasektion kokeneena, taitaisin valita sektion. Vaikka ei mulla ole mitään alatiesynnytystäkään vastaan. Jos tämä masuasukas vaan on raivotarjonnassa, niin mielelläni koen alatiesynnytyksen. Perätilaa en suostu synnyttämään alakautta.

Jos mies saisi päättää niin valitsisi ehdottomasti sektion. Just tuossa sanoin, et "kato mun mahaa, nyt tää on taas perätilassa.." Johon mies vastasi, että "hyvä, nyt se on oikeinpäin!" ;)
Hänen mielestään sektio on siistiä sisähommaa ja hän saa heti vauvan syliin.

Yhteistyössä