Jos saisit päättää : Alatiesynnytys vai suunniteltu sektio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abcd"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en ole ollut koskaan raskaana eli ei ole näistä asioista kokemusta. Mutta mielikuvien perusteella valitsisin sektion jos kyseessä on ainoa lapsi. Jos taas tarkoitus tai toive hankkia lisää lapsia niin sitten alatiesynnytys. Minulla on sellainen mielikuva, että alatiesynnytys on turvallisempi eikä rasita niin paljon seuraavaa raskautta/synnytystä.

Kaksi alatiesynnytystä takana ja ehdottomasti kolmaskin ensisijaisena vaihtoehtona ois sit alatiesynnytys. :)

Mun kropalle se sopii, ei repeämiä, ei kipuja, ei jälkivaivoja. Istuin molemmilla kerroilla ihan normaalisti jo salissa. Hiukan jotakin tuntui, että tiesi, mitä oli tehnyt, mutta eipä juuri yhtään mitään.

Eli toipuminen ois niin älyttömän paljon nopeampi kuin sektiossa. Sektion valkkaisin vain, jos siihen olis syytä (esim. vauva perätilassa tai jättiläinen tms.).

Alatiesynnytys.

kaksi niitä on takana, oikein mukavia kokemuksia kivuistaan huolimatta, ikimuistoisia jokainen supistus hetki hetkeltä :D En vaihtaisi sitä mihinkään, ja olisin todella pettynyt jos joutuisi suunniteltuun sektioon. Ei saisi kokea sitä kun odottaa koska synnytys alkaa, tutkia lähestyviä merkkejä, tuntea ekat supistukset tai vesienmeno ja ja jännittää koska lähteä sairaalaan. koska nuo vaiheet jää ikuisiksi ajoiksi mieliin, ne tekee siitä synnytyksestä niin kauniin muiston. Tuntuu, että kovalla työllä on vihdoin saavttanut sen urotyön ja näkee vauvan.

Pelkään myös leikkauksia ja ehkä pinnallisin syy on se, että pelkään sektioarpea. Mulla on mielestäni lasten jälkeen hyvin palautunut kroppa ja jotenkin ahdistaa, että vatsaan tulisi joku arpi. Ja pelkoa ei paranna, että olen nähnyt kuvia, missä sektioarpi ja iho roikkuu, eikä palautuneet muun kropan mukana. Mutta yhtäpaljon kyllä pelkään siksi umpisuolentulehdustakin :D

Toki terveydentilan ollessa siinä pisteessä asiaan suhtautuu hieman toisin.

Alatie ihan ehdottomasti.

Minulle tehtiin eppari ja käytettiin imukuppia, mutta pääsin kuitenkin heti huoneeseen päästyäni auttamaan aiemmin synnyttänyttä huonetoveria, jolle oli tehty sektio. Eka päivä kävelin kevyesti laahaten :D mutta seuraavana olin jo hyvässä kunnossa.

Sektio. Koska kahden alatiesynnytyksen jälkeen ainut este kolmannelle on pelko. Eka synnytys meni kuin oppikirjasta toinen oli jotain ihan muuta. Niin että, sektio vois olla ihan jees.

Yhteistyössä