jos olisit läheinen ystäväni enlä tarjoisi sinulle syötävää/juotavaa niin miten suhtautuisit?

  • Viestiketjun aloittaja falling rain
  • Ensimmäinen viesti
56B
Mietin kyllä, miksi kaiken pitää aina pyöriä ruuan ympärillä. Jos nopeasti käväistään, niin ei mielestäni tarvitse heti alkaa kantaa pöytään sen seitsemää sorttia. (Vanhemmat ihmiset ovat tässä innokkaita - vaikka kävisit ovella tuomassa jonkun tavaran, saattavat tuputtaa vähintään mehulasia. Mutta he ovat kasvaneet siihen, että se on asiaankuuluvaa, enkä tod mitenkään loukkaannu siitä.) Mutta jos on pidempään kylässä, useita tunteja, niin nälkähän siinä tulee kaikille. Eikä välttämättä kaikki ole aina syöneet juuri ennen lähtöään. Ja sitten on kiva syödä yhdessä.
 
falling rain
[QUOTE="vieras";26523327]Jos kaveris tuo kahvileipää mukanaan niin otat ne itselles ja laitat jemmaan, mutta kahveja et keitä? :O[/QUOTE]

ei ei en minä nyt niin tee. kaveri saa ihan rauhassa syödä omat eväänsä. niihin en kajoa. kahvia en keitä, sillä en omista keitintä enkä osta sellaista toisten takia.
 
Blue
siis mitä? asutko sä perheinesi kaverisi luona? meillä on sanaton sopimus vierailuajoista ja se on 2-4 tuntia ei kauempaa.
Siis mitä? Missä sanotaan että vain sinun käytäntösi on oikea? Meillä ei tehdä mitään sanattomia sopimuksia vaan sovitaan ihan reilusti puhuen minkä mittainen vierailu on milläkin kertaa.

Meillä on paljon tuttuja kauempana, Usein ollaan jopa yötäkin, kuten hekin meillä. En viitsi ajaa kahta tuntia kahden tunnin vierailun takia joka kerta. Samoin kun juhlapyhiä vietetään usein yökyläilyn, tai ainakin koko päivän vierailun merkeissä.
 
Siis mitä? Missä sanotaan että vain sinun käytäntösi on oikea? Meillä ei tehdä mitään sanattomia sopimuksia vaan sovitaan ihan reilusti puhuen minkä mittainen vierailu on milläkin kertaa.

Meillä on paljon tuttuja kauempana, Usein ollaan jopa yötäkin, kuten hekin meillä. En viitsi ajaa kahta tuntia kahden tunnin vierailun takia joka kerta. Samoin kun juhlapyhiä vietetään usein yökyläilyn, tai ainakin koko päivän vierailun merkeissä.
Muistathan eväät kuitenkin ottaa mukaan? Ilta- ja aamupalan, lounaan jne?
 
"janna"
Mä en ymmärrä tätä... mun mielestä se kuuluu vähintäänkin hyviin tapoihin tarjota vieraille jotakin kun kylään tulevat. Vieraanvaraisuusko enää ei ole hyve nykyään? Täällä maalla on turha kuvitella edes poikkeavansa missään niin ettei kahvia yms. ainakin tarjota.
Mäkin oon "pihi", mutta pihtaan muista asioista kuin ruuasta. Joka viikko ei tarvi saada uusia vaatteita/meikkejä/sisustusta jne. Mutta takuulla meillä tarjotaan AINA jotakin jos tulee käymään. Oli ystävä tai ventovieras.
 
falling rain
Hieno provo. Sulla mitään ystäviä ole. Tai kai ne lähteekin, kun nälkäkuolema uhkaa :stick:
voi kuule minulla on paljon hyvä ystäviä. yksi syy miksen tarjoa mitään on tosiaan se piheys ja silloin kun harvoin, todella harvoin tarjoan jotain niin annan kavereideni käyttää kertakäyttö ruokavälineitä. en halua kenenkään muun juovan tai sylvän minun astioistani.
 
falling rain
Siis mitä? Missä sanotaan että vain sinun käytäntösi on oikea? Meillä ei tehdä mitään sanattomia sopimuksia vaan sovitaan ihan reilusti puhuen minkä mittainen vierailu on milläkin kertaa.

Meillä on paljon tuttuja kauempana, Usein ollaan jopa yötäkin, kuten hekin meillä. En viitsi ajaa kahta tuntia kahden tunnin vierailun takia joka kerta. Samoin kun juhlapyhiä vietetään usein yökyläilyn, tai ainakin koko päivän vierailun merkeissä.
pitkänmatkalaiset ja yökyläilyt ovat eri asia. sitten saa ruokaa kunhan vaan ilmoittaa ajoissa. en minä niin kylmä ole. :) älä suutu.
 
Blue
voi kuule minulla on paljon hyvä ystäviä. yksi syy miksen tarjoa mitään on tosiaan se piheys ja silloin kun harvoin, todella harvoin tarjoan jotain niin annan kavereideni käyttää kertakäyttö ruokavälineitä. en halua kenenkään muun juovan tai sylvän minun astioistani.
No jokainen tyylillään, mutta niin kuin sanoin niin minun läheinen ystäväni et olisi.
 
Mielestäni kaveruus ei vaadi toisten luona kyläilyjä ja näin ollen kenellekään ei tarvitse tarjota mitään. Toki toisen piheys alkaa jossain vaiheessa ärsyttämään, jos itse tarjoilee aina ja kaveri ottaa kaiken vastaan, mutta ei koskaan tarjoa itse. Mutta siihenkin on keino eli ei tarjoa sitten itsekään.
 
falling rain
[QUOTE="vieras";26523520]Entä pitääkö luonasi käyvillä olla omat vessapaperitkin mukana? Jos ei ole, usutatko ulos tarpeilleen, vai otatko kenties maksun vessapaperis/vessasii käyttämisestä?[/QUOTE]

:LOL: no ei. tosin vaan yökyläläiset yleensä käyvät vessassani koska se on niin likainen.
 
falling rain
[QUOTE="huh";26523553]Olet ankean kuuloinen ihminen. Pihi (joka on inhottavimpia piirteitä mitä ihmisessä voi olla), etkä edes omista kahvinkeitintä. Hyi saatana. Pidä kaverisi.[/QUOTE]

miksi omistaisin kahvinkeittimen kun en pidöä kahvista, en juo kahvia. en tuhlaa rahojani sellaiseen jota en tarvitse. ostatko itse rasvakeittimen jos et pidä rasvapotuista? ;)
 
"vieras"
no olishan se vähän erikoista, mutta jos et itsekään syö/juo mitään niin ei ehkä haittaisi. Mut kyllä suurin osa tuntuu edes kahvin/teen tarjoavan, vaikkei sitten mitään sen kummempaa oliskaan. Saako sun luona ap juoda vettä?

Mulla on tapana tarjota kavereille jotain pientä suolasta ja makeaa myös. Moni kaveri on vielä köyhä opiskelija, niin on kivakin tarjota safkat kun siihen on varaa.
 
falling rain
Mielestäni kaveruus ei vaadi toisten luona kyläilyjä ja näin ollen kenellekään ei tarvitse tarjota mitään. Toki toisen piheys alkaa jossain vaiheessa ärsyttämään, jos itse tarjoilee aina ja kaveri ottaa kaiken vastaan, mutta ei koskaan tarjoa itse. Mutta siihenkin on keino eli ei tarjoa sitten itsekään.
teen nyt selväksi, että en tarjoile mutta en myöskään ahnehdi kavereillani ollessa, sillä en syö tai juo heillä mitään.
 
falling rain
enkä kylässä jää ilman tarjottavaa. tiedän kaikkien keksi ja pulla kätköt, ja sieltä otan jos mieli tekee. luulen ystävieni tekevän samoin vaikka yritän piilottaa syötävät ennen vieraiden tuloa, mutta aina en ehdi vaihtimaan. selvästi joku joskus on käynyt pullavadilla penkomassa.
 

Yhteistyössä