jos olisit läheinen ystäväni enlä tarjoisi sinulle syötävää/juotavaa niin miten suhtautuisit?

  • Viestiketjun aloittaja falling rain
  • Ensimmäinen viesti
falling rain
[QUOTE="vieras";26523284]Ilmeisesti otat omat eväät mukaan myös vieraillessasi kavereidesi luona.[/QUOTE]

en ota mutten myöskään syö heillä mitään vaikka tarjoaisivat.
 
Blue
Siksi että kun mä kylöilen ystävieni kanssa niin ollaan pitkään, juorutaan, tehdään ruokaa ja siihen liittyy myös mukulat. Puoliksi hoidetaan kustannukset tai sitten vuorotellen. Ja kyllä mä ihmettelisin että jos kylään koko päiväksi tulisin lasten kanssa niin en saisi mitään, tai sitten kahveistä lähtien saisin itse tuoda kaiken.

Ilo on jakaa hyvä ruoka toisten kanssa, eikä vain aina kaivella niitä omia nyssyköitä.
 
jza
Eväitä tuskin toisin mukanani, jos matka olisi pitkä varmasti tapaisimmi harvoin, muuten muilla asioilla on enempi merkitystä joten ei välttämättä vaikuttaisi suhtautumiseen mitenkään.
 
en ota mutten myöskään syö heillä mitään vaikka tarjoaisivat.
Tuosta mä loukkaantuisin kyllä, jos ei joku allergia tai muu hyvä syy estäisi ottamasta. Jos olen laittanut tarjottavat ihan ystävän kyläilyä silmällä pitäen, ja sitten tämä alkaa yrmimään jostain freudilais-anaaalisista syistä, niin saa mennä kotiinsa mököttämään.
 
"jaahas"
En varmaan osaisi olla ystävä sellaisen ihmisen kanssa. Itse olen saanut karjalaisen kasvatuksen ja kaikille tarjotaan vähintään kahvit, mieluiten ruoka. En ymmärä näitäkään, jotka ei ruoki lastensa kavereita, saatikka sitten omiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: JonTriplet
"MintunKukka"
No luulempa että eipä tulis käytyä sinulla kylässä. Vaikka jokainen maksaa omat ruokasa ni on jo kohteliasta kyläillessä jotain tarjota varsinkin jos olet kutsunut kylään ja kylässä ollaan kauemmin ku tunti. Mä olisin aika pöyristynyt jos meille tulis vieraita ja jokainen tois aina omat eväät mukaan ja söisivät ne sit jossain välissä.
 
"MintunKukka"
[QUOTE="jaahas";26523340]En varmaan osaisi olla ystävä sellaisen ihmisen kanssa. Itse olen saanut karjalaisen kasvatuksen ja kaikille tarjotaan vähintään kahvit, mieluiten ruoka. En ymmärä näitäkään, jotka ei ruoki lastensa kavereita, saatikka sitten omiaan.[/QUOTE]

Mun miehen kotona on aina tarjottu suurinpiirtein joka ohi ajavalle kahvit. Vaikka olis vain tullu oven raossa käväseen niin anoppini on suorastaan pakottanut tulemaan sisälle kahville ja verisesti loukkaantunut jos vieras on kieltäytynyt.
Mä en ihan moiseen ole alkanut vaikka mies kovasti sitä on tuputtanutkin minulle. Mut jos kylään tullaan ni on suorastaan moukkamaista alkaa siihen että ''tuo eväät mukana''. Kahvit termarissa :D
 
Hyvät käytöstavat & etiketti on ihan hyvä hallita. Jos vieraita kutsuu, jotain tarjotaan. Kodin ulkopuolella jokainen vastatkoon omista syömisistään, siis jos mennään esim. kahvilaan tms. Jos läheinen ystävä kutsutaan, ei siinä mietitä mitä kahvi tai keksi maksaa, teen usein ruoankin. Minulla ei kaltaisiasi ystäviä ole, en ole mitenkään vaativainen mutta jokin roti kumminkin. Ja kyllä, tykkään kestitä edes kahvin verran omia vieraitani. Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan. Oli ystävä tai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: jaassi
Blue
Mun mielestä piheys on yksi epämiellyttävimmistä ominaisuuksista ihmisessä. Siis nimenomaan tarkoituksellinen piheys, ei säästäväisyys.
Jep, ei mulle tarvitse jokaisella piipahduksella kahvia keittää mutta jos todella on niin että antaisit tarkoituksella mun (ja mun lasten) olla kylässä tuntitolkulla tarjoamatta edes mehua ja kahvia niin kyllä olisi viimeinen kerta.
 
  • Tykkää
Reactions: Whisky Peat
falling rain
Siksi että kun mä kylöilen ystävieni kanssa niin ollaan pitkään, juorutaan, tehdään ruokaa ja siihen liittyy myös mukulat. Puoliksi hoidetaan kustannukset tai sitten vuorotellen. Ja kyllä mä ihmettelisin että jos kylään koko päiväksi tulisin lasten kanssa niin en saisi mitään, tai sitten kahveistä lähtien saisin itse tuoda kaiken.

Ilo on jakaa hyvä ruoka toisten kanssa, eikä vain aina kaivella niitä omia nyssyköitä.
siis mitä? asutko sä perheinesi kaverisi luona? meillä on sanaton sopimus vierailuajoista ja se on 2-4 tuntia ei kauempaa.
 

Yhteistyössä