Jos olet ollut ylipainoinen raskauden alkaessa niin mitä olit lapsen syntymän jälkeen?Saa vastata muutkin

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
raskaana
Eli oliko painosi jkorkeampi vaiko matalampi synnytyksen jälkeen ja kuinka paljon imettäminen viakutti painoosi?

Itsellä nyt veielä muutama viikko jäljellä raskautta ja paino on kaksi kiloa vähemmän kuin raskauden alussa. Toivon että ei siitä nousekkaan tai jää ainakin kaikki aloituspainon ylimenevä laitokselle.
 
Mulla jännittää kans et kuin käy ku eka neuvolakäynnin ja tän vkon käynnin välissä painon muutos on +1kg eli eiköhän sitä tule laitokselta kevyempänä kotiin. Imetys toivottavasti sit vie edes osan noista extrakiloista mennessään =) nyt siis 37+6 menossa.
 
"Aisha"
Oon 171 senttiä pitkä ja painoin 76 kiloa ennen raskautta, raskauden aikana tuli 15 kiloa. Nyt synnytyksestä kuukausi ja pari viikkoa ja kaikki raskauden aikana tulleet kilot on lähteneet ja vähän ylimääräistäkin. Enkä imetä.
 
"Mari"
Mulla oli ylipainoa raskauden alkaessa n. 7kg, synnytyksen jälkeen ylipainoa n. 16kg, imetysaikana lihoin vielä pari kiloa. Eli 18kg oli pudotettavaa vuoden päästä synnytyksestä.

Pudottanut olen 14kg, jäljellä siis 4kg vielä normaalipainoon.. Hitaasti, mutta varmasti mennään..
 
todellinen plösö
Voi kun itselläkin olisi noin ettei paino olisi noussut juuri mitään :(
Esikkoa kun aloin odottaa ylipainoa oli 15-20kg. Lihoin raskausaikana 21kg *nolo*. Paino palautui nopeaan ja lisäkiloja jäi roikkumaan 7kg. Kaksi seuraava raskautta selvisin n. 13kg ja ne lähti kaikki pois. Neljännen raskauden jälkeen painoa jäi 5kg ja niitä en tunnu saavan millään pois. Syön niin kuin ennenkin jne mut ei :( Epätoivo iskee. Liikunta jäänyt aivan minimiin, ei vaan aika riitä neljän pienen kanssa. Ylipainoa nyt siis 30kg ja tosiaan tartteis tehdä jotain :(
 

Yhteistyössä