Jos nostan kaikki rahani ja lopetan tilin... (TTT-asiaa)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Juupa juu"
[QUOTE="aloittaja";26742359]Mikä on tärkeämpää kuin lapsen hoitaminen?
Ja - en saa yhteiskunnan tukia.[/QUOTE]

Lapsi tuskin saa traumoja vaikka päiväkotiin laitettaisiinkin (omanikin ovat kasvaneet hoidossa ihan täyspäisiksi). Myös lapsesi (jonka lasta hoidat) on töissä tai ainakin opiskelemassa, mistäköhän syystä? Vastaus: elättääkseen itsensä ja perheensä jos ei nyt niin ainakin tulevaisuudessa. Muistuttaisin aloittajaa otsikostasi: Jos nostan kaikki rahani ja lopetan tilin... (TTT-asiaa). Olet siis aikeissa pimittää tulojasi ja HAKEA TTT:a. Tahallasiko idiootiksi heittäydyt kun et saakaan täältä pään silistystä?
 
"vieras"
Tässäpä asiaa. Ei kannata riskeerata, kun sossusta saat vaan sen 400 euroo (muistaakseni yksin asuva saa) kuussa, mutta samalla riskin että voit saada kontollesi petoksen. Minäkin ehdotan että koittaisit elää vyö kireellä ja käyttäsit sen niistä remonttirahoista.
Paitsi jos on mamu, niin sitten ei ole pelkoa saada tuomiota petoksesta: siitä on olemassa KKO:n ennakkopäätös.
 
petos on aina petos
[QUOTE="aloittaja";26742388]55v. :)[/QUOTE]

Olen sinua noin lähes puolet nuorempi ja minulla on hieman sinua vanhempi äiti.

Olen saanut kotoani hyvin vahvan oikeudenmukaisuudenmallin. Rehellinen pitää olla tässä elämässä. Jos jonnekin
valtion virastoon mennään silloin ollaan rehellisiä ja sanotaan asiat juuri niin kuin ovat. Mitään
peittelemättä tai pimittämättä. Ihmisen tulee vastata myös teoistaan. Nähdä asiat pitkällä tähtäinmellä.
Olen oikeasti kovin ylpeä tästä kasvatusmallista ja aion siirtää lapsillenikin.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Juupa juu";26742436]Lapsi tuskin saa traumoja vaikka päiväkotiin laitettaisiinkin (omanikin ovat kasvaneet hoidossa ihan täyspäisiksi). Myös lapsesi (jonka lasta hoidat) on töissä tai ainakin opiskelemassa, mistäköhän syystä? Vastaus: elättääkseen itsensä ja perheensä jos ei nyt niin ainakin tulevaisuudessa. Muistuttaisin aloittajaa otsikostasi: Jos nostan kaikki rahani ja lopetan tilin... (TTT-asiaa). Olet siis aikeissa pimittää tulojasi ja HAKEA TTT:a. Tahallasiko idiootiksi heittäydyt kun et saakaan täältä pään silistystä?[/QUOTE]
Miks pään silitystä edes tarviisin? Mielipiteitä on aina kiva lukea.
Nuo ei ole tuloja kuten kerroin. Ihan sama.
 
"Juupa juu"
[QUOTE="aloittaja";26742410]Juu en maksata heillä omaa mokaani; mitäs ostin paskan asunnon. Itse maksan virheeni, kunhan tässä nyt vaan aikani kuluksi mussutan.[/QUOTE]

Voi elämän kevät, minusta kuulostaa, että et suinkaan maksa itse virheitäsi vaan pistät yhteiskunnan (me muut, haloo?) maksamaan ne. Ei tätä jaksa enää, toivottavasti saat asiasi kuntoon ihan itse.
 
"aloittaja"
Olen sinua noin lähes puolet nuorempi ja minulla on hieman sinua vanhempi äiti.

Olen saanut kotoani hyvin vahvan oikeudenmukaisuudenmallin. Rehellinen pitää olla tässä elämässä. Jos jonnekin
valtion virastoon mennään silloin ollaan rehellisiä ja sanotaan asiat juuri niin kuin ovat. Mitään
peittelemättä tai pimittämättä. Ihmisen tulee vastata myös teoistaan. Nähdä asiat pitkällä tähtäinmellä.
Olen oikeasti kovin ylpeä tästä kasvatusmallista ja aion siirtää lapsillenikin.
Sanat ja teot on eri asia.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26742410]Juu en maksata heillä omaa mokaani; mitäs ostin paskan asunnon. Itse maksan virheeni, kunhan tässä nyt vaan aikani kuluksi mussutan.[/QUOTE]

Eihän he sun mokailusta maksaisi, vaan siitä, että hoidat heidän lastaan! Jos meillä esim. anoppi alkaa hoitaa lastamme säännöllisesti sitten kun itse menen töihin tai alan opiskella, todellakin maksaisin mummolle siitä avusta.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26742464]Eihän he sun mokailusta maksaisi, vaan siitä, että hoidat heidän lastaan! Jos meillä esim. anoppi alkaa hoitaa lastamme säännöllisesti sitten kun itse menen töihin tai alan opiskella, todellakin maksaisin mummolle siitä avusta.[/QUOTE]
Tarjoutuivat kyllä, mutta maksakoot silläkin rahalla asuntovelkaansa. Mulle on vaan ilo hoitaa pientä :)
 
petos on aina petos
[QUOTE="aloittaja";26742463]Sanat ja teot on eri asia.[/QUOTE]

Minä elän sanojeni mukaan.
Tämän voin vaikka todistaa.

Ja olen päässyt elämässä pitkälle olemalla rehellinen kaikessa.

Rehellisyys kantaa suuremman hedelmän tässä elämässä. Vilunkia voi yrittää, mutta se ei pitkälle kanna.
 
rehellinen=tyhmä
Olen sinua noin lähes puolet nuorempi ja minulla on hieman sinua vanhempi äiti.

Olen saanut kotoani hyvin vahvan oikeudenmukaisuudenmallin. Rehellinen pitää olla tässä elämässä. Jos jonnekin
valtion virastoon mennään silloin ollaan rehellisiä ja sanotaan asiat juuri niin kuin ovat. Mitään
peittelemättä tai pimittämättä. Ihmisen tulee vastata myös teoistaan. Nähdä asiat pitkällä tähtäinmellä.
Olen oikeasti kovin ylpeä tästä kasvatusmallista ja aion siirtää lapsillenikin.
Suomalaisten ongelma on liiallinen rehellisyys. Oikeastaan kaikki muut kansat pitävät rehellisiä ihmisiä tyhminä.
 
petos on aina petos
Alkuperäinen kirjoittaja rehellinen=tyhmä;26742607:
Suomalaisten ongelma on liiallinen rehellisyys. Oikeastaan kaikki muut kansat pitävät rehellisiä ihmisiä tyhminä.
Rehellinen ei ole tyhmä vaan pitkällä tähtäimellä viisas :)
 
"Yrittäjä"
[QUOTE="heh";26742497]ap, ei tänään ole perjantaiprovon aika, olet paripäivää myöhässä tai 5päivää etuajassa :D :D[/QUOTE]

Näin, ihmettelen, että kesäpäivänä joku käyttää aikaansa tuollaisen kirjoittamiseen aikansa kuluksi :(
 
Ööööö
Rehellisyys kantaa suuremman hedelmän tässä elämässä. Vilunkia voi yrittää, mutta se ei pitkälle kanna.
Höpö höpö. Tämän esimerkin kaltaisissa asioissa olisi vain tyhmää olla rehellinen. Suuremman hedelmän korjaa, kun nostaa rahat talteen, lakkauttaa ylimääräisen tilin, hakee rahat sossusta ja maksaa remonttinsa säästöillään.

Niitä naiiveja törppöjä, jotka sinisilmäisesti kertovat sossussa asiansa rehellisesti, ei todellakaan odota minkäänlainen palkinto, ei tule pään silityksiä, ei mitään muuta paitsi köyhyys, rahattomuus ja oman onnen nojaan jättäminen.
 
Ööööö
Ihmettelen, miksi ihmiset eivät voi olla rehellisiä. Mennä toimistoon. Kertoa asiansa ihan niin kiuin ne oikeasti ovat. Siellä varmasti kuulee sitten, miten tämän asian kanssa kannattaa tehdä. Saat kuulla, mihin voisit olla oikeutettu tai sitten ei.
No siksi, että nimenomaan niin ei kannata tehdä. Kannattaa pitää suu supussa säästöistä ja säästöt pöytälaatikossa. Kai nyt kaikki tietävät, miten "oikeasti" kuuluisi toimia, ei sitä mistään sossusta tarvitse kysellä. Tyhmää olisi kertoa niille rahoistaan ja menettää ne.
 
Uhrit soskun
Meiltä sosku vei kaiken! Miehet tulivat aamulla ja kantoivat taulutelkkarit ja mekanismisohvat pakettiautoon. Mieheltäni repivät housut jalasta ja laittoivat tilalle henkselitynnyrin. Lapselta nappasivat vielä lähtiessään tekohampaat suusta ja sanoivat että huomenna voitte hakea toimeentulotukea.

Nyt on kello herättämässä, huomenna mennään soskuun koko perhe.
 
"jemma"
Alkuperäinen kirjoittaja Ööööö;26746872:
No siksi, että nimenomaan niin ei kannata tehdä. Kannattaa pitää suu supussa säästöistä ja säästöt pöytälaatikossa. Kai nyt kaikki tietävät, miten "oikeasti" kuuluisi toimia, ei sitä mistään sossusta tarvitse kysellä. Tyhmää olisi kertoa niille rahoistaan ja menettää ne.
ongelma tuollaisessa toiminnassa on se, etteivät kaikki voi toimia noin. Koko hyvinvointivalito kaatuisi jos kaikki olisivat loisia ja huijaisivat tukia, eikä sen jälkeen apua olisi yhtään kellekään. ei edes niille, jotka olisivat siihen oikeutettuja.
 
Ööööö
[QUOTE="jemma";26746928]ongelma tuollaisessa toiminnassa on se, etteivät kaikki voi toimia noin. Koko hyvinvointivalito kaatuisi jos kaikki olisivat loisia ja huijaisivat tukia, eikä sen jälkeen apua olisi yhtään kellekään. ei edes niille, jotka olisivat siihen oikeutettuja.[/QUOTE]

Siis kuka hullu oikeasti tekisi niin, että jos jossain pöytälaatikossa olisi säästössä vaikka 1000 euroa jotakin hankintaa varten, niin käyttäisi sen rahan elämiseen eikä hakisi tukia - jos kerran muutenkin on niitä hakenut? Eli jos perhe saa vaikka isoäidiltä rahaa lapsen talvihaalariin, niin kuka idiootti menee sen rahan ilmoittamaan sossuun?
 

Yhteistyössä