Eikö siitä saa kysellä? :OMitä sä täällä sitten kyselet toimeentuloTUESTA?
Paitsi jos on mamu, niin sitten ei ole pelkoa saada tuomiota petoksesta: siitä on olemassa KKO:n ennakkopäätös.Tässäpä asiaa. Ei kannata riskeerata, kun sossusta saat vaan sen 400 euroo (muistaakseni yksin asuva saa) kuussa, mutta samalla riskin että voit saada kontollesi petoksen. Minäkin ehdotan että koittaisit elää vyö kireellä ja käyttäsit sen niistä remonttirahoista.
Sanat ja teot on eri asia.Olen sinua noin lähes puolet nuorempi ja minulla on hieman sinua vanhempi äiti.
Olen saanut kotoani hyvin vahvan oikeudenmukaisuudenmallin. Rehellinen pitää olla tässä elämässä. Jos jonnekin
valtion virastoon mennään silloin ollaan rehellisiä ja sanotaan asiat juuri niin kuin ovat. Mitään
peittelemättä tai pimittämättä. Ihmisen tulee vastata myös teoistaan. Nähdä asiat pitkällä tähtäinmellä.
Olen oikeasti kovin ylpeä tästä kasvatusmallista ja aion siirtää lapsillenikin.
Suomalaisten ongelma on liiallinen rehellisyys. Oikeastaan kaikki muut kansat pitävät rehellisiä ihmisiä tyhminä.Olen sinua noin lähes puolet nuorempi ja minulla on hieman sinua vanhempi äiti.
Olen saanut kotoani hyvin vahvan oikeudenmukaisuudenmallin. Rehellinen pitää olla tässä elämässä. Jos jonnekin
valtion virastoon mennään silloin ollaan rehellisiä ja sanotaan asiat juuri niin kuin ovat. Mitään
peittelemättä tai pimittämättä. Ihmisen tulee vastata myös teoistaan. Nähdä asiat pitkällä tähtäinmellä.
Olen oikeasti kovin ylpeä tästä kasvatusmallista ja aion siirtää lapsillenikin.
Rehellinen ei ole tyhmä vaan pitkällä tähtäimellä viisasAlkuperäinen kirjoittaja rehellinen=tyhmä;26742607:Suomalaisten ongelma on liiallinen rehellisyys. Oikeastaan kaikki muut kansat pitävät rehellisiä ihmisiä tyhminä.
Höpö höpö. Tämän esimerkin kaltaisissa asioissa olisi vain tyhmää olla rehellinen. Suuremman hedelmän korjaa, kun nostaa rahat talteen, lakkauttaa ylimääräisen tilin, hakee rahat sossusta ja maksaa remonttinsa säästöillään.Rehellisyys kantaa suuremman hedelmän tässä elämässä. Vilunkia voi yrittää, mutta se ei pitkälle kanna.
No siksi, että nimenomaan niin ei kannata tehdä. Kannattaa pitää suu supussa säästöistä ja säästöt pöytälaatikossa. Kai nyt kaikki tietävät, miten "oikeasti" kuuluisi toimia, ei sitä mistään sossusta tarvitse kysellä. Tyhmää olisi kertoa niille rahoistaan ja menettää ne.Ihmettelen, miksi ihmiset eivät voi olla rehellisiä. Mennä toimistoon. Kertoa asiansa ihan niin kiuin ne oikeasti ovat. Siellä varmasti kuulee sitten, miten tämän asian kanssa kannattaa tehdä. Saat kuulla, mihin voisit olla oikeutettu tai sitten ei.
ongelma tuollaisessa toiminnassa on se, etteivät kaikki voi toimia noin. Koko hyvinvointivalito kaatuisi jos kaikki olisivat loisia ja huijaisivat tukia, eikä sen jälkeen apua olisi yhtään kellekään. ei edes niille, jotka olisivat siihen oikeutettuja.Alkuperäinen kirjoittaja Ööööö;26746872:No siksi, että nimenomaan niin ei kannata tehdä. Kannattaa pitää suu supussa säästöistä ja säästöt pöytälaatikossa. Kai nyt kaikki tietävät, miten "oikeasti" kuuluisi toimia, ei sitä mistään sossusta tarvitse kysellä. Tyhmää olisi kertoa niille rahoistaan ja menettää ne.