Jos nostan kaikki rahani ja lopetan tilin... (TTT-asiaa)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";26742222]Siis eikä! Kun minä en pysty asumaan tässä, koska yhtiövastike tulee olemaan niin iso ja siihen ei saa asumistukea!!!!![/QUOTE]

Myyt pois. Kysy edes välittäjältä arviota ensin. Meille sanottiin aikoinaan että missään nimessä ei kannata laittaa myytävää asuntoa, ostajat ei kuitenkaan tykkää uudistuksista. Hinta vaan kohilleen että saat kaupaksi ja ostajat remppaa mieleisekseen.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Yrittäjä";26742229]Niin on, eikä sun kuulukaan saada sossusta tukia, jos on tuollainen summa rahaa.

En syö pullaa, äläkä sinäkään syö yhteiskunnan tukemaa pullaa, kun se ei sinulle kuulu ;)

Vai oletko provo?[/QUOTE]
En ole provo vaan ajattelin, jos joku täällä keksis ongelmaani ratkaisun. No eipä ole kukaan keksinyt.
 
"Juupa juu"
Tässä UUDELLEEN se VAIHTOEHTO: MENE TÖIHIN!!!!! Ihan varmasti ssat jotain töitä ja jos ei lapsiakaan, niin voit huoletta ottaa ne parikin duunia. Siivousta, kaupankassaa mitä nyt vain tarjotaan. Itse ottaisin jos vastaava tilanne. Äläkä mussuta enempää, matalapalkka-alalla minäkin (hoitoala) ja netto peräti 1700e/kk. Sillä ei edes rempata. V******a taas tämmöiset loiset.
 
"..."
Sinulla on siis kahdessa eri pankissa tili ja toisella on säästöt? Varsinainen kysymys kuuluu että oletko siirtänyt tuolta säästöistä rahaa käyttötilillesi tai toisinpäin viimeisen kahden kuukauden aikana? Sinun on toimitettava kahden kuukauden tiliotteet ja jos olet siirrellyt rahaa näkyy tiliotteista että sinulla on tili toisessa pankissa. Tällöin sinun pitää myös toimittaa ne toisen pankin kahden kuukauden tiliotteet vaikka olisit juuri lakkauttanut tilisi. Ei siinä kannata valehdella, nehän näkee siirrot tiliotteeltasi jos olet siirtänyt rahoja.

Mutta ei ole oikea SYY tuo remontti. Tarvitsetko elämiseen sen 7000e? Tuskin joten käytä siitä ne sataset joita tarvitset ja remontoi pienemmällä budjetilla. Tai sitten myyt talosi ei niin remontoituna, kyllä se menee jos hinta ja sijainti on sopiva. Ihan turhaa selittelet että tarvitset ne rahat remonttiin koska vaihtoehtoja sinulla on! Jos jäät myöhemminkin kiinni niin saat aika isot maksut maksettavaksi takaisin, onko se sen arvoista? Mieti nyt järellä hyvä nainen!
 
petos on petos
[QUOTE="aloittaja";26742230]Tuomitaan, mutta ei perustella! Miten kärähdän ja mistä, jos lopetan yhden tilini?[/QUOTE]

No meneppä sosiaalitoimistoon ja kerro siellä kaikki tämä minkä olet täällä kertonut. Sitten sinulle selviää 100%:lla varmuudella, mihin olet oikeutettu ja mihin et.

Kyllä ne siellä toimistossa auttavat sinua selvittämään tämän ongelman.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Juupa juu";26742245]Tässä UUDELLEEN se VAIHTOEHTO: MENE TÖIHIN!!!!! Ihan varmasti ssat jotain töitä ja jos ei lapsiakaan, niin voit huoletta ottaa ne parikin duunia. Siivousta, kaupankassaa mitä nyt vain tarjotaan. Itse ottaisin jos vastaava tilanne. Äläkä mussuta enempää, matalapalkka-alalla minäkin (hoitoala) ja netto peräti 1700e/kk. Sillä ei edes rempata. V******a taas tämmöiset loiset.[/QUOTE]
Sen verran mussutan, että hoidan lapsenlastani päivittäin.
 
petos on aina petos
[QUOTE="aloittaja";26742242]En ole provo vaan ajattelin, jos joku täällä keksis ongelmaani ratkaisun. No eipä ole kukaan keksinyt.[/QUOTE]

laitoin jo tuonne edelliseen kommenttiin.
Nyt otat yhteyttä sosiaalitoimistoon. kerrot kaikki niin kuin asiasi ovat rehellisesti ja saat varmasti tähän ongelmaasi vastauksen.
Näin yksinkertaista se on.
 
sherloc h
[QUOTE="...";26742250]
Tarvitsetko elämiseen sen 7000e? Tuskin joten käytä siitä ne sataset joita tarvitset ja remontoi pienemmällä budjetilla. Tai sitten myyt talosi ei niin remontoituna, kyllä se menee jos hinta ja sijainti on sopiva. Ihan turhaa selittelet että tarvitset ne rahat remonttiin koska vaihtoehtoja sinulla on! Jos jäät myöhemminkin kiinni niin saat aika isot maksut maksettavaksi takaisin, onko se sen arvoista? Mieti nyt järellä hyvä nainen![/QUOTE]

Tässäpä asiaa. Ei kannata riskeerata, kun sossusta saat vaan sen 400 euroo (muistaakseni yksin asuva saa) kuussa, mutta samalla riskin että voit saada kontollesi petoksen. Minäkin ehdotan että koittaisit elää vyö kireellä ja käyttäsit sen niistä remonttirahoista.
 
"aloittaja"
Tässäpä asiaa. Ei kannata riskeerata, kun sossusta saat vaan sen 400 euroo (muistaakseni yksin asuva saa) kuussa, mutta samalla riskin että voit saada kontollesi petoksen. Minäkin ehdotan että koittaisit elää vyö kireellä ja käyttäsit sen niistä remonttirahoista.
Ei sitä koko 'suojaosuutta' - vai mikä ikinä onkaan - sieltä saa. Mun tapauksessani ehkä vähän päälle satku.
 
"Juupa juu"
[QUOTE="aloittaja";26742258]Sen verran mussutan, että hoidan lapsenlastani päivittäin.[/QUOTE]

Huokaus. Tulihan se selväksi että aloittajaa ei rehellinen työnteko kiinnosta, vaan elelee mieluummin yhteiskunnan tuella. Ihan mielenkiinnosta, jos saisit asunnon myytyä kohtuuhinnalla ja rahaa jäisi itsellekin mitä tekisit elantosi eteen? Kääntäisit kylkeä siihen asti kun rahat loppuvat ja hakisit sitten TTT:a? Vai pimittäisit "omat rahasi" jo aiemmin koska "eiväthän ne sossulle kuulu kun sinulla on oikeus tukeen". Näin täällä meillä Suomessa. Minä maksan sitten pienestä palkastasi sinunkin "oikeutetun tukesi", koska sinähän hoidat lapsenlastasi.
 
petos on aina petos
[QUOTE="aloittaja";26742294]Pakko kai tässä on palata sylttytehtaalle; olin siellä töissä pari vuotta sitten ;)[/QUOTE]

Ihmettelen, miksi ihmiset eivät voi olla rehellisiä. Mennä toimistoon. Kertoa asiansa ihan niin kiuin ne oikeasti ovat. Siellä varmasti kuulee sitten, miten tämän asian kanssa kannattaa tehdä. Saat kuulla, mihin voisit olla oikeutettu tai sitten ei.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26742269]Niin taidettiin tehdä. En vaan ymmärrä kuka ikinä ostais tämän luukun tässä kunnossa :O[/QUOTE]

No mulle henkilökohtaisesti on ihan sama onko talossa 70-luvun tapetit ja muovimatot vai edellisen omistajan kaksi viikkoa sitten laittamat, koska todennäköisesti haluan ne vaihtaa oman makuni mukaiseksi joka tapauksessa. Vuokra-asunto olisi eri juttu, jos vuokrata aikoo asuntoaan niin sinne kannattanee vaihtaa siistit ja neutraalit pinnat.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Juupa juu";26742324]Huokaus. Tulihan se selväksi että aloittajaa ei rehellinen työnteko kiinnosta, vaan elelee mieluummin yhteiskunnan tuella.[/QUOTE]
Mikä on tärkeämpää kuin lapsen hoitaminen?
Ja - en saa yhteiskunnan tukia.
 
petos on aina petos
[QUOTE="aloittaja";26742359]Mikä on tärkeämpää kuin lapsen hoitaminen?
Ja - en saa yhteiskunnan tukia.[/QUOTE]

Kerroit, että olet isoäiti.
Kysyisin mielenkiinnolla, kuinka vanha olet.
 
dsfgvbhjmhjgf
Te hemmetin huijarit saatte mut niin kiehumaan! On olemassa oikeasti ihmisiä joilla ei rahat riitä elämiseen ja teidän idioottien takia toiset elää kaurapuurolla.
 
"vieras"
Riippuu ihan virkailijasta, että ottaako noita rempparahoja huomioon. Tai siis tavallisessa laskelmassa ottaa, mutta jos virkailija katsoo, että sun on välttämätöntä tehdä putkiremppa ja sulla ei sen jälkeen jää elämiseen rahaa, niin voi antaa sulle harkinnanvaraista tukea. Me ollaan ainakin saatu harkinnanvaraista tukea ilman että on tarvinnut myydä autoa tms. Kun ollaan tarvittu tukea muutama kuukausi, kun mies on yrittäjä ja pahasti velkaantunut.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";26742258]Sen verran mussutan, että hoidan lapsenlastani päivittäin.[/QUOTE]

Jos sä et voi mennä tienaamaan koska hoidat lapsenlasta, niin mun mielestä olisi varsin kohtuullista, että lapsenlapsesi vanhemmat maksaisivat sinulle siitä jotain, jos sulla on tollanen tilanne.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";26742389]Jos sä et voi mennä tienaamaan koska hoidat lapsenlasta, niin mun mielestä olisi varsin kohtuullista, että lapsenlapsesi vanhemmat maksaisivat sinulle siitä jotain, jos sulla on tollanen tilanne.[/QUOTE]
Juu en maksata heillä omaa mokaani; mitäs ostin paskan asunnon. Itse maksan virheeni, kunhan tässä nyt vaan aikani kuluksi mussutan.
 

Yhteistyössä