Jos nostan kaikki rahani ja lopetan tilin... (TTT-asiaa)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
12121
[QUOTE="Ellu";26741812]On mullakin rahaa kotona säästössä viitisen sataa euroa jotka olen toimeentulotuesta säästänyt. En ole ryypännyt tavallisen palstamamman tapaan kaikkia joten nyt pitäisi sitten olla ottamatta sossusta sitä mitä minulle kuuluu?[/QUOTE]

Kuuluu sossusta? Kuuluuko mullekin? En ole tajunnut hakea mulle kuuluvia!!! Onko kaikki muut?
 
sossun asiakas
[QUOTE="aloittaja";26741854]Tältä palstalta olen saanut lukea, että sossu tutkii...[/QUOTE]

Ei ne voi tutkia, joten senkun menet vaan hakemaan tukia. Ei se väärin ole. Tavaalln olet silloin kuin Robin Hood :)
 
rehellinen
[QUOTE="Ellu";26741812]nyt pitäisi sitten olla ottamatta sossusta sitä mitä minulle kuuluu?[/QUOTE]

Erikoinen ajattelutapa :whistle:
Ne ei kuulu sulle yhtään sen enempää kuin kellekään muullekaan.

Toiset saa toimeentulonsa TYÖTÄ tekemällä. Oletko koskaan semmoisesta kuullut?
 
yksi totuus
Jos oikein vittumainen henkilö käsittelee toimeentulohakemustasi hän voi vaatia sinua hakemaan pankista jonkulaisen todisteen ettei sinulla ole heille tiliä, mitä luulet suostuuko kirjoittamaan tai soittamaan sossuun ja todistamaan ettei sinulla stä tiliä ole jos sinulla kuitenkin on ;)

Kateelliset naapurit teki näin äidilleni kouvolan sossussa.
Äiti ostaa kerta viikossa s-marketin infosta (jossa toimii s-pankkikin) arvan,
no joku kateellinen naapuri oli sitten äidin aina silloin tällöin siin nähnyt ja kas tulee sossusta lappu jonka mukaan äitin pitää viedä s-pankin tiliotekin näkyviin.
Äiti tietty sanoo että kun hänellä ei ole s-tiliä, vaan kuulemma on kun on tullut "varma" tieto ja jos ei ole hänen pitää hakea joku todiste että ei ole sitä tiliä.
Äiti sitten kävi s-pankissa ja selitti asian josta he oli tosi ymmällään ja eivät olleet ennen kyllä joutuneet kirjoittamaan tuollaista lappua mutta kirjoitti sitten ja todisti että äitillä ei oikeasti ole mitään s-tiliä
 
otempore
Samaan aikaan kauhistellaan euroalueelle myönnettäviä lainoja (korollisia ja vakuuksin pönkitettyjä), joiden ansiosta suomalaisilla firmoilla voisi olla vientimahdollisuuksia noihin maihin - ja samaan aikaan oman maan ah niin rehelliset ja työteliäät kansalaiset kusettaa sosiaaliturvajärjestelmän kautta hyvinvointivaltion vitsiksi. Hävetkää.
 
Öööööö
Kateelliset naapurit teki näin äidilleni kouvolan sossussa.
Äiti ostaa kerta viikossa s-marketin infosta (jossa toimii s-pankkikin) arvan,
no joku kateellinen naapuri oli sitten äidin aina silloin tällöin siin nähnyt ja kas tulee sossusta lappu jonka mukaan äitin pitää viedä s-pankin tiliotekin näkyviin.
Äiti tietty sanoo että kun hänellä ei ole s-tiliä, vaan kuulemma on kun on tullut "varma" tieto ja jos ei ole hänen pitää hakea joku todiste että ei ole sitä tiliä.
Äiti sitten kävi s-pankissa ja selitti asian josta he oli tosi ymmällään ja eivät olleet ennen kyllä joutuneet kirjoittamaan tuollaista lappua mutta kirjoitti sitten ja todisti että äitillä ei oikeasti ole mitään s-tiliä
Mistä ne naapurit edes tiesivät, että äitisi on sossun asiakas? Kuulostaa vähän oudolta tuo tarina.
 
"Ellu"
Kyllä minäkin sain elantoni TYÖTÄ tekemällä. Harmi vaan että ne ansiot ei vaikuta kotihoidontukeen ;)

Ja tämmönen tää suomen käytäntö on. Turha siitä on itkeä. Sulle ihan oikeasti KUULUU tietty rahasumma kuukaudessa jos tulot ovat alhaiset. Jos et sitä virkailijan kettumaisuuden vuoksi saa niin valitusta kehiin. Ylempi toimielin käsittelee valituksesi ja saat lopulta sen mikä sinulle KUULUU.

Ja turha vinkua että mene töihin. Tiedätkö, tulen huomattavasti halvemmaksi sen parin satasen kanssa kuukaudessa minkä kunta minulle maksaa kuin mitä lapsen tarhapaikka maksaisi. Joten kukahan tässä se yhteiskunnan suurin elätti onkaan?
 
"aloittaja"
Samaan aikaan kauhistellaan euroalueelle myönnettäviä lainoja (korollisia ja vakuuksin pönkitettyjä), joiden ansiosta suomalaisilla firmoilla voisi olla vientimahdollisuuksia noihin maihin - ja samaan aikaan oman maan ah niin rehelliset ja työteliäät kansalaiset kusettaa sosiaaliturvajärjestelmän kautta hyvinvointivaltion vitsiksi. Hävetkää.
Lainaan itseäni

"Minä nyt vaan tarviin ne rahat remppaan! Putkiremontti tulossa ja sitä en millään pysty maksamaan. Siispä kämppä kuosiin ja myyntiin. Tämmösenä sitä ei kukaan osta ja tuskin sossukaan mua avittaa (eikä Kela) putkirempan myötä kasvavassa yhtiövastikkeessa?!
Veneen alleko siis?"


Onko mulla vaihtoehtoja?
 
Öööööö
Aloittajalle: minä nostaisin rahat pois tililtä, varmuuden vuoksi. Itselläni on jatkuvasti käteistä rahaa, josta en hiisku sossuun tietenkään. Olen saanut sen rahan mm. kirppismyynnistä, lähisukulaiselta, yms. Ja käytämme ne matkoihin ja kompensoimaan toimeentulotuen pienuutta esim. ruoka- ja vaatehankinnoissa. Mutta lähinnä se on matkakassana.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Öööööö;26741936:
Aloittajalle: minä nostaisin rahat pois tililtä, varmuuden vuoksi. Itselläni on jatkuvasti käteistä rahaa, josta en hiisku sossuun tietenkään. Olen saanut sen rahan mm. kirppismyynnistä, lähisukulaiselta, yms. Ja käytämme ne matkoihin ja kompensoimaan toimeentulotuen pienuutta esim. ruoka- ja vaatehankinnoissa. Mutta lähinnä se on matkakassana.
Minä kuitenkin tarvitsen tuon rahan asunnon myyntikuntoon saattamiseen, koska en pysty sitä pitämään. En matkusteluun!
 
"Juupa juu"
[QUOTE="aloittaja";26741928]Lainaan itseäni

"Minä nyt vaan tarviin ne rahat remppaan! Putkiremontti tulossa ja sitä en millään pysty maksamaan. Siispä kämppä kuosiin ja myyntiin. Tämmösenä sitä ei kukaan osta ja tuskin sossukaan mua avittaa (eikä Kela) putkirempan myötä kasvavassa yhtiövastikkeessa?!
Veneen alleko siis?"


Onko mulla vaihtoehtoja?[/QUOTE]

MITÄS JOS MENISIT TÖIHIN?? Lapset hoitoon ja tekisit vaikka tilapäisesti kahta duunia, saisitko lapsenhoitoapua illaksi jostain? Itse en jumatsuikka tuilla eläisi, ei antaisi moraali myöten. Sinä selviät jos haluat!!
 
Öööööö
[QUOTE="aloittaja";26741948]Minä kuitenkin tarvitsen tuon rahan asunnon myyntikuntoon saattamiseen, koska en pysty sitä pitämään. En matkusteluun![/QUOTE]

Niin, senhän olitkin kirjoittanut aiempiin viesteihisi. Mutta oli käyttötarkoitus mikä hyvänsä, neuvoni on, että älä mainitse niistä rahoista sossuun. Nosta ne vaikka pöytälaatikkoon, niin et voi edes teoriassa jäädä myöhemmin kiinni "salaisesta tilistä".
 
"aloittaja"
[QUOTE="Juupa juu";26741958]MITÄS JOS MENISIT TÖIHIN?? Lapset hoitoon ja tekisit vaikka tilapäisesti kahta duunia, saisitko lapsenhoitoapua illaksi jostain? Itse en jumatsuikka tuilla eläisi, ei antaisi moraali myöten. Sinä selviät jos haluat!![/QUOTE]
Kuka on sanonut, että mulla on alaikäisiä lapsia? Yksineläjä olen ja yli 5-kymppisen on vaikeaa saada töitä, kun nuoremmatkaan ei niitä aina saa.
 
öööööö
Niin, ja lisään vielä, että kuka nyt oikeasti olisi niin tyhmä, että käyttäisi vaivalla johonkin tarpeeseen tai tarkoitukseen säästetyt rahat elämiseen, vaikka elämiseen tarkoitetut rahat voisi hakea sossustakin?
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Öööööö;26741962:
Niin, senhän olitkin kirjoittanut aiempiin viesteihisi. Mutta oli käyttötarkoitus mikä hyvänsä, neuvoni on, että älä mainitse niistä rahoista sossuun. Nosta ne vaikka pöytälaatikkoon, niin et voi edes teoriassa jäädä myöhemmin kiinni "salaisesta tilistä".
Näin ajattelin (ja on pakkokin) toimia.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja öööööö;26741978:
Niin, ja lisään vielä, että kuka nyt oikeasti olisi niin tyhmä, että käyttäisi vaivalla johonkin tarpeeseen tai tarkoitukseen säästetyt rahat elämiseen, vaikka elämiseen tarkoitetut rahat voisi hakea sossustakin?
Noiden rahojen eteen en ole laittanut tikkua ristiin ja asuntoremppaan ne menee.
 
että näin
Kyllä ne sossut näkee kaikki tilisi,jos ne haluavat katsoa.Toinen asia taas on,että luottavatko siihen että tuot kaikkien tilien tiliotteet.
Kannataisin rehellisyyttä,meinaan ei ole varmasti kiva jäädä jossain vaiheessa kiinni.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;26741999:
Kyllä ne sossut näkee kaikki tilisi,jos ne haluavat katsoa.Toinen asia taas on,että luottavatko siihen että tuot kaikkien tilien tiliotteet.
Kannataisin rehellisyyttä,meinaan ei ole varmasti kiva jäädä jossain vaiheessa kiinni.
No siksihän sen tilini lopetankin. Ja mitä tapahtuu sitten, jos/kun sossu ei luota asiakkaaseen? Sen perusteellako ei saa toimeentulotukea?
 
yksi totuus
Alkuperäinen kirjoittaja Öööööö;26741924:
Mistä ne naapurit edes tiesivät, että äitisi on sossun asiakas? Kuulostaa vähän oudolta tuo tarina.
Kaikki ei kulje nirppanokkina naapureiden ohi ;)
Ehkäpä äitini juttelee naapureille ja jopa käyvät toisillaan kavillakin mikä nyt voi montaa muuta kerrostaloasukkia järkyttää että näinkin sosiaalisia ihmisiä niissä betonilaatikoissa asua.
Mutta ei siinä, voithan sinä pitää tätä vaan tarinana ;)
 

Yhteistyössä