jos näette taaperon rattaissa ilman hattua, niin älkää kiitos tulko avautumaan..

huohhh
Joo, on se ihmeellistä kun tuikituntemattomat ihmiset tulevat avautumaan mitä ihmeellisemmistä asioista jos sulla on lapsi mukana. Tai olet raskaana. VÄlillä tuntuu, että on kylttikaulassa jossa lukee "hei kertokaa mielipiteenne minulle, kiitos!"
Tuohon sanoisin, että sitä saa mitä tilaa! Eli jos olet pukeutunut tai meikannut liian provosoivasti niin kyllä siihen ihmisten on hyvä reagoida ja vähän kyseenalaistaa....

Täydellisen epätäydellinen
Meillä ei ole ollut tuota ongelmaa mutta heittelen nyt joitain ideoita kehiin, jos vaikka joku toimisi jollain.

Taaperoikäisille hattu jossa on kissan/koiran/pupun korvat ja saa katsella itseään peilistä ennen kuin lähdette. Leikitte koko ulkoilun ajan että lapsi on tuo eläin.

Rattaisiin leluja naruun kiinni jolloin lapsi voi itse vetää heittelemänsä tavarat uudestaan heitettäväksi, näytä lapselle miten saa ne itse takaisin. Juttele mitä lapsi heittää ja sitten mitä vetää takaisin.

Isommalle lapselle myös roolileikkiä vaikka merirosvohuivilla ja pääkallokuvioisilla aurinkolaseilla.

Hankitte samanlaiset hatut lapselle ja sille vanhemmalle joka on "in". Tai samanlaiset lapselle ja tämän parhaalle kaverille jos ovat yhdessä leikkimässä ulkona.

Joku lapselle tärkeä henkilö (muu kuin isä tai äiti), esim. mummo, setä, kummi ostaa lapselle sen hatun. Pukiessa muistutetaan keneltä lapsi on saanut hattunsa.

Meillä lapsi on halunnut konttausiästä asti katsella itseään peilistä, varsinkin jos on uusia vaatteita, pahimmillaan käy pukemistilanteessa joka vaatteen jälkeen katsomassa miltä näyttää, eteisessä kun ei ole peiliä mistä voisi samalla katsella kun pukee. Hmm, rattaisiin polkupyörän "peruutuspeili" kiinni?

eeeeh
[QUOTE="vieras";28479752]No kun sä kerran tiedät ja osaat, niin kerrohan miten tuo toteutetaan kun on useampi lapsi, rattailla mennään paikasta toiseen ja on pakollisia menoja ja aikatauluja kesälläkin. Eli jos on sovittu tapaaminen, sinne pitäisi lähteä ja muksu ei suostu hattua pitämään päässään. Jätetään menemättä ja jäädään sisälle...? Ja entäs ne muut perheen lapset, ovatko hekin sisällä koko kesän jos pienin ei suostu lakkia pitämään, vai jätänkö keskenään pihalle ilman vahdintaa...? Niin, annatko nyt ihan selkeät toimintaohjeet näihin, kiitos!![/QUOTE]

Meillä oli tuollainen ongelma ja laitoin aina hatun uudestaan ja uudestaan lapsen päähän, kyllä se luovuttaa kun kerran olet sen 100 kertaa laittanu ja tapellu asiasta lapsen kanssa. KErran kun "voitat" niin helpommin saat jo kiristettyä lakin lapsen päähän. :D

ajat muuttuu
Luin tätä keskustelua eilen, nyt aamulla katselin omia lapussu kuvia, olen syntynyt -89. Kuvissa ei läheskään jokaisella ole hattua päässä, soitin äidilleni ja kysyin asiasta, hän sanoi ettei meillä koskaan lapsena ollut hattuja koska pää hikoili niin paljon. Huiveja on päähän solmittuna joissain kuvissa. Niin se maailma muuttuu...

"vieras"
Meillä oli tuollainen ongelma ja laitoin aina hatun uudestaan ja uudestaan lapsen päähän, kyllä se luovuttaa kun kerran olet sen 100 kertaa laittanu ja tapellu asiasta lapsen kanssa. KErran kun "voitat" niin helpommin saat jo kiristettyä lakin lapsen päähän. :D

Eli juoksen sekunnista toiseen lapsen perässä laittamassa lakkia päähän...okei...ja entäs ne muut lapset, heitä ei sitten tarvitse ilmeisesti huomioida lainkaan tai leikkiä heidän kanssaan...Ja entäs kun se 100 kertaa ei riitä...se on nimittäin tullut tänä keväänä jo täyteen, eikä ole auttanut...

"vieras"
Ei meilläkään tuo puolivuotias tykkää niistä hatuista mitkä naruilla kiinni laitetaan. Ei tosin vielä ole hoksannut poiskaan ottaa, mutta kitinä alkaa kun naruja kiinni laitetaan. Tuskin kukaan aikuinenkaan mielellään pitäisi hattua, mikä on tiukasti sidottu päähän. Normaali pipo taas ei aiheuta mitään reaktiota, mielellään pitää. Tuo toki saattaa kesän aikana muuttua, kunhan ikää tulee lisää. Tumppuja ei haluaisi kyllä yhtään enää pitää, kun on siinä iässä että ne kädet pitäis suuhun saada. Ja eihän ne kädessä saa edes leluista kunnolla kiinni. Onneksi enää ei niitä tarvita. Kyseinen lapsi on todella lämminverinen tapaus, joten en meinannut olla mikään natsi tuon hatun kanssa tulevaisuudessakaan. Rattaissa ei ole pakko helteellä pitää, kun on varjossa siellä kuitenkin. Eikä pilvisellä kelillä.

"vieras"
Meillä oli vähän aikaa samanmoinen ongelma viimekesänä. Yritettiin vaan kovasti pistää hattua takaisin päähän, ja välillä olla ilmankin, niin että lapsi huomasi itse, miltä tuntuu jollei ole lakkia päässä ja aurinko paistaa. Lopulta tottui siihen lippiksen pitämiseen, ja tänä kesänä on jo innoissaan kaivaut ne esiin ja heittänyt pipot pois..
Mutta mielessä kävi vaikeimpina aikoina, että ompelisin ulkotakkeihin kypärämyssyn kauluksesta kiinni. Sitä ei saisi vedettyä päästä sit millään, jos takissa hankala avausmekanismi. Tai ainakaan meidän lapsi ei vielä viimekesänä olis osannu avata tiukkoja nappeja, ei ehkä vetoketjuakaan loppuun asti..

"vieras"
:D

Onpa vakava tuo hattuasia. Mulla neljä lasta, nuorin 1v2kk enkä ota stressiä hatusta. On se päässä juu, välillä riisuu, puen takaisin kun huomaan, mutta en tosiaankaan ala juoksemaan salamana perään - hei, tommonen vuoden ikäinen ei vielä paljon tajua syy-seuraussuhteista, sen aika tulee sitten uhmaiässä. Minunkaan lapsillani ei ole koskaan ollut auringonpistosta.

Ps. Enkä tule avautumaan kenellekään asioista, jotka eivät mulle kuulu :) Se kai kuuluu hienotunteisuuteen.

Yhteistyössä