Jos miehesi toisi kotiin vastasyntyneen vauvan...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mammii
joo voisin hoitaa lasta siinä tapauksessa jos lapsen äiti sanois irti kaikki oikeutensa lapsesta. sehän olis sama kun olisin adoptoinut lapsen. vaikeampi puoli oliskin sitten antaa anteeks ukolle ja osata luottaa uudestaan. aika hankalaa tilanne ja vaatis aika paljon kaikilta...

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
tästä ketjusta näkee paljon miten tuuliajolla ihmiset on, jos mies tuop kotiin vastasyntyneen vauvan, vieraan naisen synnyttämän niin te olette valmiit ottamaan lapsen, voi elämä
Miten niin tuuliajolla?

Viatonhan se vauva aikuistenvälisiin sotkuihin on, mutta hoivaa on saatava.
no ei kyllä vauvan oikea hoitaja ole nainen jonka mies on käynyt tekeen lapsen vieraalle naiselle

Alkuperäinen kirjoittaja neiti Dina:
en pystyis
nii, ei kukaan normaali terve nainen ottaisi
mies sais jäädä vauvansa kans jos siltä tuntuu mutta ite lähtisin tilanteesta pois. En jäis sellaseen suhteeseen missä mulle tehdään noin kurjasti.

Puhumattakaan siitä vauvasta. Monesta voi tuntua että joo toki sitä vauvaa hoitais, ennemmin ku antas pois tai jotain, mut miettikää vähä syvällisemmin. Jos sä tuosta vaan saat sen nyytin syliin, koskaan ennen et oo tienny siitä mitään niin et sä osaa sitä rakastaa. Eikä se oo vaan pari kolme viikkoa vaan seuraavat 20 vuotta sun elämästä.

hivenenhullu
tästä ketjusta näkee paljon miten tuuliajolla ihmiset on, jos mies tuop kotiin vastasyntyneen vauvan, vieraan naisen synnyttämän niin te olette valmiit ottamaan lapsen, voi elämä
Miten niin tuuliajolla?

no ei kyllä vauvan oikea hoitaja ole nainen jonka mies on käynyt tekeen lapsen vieraalle naiselle
no ei varmasti ensimmäinen vaihtari... mutta jos se eka vaihtari on sanonut etti hoida lasta (eli lapsen äiti) niin kyllä mä voisin lasta hoitaa ja kasvattaa kuin omaani, toki vain jos saisin lapsen adoptoida

JONSERED Karhunkantaja
Raskaana ollessani näin unta, että oven takana oli joukko naisia maailman ympäri ja jokainen toi minulle hoidettavaksi äijän lapsen, eri ikäisiä. Otin kaikki vastaan... Ja jos unessa niin tein, tekisin muutenkin.

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Miten niin tuuliajolla?

no ei varmasti ensimmäinen vaihtari... mutta jos se eka vaihtari on sanonut etti hoida lasta (eli lapsen äiti) niin kyllä mä voisin lasta hoitaa ja kasvattaa kuin omaani, toki vain jos saisin lapsen adoptoida

miehes käyny tekeen lapsen vieraalle naiselle ja sä luulet et sä olet sen kasvattaja kun sen äiti ei ole alkanut äitiksi....ootteko te kaikki noin ajattelevat vähä outoi

Jos sä tuosta vaan saat sen nyytin syliin, koskaan ennen et oo tienny siitä mitään niin et sä osaa sitä rakastaa. Eikä se oo vaan pari kolme viikkoa vaan seuraavat 20 vuotta sun elämästä.
Sama ongelmahan se on adoptiovanhemmilla ja sijaisvanhemmilla. Rakkaus lapseen syttyy pikkuhiljaa, ite olen tuollaiset tunteet jo kokenut niin siksi uskoisin onnistuvan tällaisessakin tilanteessa alkujärkytyksen häivyttyä. Ei kaikki synnärilläkään tunne omasta biologisesta lapsestaan suurta rakkautta vaan sekin voi syntyä vähitellen kun tutustuu toiseen.

Outo varmaankin
miehes käyny tekeen lapsen vieraalle naiselle ja sä luulet et sä olet sen kasvattaja kun sen äiti ei ole alkanut äitiksi....ootteko te kaikki noin ajattelevat vähä outoi
Jos lapsen parasta ajattelee niin tuossa tilanteessa ihanteellisinta olisi saada asua isän, sisarusten ja isän vaimon luona, perheenjäsenenä. Siis kun oma äiti ei ole vaihtoehtona.

**
vauvan pitäisin oikein mielelläni, en pysty näkemään vauvoissa mitään pahaa, oli sitten lähtöisin mistä vaan. Ja voin helposti rakastaa lasta ku lasta.

Miehen pitäisin elättäjänä.

Saraldo
Mun mies osas hoitaa meidänkin vauvaa, eiköhän se pärjäis senkin kanssa ja jossain muualla kuin mun ja meidän lapsemme kodissa. Jos ei osaa eikä syrjähypyn rikostoveri ota vauvaa, niin sitten saa luvan antaa sijaiskotiin, kunnes vauva löytää uuden kodin. Meille se vauva ei tule. Eikä enää mieskään.

hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja Outo varmaankin:
Jos lapsen parasta ajattelee niin tuossa tilanteessa ihanteellisinta olisi saada asua isän, sisarusten ja isän vaimon luona, perheenjäsenenä. Siis kun oma äiti ei ole vaihtoehtona.
näin mä kans aattelen... :) olin outo tai en

Jos se vauva meille tuotaisiin niin en todellakaan vain omien tunteiteni takia käännyttäisi viatonta ihmistä pois! Vauvalle olisi parempi olla sisarustensa kanssa tekemisissä saman katon alla, kuin että jostain täysin vieraasta perheestä käsin kävisi tapaamassa erikseen isäänsä ja sisaruksiaan. Mulla ei ole ongelmia kasvattaa lapsia joiden äidit ei ole alkaneet heille kunnon äideiksi ja ottaneet vastuuta, joten tämä tilanne ei olisi poikkeus.

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mun mies osas hoitaa meidänkin vauvaa, eiköhän se pärjäis senkin kanssa ja jossain muualla kuin mun ja meidän lapsemme kodissa. Jos ei osaa eikä syrjähypyn rikostoveri ota vauvaa, niin sitten saa luvan antaa sijaiskotiin, kunnes vauva löytää uuden kodin. Meille se vauva ei tule. Eikä enää mieskään.
asiaa, näin toimii oikea NAINEN joka arvostaa ja kunnioittaa itseään, reppania nämä naiset jotka hyväksyy kaikenlaista likaa mieheltään, eipä ihme että suomessakin monenlaisia perheitä piisaa...

Jos sä tuosta vaan saat sen nyytin syliin, koskaan ennen et oo tienny siitä mitään niin et sä osaa sitä rakastaa. Eikä se oo vaan pari kolme viikkoa vaan seuraavat 20 vuotta sun elämästä.
Sama ongelmahan se on adoptiovanhemmilla ja sijaisvanhemmilla. Rakkaus lapseen syttyy pikkuhiljaa, ite olen tuollaiset tunteet jo kokenut niin siksi uskoisin onnistuvan tällaisessakin tilanteessa alkujärkytyksen häivyttyä. Ei kaikki synnärilläkään tunne omasta biologisesta lapsestaan suurta rakkautta vaan sekin voi syntyä vähitellen kun tutustuu toiseen.
minusta ei oo sama asia. Adoptioonkin ehtii valmistautua, tiedetään jo että se lapsi on olemassa siellä jossain.

Kun taas tässä tapauksessa mies kantais sen vastasyntyneen vaan sun käsivarsille minkä olemassa olosta sulla ei oo ollu aavistustakaan.

Saraldo
Mä en oikeasti ymmärrä, miksi niin monet ottaisivat sen vauvan hoitaakseen? Sitä varten Suomessa on lastensuojeluviranomaiset, jotka tällaisissa tapauksissa ottavat asian hoitaakseen, ellei se isä sitä lasta itse hoida. Ei se mun ongelmani ole, jos vauvan äiti ei ota luokseen. Enkä todellakaan voisi hoitaa jotain mieheni syrjähypyn tuotosta, olkoon kuinka suloinen tahansa. Ihan eri asia olis, jos vaikkapa siskoni lapset jäisivät orvoiksi ja muta kysyttäis, että ottaisinko heidät huollettaviksi. Siinä tapauksessa ottaisin ilman muuta.

Saraldo
minusta ei oo sama asia. Adoptioonkin ehtii valmistautua, tiedetään jo että se lapsi on olemassa siellä jossain.

Kun taas tässä tapauksessa mies kantais sen vastasyntyneen vaan sun käsivarsille minkä olemassa olosta sulla ei oo ollu aavistustakaan.
Ja adoptiovanhemmat ovat oikeasti halunneet sen lapsen. Ja sijaisvanhemmatkin ovat alusta saakka tietoisia siitä, että heille tulee joskus lapsi. Mutta jos yhtäkkiä tuosta vaan tupsahtaisi miehen avioton vauva oven taakse, niin ei kyllä herättäis mussa mitään muuta tunteita kuin inhoa.

Huumekoira
Mä en oikeasti ymmärrä, miksi niin monet ottaisivat sen vauvan hoitaakseen? Sitä varten Suomessa on lastensuojeluviranomaiset, jotka tällaisissa tapauksissa ottavat asian hoitaakseen, ellei se isä sitä lasta itse hoida. Ei se mun ongelmani ole, jos vauvan äiti ei ota luokseen. Enkä todellakaan voisi hoitaa jotain mieheni syrjähypyn tuotosta, olkoon kuinka suloinen tahansa. Ihan eri asia olis, jos vaikkapa siskoni lapset jäisivät orvoiksi ja muta kysyttäis, että ottaisinko heidät huollettaviksi. Siinä tapauksessa ottaisin ilman muuta.
Mä ottaisin, koska jos mies tulis sen ongelman kanssa mun luo, mä halusaisin yrittää pitää mieheni. Ja kun se olisi lasten sisarus.

**
asiaa, näin toimii oikea NAINEN joka arvostaa ja kunnioittaa itseään, reppania nämä naiset jotka hyväksyy kaikenlaista likaa mieheltään, eipä ihme että suomessakin monenlaisia perheitä piisaa...
mun mielestä taas oikea nainen ei hylkää lasta, oli se sitten oma tai ei. Se ei tee kenestäkään reppanaa, uskomaton väite, sulla on muutenkin ihan idioottimaiset mielipiteet...

hirveä ajatus
Kyllä lähtis äijä ja pikkusen nopeesti! Pettävää ukkoa en kattelis hetkeäkään, en myöskään sen pettämisen tuloksena syntynyttä vauvaa. Mikä minä olisin siitä huolehtimaan kun omissakin on hoitamista, varsinkin kun jäisin lasteni yksinhuoltajaksi jos ukko tuollaisen tempun olisi tehnyt. Se vauva muistuttaisi joka ikinen päivä mitä ukkoni jonkun toisen eukon kanssa on tehnyt, ja lapsettomia pareja on niin paljon että ihan varmasti saisi adoptiokodin jostain, jos ei äijänkutale itse siitä viitsisi huolehtia.

Tällasessa tilanteessa vauvan tarpeiden tyydytys menis ensisijalle, sitten myöhemmin vasta olisi asian tarkemman selvittelyn aika.

Musta olisi ihan mukava ylläri jos ovelta löytyisi korissa pieni vastasyntynyt, miten ihana oiskin saada uusi lapsi noin vähällä vaivalla :heart: Tietysti ilman miehen osallisuutta asiaan tämä..

**
mutta eihän se sen vauvan vika ole, että äitinsä on joku syrjähyppy eikä esim siskosi.

Voi sitä arvostaa ja kunnioittaa itseään muullakin kuin sinun tavallasi eikä se välttämättä ihmisestä sen reppanampaa tee. On eri asia hyväksyä pettäminen tai väkivalta tai alkoholismi tai tai tai kuin kääntää selkänsä vaistoilleen jos ne sanoo että vauva on perheeseen tervetullut vaikkei suunniteltu ja yhdessä toivottu olekaan.

Yhteistyössä